Epizoda #44: Novi počeci u kući na brežuljku i doba četiriju careva

Nakon skoro dva mjeseca izolacije i bez prijatelja, ponovno vraćanje u normalu proslavili smo okupljanjem i druženjem u našoj vikendici u Zagorju 29., 30. i 31. svibnja 2020.

Miljenko, Jura i Slavica su krenuli iz Zagreba u petak odmah nakon posla oko 16h, Marko od doma iz Međimurja vlakom, a ja sam najkasnije stigao budući da sam u petak radio do 21h.

Dok sam stigao oko 22h, svi su se već lijepo udomaćili, te naravno i zaigrali nekoliko partija Jurinog Human Punishmenta. Riječ je o jednostavnoj dedukcijskoj igri sa skrivenim ulogama u stilu Banga! , tako imamo mogućnost pripadati jednoj od triju sukobljenih strana – ljudima, robotima, ili otpadnicima. Cilj ljudi je uništiti sve robote, robota zauzvrat uništiti ljude, a otpadnici žele ukloniti apsolutno svakoga. Svaki igrač dobiva vlastitu ulogu lika, te tri karte odanosti. Ako od tri karte odanosti većina pripada robotima, tada taj igrač igra za njihovu stranu. Caka je u tome kada vam neki drugi igrač ide pogledati kartu odanosti, ima ih tri na odabir. Pa tako na prvu teško može zaključiti za koju stranu uistinu igrate.

#581

S mojim dolaskom uspjeli smo odigrati dvije partije. U prvoj su uspjeli pobijediti ljudi, a u drugoj roboti. Uz puno pričanja i zafrkancije dočekali smo tako i ponoć, nakon čega nas je počeo hvatati san. Miljenko i Marko su se povukli u potkrovlje, Jura u jednu sobu na prvom katu, a Slavica i ja zajedno sa zečicom Bongom u dnevni boravak u susjednoj sobi. Udomaćena zvijer je zaspala u krevetu između nas i svako malo nas budila svojom umiljatošću.

Ujutro 30.05. smo oko devet sati već svi bili na nogama. Nakon doručka i razgovora ugodnih igraćem narodu, bili smo spremni na nove pohode. Prvi na jelovniku se našao Miljenkov Mare Nostrum: Empires . Riječ je o civilizacijskoj igri za 3-5 igrača u kojoj preuzimate uloge jedne od drevnih civilizacija koje su okruživale Mediteran. Usprkos postojanju ratnog elementa, većina igre se ustvari vodi oko vješte trgovine. Svaka regija koju posjedujete proizvodit će određeno dobro (keramiku, kamen, drvo, dragulje, zlato, žito, ulje, začine, papirus, metal, ovce, vino, gladijatore), a pomoću kojih ćete graditi građevine, vojsku, svjetska čuda, ili novačiti nove heroje i poznate ličnosti iz antike (Spartak, Hamilcar, Gilgameš, Antigona, Herkul…). Caka je u tome što će vam za sve to trebati različita dobra, čime ste prinuđeni htjeli to ili ne trgovati s ostalim igračima. Igru je moguće pobijediti, a time automatski završiti na više načina. Igra je u naravi vrlo jednostavna i brzo se odigrava, ali donošenje pravih odluka u određenim trenucima je sve samo ne lagano. Igra se u krugovima u kojima svi igrači zajedno prolaze kroz određene faze.

#584

Faza 1. Skupljanje resursa – jednostavno prikupite sva dobra i novčiće koje proizvode vase regije
Faza 2. Trgovina – glavni trgovac (igrač koji je najjači u trgovini) određuje koliko je moguće dobara trgovati u određenom krugu. Nakon toga svi odabiru svoja dobra za razmjenu, istodobno birajući na potezu svaki neko dobro od drugog igrača. Trgovina traje dok svi nisu međusobno izmijenili sva dobra.
Faza 3. Izgradnja – igrač koji je najnapredniji u kulturi određuje kojim redoslijedom će koji igrači graditi građevine i jedinice. Najveće sreće će biti onaj igrač koji će ići posljednji, budući da će imati na uvidu kako ostali igrači dišu (više ekonomski ili ratno).
Faza 4. Pomicanje i borbe – igrač koji je najnapredniji u vojsci određuje kojim redoslijedom će koji igrač odigravati ovu fazu. Kada ste na potezu jednostavno pomičete svoje jedinice po mapi, te u slučajevima da se dvije suparničke vojske nađu na istom teritoriju, pristupa se borbama. Borbe su riješene na identičan način kao i u Clash of Culturesu. Za svaku jedinicu bacate kocku i dijelite s 5, te toliko udaraca zadajete protivničkoj strani.
Faza 5. Preuzimanje titula – u ovisnosti o novonastalim situacijama drugi igrači mogu preuzimati titule glavnog trgovca, vojskovođe ili umjetnika.

Automatsku pobjedu odnosi igrač koji uspije prvi izgraditi Piramide, koji posjeduje 5 heroja/čuda na kraju faze izgradnje, koji osvoji i kontrolira 4 metropole na kraju faze pomicanja i bitaka, koji osvoji i istodobno posjeduje vodeće titule u vojsci, kulturi i trgovini.
Odmah s upoznavanjem s pravilima od strane instruktora Miljenka, prionuli smo na igru.

Od civilizacija zaigrali smo sa sljedećim:
Slavica – Kartaga (crna)
Marko – Grčka (zeleni)
Miljenko – Babilon (ljubičasti)
Jura – Egipat (žuti)
Mislav – Rim (crveni)

#585

Nakon svega jednog kruga mirnodopskog uhodavanja u igru, već je drugi krug pošteno zaiskrilo na granici između Slavice i Jure, i Marka i mene. Slavica je prodrla na Jurin teritorij, a Marko na moj. Kako se Jura počeo vojno jačati, Slavica je zaključila da joj se mudrije povući i organizirati jaku obrambenu liniju na svojem teritoriju. Marku nisu padale na pamet slične ideje pa je dolazilo do više sporadičnih sukoba koji su završavali bez odlučujućeg pobjednika. Miljenko je za to vrijeme potiho pustio krakove na sve strane I polagano zauzimao teritorij Male Azije i Judeje. U ključnom trenutku napao je Juru s leđa i zauzeo mu metropolu. Tek onda smo i mi ostali postali svjesni da je zapravo zauzeo još neke velike neutralne gradove, te si tako osigurao pobjedu kontrolirajući 4 velika grada. Sve skupa partija nam nije potrajala niti sat vremena. Bili smo spremni za još jednu partiju, ali Juri se nije svidjela ideja budući da je Miljenko izvojevao pobjedu na njegov račun.

#587

Prionuli smo nakon toga na pravljenje ručka. Zapravo Slavica i Miljenko su prionuli dok smo se Marko, Jura i ja zabavljali igrajući UNO. Da dobro ste pročitali, zaigrali smo UNO. Uspjeli smo odigrati tri partije dok Marko napokon nije izgubio volju. U dvije partije sam ja pobijedio, a u jednoj Marko. Otprilike po završetku treće partije je bio gotov i ručak – pečene krumpir šnite te zapečeni grah i kobasice.

#583

Nakon završetka objeda izrazio sam želju da isprobamo i moj novostečeni A Study in Emerald 1st Edition. Riječ je o strateškoj igri uloga za 2-5 igrača koja temu vuče iz predloška stripa Neil Gaimana. U post apokaliptičnom Viktorijanskom svijetu Stari Drevni vladaju svijetom već najmanje 300 godina. Međutim s izumom dinamita sve se mijenja i ljudska rasa ponovno staje na noge kako bi se suprotstavili podčinjavanju. Pa barem se određena šačica junaka odlučuje suprotstaviti. Predvodi ih ni manje ni više već Sherlock Holmes osobno, i ovi junaci svoju tajnu organizaciju nazivaju “Obnovitelji” (Restorationist). S druge strane pod vodstvom zlog profesora Moriartyja tu su i tzv. “Lojalisti”, a koji su si uzeli za misiju osigurati status quo i vladavinu Starih Drevnih. Ove dvije organizacije i njihovi agenti će se međusobno sukobljavati u borbi za sudbinu čovječanstva.

Igra je u naravi deckbuilder. Svaki igrač započne s identičnim špilom karata i svojim inicijalnim agentom u pripadajućoj boji. Također svatko dobiva kartu odanosti (Lojalist ili Obnovitelj). Igra se timski, ali unutar tima na kraju samo jedan igrač pobjeđuje. Bodovanje funkcionira na sljedeći način. Igrač s najmanjim brojem bodova i cijeli njegov tim su eliminirani, nakon toga se gleda unutar pobjedničkog tima koji igrač ima najviše bodova. Iz tog razloga iznimno je važno da brzo otkrijete tko su vam saveznici, kako bi ste si mogli međusobno pomagati ako jedan od vaših suradnika zaostaje za ostalima. Igra završava u trenutku kada oznaka na traci Rata ili Revolucije dođe do kraja, ili u trenutku kada pogine ili poludi glavni agent jednog od igrača koji igra za stranu Obnovitelja.

Svaki igrač na svojem potezu vuče do pet karata i ima dvije akcije koje može iskoristiti na razne načine – pomicanje agenata iz jednog grada u drugi, širenje utjecaja, kupovinu utjecaja, preuzimanje karata ako se ima dovoljno utjecaja, preuzimanje određenih lokacija uz dovoljan broj utjecaja, napad na druge agente, napad ili obrana Starih Drevnih…

Kao što sam već bio spomenuo na temi kupovine igara, igru smo prvi put zaigrali na All Aboardu 2013. godine. Tako da smo se Slavica i ja jako radovali ponovnom igranju. S obzirom na to da je igra dizajnera Martin Wallacea i obiluje mnoštvom sitnih detalja, moram priznati kako sam se poprilično namučio dok sam uspio svima objasniti kako se igra. Pa i kad smo krenuli igra je tekla poprilično sporo i s mnoštvom dodatnih pitanja. Oko trećeg kruga stvari su polako počele sjedati, pa su krenule i prve konfrontacije. Marko i ja smo krenuli s atentatima na Stare Drevne, dok su ih Slavica i Miljenko krenuli spašavati. Samo nam je Jura ostao enigma do samog kraja partije, budući da je igrao svoju igru pretvarajući protivničke agente u vampire podložne njegovoj volji. Moramo reći da se pritom pošteno zabavio na našu štetu.

#586

Partija je na koncu završila tako što sam ja dobio i treću oznaku ludila, što nije bila dobra stvar budući da sam imao najmanje bodova. Marko je eliminiran zajedno sa mnom budući da smo obojica pripadali timu Obnovitelja. Od Lojalista Slavica je imala najviše bodova pobijedivši s 24, zatim Jura s 22 i Miljenko sa 16.

Iduća igra koja se našla na repertoaru je bio Betrayal Legacy. Slavica i ja smo već prošli kampanju pred skoro godinu dana, kada smo igrali sa Snježanom, Bornom i Vjekom. Iznenađujuće podosta toga smo zaboravili, a kako nam je ostala u jako dobrom sjećanju, zašto ne iskušati ponovno pa da vidimo kako će ovoga puta ispasti. Već se dotad spustio i mrkli mrak, a namjestivši i poštenu horror mjuzu i atmosfera je bila taman za ovakvu vrstu igre. Marko je bio jedini koji je razbijao atmosferu uzbuđenim upadicama oko lansiranja Space X-a. Srećom pa smo ga uspjeli nagovoriti da pusti uživo snimku lansiranja “samo” sat vremena prije samog lansiranja. Nakon lansiranja morali smo obavezno izaći iz kuće i promatrati vedro nebo i tražiti svijetlu točkicu broda u letu.

Usprkos svim ometanjima od strane Marka, uspjeli smo odigrati dvije partije tu večer.

POČETAK SPOILERA!!!

Prologue, 1666: Witch Hunt
Početak je podosta bazičan i istraživanje kuće nudi svega par prostorija koje je moguće istražiti. Upravo zbog toga nije potrebno dugo dok se stvari ne počnu događati i krene prava akcija. Čini se kako je jedan od nas podla vještica/vještac koju treba spaliti na lomači. Ostaje na nama da otkrijemo tko je to točno i da se dostojno obračunamo s njime/njom. Prvom žrtvom lova na vještice sam pao naravno ja. Ispostavilo se naravno da nisam vještica, čudnog li čuda kao da to i nisam svima tvrdio. Idući na popisu za otpis se našao Miljenko. Ponovno ćorak jer niti on bio vještica. Napetost je tu već pošteno porasla, budući da su sad ostala svega dva ljudska igrača u ekipi. Idući je pao Marko, opet promašaj. Slavica i Jura su ostali prepušteni sami sebi da u borbi do smrti odluče ishod partije. Kako je Slavica već bila pošteno izranjavana od prijašnjih sukoba, Jura je izašao kao pobjednik. Ispalo je da je i Slavica bila ljudsko biće, što znači da je Jura bio glavni negativac. Međutim ispostavilo se da nije bilo vještice, već da su sve bile samo zle glasine. Toliko o tome, poubijali smo se međusobno oko ničega.

#589

Chapter 1, 1694: Wrath of the Berserker
Mnogo godina poslije naši potomci su se vratili u ukletu kuću gdje nas je dočekao Jurin jedini preživjeli lik iz prijašnje partije. Istraživanjem novih lokacija duh pokojnog krvožednog luđaka je zaposjeo Miljenka okrenuvši ga protiv nas. Uslijedila je divlja jurnjava po kući i borba za goli život. Usprkos velikom trudu i žilavom otporu, ipak smo svi skončali od strane luđaka.

KRAJ SPOILERA!!!

Bilo je već poprilično kasno, pa smo nastavak avantura odlučili odgoditi za idući dan. Nakon toliko pretrpljenog straha vikendicom su do duboko u noć odjekivali urlici i jecaji istraumatiziranih igrača. Ujutro nam je stoga bila potrebna nešto veća količina kave da se dovedemo u funkcionalno stanje. Oko 9:30 bili smo spremni za nastavak avantura.

#591

POČETAK SPOILERA!!!

Chapter 2, 1729: The Binding
Scenarij je započeo mirno i u istraživačkom duhu, kako to uvijek i biva u počecima. No nije trebalo dugo da se iskristalizira da je Marko ovoga puta izdajnik, a koji ima namjeru žrtvovati nas svojem tajanstvenom bogu, uz pomoć mnoštva poklonika. Čak i uz pomoć cijele sile kultista, Marko je uspio smaknuti samo Slavicu i Miljenka, prije nego smo ga Jura i ja došli glave i okončali mračni ritual.

Chapter 3, 1763: A Growing Boy
Kuća je već dosad lijepo porasla, i u nju se čak uselila razna plejada sluškinja, pazikuća i raznih kućnih ljubimaca. Između ostalog našle su se tu i jezive opsjednute porculanske lutke. Miljenko je postao toliko opsjednut njima da je odlučio i vlastite prijatelje nahraniti ovim demonskim stvorenjima. Srećom imali smo za saveznika kućnu mačku koje su se bojali, a koja je naprosto uživala trgajući ih. Tako smo jednu po jednu uspjeli namamiti do mačjeg skrovišta, istodobno pazeći da se sami ne uhvatimo u klopku i nastradamo od malih napasti. Nevjerojatnim čudom nitko nije poginuo.

#595

Chapter 4, 1797: Damnable Behaviour
Ovoga puta je napokon mene dopala titula izdajnika. Tu su još bili i moji maleni gnomski prijatelji koje sam samo ja mogao vidjeti, a uz pomoć kojih smo postavili po kući i okolici razne zamke za heroje. Nešto poput filma “Sam u kući”, samo puno smrtonosnije. Na nesreću uspio sam samo Miljenka srediti prije nego što su me ostali došli glave.

#596 Netko stvarno nema sreće s kockama 😀

Chapter 5, 1830: Gaze at the Abyss
U ovom poglavlju je i Jura dobio svoju priliku biti izdajnikom. Cilj mu je bio otvoriti portal u drugu dimenziju čistog zla. Na nama je bilo da dešifriramo rune kako bismo zatvorili energiju na pojedinim lokacijama. Činilo nam se pravo zgodnim da smo taman dobro pozicionirani da nam ovo pođe za rukom već unutar prvog kruga. Uz nešto sreće na kockama zaista smo i uspjeli u tome, što je značilo da izdajnik nije niti uspio doći na potez.

#598

KRAJ SPOILERA!!!

Nevjerojatno kako nam to u niti jednom trenutku nije bilo sumnjivo kako je scenarij ispao tako lagan za heroje, sve dok kod pospremanja Jura ponovno nije krenuo čitati svoj dio postavljanja scenarija i došao do zaprepašćujućeg otkrića da je pogrešno postavio igru.

Kako smo neke dijelove igre već otvorili, potrgali i zalijepili, zaključili smo da rezultat ostane takav kakav je. Osim toga prošlo je već 19 sati, a Miljenko i Jura su se morali spremiti na put za Zagreb.

Kada su nas napustili, Marko, Slavica i ja smo se do ponoći još podružili i odigrali pet partija Innovationa. Tri od pet partije je pobijedila Slavica, dvije Marko, a ja poražavajuće niti jednu.

Sutradan rano ujutro smo vozili Marka u Zabok na vlak za Međimurje, a kasnije smo se našli i s mojim djedom kojeg je isto trebalo prevesti do Zagreba.

02.06. smo se našli s Ivanom i Igorom u njihovom domu, kada smo imali prilike se po prvi put susresti i s njihovim novim ljubimcem, posvojenim mačetom. Dok se mlada i razigrana životinjica igrala na svoj način, nakon razgovora i zakuske i mi smo prionuli na našu vrstu zabave. Naši domaćini su nas tom prilikom odlučili naučiti novu igru koja im se jako svidjela – Steam Park. Riječ je o brzoj igri spretnosti za 2-4 igrača, a gdje su igrači vlasnici vlastitih zabavnih parkova koje nastoje proširiti što zabavnijim sadržajem, dok istodobno moraju balansirati s održavanjem čistoće. Igra se u nekoliko krugova, prilikom kojih igrači brzo bacaju svaki svoj set kocaka, te ovisno o rezultatu odabiru koje će zadržati, a koje ponovno bacati. Igrač koji prvi odluči zadržati bacane kocke uzima pločicu s oznakom prvoga, drugi po redu pločicu s oznakom drugoga itd. Caka je da nastojite što prije odlučiti s kojim ishodom bacanja kocaka ste zadovoljni, kako biste prvi došli do boljih pločica.

#599

Odigrali smo svega jednu partiju, ali smo se jako zabavili. Nimalo iznenađujuće Igor je rasturio pobijedivši sa 108 bodova, Ivana je bila druga s 92, zatim Slavica sa 77, i ja sam bio zadnji sa 66 bodova.

#600

07.06. smo se ponovno vidjeli s Miljenkom za kada smo zakazali da napokon isprobamo dugo željeni Time of Crisis: The Roman Empire in Turmoil, 235-284 AD. Riječ je o GMT-jevoj povijesnoj igri smještenoj u vrijeme krize 3. stoljeća (235-284 AD). Period je to velikih nestabilnosti, kada je kombinacija pedesetogodišnje borbe za prijestolje zajedno sa sve većim invazijama barbara umalo rascijepilo i uništilo rimsko carstvo. Tek je reformama cara Dioklecijana 284 AD ponovno uspostavljeno razdoblje mira.

U igri 2-4 igrača preuzimaju upravljanje jednom od rimskih dinastija u borbi za utjecaj u senatu, vojsci i među rimskim pukom. Igra je area control deck builder, s time da karte ne povlačite iz špila karata koji gradite, već sami odabirete koje ćete karte povući iz vlastitog špila. Tu valja biti jako oprezan i pametno dozirati kombinaciju jačih i slabijih karata, kako se ne bi doveli u situaciju da jedan krug imate previše mogućnosti za manevriranje, koje sve niti ne uspijete djelotvorno iskoristiti, dok s druge strane se ograničavate za iduće krugove kada vam preostanu slabije karte. Svi započinju igru s 3 senat karte vrijednosti 1, 3 vojne karte vrijednosti 1, i 3 populističke karte vrijednosti 1. Nakon toga preostaje na vama u kojem smjeru želite voditi svoju frakciju. Uza to svaki igrač započinje s kontroliranjem jedne regije unutar rimskog carstva, te s jednim generalom s legijom i jednim guvernerom. Po odabiru regija, na preostale regije uključujući i Italiju stavljaju se neutralni guverneri. Cilj igre je skupiti najviše bodova, a sama igra završava u trenutku kada jedan igrač dostigne 40 bodova u kratkoj varijanti, odnosno 60 bodova u duljoj. Druga mogućnost završavanja igre je ako izađe karta Dioklecijana iz špila nasumičnih zbivanja (random events deck).

#604

Na samom početku nastojat ćete zauzeti druge neutralne regije prije nego što to drugima pođe za rukom, te jasno utaboriti se u njima i zadržati ih za sebe. Kontroliranje više regija omogućava veći priljev bodova na kraju svake runde. Ujedno kontroliranjem više regija otvaraju vam se vrata kako jeftinije doći do novih moćnih karata, a koje će vam nuditi bolje i nove mogućnosti za igru. Kada odigrate na potezu sve što ste naumili, prolazite kroz proces bodovanja i kupovine. U ovisnosti koliko regija kontrolirate, te koliko ste popularni u njima, toliko će vam donositi utjecaja za pribavljanje novih karata. Jasno kad neku kartu kupite prvo vam ide u špil odbačenih karata. Uz kupovinu slabije karte možete i izbaciti iz špila za određenu cijenu. Nakon toga dobivate po jedan bod za svaku regiju koju kontrolirate, plus po jedan bod za svaku izgrađenu zgradu u vašim regijama. U igri postoje tri vrste zgrada koje možete izgraditi – utvrđenja za obranu (limes), Koloseum za zadovoljstvo masa u regiji, i baziliku koje vam omogućuju veći utjecaj u senatu. Dodatne bodove po krugu možete dobivati ako se uspijete izboriti za carsko prijestolje, to jest ako uspijete doći do kontrole Italije. U ovisnosti o tome koliko ste utjecajni u Italiji, toliko dobivate još dodatnih bodova. Ako vas ostali igrači ne odluče srušiti s trona i izbaciti iz Italije, na ovaj način se može doći do lijepe bodovne prednosti pred drugima. Kao što smo i otkrili u našoj prvoj partiji.

Da sve bude još dodatno zakomplicirano, tu su još i razni barbari, susjedna kraljevstva i razna neočekivana zbivanja (random events). Svaki igrač na početku poteza prvo baca dvije kocke i o ovisnosti o rezultatu će se dogoditi određene stvari – aktiviranje barbara, pomicanje barbara itd. Ako vam uspiju upasti u regiju i ne pozabavite se njima, mogu vam svaki krug skidati utjecaj iz te regije. Zato tu valja u blizini uvijek imati pripravne generale s legijama. Pomoću istih ćete se moći boriti i protiv ostalih igrača.

#605

Za prvu partiju Slavica (plava) se smjestila u Galiji, Miljenko (crveni) u Galatiji, a ja (zeleni) u Aziji. Valja napomenuti da u tri igrača ne igraju regije Egipta, Afrike i Hispanije. Sa startnih pozicija Slavica se brzo proširila i na Britaniju, Miljenko u Siriju, a ja u Makedoniju i Traciju. Ubrzo je Slavica uspjela zauzeti i Italiju i proglasiti se novom caricom. Umjesto da odmah reagiram, ja sam bio zaokupljen polaganim osvajanjima, dok je Miljenko muku mučio s masovnim provalama Sasanida na područje Sirije pod vodstvom Ardashira. Tu smo nažalost napravili prvu grešku s pravilima jer se nije moglo zadržati toliko neprijateljskih jedinica u jednoj regiji. Može ih biti do maksimalno 3 po frakciji, s time da sav višak ide dalje u druge susjedne regije. Kada se obračunao s vanjskom prijetnjom, Miljenko i ja smo se posvetili Slavici uspjevši ju izbaciti iz Italije, koju je sada Miljenko zaposjeo. No onda je zaiskrilo između nas dvojice, pa sam se uskoro ja našao između dvije vatre. Dok sam Slavici okupirao Galiju, u Panoniju su upali Alemani, a Miljenko mi je opsjeo Makedoniju i Aziju gdje su se vodile gorljive borbe. Međutim igra je u tom segmentu toliko uznapredovala da je Slavica uskoro premašila 60 bodova označivši kraj partije. Svi smo odigrali svoj završni krug i prionuli bodovanju. Igrač koji je najdulje bio car dobiva dodatnih 10 bodova na kraju, drugi po dužini trajanja carevanja 6, a treći 3. Slavica je uvjerljivo pobijedila sa 74 boda, zatim Miljenko s 50 i na kraju ja s 40.

#606


#607 Miljenko baš nije imao sreće sa Sasanidskim carstvom 😀

Kao što sam već naveo igrač koji se uspije domoći titule cara može u jako kratkom vremenu steći veliku bodovnu prednost, ako ga drugi ne osujete. A Miljenko i ja smo Slavici omogućili carevanje pet puna kruga prije nego smo ju uspjeli istjerati iz Italije. Lekcija naučena.

#608

Svima nam se jako svidjela igra, što smo i očekivali, ali Slavica nas je ostavila u čudu budući da nije ljubiteljica ratnih igara. Pravdala se da i dalje nije, ali da joj je iznimno zabavan kaos na mapi, strateške mogućnosti i nasumičnost koja zbivanja će nas sve zadesiti u pojedinoj partiji.

#611

Iduće druženje i igranje smo zakazali za 11.06. i ponovno smo cijeli dan posvetili igri Time of Crisis. U drugoj partiji Slavica se ponovno smjestila u Galiji i otuda proširila na Panoniju i Britaniju, Miljenko se identično ponovno okušao u Galatiji i proširivši se na Siriju, a ja ponovno u Makedoniji i Traciji. Ovoga puta su Sasanidi bili mirnije naravi pa je Miljenko imao više prostora za manevriranje, pa je tako Slavicu ubrzo izbacio iz Britanije, a nakon toga se lukavac ubrzo domogao i trona. Slavica je uzvratila zaposjevši Aziju, no oboje smo muku mučili s masovnim upadima Gota i Franaka. Situacija je bila toliko teška da su barbari uspjeli u masivnim brojkama okupirati Trakiju, Makedoniju i Aziju. No umjesto da se posvetimo zajedničkim protivnicima, Miljenko i ja smo se tukli za prevlast u Galatiji. Oslabivši Miljenka čak sam i ja uspio u jednom trenutku postati carem na tri kruga. Igra se tu već ubrzo privela kraju te je konačan rezultat bila pobjeda za Miljenka sa 74 boda, zatim sam ga slijedio ja sa 65 i na kraju Slavica sa svega 36.

#610

Nakon objeda odmah smo nastavili i s drugom partijom tog dana. Slavica je sada započela iz Britanije i neobičnim spletom okolnosti dospjela u Galatiju i Siriju, Miljenko je započeo iz Galije, te došao i do Azije, a ja sam ovoga puta započeo u Panoniji i proširio se na Trakiju i Makedoniju. U partiji je izostalo većih sukoba između nas samih, ali smo zato pošteno iskazivali bijes na barbarima. Tijekom cijele partije nije niti jedan uspio promoliti nogom na područje carstva. Slavica i Miljenko su se smjenjivali na tronu zavisno o tome kako je koji uspio skupiti više utjecaja u pojedinom krugu. Rezultat ove partije je bila pobjeda za Slavicu sa 70 bodova. Miljenko je bio drugi sa svega bodom manje, a ja se ponovno nisam iskazao uspjevši skupiti svega 56. U prvi tren smo krivo zbrojili bodove, stoga da vas ne zbuni zašto prema slici ispada da je Miljenko pobijedio.

#612

13.06. smo imali novi okršaj u Time of Crisisu. Ovoga puta nam se pridružio i prijatelj iz Galije – trinaestogodišnji car u nastajanju Gordian III. Nažalost naš novi suigrač je bio iznimno šutljiv, a i mi sami smo morali većinu akcija raditi umjesto njega. Ako dosad već niste pogodili kako ne bi došlo do zabuna Gordian III. je AI igrač. Osim mnoštva novih različitih karata koje nude novi i drugačiji način igre, u ekspanziji The Age of Iron and Rust dolazi i opcija igranja s do 3 AI igrača. Što znači da se igru s ekspanzijom može igrati i solo. AI funkcionira po algoritmu prioriteta što će poduzeti u određenim situacijama, ovisno o stanju na mapi. Sva tri AI-ja predstavljaju stvarne povijesne osobe iz tog perioda. Također zavisno o njihovoj osobnosti svi su unikatni u načinima igre Gordian III. će tako preferirati akcije koje se tiču popularnosti među stanovništvom, Maximus Thrax će preferirati vojne akcije, a dvojac Pupienus & Balbinus senat akcije. S igrom u četiri igrača i s jednim AI-jem, njegova početna lokacija je uvijek Galija, također AI igrač uvijek počinje prvi. Kako joj je omiljena Galija bila okupirana, Slavica se ovoga puta za početnu lokaciju odlučila smjestiti u Britaniji, Miljenko u Aziji i ja u Traciji. Imao sam povećih problema s Gotima i Alemanima, tako da sam većinu partija bio van zbivanja, dok su se Slavica, Miljenko i Gordian III. smjenjivali za titule cara. Ostali smo ugodno iznenađeni koliko je algoritam prioriteta dobro isprogramiran da dobro simulira igru iskusnog igrača. Međutim nedostaje uzbuđenja nepredvidljivog i iracionalnog igranja, pa tako jednom kada se priviknete na funkcioniranje tablice prioriteta, točno možete predvidjeti što će mu biti idući potez.

#614 Novi frend, Gordian III iz Galije 😀

Nakon tri sata igre i Slavica je ponovno izašla kao pobjednica sa 65 bodova, Gordian III. je bio svega bod iza nje, Miljenko je ostvario 50 bodova, i ja sam bio zadnji s 40.

Odmah nakon ručka okušali smo se u još jednoj partiji. Ovoga puta smo odabrali ratobornog Maximus Thraxa za AI suparnika. Početna lokacija mu je ponovno bila Galija, Slavica se ovoga puta iznenađujuće odlučila za Egipat, Miljenko za Aziju, a ja Makedoniju. Spletom okolnosti Slavica je dospjela do Britanije, Tracije i Afrike, Miljenko si je prigrabio Hispaniju i opsjeo Slavičin teritorij u Traciji, Thrax je došao u Galatiju te uskoro i Italiju okrunivši se carom, a ja sam si svega pripojio kontrolu Panonije. U Siriji je moćni Svećenik Kralj zaposjeo vlast, a ubrzo su u regiju prodrli i Sasanidi pod vodstvom Shaipura I. Tako da se nikom nije dalo miješati u bure baruta te regije.

#615

Na koncu su se Sasanidi uspjeli probiti do Egipta, pa se Slavica morala zabaviti ovom napašću, a ništa manje mira nije imala niti u Africi od strane Nomada. Odlučili smo iskoristiti situaciju kako bismo ju dodatno oslabili. Thrax ju je protjerao iz Britanije, a zauzvrat je Miljenko Thraxa protjerao iz Galatije. Također si je prigrabio oslabjelu Siriju okončavši vladavinu Svećenik Kralja. Nažalost sreća mu je bila kratkog vijeka jer su Sasanidi ponovno prodrli u velikom broju i opsjeli novoosvojenu Galatiju, a nisu poštedjeli niti Aziju ni Siriju.

#616

Sada je Slavica bila ta koja je ugrabila priliku i protjerala Miljenka iz Hispanije i Sirije, a ubrzo se domogla i titule cara. Ja sam za to vrijeme dva kruga bezuspješno vodio bitke s Alemanima koji su prodrli u Panoniju. Nakon teških bitki uspio sam preuzeti i Traciju od Slavice, a oslabljenog Miljenka sam izbacio iz Azije, ali nisam uspio preuzeti i kontrolu nad regijom, pa je prešla na neutralnu stranu. Budući da sam u tom trenutku bio najjači igrač uspio sam se napokon i ja domoći titule cara. Kako bi mi kontrirala ovom potezu Slavica je odlučila odcijepiti svoje pokrajine od carstva i proglasiti se caricom svojeg osobnog carstva. Za svaku regiju koja se odcijepi od strane senata priznatog cara, taj igrač dobiva manje bodova tijekom svoje vladavine. Zauzvrat igrač koji se odcijepi skuplja bodove za sebe. Jasno trebalo je stoga što prije stati tome na kraj. Poslana je kažnjenička ekspedicija koja je udarila u samo srce buntovničkih zbivanja – Egipat. U žestokim borbom buntovničko leglo je razbijeno, pa su se u strahu i ostale problematične regije povratile u carstvo. Svejedno nisam uspio odoljeti zovu pa sam spalio i regiju Afrike. Pred sam kraj uspio se još i Miljenko domoći trona. Svejedno ipak nas je na koncu kada se sve zbrojilo ponovno Slavica uspjela pobijediti s 80 bodova, slijedio sam ja sa 71, Miljenko sa 60, i na kraju Maximus Thrax s 58.

#617

Za nekoga tko načelno ne voli ratne igre, od 5 dosad odigranih partija Slavica nas je pobijedila u njih 4. Do idućeg igranja Miljenko i ja ćemo imati o čemu razmišljati kako doskočiti ovom pobjedničkom nizu.

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *