Epizoda #40: Boardgame adventure of Slavica and friends (Luka, Miljenko i Sadistiko)- Nemesis

Buđenje iz krio komore s gadnom amnezijom nikad nije dobra stvar, naročito ne kada se ubrzo otkrije da niste sami na brodu. Još je gore kada vam je dodatno društvo sve samo ne prijateljski nastrojeno. Pritom ne mislimo na vaše suputnike sumnjivih agendi i još sumnjivijih akcija, već na nešto puno gore i strašnije. Nešto strano i nezemaljsko lunja polumračnim hodnicima svemirskog broda. Kako je tu dospjelo i što uistinu želi od vas više nije ni bitno. Jedino što je bitno jest preživjeti, i možda ispuniti misiju koje se polako počinjete prisjećati.

Upravo ovakva premisa očekuje one koji se usude zakoračiti u svijet igre Nemesis (2018.), polu-surađujuće horor igre za 1-5 igrača. Zapravo moglo bi se reći da je premisa igre dobro nam poznata radnja vrhunskog filma Ridley Scotta – Alien, no kako se nije uspjelo izboriti za prava na franšizu, snalažljivi dizajner se vješto dosjetio osmisliti nešto drukčije, a opet jako poznato. Uljezi iz igre su tako očito Xenomorphi iz Alien franšize, svemirski brod očito inspiriran Nostromom, a likovi također u većoj ili manjoj mjeri podsjećaju na prepoznatljive kalupe iz brojnih drugih SF i horor filmova. Kombinacija svega bi trebalo značiti da je pred nama jedna odlična igra. No je li uistinu tako? Vrijeme je za buđenje iz krio komora kako bi se to otkrilo.

Komponente

S obzirom na opseg i tematiku bilo je za očekivati da se radi o poprilično velikoj igri, tako da na tom polju nije bilo iznenađenja. Tamo gdje se jesmo ugodno iznenadili je bilo na području minijatura i samog vizualnog dizajna igre. Minijature u svom prekrasnom jezivom užasu zaista oduzimaju dah, figurativno i doslovno. Uljezi su toliko lijepo i detaljno oblikovani u svojim prirodnim pokretima da je svaki model figurice pravo malo remek djelo. Još kada ih oni vični kistu i znanju dostojno ofarbaju, onda to ostavlja jedan zaista poseban dojam. Vizualni dizajn je iznimno realno oslikan, mračan i pomalo turoban. Svijet koji prikazuje i dočarava je sve samo ne futuristička utopija. Baš onako kako nam se najviše i sviđa.

Priprema

Glavnina igre će se odvijati na enormnoj ploči svemirskog broda koji se sastoji od što praznih, a što ilustriranih pozicija. Postoji bazična strana ploče za novake, i naprednija za iskusnije igrače. Ovisno o svojem poznavanju igre odaberete stranu koju želite.

Uzmu se pločice s ilustracijama raznih prostorija na brodu, postoje one s oznakom 2 i 1. Obje inačice se zasebno promiješaju i nasumično postave na svoje odgovarajuće prazne pozicije. Oznake istraga se ispremiješaju te se po jedna postavlja u svaku prostoriju.

Statusna oznaka destinacije broda se postavlja na B poziciju.

Ovisno o broju igrača postavlja se određeni broj kapsula za spašavanje, u 1-2 igrača dvije, u 3-4 igrača tri, te u 5 igrača četiri. Ona s najmanjim brojem na sebi se postavlja u sekciju A, zatim iduća u B sekciju, pa ponovno u A, i na kraju opet u B. Oznake kapsula za spašavanje na početku igre moraju biti okrenute licem prema dolje sa zaključanom stranom.

Po dvije inačice brodskih motora numerirane od 1 do 3 je potrebno promiješati te postaviti na za to predviđena mjesta. Pa tako dvije inačice idu na poziciju s oznakom 1, te po dvije na 2 i 3. Oznake motora mogu prikazivati funkcionalan rad ili oštećen. Ona oznaka koja se nalazi na vrhu pojedinog broja prikazuje stvarno stanje motora.

Posebna ploča uljeza se postavlja pored glavne, te se predviđena pozicija popunjava s 5 tuđinskih jaja i 3 nasumično tajno izvučene karte slabosti. Igrači na početku nemaju uvid u njih sve dok ne zadovolje određene uvjete. Osim ploče postoji i crna vreća od tkanine u koju se stavljaju različite oznake uljeza. Za svakog igrača se u vreću ubacuje jedna oznaka odraslog uljeza, zatim 1 prazna, 4 ličinke, 1 puzavac, 1 matica, te još 3 odrasla. Ostatak oznaka ostaje u pričuvi pokraj igraće ploče.

Sve špilove karata je potrebno zasebno promiješati i ostaviti zajedno sa svim ostalim oznakama pokraj ploče.

Oznaka vremena se postavlja na broj 15 odmah pokraj znaka pješčanog sata.

Svaki igrač dobiva po jednu karticu priručnika, a gdje je ukratko naveden tok igre kao i redoslijed igranja. Također svatko dobiva vlastiti plastični držač kartica inventara. Ove kartice se tako drže skrivene od ostalih igrača.

Iz špila osobnih i korporacijskih misija uklone se određene kartice koje ne odgovaraju broju igrača koji sudjeluje u partiji. Zatim se obadva špila zasebno promiješaju te svaki igrač dobije jednu karticu osobne misije i jednu korporacijske. Ne valja posebno niti napominjati da se ove kartice čuvaju ekstra podalje od znatiželjnih očiju ostalih igrača. Prilikom prvog susreta s uljezom svi igrači moraju odabrati između ove dvije misije, jednu koju će zadržati, a drugu koju će odbaciti.

Nakon toga svaki igrač počevši od prvoga nasumično vuče dvije kartice lika te odabire jednoga s kojim će zaigrati, drugu karticu vraća natrag te onda drugi po redu igrač povlači dvije kartice itd. Radi jednostavnosti i kako bi se brže krenulo u igru možda najbolje da svatko jednostavno povuče jednu karticu. S kojim god odabirom da se ide svaki igrač uzima pripadajuću igraću ploču s prikazom svojeg lika, minijaturu, špil unikatnih akcijskih karata specifičnih za tog lika, početne kartice predmeta i oružja, te pripadajuće oznake municije.

Svi igrači postavljaju minijature na početnu poziciju, što je krio komora iliti Hibernatorium, a gdje se postavlja oznaka trupla jednog od članova posade. Prvi igrač dobiva posebnu oznaku svemirske mačke, ili u slučaju Kickstarter varijante prelijepo oblikovanu minijaturu mačke u svemirskom skafanderu, te igra može početi.

Pravila

Igra se odigrava kroza seriju igraćih poteza, na kraju kojih se gleda je li igrač uspio ispuniti svoju odabranu misiju.

Svaki potez se sastoji od dvije faze:

I. Faza igrača

Na početku svake faze igrači vuku karte iz vlastitog akcijskog špila dok ne dosegnu limit od 5 karata. Ako se u bilo kojem trenutku moraju povući nove karte, a istih više nema raspoloživih za vući jer se špil ispraznio, sve odigrane karte se miješaju i formiraju u novi špil, te se tako povuče potreban broj novih karata.

Nakon što su svi igrači povukli karte, oznaka prvog igrača se prosljeđuje idućem igraču s lijeva. Svaki put kada igra iziskuje da se nešto odigra po određenom redoslijedu, to se odvija počevši od igrača koji ima navedenu oznaku.

Potom počevši od prvog igrača i idući u smjeru kazaljke na satu, svaki igrač ima po potezu na raspolaganju točno 2 akcije.  Ovaj proces traje dokle god svi igrači ne odluče propustiti daljnje igranje na svojem potezu. Igrači moraju odigrati dvije akcije na svojem potezu, ili propustiti potez, ili odigrati jednu akciju i propustiti potez. Nakon propuštanja poteza kartica priručnika se preokreće na suprotnu stranu kako bi se time označilo da navedeni igrač više ne sudjeluje u igri. Zatim igrač može odbaciti bilo koji broj preostalih karata koje su mu ostale u ruci. Ako se završilo potez u prostoriji s oznakom vatre, igrač zadobiva jednu laganu ozljedu. Kada su svi završili s odigravanjem serija akcija, igra prelazi na iduću fazu.

Što se tiče samih akcija dijelimo ih u 4 različite grupe – bazične akcije, akcije na akcijskim kartama, akcije na predmetima, akcije u prostorijama.

Svaka akcija je prikazana s ikonicom s određenom brojkom, uglavnom od 0 do 2. Ovaj podatak jednostavno govori koliko se karata mora odbaciti iz ruke kako bi se aktivirala dotična akcija. Odbačene karte se slažu u poseban špil odmah pored špila za vuču. Važno je napomenuti da kada igrači dobiju karte kontaminacija, koje kroz igru mogu postati dio pojedinog akcijskog špila, međutim u svakom drugom pogledu se ne ponašaju poput regularnih korisnih karata. Ne može ih se ni za što koristiti, te se ne mogu koristiti kao sredstvo plaćanja prilikom aktivacija nekih drugih akcija. Dakle samo ustvari smetaju, a one težeg oblika mogu napraviti i veće gadosti. Kada se završilo sa svim akcijama unutar jednog kruga, može ih se na kraju odbaciti iz ruke u špil odbačenih karata. No može ih se očekivati ponovno susresti kad se istroši špil karata za vuču.

Svi likovi imaju set identičnih bazičnih akcija:

1. Pomicanje (1) – za jednu odbačenu kartu moguće je pomaknuti svojeg lika kroza hodnik u neku od susjednih prostorija. Po završetku pomicanja potrebno je baciti kocku kako bi se odredilo u koji od susjednih hodnika će se postaviti oznaka buke.

2. Pažljivo pomicanje (2) – funkcionira identično kao i regularno pomicanje, samo što je potrebno odbaciti dvije karte, te se u ovom slučaju ne baca kocka, već igrač sam odabire u koji od hodnika će postaviti oznaku buke.

3. Pucanje (1) – za jednu odbačenu kartu moguće je pucati na uljeza vatrenim oružjem, prilikom čega se mora odbaciti jedna oznaka municije s kartice oružja koje se koristi. Može se napadati samo uljeze koji se nalaze u istoj prostoriji kao i igrač.

4. Goloruki napad (1) – za jednu odbačenu kartu moguće je napasti uljeza golim rukama ili nekim tupim predmetom. Iznimno nepreporučljivo osim u bezizlaznim i očajnim situacijama.

5. Podizanje teških predmeta (1) – za jednu odbačenu kartu mogu se podizati određeni veći predmeti u nekoj prostoriji, tipa leš nekog lika, leš uljeza, tuđinsko jaje itd.

6. Trampa (1) – za jednu odbačenu kartu moguće se s igračima u istoj prostoriji mijenjati za predmete koji se imaju u inventaru. Igrači si također mogu davati stvari ne zahtijevajući ništa zauzvrat.

7. Izrada predmeta (1) – za jednu odbačenu kartu moguće je od dvije kartice predmeta koji na sebi imaju poseban plavi znak, izraditi sasvim novi predmet ili oružje.

Što se tiče akcijskih karata svi likovi počinju igru s djelomično unikatnim setom od 10 karata. Za odigravanje pojedine akcijske karte mora se zadovoljiti njezin uvjet, nakon čega se sprovodi njezina moć, te se nakon iskorištavanja odbacuje na kup odbačenih karata. Neke akcijske karte su podijeljene na različite sekcije. Kod takvih inačica se može odabrati jedna od ponuđenih akcija koja će se izvršiti.

Većina kartica predmeta također imaju na sebi prikazanu cijenu za odigravanje sa svojim specifičnostima. Predmeti se drže skriveni i dijelimo ih u nekoliko različitih kategorija ovisno o primjeni. Kartice s crvenim oznakama pripadaju vojnim (npr. granate, municija, oružje), žute su tehničke (npr. za razne popravke), zelene su medicinske (za liječenje), te plave su specijalni predmeti koji se izrade od dviju predmeta iz već navedenih kategorija. Predmeti koji na sebi imaju prikazanu ruku su teški predmeti. Kako bi se nosilo takav predmet potrebno je imati barem jednu slobodnu ruku. Shodno tome u bilo kojem trenutku igrači mogu nositi dvije teške stvari. Za razliku od manjih predmeta ovi se moraju držati otkrivenima.

Većina prostorija na sebi imaju otisnute i unikatne akcije koje se na njima mogu sprovesti.

Kod pomicanja prilikom ulaska u prostoriju, ako je ista još neistražena (pločica prostorije je okrenuta licem prema dolje), tada se preokrene na otvorenu stranu. Kod prvog istraživanja prostorije također se otkrije i oznaka istrage. Na ovim oznakama se nalazi informacija koliko se predmeta može pronaći prilikom istraživanja. Otkrivena prostorija se tako zarotira da se brojka na rubu pločice poklapa sa strelicom otisnutoj na ploči. Svaki put kada netko istražuje dotičnu prostoriju i pronađe predmet, pločica se zarotira za jednu brojku manje, te tako sve dok se prostorija sasvim ne isprazni. Također na oznakama istrage se nalazi određeni simbol što igrače još može zadesiti u prostoriji. Pa tako se može nagaziti na tuđinsku sluz, zateći požar ili kvar u prostoriji, privući pozornost obližnjeg uljeza, mogu se vrata automatski zapečatiti iza vas, ili u rijetkim slučajevima može se ne dogoditi ništa od navedenog.

Ako je prostorija u koju se ulazi istražena te se u njoj ne nalazi niti jedan igrač niti uljez, potrebno je bacati kocku buke. Oznake na kocki idu od 1 do 4, zatim oznaka opasnosti (ogrebotine kandži), te oznaka tišine (X).  Na rezultate na kocki od 1 do 4 jednostavno se jedna oznaka buke postavlja u pripadajući hodnik koji se spaja s prostorijom u koju se ušlo. Kod rezultata opasnosti moguće je privući uljeza iz susjedne prostorije, ako se već ne nalazi u prostoriji s nekim drugim igračem, a kod rezultata tišine se jedino ne događa ništa pogubno. U slučaju da igrač na sebi ima oznaku sluzi, tada se i svi rezultati tišine na kocki također tretiraju kao opasnost.

Kada igrač završi svoj potez u prostoriji s oznakom vatre, zadobiva jednu lakšu ozljedu, uljezi također. Nadalje ako je u igri 8 prostorija zahvaćeno požarom, brod automatski eksplodira. Stoga nikad nije dobro ostaviti požar bez nadzora.

Oznake kvara koje se mogu pronaći kod određenih prostorija znači da se ne mogu koristiti specijalne akcije tih prostorija, dokle god se kvar ne popravi. Također ako je 8 prostorija u kvaru brod gubi integritet trupa i biva uništen.

Hodnike između prostorija je moguće zatvoriti vratima, a ista je moguće i uništiti na različite načine.

Ako se prilikom pravljenja buke u istom hodniku već nalazi oznaka buke, onda se ona miče te se na njeno mjesto, zavisno o oznaci koja se izvuče iz vreće, postavlja određeni uljez. Također gleda se brojka koja je prikazana s druge strane oznake uljeza koja je izvučena iz vreće. Ako je ovaj broj veći od broja karata koje zaskočeni igrač ima u ruci, tada ga uljez automatski napada. Povlači se i razrješava jedna karta iz špila napada. Kad god se uljez i lik nalaze u istoj prostoriji smatra se da su uključeni u borbu. Likovi mogu napasti uljeza ili pokušati pobjeći, dok uljezi uvijek napadaju u fazi događaja. Kako bi se napalo uljeza potrebno je odabrati akciju pucanja ili golorukog napada, potom se odabire oružje kojim se napada, meta napada, nakon čega se odbacuje jedna municija s kartice oružja, te se na koncu baca kocka.

Kod pucanja rezultati na kockama mogu biti prazno polje što označava sukladno tome promašaj; simbol za larvu i puzavca označava da se dotičnima nanosi jedna ozljeda a za sve ostale tipove uljeza je to promašaj; simbol za larvu, puzavca i odraslog uljeza označava da se dotičnima nanosi jedna ozljeda a kod drugih tipova je ovo promašaj; simbol nišana nanosi jednu ozljedu bilo kojem tipu uljeza; simbol dva nišana nanosi dvije ozljede bilo kojem tipu uljeza.

Kod golorukog napada rezultati na kockama mogu biti prazno polje što označava promašaj i još dodatno igrač zadobiva jednu ozbiljnu ozljedu; simbol za larvu i puzavca označava da se dotičnima nanosi jedna ozljeda a kod bilo kojeg drugog tipa uljeza je promašaj i igrač zadobiva jednu ozbiljnu ozljedu; simbol za larvu, puzavca i odraslog uljeza označava da se dotičnima nanosi jedna ozljeda a kod drugih tipova uljeza igrač zadobiva jednu ozbiljnu ozljedu; simbol nišana nanosi jednu ozljedu bilo kojem tipu uljeza; simbol dva nišana također nanosi samo jednu ozljedu bilo kojem tipu uljeza.

Dakle kao što je poprilično očito, zaista ne želite ulaziti u direktne fizičke obračune s uljezima. Umjesto toga imate opciju pokušati časno pobjeći, no prije toga će trebati razriješiti napad svakog uljeza koji se nalazi u prostoriji iz koje se bježi. Bijegom u susjednu prostoriju također će valjati bacati kocku buke ako je ista prazna.

Uljezi igrače napadaju u tri slučaja – prilikom iznenadnog napada kada se pojave u prostoriji u kojoj igrač nema dovoljno akcijskih karata u ruci, prilikom regularnog napada u fazi događaja,  te prilikom pokušaja bijega od strane igrača. Kod iznenadnog napada meta je očito igrač koji je na potezu, kao i u slučaju napada prilikom bijega. U fazi događaja meta napada je igrač u istoj prostoriji kao i uljez, a u slučaju da su dvoje ili više igrača u istoj prostoriji napada onog s manjim brojem akcijskih karata u ruci, te se u slučajevima izjednačenja gleda redoslijed igranja. Za sprovođenje napada jednostavno se vuče jedna karta napada uljeza, te ako se simboli na karti poklapaju s tipom uljeza, napad biva sproveden. U suprotnom je igrač imao sreće te je uspio izbjeći napad. Prilikom uspješnih napada ličinki, umjesto povlačenja karte napada dotična minijatura se uklanja s ploče i stavlja na igraću ploču od igrača, te dodatno dobiva jednu kartu kontaminacije koja se polaže na vlasnikov špil odigranih karata. Sve ovakve karte samo smetaju u špilu jer jedanput kad ih se povuče su bezvrijedne i ne može ih se koristiti ni za što drugo osim za odbacivanje na kraju akcijskih faza. Da stvar bude gora neke imaju skrivene pogubne informacije na sebi, koje su jedino vidljive pod infracrvenom folijom prilikom akcije skeniranja. Postoje različiti načini na koje ih se moguće riješiti.

Što se tiče zadobivanja ozljeda postoje dvije vrste – blage i ozbiljne. Kod blagih ozljeda igrač jednostavno dobije jednu crvenu kockicu koju postavlja na prvu poziciju rane na igraćoj ploči lika s kojim igra. Ako se na njoj već nalazi jedna kockica u trenutku zadobivanja blage ozljede, onda se jednostavno tu kockicu spušta na iduću 2 poziciju. A ako bi lik zadobio i treću blagu ozljedu, crvena kockica se uklanja s igraće ploče te se umjesto toga zadobiva ozbiljna ozljeda. Prilikom zadobivanja ozbiljnih ozljeda igrač je primoran vući jednu kartu iz pripadajućeg špila, te od tog trenutka nadalje efekt karte će imati određenih negativnih posljedica na daljnju igru. Igrač s tri ozbiljne rane koji bi zadobio četvrtu, bilo blaga ili ozbiljna, je instantno mrtav, te se njegova minijatura uklanja iz igre i na njezino mjesto polaže oznaka trupla. Svi teški predmeti koje je igrač možda nosio sa sobom također bivaju odbačeni na toj lokaciji. Srećom pa postoje različiti načini kako se mogu tretirati ozljede. Ozbiljne ozljede jedanput kada se zaliječe, njihove pripadajuće karte se preokrenu na suprotnu stranu gdje više nije aktiviran njihov negativan učinak. Međutim i tako neutralizirane ozbiljne ozljede i dalje ostaje s igračem, što znači da i dalje određuju limit koliko se ozbiljnih ozljeda može imati prije nego se otegne papke.

Kada uljezi zadobivaju ozljede prilikom napada ili usred djelovanja vatre, pripadajuća crvena kockica se polaže pored njihove minijature. Za ličinke i tuđinska jaja je dovoljna već i jedna ozljeda da bi ih se eliminiralo iz igre. Za puzavca i odraslu jedinku se vuče karta napada te se na njoj ignorira sve izuzev broja unutar krvave mrlje u lijevom gornjem kutu karte. Ako je ovaj broj jednak ili manji od broja crvenih kockica koje su se nakupile pored same minijature na ploči, tada je dotični uljez eliminiran. Na njegovo mjesto se postavlja oznaka trupla uljeza. Kod uzgajatelja i matice sve funkcionira na istom principu, samo što se umjesto jedne vuku dvije karte napada te se zbraja broj unutar krvave mrlje od obje karte.

Uljezi nisu bezumne zvijeri te ako se osjete ugroženim i sami će pobjeći iz sukoba. Kod povlačenja karte napada od strane igrača, ako se u krvavoj mrlji nalazi simbol strelice, tada uljez bježi iz sukoba. Vuče se karta događaja te se uljez povlači kroz hodnik na susjednu poziciju koja odgovara brojci s karte. Karta događaja u ovom slučaju ne služi niti jednoj drugoj svrsi osim utvrđivanja gdje će se uljez povući.

Tijekom igre i interakcije s uljezima moguće je stjecanje novih saznanja u otkrivanju njihovih slabosti. Prilikom pripreme igre vuku se tri nasumične karte slabosti koje se polažu na igraću ploču uljeza. Svaka karta odgovara jednom tipu koji se može istražiti – ljudsko truplo, tuđinsko jaje i truplo uljeza. Kako bi se došlo do ovih saznanja potrebno je dovući jednu od tri navedene stvari u laboratorij, te napraviti nad njima autopsiju. Nakon toga se otkriva pripadajuća karta i svi imaju na uvid otkrivenu informaciju.

Igrači nikad ne mogu direktno napasti jedni druge. Godine i godine znanstvenog istraživanja i skupljenog saznanja o utjecaju dugotrajnog međuzvjezdanog putovanja na ljudsku psihu navelo je kompanije na ugradnje mikročipova koji suzbijaju agresiju prema drugim pripadnicima homo sapiensa. Međutim to ne znači da se ne može biti nitkov i zaključati nekoga u prostoriju s uljezom, ili baciti eksplozivnu napravu u istu prostoriju. Hej, nitko nije rekao da je mikročip savršeno rješenje.

II. Faza događaja

Oznaka vremena se pomiče na svojoj traci na iduću poziciju, približavajući partiju ultimativnom kraju. Ako je aktiviran sustav za samouništenje i ovu oznaku valja na njenoj traci pomaknuti za jedno mjesto udesno.

Svaki uljez koji se nalazi na istoj poziciji kao i igrač u ovom segmentu napada. Uljezi koji se nalaze na poziciji s oznakom vatre također zadobivaju jednu laganu ozljedu.

Nakon toga se povlači jedna karta događaja i prvo razrješava pomicanje uljeza. Također svi uljezi čiji se simboli pojavljuju na karti, a koji se ne nalaze na nekoj poziciji kao i igrač, pomiču se u susjednu sobu s istim brojem kao i broj na karti događaja. Ako broj na karti prikazuje onaj koji odgovara tehničkom hodniku, tada se minijatura uljeza ukloni iz prostorije i pripadajuća oznaka dodaje u vreću. Na koncu se razrješava tekst na karti događaja, a koji ima određenog utjecaja na daljnji tijek igre. Ako se špil događaja istroši jednostavno se sve odigrane karte promiješaju i kreira novi špil.

Potom se iz vreće vuče jedna oznaka uljeza, te ovisno o tome što se izvuklo efekti mogu biti različiti.

Ako se izvukla oznaka ličinke ista se uklanja iz vreće te se umjesto nje dodaje jedna oznaka odraslog tuđinca.

Ako se izvukla oznaka puzavca (creeper) ista se uklanja iz vreće te se umjesto nje dodaje jedna oznaka uzgajatelja (breeder).

Kod izvlačenja oznake odraslog tuđinca svi igrači koji se ne nalaze u borbi s uljezom moraju bacati kocku stvaranja buke. Po završetku se oznaka vraća natrag u vreću.

Kod izvlačenja oznake uzgajatelja svi igrači koji se ne nalaze u borbi s uljezom moraju bacati kocku stvaranja buke. Po završetku se oznaka vraća natrag u vreću.

Kod izvlačenja oznake matice ako se bilo koji od likova nalazi u prostoriji s gnijezdom, matica ulazi u igru u tu prostoriju i ima susret s dotičnim igračem. Ako se u trenutku otkrivanja oznake niti jedan igrač ne nalazi u gnijezdu, jedno tuđinsko jaje se dodaje na ploču uljeza. U oba slučaja se oznaka vraća natrag u vreću.

Ako se otkrije prazna oznaka, u vreću se dodaje jedna oznaka odraslog uljeza, a ako ih više nema raspoloživih u rezervama onda se ne događa ništa. Prazna oznaka se također vraća natrag u vreću.

Uvjeti za pobjedu i kraj igre

Iako igra nije utemeljena na potpunoj suradnji između igrača, to neće značiti da igrači sa sličnim ciljevima neće surađivati, pa čak zajedno i pobijediti. Ipak na koncu će svakom njegov cilj biti bitniji od bilo kakve suradnje, stoga uvijek treba biti pripravan na moguće sabotaže i izdaje.

Za ostvarivanje pobjede potrebno je u potpunosti ispuniti misiju navedenu na odabranoj kartici, te naravno preživjeti, bilo povratkom u krio komoru i popravljenim sustavima na brodu, ili napuštanjem broda u kapsuli za spašavanje. Za funkcionalno stanje broda barem dva od tri motora moraju raditi ispravno, te ukucane koordinate putovanja moraju biti prema Zemlji, osim ako netko nema eksplicitnu misiju gdje mu je u cilju zaputiti se prema Marsu.

Svaki preživjeli lik, bilo u krio komori ili evakuiran u kapsuli za spašavanje, mora provjeriti svoje karte kontaminacije. Pomoću posebne infracrvene folije igrači provjeravaju sve karte kontaminacije koje su zaradili tijekom igre. Ove karte se mogu još uvijek nalaziti u rukama, u špilu akcijskih karata, ili u špilu odbačenih. Ako i jedna kontaminacijska karta pod infracrvenom folijom prikaže riječi “ZARAŽEN”, tada taj igrač mora promiješati sve akcijske karte i vući 4 s vrha špila, te ako izvuče jednu kontaminacijsku imala zaražen natpis ili ne, taj igrač je eliminiran. Ako je igrač ispred sebe tijekom igre zaradio ličinku, tada ništa ne provjerava već automatski miješa sve svoje karte i izvlači 4 s vrha špila kako bi provjerio je li eliminiran.

Sama igra može završiti na jedan od dva načina. Tako da oznaka protoka vremena dođe na zadnju crvenu poziciju. U tom trenutku brod automatski skače u hipersvemir i svi koji su ostali budni na brodu su automatski usmrćeni. Drugi način je tako da se pokrene sustav za samouništenje, te oznaka koja to odbrojava iz kruga u krug također dođe do zadnje pozicije sa simboličnim oznakom kosturske lubanje. Također brod može sam od sebe eksplodirati usred preopterećenja ako je 9 prostorija na brodu u kvaru ili ima požar.

Od drugih stvari koje je dobro zapamtiti jer imaju velikog utjecaja na igru.

  • kod prve pojave uljeza igra se na trenutak pauzira i svi igrači moraju odlučiti koju će od dvije dobivene misije s početka igre zadržati za ispunjavanje, a koju će odbaciti
  • kod prve smrti nekog igrača kapsule za spašavanje se automatski otključavaju
  • kada vremenska oznaka prvi put dođe na svojoj traci u plavu zonu, krio komore se ponovno otvaraju
  • kada oznaka za samouništenje na vlastitoj traci dođe do žute zone, kapsule za spašavanje se automatski otključavaju, također od tog trenutka više nije moguće poništiti samouništenje broda

Moduli

Solo varijanta

Iako igra definitivno najviše blista u većem broju igrača, to ne znači da se u pomanjkanju dovoljno hrabrih prijatelja ne može i sam samcat zakoračiti u mračne hodnike broda. Ova inačica ima vlastiti specijalni špil misija. Na početku igre se vuku dvije karte, te kod prvog susreta s uljezom odabire koja će se zadržati, a koja odbaciti. U solo inačici broj dostupnih predmeta koje je moguće pronaći u pojedinim prostorijama je prepolovljen, zaokružujući brojku na više. Kako bi se pobijedilo potrebno je ispuniti misiju karte koja se zadržala.

Potpuno surađujuća opcija

Izbacujući mehaniku da svaki igrač ima svoje osobne misije, što kao rezultat može dovesti do prljavih izdaja, u ovoj inačici je to zamijenjeno specijalnim misijama. Na početku igre se vuče po jedna misija za svakog igrača, te je za pobjedu potrebno ispuniti sve misije i da barem jedan igrač preživi na kraju igre. Specifično za ovu inačicu jest što se u sobi za hitne slučajeve sada mogu oživjeti svi igrači koji su poginuli tijekom igre. Dovoljno je dovući njihovo truplo do navedene prostorije, pobrinuti se da je ista osigurana od bilo kakvih uljeza, te akcijom aktivirati auto-liječnika.

Igranje s uljezima

Ova opcija omogućuje prvom igraču koji tijekom igre pogine da preuzme kontrolu nad uljezima. Po eliminaciji igrač uklanja iz igre sve komponente vezano za prijašnjeg lika, te uzima specijalni špil akcijskih karata uljeza. Od idućeg kruga uvode se neke promjene u toku igre.

U igraćoj fazi igrač uljeza također vuče tri karte iz svojeg specijalnog špila. Limit karata koje istodobno može imati je 4.

Prilikom prosljeđivanja oznake prvog igrača ona uvijek zaobilazi igrača koji igra s uljezima.

Igrač uljeza slijedi ista pravila kao i regularni igrači, ali je limitiran odigravanjem svega jedne akcije (igranjem karte iz ruke). Prilikom propuštanja poteza može odabrati za zadržati jednu kartu, dok eventualno sve preostale mora odbaciti. Na svojem potezu može poduzimati sljedeće akcije:

1. Pomicanje –  micanje bilo kojeg uljeza kroza hodnik s brojem koji odgovara broju karte na akcijskoj karti
2. Napad – odabir bilo kojeg uljeza koji se nalazi u istoj prostoriji kao i bilo koji lik. Odabrani uljez napada dotičnog igrača slijedeći sva standardna                            pravila uz jednu iznimku. Igrač uljeza povlači broj karata napada koji je jednak brojci na akcijskoj karti koja je odigrana. Od povučenih                              karata napada bira jednu koja će imati utjecaja na igrača koji je bio meta, sve ostale se odbacuju.
3. Efekt – razrješavanje specijalne moći navedene na akcijskoj karti

Faza događaja se u potpunosti propušta, osim dijela vezanog za pomicanje oznake vremena i ozljeda uljeza prouzročenih bivanjem u prostoriji gdje je požar.

Igrač uljeza nema uvjeta za pobjedu, budući da je svojom pogibijom ionako već izgubio. Ali u tome leži zabava da i ostale igrače osujeti u njihovim pokušajima pobjede.

Alternativna strana glavne igraće ploče

Kako smo već naveli na samom početku, glavna igraća ploča je dvostrana. Dosad smo bazirali opise igre prema uobičajenoj strani. Sa suprotne strane se nalazi puno teža inačica, te je ova strana ekskluzivno vezana za igru kampanje, a koja slijedi određenu radnju.

Igra

10.3.2020., stvarna lokacija: Miljenkov stan, virtulna lokacija: Nemesis, i to iz perspektive jednog od igrača. Palo mi je na pamet da bi se ovo vrlo lako moglo napisati u stilu Krika i bijesa, osim što bih u ovom slučaju ja pogađala perspektive stvarnih osoba, pa bih vjerojatno naišla na salvu kritika od ostalih suigrača: “To nije ono što se meni motalo po glavi” i slično 🙂 .

Prva stvar koja mi je super kod ove igre je da totalno imaš osjećaj da si u filmu i lako se uživiš u priču. Puno lakše nego u sličnim igrama. Najviše me po osjećaju podsjeća na Galacticu, samo što je ovdje vjerojatnije da ti je svatko neprijatelj, pogotovo kako se igra primiče kraju 🙂 Iako velika obožavateljica B. Galactice (serija i igre), moram priznati da mi je ova igra za sad još bolja. I tako… spomenuh da bih za promjenu ja mogla napisati priču i sad mi nema druge nego ispuniti “obećanje”. Pamtim za drugi put da radije šutim.

Za sve koji dobro znaju pravila Nemesisa, a i za one koji ih ne znaju, upozorenje: Dvije važne stvari smo krivo igrali, ali spomenut ću ih tek na kraju da ne upropastim jako dobru priču.

Svi koju su igrali Nemesis znaju da sve započne tako da se igrači probude iz hibernacije, u hibernacijskoj komori u sredini broda, polusvjesni cjelokupne situacije, više nesvjesni nego svjesni. Oni znaju u kojem smjeru se ide prema pilotskoj kabini i gdje su sobe s motorima. Jedino što žele u trenutku buđenja je usmjeriti brod prema Zemlji (koordinate se unose u kokpitu) i osigurati da bar dva od tri motora rade. Barem im se čini da to žele. Negdje iz podsvjesti gmize i neke druge agende. I stalno pitanje: “Što ovi koji su sa mnom žele?”, I što me čeka kad otvorim prva vrata koja me vode u željenom smjeru…

Naša mala posada sastojala se od znanstvenika (Luka), pilota (Sadistiko), skauta (Miljenko) i mehaničarke (moja malenkost). Iz nekog razloga, prvo što se meni negdje iz podsvjesti javilo je bila nevjerojatna, neobjašnjiva i nezaustvaljiva želja za nekakvim jajetom (wtf?), a drugo: skupi što više stvari (bar 7!!) i bježi! Oni koji su igrali prepoznat će dvije misije: “My precious” i “Hoarder”. Nemam pojma kaj je mojim suigračima bilo u glavi. Kako nismo u potpunosti izgubili pamćenje, bili smo svjesni svojih profesionalih uloga, te smo dogovorno krenuli u četiri različita smjera (Luka i ja prema stražnjem dijelu broda gdje su bili motori), a Miljenko i Sadistiko prema prednjoj kabini.

Iako me je moj dobri drug pilot već u početku upozorio da ne gacam neoprezno u nekakav “šljam” i to mi nekoliko puta jasno rekao, naravno da je moj prvi korak završio ni više ni manje nego u nekakvoj odvratnoj zelenoj sluzi koju sam od tad na dalje vukla za sobom po brodu. Pilot mi tamo iz neke druge prostorije viče: “Jesam ti ljepo reko da ne gacaš po tom šljamu!”. E sad, šta je tu je. Kasnije će se pokazati da će me to, uz ostale sitnice, koštati života.

I tako, svatko je otvorio u prvom potezu vrata ili dva, te istražio ponešto broda. Ne sjećam se puno što su Sadistiko i Luka tad doživjeli, iako znam da u prvom potezu nismo proizveli previše zvuka. Ne sjećam se, jer je sva moja pažnja bila usmjerena na prostoriju koju je otkrio Miljenko: GNJEZDO! JAJA! Totalno u transu, već u drugom potezu koristim svoje posebne mehaničarske sposobnosti kretanja kroz “tehničke” hodnike (ja ne znam kak se ovo zove na hrvatski) kako bih u skoku (veru) brzo stigla do željenog odredišta. Pri tome sam jasno proizvela malo previše zvuka, pa se meni i Miljenku pridružio prvi alien, neka mala larva, niš pametno. Moram reći da je ovaj potez kod mojih suigrača izazvao blagi antagonizam prema meni. Ali ja sam samo išla za svojim instinktom, koji sam opravdala s “pa mora biti malo zanimljivo…”, što nije nimalo popravilo njihovo povjerenje.

S prvim alienom tako je vrlo brzo došlo vrijeme bolje svjesnosti ili trenutak da se odlučimo za jednu od dvije misije koje je svatko od nas imao u ruci. Kako sam već bila u gnijezdu i na putu da zgrabim “my precious” jaje, ja se nisam puno dvoumila. Moja misija zahtjevala je da pošaljem signal Zemlji, te s jajetom pobjegnem u kapusli za spašavanje ili odem u hibernaciju i preživim, ali definitvno s jajetom. Jaje je najvažnije. Miljenko se vjerujem zbog svoje prirode također nije puno dvoumio. Vjerujem da je bio i bar malo ponukan mojim neočekivanim postupkom kad je izabrao misiju “Hostile takeover”, koja je zahtjevala da na kraju igre bude mrtav barem Sadistiko, ako ne i svi ostali, osim njega samog. Vjerujem da ni Luka u tom trenutku nije imao puno nedoumica, jer su dva sudruga već bila u gnijezdu. Misija “Ab ovo”- da netku u laboratoriju istestira jajce činila se već na pola gotova. Hahaha, kako je bio u krivu. Za test se jaje mora žrtvovati, a ja jaje NEDAM! Sadistiku su također navrla polusjećanja na ranije doživljeno, te je shvatio da je brod njegov najbolji i njastariji prijatelj, prijatelj koji ga nikad nije iznevjerio (za razliku od nas). Njegova misija “The oldest friend” nalagala je da brod i on definitivno prežive, za što je trebalo usmjeriti kurs prema Zemlji i da rade ona dva motora. A ako se to slučajno ne bi dogodilo (jer mu gamad od lažnih prijatelja nije pomogla), tada pobiti sve te lažne prijatelje.

Dobro, što se događalo dalje? Ja sam onu larvu brzo i lako ubila šakom, te potez nakon toga ugrabila jaje. Sadistiko je otišao do pilotske kabine i tamo unio ispravne koordinate prema zemlji. Nedugo nakon toga, Miljenko je otišao tamo “da ga provjeri”. U tom trenutku nije se još usudio otkriti kao izdajnik ili se nije snašao ili je mislio: Idemo vidjeti hoće li Sadistiko sam od sebe umrijeti, a ako ne, imam još vremena popraviti (tj. pokvariti) stvari. Prvi event koji je došao tu negdje nas je zgodno poštedio, a isto vrijedi i za ostale nadolazeće evente do pred sam kraj (evente skoro da nismo ni osjetili). Luka je vjerojatno mislio: Super, drugi će sve napraviti za mene. Razmišljao je jedino da bi trebalo i taj lab vidjeti gdje je, a Slavica će onda odnest jaje na testiranje. Tražeći lab, naletio je na komunikacijsku sobu, od kuda je usput poslao signal. Meni je bilo zgodno što se ta soba brzo otkrila, jer je dio moje misije zahtjevao da JA pošaljem signal. Zaputila se ja fino do tamo s tom namjerom, no u postupku sam dozvala odraslog aliena u susjednu sobu za promatranje. U tom trenutku Luka si je vjerojatno mislio… Idem pomoć Slavici da se što prije oslobodi da može to jaje što prije odnest do laboratorija. Zašto bi gubila poteze na borbu s alienom. Vodeći se tom mišlju, šiknuo on granatu ravno iz signalne sobe k nama. “Sklanjaj se iza stola!!”, prekasno sam čula… Granata je raznijela alienu glavu, ali kako je i moja šaka bila negdje blizu, i ona se raznesla. Dobila sam svoju prvu ozbiljnu ranu, te od tad na dalje hodala brodom s “batrljkom”, na što me Sadistiko s oduševljenjem više puta podsjećao… Pazi da ti jaje ne ispadne! Nisam rekla, ali to jaje nije malo. A ne, ne, to je ogromno jajce. No, uz bacač vatre u jednoj ruci, jaje je našlo svoje mjesto pod pazuhom druge i “sigurno” sam nastavila dalje. Nije bilo lako, pogotovo sa svim tim zelenim sklizavim đubrom po cijelom tijelu. Kud god bih krenula, slijedio me pokoji alien. Dva puta sam doduše uspjela proći uz nevjerojatne napore bez da sam proizvela ikakav zvuk. Otkrivali smo tako po malo prostoriju po prostoriju. Ja sam nakon što sam poslala signal, gledala da što prije pobjegnem s broda. Kako je bilo još dosta poteza do samootvaranja hibernacijskih komori, pomislih da je najbolje pokrenuti samouništenje broda, pri čemu se odmah otvaraju kapsule za spašavanje (njih 3). Par poteza poslije otkrili smo i generator od kuda se to moglo i napraviti. Zaletih se tamo i pokrenuh. Luka je na putu prema motorima sreo jedno od čudovišta koje ga je u borbi ozbiljno ozlijedilo. Karma, reklo bi se, jer ozbiljna rana koju je zadobio bila je upravo ozljeda šake. Hmmm. Osveta ruga_se S druge strane, mogao je primiti od mene i korisne “savjete” kako da postupa u određenim situacijama sad kad ima samo jednu upotrebljivu ruku! :bleh

Za to vrijeme, Miljenko i Sadistiko su bauljali po brodu, skupljajući korisne stvari, medikamente, oružja i oruđa. Luka je provjerio jednu mašinu i rekao da radi. Neš je čeprkao po njoj i veli: “Radi.” Ostali su mu bili skloni vjerovati, ali ja baš i ne s obzirom na iskustvo s granatom. On je kao znanstvenik s vremenom stekao mogućnost ponekad koristiti udaljene sobe s kompjuterom, te je vrlo lako ugasio moj self-destruct alarm. Lagano mi blijedi sjećanje na daljnje događaje, znam da sam se uputila i ja prema motorima, ali sam uspjela pritom prizvati alien kraljicu i još jednog odraslog aliena u istu sobu. Iz nekog razloga, svima je pasalo da su oni tamo (i meni), jer smo ih (barem kraljicu) ostavili tamo do kraja igre. Počelo je lagano nepovjerenje svih prema svima, a kraljica je služila kao štit. “Nemreš preko kraljice do mene” 🙂 Kad sam skužila da mi samouništenje neće upaliti, preusmjerila sam se na čekanje da se automatski (u 8. rundi?) upale hibernacijske komore. Trebalo je preživjeti do tada. Luka je u međuvremenu skužio da se ja prešetavam s tim jajetom po brodu i ne idem ni blizu laboratoriju koji je stajao već nekoliko krugova otkriven i nekorišten. To ga je ponukalo da krene prema meni u namjeri da on preuzme to jaje i istestira ga. Očito ja nemam vremena. Kad je stigao do mene (a nije bio kratak put), nemalo se iznenadio činjenicom da ja to jaje nedam. Nedam ni za super duper stvari koje mi je nudio u zamjenu. Nedam i nedam. “It’s mine… My own… ”


#552

Tako negdje u to vrijeme (a i prije) Miljenko je kovao opaki plan da nas sve pošalje u dubok svemir, dok je sam sebi otvorio jednu kapsulu za spašavanje. Ja sam isto ciljala tu kapsulu, ali nikako nisam mogla do nje prije Miljenka, pa sam odustala. Naime, da bi pobjegao moraš biti u za to predviđenoj sobi (evakuacijskoj komori), te pokušati neometan bijeg. Ako te alien presretne, više sreće drugi put…

Do tada sam ja u borbi s jednim od aliena zadobila drugu ozbiljnu ozljedu: nezaustavljivo krvarenje iz prijašnje i novonastle rane. To me je činilo vrlo ranjivom na kraju svake runde, te sam bila u vrlo kritičnoj situaciji. Sadistiko se kao nešto nudio da će mi pomoći ako dođem do njega. Imao je dosta lječiteljskih stvarčica. Ja sam pak u općem nepovjernju radije otišla do sobe za liječenje na brodu, gdje sam si malo pomogla, da bih očekivano na kraju iste runde zadobila i posljednju ozbiljnu ozljedu. Mrcinski alien otrgnuo mi je i drugu zdravu ruku. Jaje je poletjelo preko pola sobe, a ja sam ostala nepomično ležati u lokvi krvi.


#554

Ubrzo smo svi (i moj duh) svjedočili Miljenkovoj izdaji. Gad se zaletio u pilotsku kabinu i promijenio kurs nekamo (uz zlokoban smijeh). Svi su odmah znali da ih je preusmjerio negdje daleko od zemlje. Luka, međutim, nije mogao dopustiti da to prođe nekažnjeno. Slučajno se našao u “airlock control” sobi, te je pokrenuo hitni “airlock” postupak u pilotskoj kabini. Miljenko je imao taman dovoljno alata da se u zadnji čas izbavi. U tom trenutku. U sljedećem potezu pohitao je prema evakuacijskoj sobi, da bi opet i tamo bio zaključan, te bio prisiljen još jednu rundu igre trošiti na razvaljivanje vrata. Kad je Luka i treći put napravio isto, Miljenko više nije imao snage, te je na kraju te runde završio u dubokom svemiru. Kako se i kaže, treća sreća.


#555


#556

Ostala su dva hrabra i dobra preživjela heroja: 4 kruga do neminovnog kraja. Ne gubeći nadu, skovali su plan za pobjedu. Sadistiko je u tom trenutku imao manje ozljeda, te se zaletio do pilotske kabine, obećavši Luki da će mu usput dohvatiti jaje koje se nalazilo nedaleko mojeg leša. Luka je trebao valjda čekati u laboratoriju da ga istestira. Međutim, u tom trenutku brod je već odzvanjao od aktivnosti, zvukovi su se širili brodskim hodnicima, te se je bilo vrlo teško kretati. Sadistiko je još bio u pojačanom stresu zbog ogromne odgovornosti spašavanja svog naboljeg prijatelja- broda. Svi znamo da je teško funkcionirati pod stresom. Pri kretanju slao je zvukove baš onim hodnicima gdje nije trebalo i tako je vrlo brzo od neozlieđenosti došao do stanja pred smrt. Još jedan loš event koji je donio još malo gamadi… i to je bilo to i za hrabrog Sadistika.


#553

Luka je bio zdravstveno u nelošem stanju, ali bilo mu je sasvim jasno da to jaje neće uspjeti istestirati i ujedno se i spasiti. A koja je tada njegova svrha kao znanstvenika? Bolje da se ne vraća na zemlju bez saznanja o jajatu ovog opasnog neprijatelja. Očajan, pokrenuo je airlock postupak na airlock sobu i sam sebe izbacio u svemir.

Tako je čitava posada Nemesisa završila neslavno svoje putovanje kući. The end.

Sad, kad je sve opisano, bilo bi mi drago ako bi duhovi ekipe koja je bila sa mnom podijelili još svojih opservacija o partiji iz svojih perspektiva, jer je nemoguće popratiti sva zbivanja iz samo jedne perpektive (pogotovo kad pogineš, pa te više niš ne zanima). Također, u mnogome sam samo nagađala kaj ste vi mislili szbunjen .

Drugo, vrlo važno: Da smo igrali sve točno prema pravilima, igra bi puno drugačije izgledala.
1. Ja se ne bih mogla samo tako 2 puta izvući bez zvuka jer sam cijelo vrijeme nosila zeleni šljam na sebi. U takvim okolnostima zapravo se u svim hodnicima proizvodi zvuk, te bi alien neminovno napao mene, ali bi se i hodnici pročistili (stišali). Možda bih se ranije odlučila otići istuširati… Tko zna…
2. Airlock postupak se može pokrenuti samo u žutim sobama. Niti je kokpit žuta soba, niti evakuacijska soba, te se onog gadnog skauta nije moglo na taj način ubiti. Možemo se samo nadati da bi gad crko i onako od aliena. Ali vjerojatno bi pobjego i pobijedio.
3. Miljenko je čitao i znao sva pravila 😀

Tekst by Slavica

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

1 thought on “Epizoda #40: Boardgame adventure of Slavica and friends (Luka, Miljenko i Sadistiko)- Nemesis

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.