Epizoda #2: Podvodni doživljaji

Iako nije riječ o kućnom igranju, mada je zbog manjeg broja igrača atmosfera u igraonici bila poprilično kućna, svejedno moram spomenuti partiju Abyssa koja se odigrala u subotu 05.12. Napokon smo isprobali i odigrali i tu hvaljenu igru oko koje se diglo puno prašine prilikom izlaska oko toga kako će izgledati kutija finalne verzije. Pa barem je za neke od nas ovo bilo novo iskustvo 🙂 .

Igru su donijeli Bruno i Erna i budući da me u zadnje vrijeme opasno pere želja za isprobavanjem svih igara koje sam poželio isprobati tijekom ovih proteklih par godina, došlo je napokon vrijeme i za Abyss. Budući da joj je igra na wish listi na BGG-u i isto ju je zanimala, ni Slavica se nije žalila 🙂 .

Prvo da kažem da me igra poprilično iznenadila po onome što sam očekivao. Vjerovali ili ne nisam pogledao niti jednu recenziju niti video vezan za igru, tako da nisam imao pojma što očekivati. No po naslovnoj slici kutije sam si nekako razmišljao da mora da se radi o nekakvoj fantasy avanturi po uzoru na Descent. Ooohhh kojeg li iznenađenja, i to ne mislim u lošem svijetlu.

Kada bih morao opisati igru u dvije riječi rekao bih da je to Splendor na steroidima 😀 . Opet, ne mislim to na loš način već u smislu koliko više toga igra nudi u odnosu na Splendor. Nemam ništa protiv Splendora da se razumijemo. Igra mi se odmah jako svidjela na prvu. Ali nakon spomenute partije. Abyss mi je nekako preoteo to mjesto Splendoru. Možda sam to samo ja pa je do mene da vidim neke sličnosti sa Splendorom. No na prvu obje igre djeluju poprilično slično. Skupljamo određene žetone/kartice pomoću kojih onda poslije kupujemo karte za bodove. Razlika je tome što Abyss nudi toliko više stvari na koje treba paziti i oko kojih treba kalkulirati.

Priča ide kako smo mi jedna od moćnih podvodnih fantastičnih frakcija koje se angažiranjem određenih lordova bore za primat u podvodnoj skupštini i bore za morske lokacije. Zvuči kao nešto čime se Bandić mora baviti svaki dan kako bi sačuvao poziciju u gradu. Ta ta ta taaa. Mukla tišina. Kaj? Niti jedan gromoglasan smijeh? Čujem li ja to da se vjeverica nasmijala u svojoj jazbini u drvu 😀 . Ah niste skužili 😛 .

Da se vratimo na igru. Svatko počinje igru s jednim od poprilično realno dizajniranih no nažalost ipak plastičnih bisera koje smješta u plastičnu posudicu u obliku školjke. Otkrivaju se šest početnih lordova iz kupa karata koji će vam biti na raspolaganju za angažiranje u vijeću i igra može početi. Na svojem potezu možete napraviti jednu od tri stvari. Istraživati morske dubine u potrazi za malim bićima koji će vam biti saveznici, potražiti pomoć od određene vrste iz vijeća ili angažirati jednog od ponuđenih lordova. Eh sad raspravimo tri različite akcije u detalje. Istraživanje morskih dubina u potrazi za malenim saveznicima jednostavno znači da okrećete iz manje hrpe kartica polako jednu za drugom. Npr. prvo otvorite jednu karticu pa pitate igrača koji je sljedeći po redu želi li ju kupiti, ako želi plača vama za to, i to u biserima da ne bi bilo zabune 🙂 . Eh sad plača se na način da onaj igrač koji je prvi po redu da vam plača jedan biser, onaj koji je sljedeći dva bisera, dok bi treći po redu igrač vam za tu istu karticu, ako bi došla do njega jer ju drugi igrači ne bi uzeli, morao platiti čak tri bisera. Naravno ako neki igrač uopće ni nema bisera tada ga se preskače i u tom slučaju ostali igrači mogu za jedan biser manje uzeti tu karticu. Npr. ako prvi po redu igrač koji odlučuje hoće li kupiti tu karticu uopće nema bisera u svojem posjedu, tada drugi igrač plača jedan biser za tu karticu, a ne dva kao što bi prvotno morao da je prvi igrač po redu za kupovinu. Ako nitko od igrača ne uzme karticu, onda ju možete budući da je to bilo na vašem redu besplatno uzeti za sebe. Ako ju ni vi ne želite tada otkrivate sljedeću karticu i opet sve kreće ispočetka. I tako to ide sve dok s karticama ne dođete do zadnje pozicije na traci. Tada ste na kraju, ako ju i dalje nitko ne kupi, primorani uzeti sviđalo vam se to ili ne. No ajde barem ste kao slabašnu utjehu dobili i jedan biser. Sve ostale kartice koje nakon kupovina ostanu na traci idu na svoje pripadajuće mjesto u vijeću.

Što se tiče kartica bića saveznika koje izvlačite iz kupa, ima ih ukupno pet različitih vrsta u vrijednosti od 1 do 5. Različite vrste su – hobotnice, voden konjici, školjke, rakovi i meduze, a vrijednosti imate različit broj zavisno o vrijednosti. Imate tako jednu karticu po vrsti vrijednosti 5, dvije kartice vrijednosti 4, tri kartice vrijednosti 3, tri kartice vrijednosti 2 i četiri kartice vrijednosti 1.

Osim ovih kartica moguće je izvući i kartice prijetnji – murine. Ako izvučete ovu karticu imate opciju sukobiti se s tom prijetnjom i dobiti određenu nagradu, ili pustiti prijetnju da napreduje. To znači da oznaka na pločici prijetnje napreduje za jedno mjesto naprijed. Što je prijetnja veća to su veće pogodnosti koje može dobiti igrač koji se sukobi s prijetnjom. Kada je prijetnja tek na prvoj razini može se dobiti svega jedan biser kao nagrada. Na drugoj razini je moguće dobiti 2 bisera, ili pobjedničku oznaku pobjede nad čudovištima (vrijedi bodove na kraju igre) i jedan biser, ili dvije pobjedničke oznake. Na trećoj razini je moguće dobiti oznaku ključa za zauzimanje lokacija itd. O ključevima i lokacijama ćemo malo poslije.

Kao drugu vrstu akcije umjesto istraživanja dubina možete potražiti pomoć iz vijeća, što znači da možete uzeti sve kartice jedne vrste saveznika koje su se odbacile tijekom prijašnjih istraživanja.

Nema inače hand limita za broj kartica saveznika koje možete imati u ruci.

Jednom kada smatrate da ste prikupili dovoljan broj saveznika možete ići u angažiranje jednog od ponuđenih lordova. Jednostavno platite dovoljan broj vrijednosti vaših kartica saveznika i uzmete jedan od ponuđenih lordova. Nema vračanja ostatka ako preplatite 😛 . Postoje šest vrsta različitih lordova i svaka vrsta ima neke svoje specifičnosti i svoje moći. Postoje tako vojnici koji su dobri za angažiranje protiv ostalih igrača, farmeri koji nemaju nikakvih moći ali nose puno bodova, političari koji su dobri za preuzimanje drugih lordova, magovi koji vam daju određene specifične moći svojim magijama, trgovci koji vam uvijek donose dragocjene bisere i ambasadori koji vam omogućavaju da brzo osvojite određene lokacije.

Osim bodova na lordovima i lokacije vam mogu donijeti pregršt bodova. Neki lordovi na sebi imaju ikone ključeva. Kada skupite tri lorda sa simbolima ključeva možete uzeti jednu otkrivenu pločicu lokacija, ili pogledati 1,2,3 ili 4 pločica lokacija, jednu odabrati, a ostale ostaviti otkrivenima. Tako imate više šansi da izvučete jednu od lokacija koja vam je baš potrebna jer vam nosi puno bodova, ali ujedno dajete i svojim protivnicima mogućnost da dođu i do njima dobrih lokacija koje će im donijeti pregršt bodova. Kada jednom odaberete jednu lokaciju polažete svoja tri lorda s ključevima koji su vam omogućili uzimanje ove pločice pokraj te lokacije. Možete koristiti također o oznake ključeva koje ste skupili tijekom sukoba s prijetnjama kako bi ste došli do lokacija. Lokacije nose određen broj bodova zavisno o kriteriju koji ispunjavate za njih. Podsjećaju na guild ljubičaste karte iz 7 Wondersa po svojoj namjeni. Npr. jedna vrsta lokacije nosi po 3 boda za svakog lorda koji na sebi nema oznaku ključa.

Igra završava kada netko sakupi sedam lordova kod sebe, ili kada bi se trebala vući nova karta lorda kada se kupi jedna iz ponude no više nema kupa karata lordova.

Tada se sve zbraja u dobroj maniri već spomenutog 7 Wondersa i igrač s najviše bodova pobjeđuje.

Uh to je ovako ukratko o igri. Za više ćete morati sami isprobati 😉 .

Što se tiče naše partije igrali su: Slavica, Erna, Tades (jedan od naših novih posjetitelja iz Litve) i ja.

Konačni rezultat je bio:
1. Tadas 70
2. Erna 66
3. Slavica 62
4. Ja 56

Ah što da kažem, kemijao sam previše s biserima i ispalo je kako je ispalo. Barem sam bio najbogatiji na kraju 😛 .
Igra nam se jako svidjela i zbog više mogućnosti za razne strategije opcije napadanja ostalih igrača nam je ispala puno bolja od Splendora. Artwork igre i svih kartica je zaista prekrasan, a morski dizajn fenomenalan. Jedina zamjerka igri mi ide na to što je ponekad glupo i zamorno da tijekom istraživanja morskih dubina moraš pitati sve igrače hoće li kupiti neku skroz bezveznu karticu koju izvučete. Pa ako ih još izvučete više slabijih vrijednosti zaredom. No bez obzira na to sjajna igra.

 

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.