Epizoda #17: Tamni Mjesec

———–<Dolazna poruka>———–

“Pišem ovo kako bi ostao barem neki pisani trag događaja koji su se ovdje zbili. I kao upozorenje.

Pred dva tjedna izbušili smo novi dio stijene i pronašli ogromne količine plutonija, najveće koje smo pronašli na Titanu dosad. Zapovjednik Matthews i Kilroy su vodili tim. Bili su prvi koji su zašli u novo izbušenu rupu i … nešto se dogodilo. Nismo sigurni što, ne možemo dokučiti niti kako je uspjelo ući u njihova odijela. Neka vrsta plina, prašine, nekakav patogen s kojim se nismo nikad prije susreli. Po uobičajenom protokolu obojicu smo stavili u karantenu na promatranje i poslali izvještaj natrag u komandu. Tim gadovima je jedino stalo do njihovog dragocjenog plutonija. Ako itko iz Noguchi Masaki korporacije ovo čita, možete se nositi ravno u pakao.

Tjedan dana nakon incidenta Matthews i Kilroy su se doimali dobro, a i doktor Tomoko im je da propusnicu da mogu nastaviti s normalnim radom. Tako da smo ih jasno pustili iz karantene. Neka nam Bog pomogne pustili smo ih van.
Bili smo u komandnom centru pripremali stvari za novi put do bušotina, kada se dogodilo. Ne bih vjerovao da nisam vidio vlastitim očima. Matthews je iznenada skroz smireno izvadio svoju kemijsku olovku i zabio ju u Garcijino oko. Probao se riješiti tijela kada smo ga otkrili. Pucao sam mu u glavu.

Nije bilo uopće nikakvih izražaja na njegovom licu. Djelovao je robotski, nečovječno.

Kilroy je nestao nedugo nakon toga i pronašli smo komunikacijski centar u sabotiranom stanju. Dan nakon toga pronašli smo Johnovo tijelo u njegovoj sobi kada smo išli provjeriti što je s njim.

Preuzeo sam komandu nad stanicom. Kilroy se još uvijek vodi kao nestao i sada nas još uza sve i sustav održavanja života na postaji izdaje. Mislim da su nam i štitovi na rubu kolapsa. Ne znam kome da vjerujem. Chaya se počela neuobičajeno ponašati pa smo ju prisilno smjestili u karantenu. Tomoko kaže da je dobro, no to je rekao i prije i za Matthewsa i Kilroya. Moguće da laže. Townsend mi ne vjeruje, misli da sam ja ubio Matthewsa i Garciu i izmislio cijelu priču. Želi mi oduzeti zapovjedništvo. Trebali bismo i njega smjestiti u karantenu. Svi su oni zaraženi. SVI!!! Ja sam jedini koji nije kompromitiran. Mogu vjerovati jedino samom sebi.

Jon Reed
Trenutni zapovjednik stanice Tamni Mjesec”

———–<Kraj poruke>———–

Pregled

Dark Moon je timska igra paranoje i izdaje za 2-7 igrača, raspoređenih u dva suprotstavljena tima. S jedne strane imamo Nezaraženi tim čiji je cilj preživjeti do kraja igre tako da uspješno ispune tri događaja i jedan finalni, dok tim Zaraženih ih želi spriječiti u tome uništavanjem štitova, oštećivanjem postaje do te mjere da se više ne može obnoviti, ili kompromitiranjem sustava za održavanje života. Svaki igrač će u svakom trenutku znati kojem od dvaju tima pripada, ali to neće znati ostali igrači. Tko vam je kolega, a tko ljuti protivnik, to je pravo pitanje? Dark Moon se tu bitno razlikuje od drugih igara s mehanikom skrivenih izdajnika, po tome što će sve destruktivne akcije biti javno svima vidljive. Dobra gluma i solidne vještine obmane će ovdje biti od neprocjenjive važnosti za tim Zaraženih. Naravno i iskustvo će biti presudno, ali prije toga će valjati naučiti pravila.

Priprema igre

  1. Postavljanje dvije oznake Štita na prve dvije pozicije na traci Štita. Preostale četiri oznake se ostavljaju u zalihama pokraj igrače ploče.
  2. Nasumično izvlačenje i postavljanje dviju oznaka Postaje na panel Statusa. Preostale se polažu licem prema dolje pokraj igrače ploče. Izvlačenje ovih oznaka posljedično odmah imaju utjecaja na igru.
  3. Postavljanje oznaka Premora na vlastiti kup pokraj igrače ploče.
  4. Postavljanje Sabotaže, kocaka i oznaka Karantene pokraj igrače ploče.
  5. Postavljanje crvene kockice Sumnje na početak trake Glasanja, po jednu plavu i crnu kockicu na odabranu težinu igre, dok sve preostale plave kockice (kockice Događaja) se postavljaju pokraj igrače ploče.
  6. Miješanje karata likova i dodjeljivanje svakom igraču jednu ovu kartu.
  7. Dodjeljivanje svakom igraču Nezaraženi igrači zaslon koji se podudara s njihovom kartom lika.
  8. Dodjeljivanje akcijskih kocaka svakom igraču – dvije crne Snažne i dvije crvene Slabe.
  9. Dodjeljivanje svakom igraču oznaku Sudjelovanja.
  10. Nasumično izvlačenje oznaka Premora dok se ne izvuče ona s oznakom jednog od lika koji sudjeluje u igri. Igrač koji je njegov vlasnik postaje početnim Zapovjednikom te dobiva pripadajuću kartu koja to označava i plavu Zapovjednu kocku.
  11. Nasumično izvlačenje karte Finalnog Događaja, koja se postavlja na vrh igrače ploče na polje Kamere 4. Alternativno igrači se mogu među sobom dogovoriti koji će Finalni Događaj izabrati. Preostali se vraćaju natrag u kutiju te se neće koristiti.
  12. Zavisno o broju igrača koji igraju valja se konzultirati s tablicom odabira broja Zaraženih i Nezaraženih karti Statusa, kao i koji špil karti Zadataka će se koristiti.                                                 3 igrača (1 karta Zaraze, 2 Nezaražene, Srebrni špil Zadataka, uklanjanje iz igre karte                         “Dobrovoljno Testiranje Krvi”).                                                                                                         4 igrača  (1 karta Zaraze, 3 Nezaražene, Crni špil Zadataka, uklanjanje iz igre karte                           “Dobrovoljno       Testiranje Krvi”).                                                                                                     5 igrača (2 karte Zaraze, 3 Nezaražene, Sivi špil Zadataka).                                                               6 igrača (2 karte Zaraze, 4 Nezaražene, Crni špil Zadataka).                                                             7 igrača (3 karte Zaraze, 4 Nezaražene, Sivi špil Zadataka).                                                              Promiješaju se četiri unikatne karte Zaraze i ne gledajući izvuče potreban broj ovisno o broju igrača. Nakon toga se ove karte pridodaju Nezaraženim kartama ovisno o broju igrača, dobro promiješaju, te se svakom igraču dodjeljuje jedna karta. Ne korištene Zarazne i Nezarazne karte se vraćaju u kutiju te se neće koristiti tijekom dotične partije. Jednom kada su svi dobili svoju kartu Statusa, svi ju u isto vrijeme mogu pogledati pri čemu jedan igrač broji do 10 koliko svi moraju gledati kartu. Za razliku od Nezaraženih, Zaražene karte imaju na sebi specijalni tekst koji se koristi prilikom otkrivanja. Stoga je važno kako se igra ne bi upropastila već na samom početku tako što netko na svega sekundu pogleda svoju kartu, indicirajući ostalima da je Nezaražen.
  13. Miješanje pripadajućeg špila Zadataka i postavljanje pokraj igrače ploče.
  14. Miješanje špila Događaja i postavljanje pokraj igrače ploče.
  15. Zapovjednik povlači dvije početne karte Događaja, jednu postavlja licem prema gore na polje s prikazom Kamera 1, dok drugu stavlja na dno špila Događaja. Nitko od drugih igrača ne bi smio vidjeti koje je karte imao na odabiru. Igrač lijevo od Zapovjednika je početni igrač, te se igra nastavlja u smjeru kazaljke na satu.

Tijek igre

Igrači tijekom igre izvršavaju brojne akcije, održavaju glasovanja, izvršavaju Zadatke i dovršavaju Događaje, tako što bacaju kocke koje imaju na raspolaganju. Osim ako nije drugačije navedeno, bacanje ovih kocaka se vrši potajno iza zaslona koje su igrači dobili na početku igre. Pa tako nitko osim samih igrača nema uvida u rezultate koje su dobili na kockama. Jedino prilikom podnošenja kocke za izvršavanje pojedine akcije, se može javno vidjeti njezin rezultat.

 

Redoslijed igre

1) Povraćanje kocaka

Aktivni igrač povraća pod svoju kontrolu broj kocaka koliko mu prema limitu pripada. Ova faza se na samom početku igre preskače budući da će svi započeti s maksimalnim brojem kocaka. Npr. ako igrač tijekom igre spadne na dvije kocke, a limit mu je pet, tada pod svoju kontrolu povraća tri kocke. Pritom mogu odabrati bilo koju kombinaciju Snažnih crnih i Slabih crvenih kocaka. Samo igrač koji je Zapovjednik može povratiti svoju unikatnu Zapovjednu plavu kocku.

2) Izvođenje akcija

Aktivni igrač koji je na potezu može izvesti jednu od dostupnih akcija, pod uvjetom da dotičnu akciju može izvesti s obzirom na situaciju u igri.

Popravak – kod pokušaja popravljanja igrač baca do tri kocke i podnosi jednu za izvršavanje akcije. Može bacati i manje od tri kocke, no tada su mu manje šanse za uspjehom. Ako na raspolaganju imaju i više od tri kocke, svejedno ne mogu bacati više od tog broja. Ako je rezultat na podnesenoj kocki pozitivan, akcija se smatra uspješnom, ako je negativna neuspjehom. U igri imamo tri vrste popravaka.

Popravak štitova – ako štitovi postaje počnu zatajivati (prikazano oznakama Štitova na igraćoj ploči), valjat će ih pokušati popraviti. U slučaju uspjeha uklanja se oznaka Štita koja je najdalje na brojčaniku Štita.

Popravak sustava za održavanje života – ako ovaj sustav počne padati na opasne razine, valjat će pokušati poraditi na njenom popravku. Uspješnim popravkom uklonit će se jedna oznaka Premora s igrače ploče. Može se odabrati bilo koja.

Popravak postaje – ako je akcijska pozicija na igraćoj ploči blokirana oznakom oštećenja, može se poraditi na njenom popravku. Ako ovaj popravak bude uspješan oznaka Oštećenja se uklanja s dotične pozicije te je ova akcijska pozicija ponovno dostupna za korištenje. Igrači ne moraju unaprijed najaviti koju poziciju će pokušati popraviti.

Poziv na Glasanje – igrač na svojem potezu može pokrenuti glasanje u svrhu:

Bacanja igrača u karantenu

Oslobađanja igrača iz karantene

Aktivni igrač može odabrati i samog sebe kao kandidata glasanja. Svi igrači potom odabiru kocku za glasanje te skrivenom u ruci je drže sve dok svi ne odluče, nakon čega se istodobno otkrivaju. Snažna crna kocka predstavlja odluku da odabrani igrač nije zaražen te ne bi trebao biti bačen u karantenu. Slaba crvena kocka predstavlja odluku da je igrač zaražen te bi trebao biti bačen u karantenu. Ne odabir niti jedne kocke znači da je dotični igrač suzdržan oko odluke. Igrač može biti primoran ne sudjelovati u glasanju ako nema kocaka za glasanje. Ako većina izglasa da kandidat glasanja je Nezaražen, tada ostaje na slobodi ili biva oslobođen iz karantene. Ako je većina pak glasala da je kandidat Zaražen, tada ostaje ili biva poslan u karantenu do idućeg rezultata glasanja. Zapovjednik razbija sva izjednačenja svojom odlukom.

Usamljeni vuk – igrač može odlučiti poći svojim putem kada je u pitanje ispunjavanje Događaja. Kako bi to ostvario mora bacati tri kocke i podnijeti dvije pozitivne, što se smatra uspjehom i dodavanjem pripadajuće kockice na Trenutni ili Finalni Događaj. Ovime se može i dovršiti pojedini događaj čime Zapovjednik odmah povlači dva nova Događaja i odabire jedan. Uspješno izvršavanje Finalnog Događaja na ovaj način vodi ka automatskoj pobjedi tima Nezaraženih.

Zadavanje zapovjedi –  aktivni igrač može odabrati drugog igrača kojem će zadati zapovijed. Ova akcija ne košta aktivnog igrača korištenje kocaka, a igrač kojem se zadala zapovijed nema obvezu za njezinu sprovedbu. Igrač kojem je zadata zapovijed može povratiti dvije iskorištene kocke prema zadanom limitu, ili izvršiti bilo koje dvije akcije osim vlastitog zadavanja zapovjedi. Pritom igrači s zadatim zapovijedima ne mogu koristiti specijalne sposobnosti svojeg lika budući da nisu aktivni igrač, ali mogu iskoristiti situaciju da se razotkriju da su Zaraženi, prilikom čega modu odmah iskoristiti svoju specijalnu akciju.

Razotkrivanje Zaraženosti – aktivni igrač na svojem potezu se može javno razotkriti kao Zaražen, za što odmah koristi specijalnu akciju na karti Zaraze.

3) Odabir Zadatka

Nakon izvođenja akcija igrač povlači dvije karte Zadatka, odabire jednu koju licem prema gore postavlja na igraču ploču na poziciju Trenutnog Zadatka, dok drugu odbacuje licem prema dolje na kup odbačenih karata. Ako nema karata za povlačenje kup odbačenih karata se ponovno miješa i kreira novi kup za povlačenje. Postoje dvije vrsta Zadataka – Kvarovi i Komplikacije.

Kvarovi dolaze u četiri različita tipa te će zahtijevati od igrača da zajedno bacaju kocke i podnose rezultate za njegovo otklanjanje. Naravno Zaraženi igrači mogu hiniti pomoć. Komplikacije su prikazane ilustracijama te daju aktivnom igraču ili igračima izbor između dvije teške opcije.

4) Razrješavanje Zadatka

Ako je izvučeni Zadatak Kvar, valja položiti placu kockicu Težine na odgovarajući broj na traci Težine na igraćoj ploči, a crna kockica Uspjeha se polaže na polje 0. Počevši od trenutnog igrača (onog koji je odabrao Zadatak) te idući u smjeru kazaljke na satu, svaki igrač (Zaraženi i Nezaraženi) odlučuje hoće li sudjelovati na zadatku ili ne. U smjeru kazaljke na satu okreću svoje oznake Participacije na jednu ili drugu stranu ovisno o donesenoj odluci.

Ako igrač odluči ne sudjelovati u Zadatku, automatski povraća dvije kocke u svoje posjedstvo do dozvoljenog limita. Iako igrači započinju igru s dvije Slabe i dvije Snažne kocke, tijekom igre će ovisno o odabiru imati njihovu različitu kombinaciju u posjedstvu. Nikoga ne sprječava posjedovanje samo Slabih ili samo Snažnih kocaka. Svi igrači koji odluče sudjelovati u zadatku idući u smjeru kazaljke na satu bacaju kocke iza svojih zaslona i podnose jednu kocku s odabranim rezultatom. Prilikom pokušaja popravljanja Kvara igrači mogu ponovno bacati kocke koliko god puta žele, no svaki put kada ponovno bacaju moraju barem jednu odabrati i podnijeti za izvršenje Zadatka. Može se podnijeti i više od jedne kocke. Što se manji broj kocaka ima na raspolaganju to je veće kockanje da će se morati podnijeti negativni rezultat, napravivši time više štete nego koristi. Skriveni Zaraženi igrači mogu koristiti takva opravdanja za namjerne sabotaže.

Svaki put kad se kocka podnosi na izvršenje Zadatka, traka težine se automatski usklađuje zavisno o rezultatima. Pozitivne kocke jasno igrače približavaju uspješnom izvršenju Zadatka, dok negativne odvraćaju od uspjeha. Sve kocke koje se koriste na ovaj način se polažu na posebno mjesto na igraćoj ploči, a nakon što je zadatak razriješen (no prije posljedica dotične karte), sve kocke ponovno postaju dostupnima za korištenje. Jednom kada su svi igrači koji su odlučili sudjelovati podnijeli barem jednu kocku za izvršenje Zadatka, provjerava se je li se isti uspio izvršiti. Ako je konačni rezultat zgoditaka veći ili jednak težini Zadatka, tada je on uspješno izvršen, ako je rezultat manji tada se smatra propalim te posljedično slijede sankcije.

Kvar postaje – posljedica kvara postaje je da se nasumično vuče broj oznaka Oštećenja Postaje, te polažu na pripadajuće lokacije. Ako se na ovaj način izvuče i šesta i posljednja oznaka, tada je postaja pretrpjela kritičnu razinu sustavnog oštećenja te se više ne može popraviti. Čime Zaraženi igrači pobjeđuju. Svaka lokacija koja je oštećena nosi potpune restrikcije njihova korištenja. Pa tako oštećivanjem lokacije:

Kontrola Štitova – igrači ne mogu koristiti akciju popravljanje štitova.

Sustav Održavanja Života – igrači ne mogu koristiti akciju popravljanja sustava za održavanje života.

Istraživački Laboratorij – igrači ne mogu koristiti akciju Poziva Na Glasanje. Ne odnosi se na prisilno glasanje kada kockica Sumnje dođe do kraja pripadajuće trake.

Komunikacije – igrači ne mogu koristiti akciju Zadavanje Zapovjedi.

Hangar – igrači ne mogu koristiti akciju Usamljeni Vuk.

Zapovjedništvo – igrači povraćaju jednu kocku manje prilikom uspješnog izvršavanja Zadatka Kvara.

Kvar Sustava Održavanja Života – posljedica ovog kvara vodi ka padu životnih uvjeta na postaji, što dovodi do Premora članova posade. Povlači se broj oznaka Premora ovisno o broju posljedice na karti Zadatka, te se polažu u sekciju igrače ploče – Sustav Održavanje Života. Ako na ovaj način u igru uđe šesta i finalna oznaka Premora, posada je postala katatoničnom i nesposobnom za bilo kakvo djelovanje, što znači i automatsku pobjedu za tim Zaraženih. Ako se izvuče oznaka Premora za lika koji ne sudjeluje u dotičnoj partiji, uvjeti pobjede/poraza i dalje vrijede ako se time izvuče i šesta oznaka. Samo što u ovom slučaju ako igra nije završila, nepostojeći igrač neće biti penaliziran.

Kvar Štitova – ovim kvarom se polaže na pripadajuću lokaciju na igraćoj ploči određeni broj oznaka Štita, zavisno o prikazanom broju posljedica na karti Zadatka. Ako se tom prilikom položi šesta i posljednja oznaka, štitovi su u potpunosti zatajili te je postaja izložena destruktivnom vanjskom utjecaju, čime tim Zaraženih automatski pobjeđuje. Kod svakog postavljanja oznake štitovi se moraju testirati provjerom trenutnog stanja kvara. Za tu prigodu se baca jedna kocka (nebitno crvena ili crna), te se rezultat uspoređuje s navedenim uvjetima zatajenja. Ako je uvjet ispunjen štitovi su zatajili te aktivni igrač mora odabrati hoće li se vuči oznaka Premora ili oznaka Oštećenja Postaje.

Ako je izvučen Zadatak Komplikacije, igrači ili samo aktivni igrač će morati donijeti tešku odluku između dvije ponuđene opcije.

5) Dodavanje kockice Događaja (opcionalno)

Ako je segment Zadatka uspješno odrađen, polaže se plava kockica Događaja na sljedeće dostupno prazno mjesto.

6) Izvršavanje Događaja (opcionalno)

Ako je i posljednja pozicija na karti Događaja popunjena plavom kockicom, tada se takav Događaj smatra uspješno izvršenim te je tim Nezaraženih tako bliže pobjedi. Dodatno se razrješuje tekst na navedenoj karti, a ako se radilo o Finalnom Događaju Nezaraženi igrači pobjeđuju igru.

7) Odabir Novog Događaja (opcionalno)

Nakon uspješno odrađenog Događaja, Zapovjednik automatski povlači dvije nove karte Događaja odabirući jednu i polažući na specifičnu poziciju na igraćoj ploči, dok drugu odbacuje. Ako je izvršen i treći po redu Događaj igrači se automatski prebacuju na izvršavanje Finalnog.

8) Napredovanje kockice Sumnje (opcionalno)

Ako se na Zadatku nalazi tekst “!!!Sumnjiva Aktivnost!!!”, tada je kockicu Sumnje na pripadajućoj traci na igraćoj ploči potrebno pomaknuti prema naprijed, neovisno o tome je li Zadatak uspješno izvršen ili se na njemu palo.

9) Održavanje Glasanja (opcionalno)

Ako se kockica Sumnje pomaknula do posljednje pozicije na istoimenoj traci, tada su igrači primorani glasati. Aktivni igrač odabire nekog drugog igrača za kandidata neke od dostupnih opcija za glasanje. Aktivni igrač može odabrati i samog sebe, a mogu se odabrati i igrači u karanteni. Nakon glasanja traka Sumnje se resetira na svoju početnu vrijednost, te se igra normalno nastavlja počevši od idućeg igrača prema redoslijedu.

Finalni Događaj

Kada se pristupi odigravanju Finalnog Događaja, svi preostali Zadaci u igri se automatski odbacuju u pripadajući špil, a Zadaci Komplikacija uklanjaju iz igre. Nakon toga se takav špil Zadatak miješa i priprema za iduću fazu igre.

Karantena

Kada je igrač smješten u karantenu ispred njega se postavlja pripadajuća oznaka koja mu zaklanja korištenje dviju kocaka. Od tog trenutka pa sve dok je u karanteni, njegov limit korištenih kocaka je smanjen za dva. Ako igrač iza svojeg zaslona u tom trenutku ima više od dozvoljenog broja kocaka, sav višak mora odmah odbaciti. Dokle god su u karanteni igrači:

  • mogu povlačiti kocke do svojeg novog limita.
  • od akcija se mogu koristiti samo Poziv Na Glasanje, Zadavanje Zapovjedi i Razotkrivanje Zaraženosti.

U situacijama gdje su lokacije Komunikacija i Istraživačkog laboratorija oštećene, može se dogoditi da na potezu nemaju opciju za odigravanjem niti jedne akcije.

Igrači koji se nalaze u karanteni ne vuku karte Zadataka na kraju svojeg poteza, ali mogu normalno sudjelovati u svim glasanjima.

Ako igrač koji završi u karanteni je ujedno i Zapovjednik, tada gubi taj status a dobiva ga igrač koji je pokrenuo glasanje. Ako iz nekog nevjerojatnog razloga Zapovjednik pokrene vlastito glasanje za smještanje u karantenu i isto prođe, tada zapovjednikom postaje idući igrač s lijeva koji se ne nalazi u karanteni. U iznimno rijetkim situacijama da nekako svi igrači dospiju u karantenu, tada posljednji igrač zadržava titulu Zapovjednika.

Igrač koji izađe iz karantene odbacuje njenu oznaku koja mu blokira poziciju dviju kocaka, čime se automatski povraća normalno stanje i limiti.

Premor

Kada se izvuče oznaka Premora, ako se podudara s nekim od likova koji su u igri, tada taj igrač mora preokrenuti kartu svojeg lika na suprotnu stranu. Dokle god je taj lik u stanju premora ne može koristiti specijalnu sposobnost svojeg lika. Također kod izvršavanja Kvarova može podnijeti svega jednu kocku, limitirajući time njegovu efektivnost. Kada se popravi segment Sustava Održavanja Života i ukloni oznaka Premora sa specifičnim likom u igri, tada njegov vlasnik vraća kartu na regularnu stranu i ponovno može normalno igrati bez ograničenja.

Razotkrivanje Zaraženosti

Kada se igrač javno razotkrije Zaraženim događa se nekoliko stvari:

  • ako se ne nalazi u karanteni može aktivirati moć na svojoj karti Zaraze.
  • baca kocku te ako dobije pozitivan broj ponovno može izvršiti akciju svoje karte Zaraze.
  • odbacuje kartu svojeg lika, oznaku Karantene ako se nalazio u njoj u datom trenutku, oznake kocaka, te Nezaraženi igrači zaslon kojeg zamjenjuju sa Zaraženom inačicom. Ako se razotkrio igrač koji je ujedno bio i Zapovjednik, tada ova titula prelazi na igrača s lijeva a zapovjednikova kocka je premještena u zalihe.
  • nakon toga njihov potez automatski završava.

Igrači koji su se javno otkrili da su Zaraženi mogu:

  • normalno sudjelovati u odabiru žele li sudjelovati u Zadacima Kvarova, za koje onda prilažu i kocke. Odlukom da ne sudjeluju i dalje mogu povratiti dvije kocke iz zaliha.
  • ne vuku više karte Zadataka na kraju svojeg poteza.
  • nije im dozvoljeno sudjelovanje u daljnjim glasanjima.
  • ne može ih se odabrati kao kandidate za glasanje, te ne mogu postati Premoreni.
  • nisu afektirani oštećenjem lokacije Zapovjedništva.
  • nemaju više pristup normalnim akcijama, umjesto toga dobivaju svoje vlastite.

Interferencije – povlačenje tri karte Zadatka, odbacivanje neželjenih te raspoređivanjem preostalih na vrh špila prema željenom redoslijedu.

Energetski izboj – ako se na igraćoj ploči nalazi 0-1 oznaka Štita, može se za akciju dodati jedan prilikom čega se i testiraju štitovi. Ako se u igri nalaze dvije ili više oznake, baca se kocka da se testiraju štitovi. Ako se rezultat podudara s traženim vuče se oznaka Premora ili Oštećenja Postaje i polaže na pripadajuće mjesto.

Sabotaža – polaganje oznake Sabotaže na jednu od sljedećih pozicija igrače ploče – Kontrola Štitova, Status Postaje, Sustav Za Održavanje Života. Svaki igrač koji ide popravljati specifične lokacije koristi kocke kako je već opisano, nakon čega mora odbaciti dvije kocke kako bi uklonio oznaku Sabotaže. Ako nema dvije kocke na raspolaganju mora odbaciti koliko može. Zaraženi igrači na svojim potezima mogu pomicati ovu oznaku s jedne lokacije na drugu, no u bilo kojem trenutku je dozvoljeno da se na igraćoj ploči nalazi svega jedna oznaka Sabotaže.

Testiranje Zapovjednika – Zapovjednik mora baciti sve svoje raspoložive kocke i podnijeti jednu. Ako podnesena ima na sebi pozitivni rezultat, Zapovjednik je prošao test i ništa se ne dogodi. Ako je podneseni broj na kocki pak bio negativan, Zaraženi igrač može povući oznaku Oštećenja prema svojoj želji. U slučaju da Zapovjednik u datom trenutku nema na raspolaganju aktivnih kocaka, tada se test automatski smatra neuspješnim.

Demoraliziranje – svi igrači počevši od prvog s lijeva od Zaraženog, moraju zamijeniti sve svoje aktivne Snažne kocke sa Slabima, dokle god ovih ima raspoloživih u zalihama.

Lekcije

“Pozdrav novaci. Moje ime je instruktor Valsimus i ja sam krizni nadglednik Noguchi Masaki postaje na Titanu. Kako je moj prethodnik počinio samoubojstvo uslijed pritiska zbog novonastale situacije s misterioznom zarazom, ostaje na meni težak zadatak prenijeti vam znanja i iskustva oko preživljavanja na postaji. Stoga slušajte pozorno jer ovo ću reći samo jednom.

Nezaraženim igračima će biti u interesu što prije detektirati Zaražene igrače i smjestiti ih u karantenu gdje će predstavljati manju opasnost. Pogotovo ako se naume razotkriti. Ako uspijete dogurati do Finalnog događaja bez da ste neutralizirali Zaražene, tada se nalazite u velikoj nevolji. Mudro menadžeriranje akcijskih kocaka bit će drugi ključ ka uspješnom preživljavanju. Manjak raspoloživih kocaka vodi do većih šansi neuspjeha na Zadacima, što se vrlo lako i brzo može oteti kontroli kada se jedan neriješen problem veže za drugi, pa za treći itd. Tako u par koraka lančanom reakcijom lako dođe do kompletnog raspada nekog od krucijalnih sustava. Maksimalno koristite specijalne sposobnosti svojih likova kako bi si što više olakšali igru, svaki od njih je specijalac u određenom području pravilnog funkcioniranja postaje. Pouzdano znati kome vjerovati a kome ne može činiti razliku između života i smrti, pogotovo prilikom Zadavanja Zapovjedi drugima. Na koncu valjat će i dobro odvagnuti kojim Zadacima se nećete pozabaviti i pustiti ih da automatski ne uspiju, a sve kako biste uštedjeli kocke i resurse za neki drugi bitniji.

Zaraženi igrači će željeti ostati skriveni što je dulje moguće kako bi iskorištavali situacije za “nenamjerne” sabotaže i podjarmljivanje nesklada i paranoje. U većini situacija Zaraženi će se razotkriti samo u situacijama kada mogu napraviti maksimalno štete, ili otkrivanjem ostvariti uvjete za pobjedu. Otkriveni Zaraženi igrači su generalno puno manje efektivni, budući da Nezaraženi neće morati trošiti krucijalne resurse za razotkrivanje uhoda već će se u potpunosti moći posvetiti Zadacima. Najveća moć u rukama Zaraženih je upravo na kraju poteza kod odabira kojem Zadatku će se pristupiti, a koji će se odbaciti. Posebnu pozornost će obraćati tijekom situacija odigravanja akcijskih karata posljednjeg igrača prije njih, budući da će onda o njima samima ovisiti hoće li se neki Zadatak proći ili pasti.

Nakon svega rečenog imate li i dalje petlje uhvatiti se u koštac s izazovima i pristupiti učlanjenju u posadu postaje “Tamni Mjesec”. Ukoliko imate, brod za Titan kreće u subotu 02.04.2076. u 17h s doka 57/C

Otpust.”

 

Dojam

Igra je prvotno nastala kao uradak fanova društvene igre Battlestar Galactice, koji su htjeli punokrvno iskustvo ove odlične igre ali u puno bržem formatu. Koliko god bila odlična igra teško da će itko osim žestokih fanova pronaći 3, 4 ili više sati za izdvojiti za igranje svega jedne partije. Dark Moon se tu razvio na dobro poznatom principu bitno ubrzavši igru, zbog čega je i dobila nadimak ekspres Battlestar Galactica. Sve skupa su dizajneri mudro zapakirali u tematski svijet nalik onom iz Alien filma.

Što se tiče koncepta, igra u tolikoj mjeri podsjeća na starijeg brata da će svi stari veterani Battlestar Galactice bez imalo teškoća moći uskočiti ravno u igru uz malčice drugačija pravila. S druge strane zbog svojih pojednostavljenih pravila ni novim igračima neće trebati puno da se upoznaju s igrom i nauče pravila. U slučaju Battlestar Galactice to je bio pravi herojski pothvat, pogotovo onima koji se još nisu susreli s takvim tipom igre.

No pravo pitanje koje će sve zanimati jest, je li igra zato i bolja? Pa i da i ne. Teško je reći i na kraju će ovisiti o vlastitim preferencama. I jedna i druga igra imaju dobre i loše strane. Po pitanju Dark Moona tu su pojednostavljena pravila, brza igra i lagana prenosivost. Battlestar Galactica pak sa svoje strane nudi bogatije i dublje proživljeno iskustvo, gdje će se prema nekim partijama dati napisati epske priče s raznim obratima i zapletima. Nauštrb toga teško da će se uvijek naći zainteresiranih igrača koji će biti voljni izdvojiti više sati na svega jednu partiju, a i prenosivost izvan doma nije nimalo lagani zadatak za sve one željne putovanja uz omiljene igre. Ako se tome pridodaju i ekspanzije onda možete u potpunosti prekrižiti tu opciju.

Ilustracije su poprilično jednostavne i neimpresionirane, no dizajn igrače ploče je zato vrhunski odrađen. Ima onaj retro industrijski SF štih viđen u Alien filmu i baš uvuče čovjeka tematski u taj svijet.

Da rezimiramo Dark Moon nudi puno brže, jednako zabavno ali manje pamtljivo i umanjeno iskustvo koje teško da će se prepričavati u narednim tjednima. No zato će vrlo vjerojatno puno više i češće pronalaziti mjesto za stolom.

 

Tamna Sjena ekspanzija (Dark Shadow)

———–<Interni dopis>———–

Za: Postaju Titan

Od: Noguchi Masaki korporacije

“Nedavni razvoj događaja na Titanu predstavljaju neponovljivu priliku za Noguchi Masaki i njezine dioničare. Ovaj tuđinski patogen i njegov biološki utjecaj na organizam valja biti dobro prostudiran i s vremenom iskorišten.Već i same vojne mogućnosti nude bilijunske profitne mogućnosti. Pribavljanje aktivnog uzorka je stoga od najveće važnosti i ima prioritet nad svim drugim korporacijskim direktivama.”

———–<Kraj dopisa>———–

Noguchi Masaki Interplanetarna Rudarska korporacija je doznala za zarazu koja se proširila duž rudarske postaje na Titanu. Zainteresirani su samo za jedno, što sigurno nije dobrobit svojih zaposlenika, već eksploatacija patogena u svrhu zarade.

Kao da nije bio dovoljan i sam sukob sa zaraženima i sustavima koji otkazuju, samo im je još falila korporacija da se miješa u zbivanja na Titanu. Poslali su i “spasilački” brod u nadi da će pokupiti jednog od zaraženih radnika, a miješat će se i u brojne zadatke bitno otežavajući prijeko potrebne popravke. Neće prezati niti od prijetnji bliskim osobama zaposlenika, a potajno su postavili i fanatični lojalnog korporacijskog čovjeka u njihove redove.

Kako sada i korporacija vreba iz sjene, bit će utoliko teže odgovoriti na pitanje kome uistinu vjerovati.

Ova mala ali ključna ekspanzija donosi neke nove mehanike, likove, akcije i događaje, kao i dva opcionalna modula, a koji će svaki na svoj način uvelike izmijeniti način igranja bazne igre.

 

Priprema igre

Sljedeće su izmjene kod pripreme igre uz ekspanziju.

  1. Dvije nove karte likova se dodaju u pripadajući špil, dva nova Finalna Događaja u vlastiti, deset novih karti Događaja u svoj, te nove karte Zaraze u svoj špil. Nove oznake Oštećenja Postaje se dodaju na hrpu s ostalima, a originalni špil karti Zadataka se zamijenjuje s novim dobivenim u ekspanziji.
  2. Svaki igrač dobiva novu kartu Priručnika.
  3. Nova igrača ploča Glasanja Evakuacije se polaže ispod sekcije Sumnjiva Aktivnost na primarnoj ploči. Plava Evakuacijska kockica se postavlja na prvu poziciju na traci. Ispod nje se polaže nova ploča Evakuacijsko Odobrenje s okrenutom stranom “Punjenje Goriva – Nije Spremno za Polijetanje”.
  4. Kod kreiranja zaliha Premora, nakon što su igrači dobili svoje karte likova, u zalihe se dodaje po jedna oznaka Premora koja odgovara liku u navedenoj partiji. Ako je potrebno zbog manjeg broja igrača valja nadodati dodatne oznake Premora dok ih nema šest raspoloživih. U sedam igrača se tako na primjer dodaje sedam oznaka Premora, no za pobjedu Zaraženi tim ih i dalje moraju izvući šest.
  5. Kreiranje zaliha Evakuacije dodavanjem oznaka Dopuštenja Evakuacije, a koje odgovaraju prikazu svakog lika u partiji.
  6. Korporacijska kocka i oznake Amputacije se postavljaju pored igrače ploče.
  7. Nakon što je izabran Zapovjednik valja mu dati i pripadajuću oznaku Zapovjedne kocke.
  8. Karta Punjenja Goriva se postavlja ispred prvog igrača (onog koji se nalazi lijevo od Zapovjednika). Ova karta indicira da se Evakuacijski Brod još uvijek priprema za polijetanje.
  9. Prvi igrač dobiva oznaku Aktivnog Igrača.

Tijek igre

Igra se odigrava identično baznoj igri uz nekoliko izmjena.

Oznaka Aktivnog Igrača

S obzirom na to da ekspanzija dodaje pregršt novih zbivanja, dodana je i ova oznaka s pomoću koje je lako pratiti tko je na potezu. Jednom kada igračev potez završi valja proslijediti ovu oznaku drugom igraču.

Korporacijske kocke

Kako se Korporacija počela intenzivno miješati u zbivanja na Titanu u nadi da mogu preokrenuti zbivanja u svoju korist, Korporacijske kocke predstavljaju njihov način utjecaja na igru. Nakon što je aktivni igrač izabrao Zadatak, ali prije nego što svaki igrač odluči hoće li sudjelovati na njemu ili ne, aktivni igrač mora potajno bacati dvije Korporacijske kocke iza svojeg zaslona te javno prinijeti rezultat jedne od kocaka. Vrijednosti kocke su 0, -1, -1, -2, -2, -3, tako da će rezultat većinom biti negativan. Ovisno o rezultatu kocke, crnu kockicu Uspjeha valja za dati broj pomaknuti na pripadajućoj traci. Zadatak će tako biti utoliko otežan. Rezultat druge ne odabrane Korporacijske kocke se jednostavno odbacuje. Tek sad igrači odlučuju počevši od aktivnog igrača hoće li sudjelovati na Zadatku ili ne. U nekim slučajevima neke karte i specijalnosti će omogućavati bacanje triju Korporacijskih kocaka.

Amputacije

Ponekad će bacanje u Karantenu sumnjivog igrača biti samo polumjera a nikako trajnije rješenje. Stoga ako su igrači apsolutno sigurni da je jedan od njih Zaražen, nova akcija amputacije uda se može pokazati kao bolje rješenje. No valja znati da za razliku od Karantene, Amputacija ima trajni učinak i ne može se povratiti.

Za akciju igrači sada mogu odabrati nekog od igrača za Glasanje Amputacije, što se odigrava jednako kao i glasanje za Karantenu. Ako se glasanje pokaže uspješnim odabranom kandidatu se prisilno amputira ruka, te kako bi se naznačio ovaj čin igrač dobiva oznaku Amputacije i limit na kocke mu se trajno smanjuje za jedan. Ovaj limit se nastavlja čak i ako se osakaćeni igrač razotkrije da je Zaražen. Izjednačenja kod glasanja razbija Zapovjednik. Glasanja Amputacije se mogu pokrenuti i protiv igrača koji se već nalazi u Karanteni, ali ne i protiv javno razotkrivenog Zaraženog igrača. Svakom igraču se može amputirati maksimalno jedan ud, stoga ako nekim slučajem dobije i drugu oznaku Amputacije, ona se ignorira.

Evakuacija

Kompanija je poslala Evakuacijski brod na Titan u nadi da dođu do uzorka patogena. Ako dovoljan broj igrača dođe do odobrenja, brod može poletjeti ranije čime igra može završiti prije nego što se dođe do Finalnog Događaja. Dva nova glasanja su dodana u tu svrhu.

Glasanje za Odobrenje

Izabire se jedan igrač pri čemu Slaba (crvena) kocka označava uskraćivanje ili opozivanje odobrenja (ako su u nekom od prethodnih glasanja dobili odobrenje), dok svaka Snažna (crna) kocka označava odobrenje Evakuacije ili potvrda već dobivenog odobrenja. Kao i kod svih glasanja Zapovjednik razbija izjednačenja. Kod uspješnih ishoda kandidat glasanja postavlja svoju oznaku Odobrenja na ploču Evakuacijsko Odobrenje. Ako je rezultat glasanja bio negativan a igrač je već imao postavljenu oznaku Odobrenja na pripadajućoj ploči, tada ju mora ukloniti. Tematski gledano kada igrač dobije odobrenje za Evakuaciju ne nalazi se još tehnički na brodu, samo je došao do potrebne dokumentacije. I dalje je prisutan na postaji i sudjeluje u igri. Ako se ploča Evakuacijskog Odobrenja popunila zavisno o broju igrača, tada se može glasati samo za uklanjanje pojedinih članova s liste odobrenja za evakuaciju. Tako na primjer u 3 igrača je slobodno svega jedno mjesto na brodu, u 4 i 5 igrača su slobodna dva, a u 6 i 7 igrača tri mjesta. Za igrače koji se nalaze u Karanteni se ne može pokretati glasanje za dobivanje Odobrenja, a ako je igrač s Odobrenjem tijekom igre smješten u Karantenu automatski ga gubi.

Glasanje za Polijetanje

Kada se ploča Evakuacijskog Odobrenja popuni u ovisnosti o broju igrača, može se pokrenuti glasanje za Polijetanje broda s onima koji imaju odobrenje. Glasanje se vrši prema klasičnim pravilima kao i sva glasanja, a uspješan ishod glasanja vodi ka automatskom završetku igre.

Evakuacija i Kraj Igre

Nakon polijetanja broda i završetka igre, valja provjeriti sve karte Statusa pojedinih igrača koji su evakuirani. Ako su svi igrači Nezaraženi tada njihov tim pobjeđuje, no ako se među njima nalazi čak i jedan Zaraženi igrač tada su se zli planovi korporacije ostvarili i Zaraženi pobjeđuju. Valja stoga iznimno oprezno i pametno odrediti kome će se dati odobrenje za odlazak s planete i dopustiti brodu da poleti.

Karta Punjenja Goriva

Tijekom prvog punog kruga igre, evakuacijski brod još ne može poletjeti budući da se puni gorivom, čak i ako su sva raspoloživa mjesta na brodu već popunjena. Ova činjenica je indicirana kartom Punjenja Goriva ispred prvog igrača, kao i stranom ploče okrenutom na stranu “Punjenje Goriva – Nije Spremno za Polijetanje”. Kada svaki igrač odigra jedan krug igre i oznaka Aktivnog Igrača ponovno dođe do inicijalnog igrača s početka igre, tada on odbacuje kartu Punjenja Goriva ispred sebe i preokreće ploču Evakuacijskog Odobrenja na stranu “Punjenje Goriva Završeno – Spremno za Polijetanje”. Igrači nakon toga mogu koristiti akciju Glasanja Za Polijetanje.

Prisilno Odobrenje i Uklanjanje Glasova

Kao i !!!Sumnjiva Aktivnost!!! koja dolazi na nekim kartama Zadataka i pomiče kocku Sumnje za jednu poziciju na pripadajućoj traci, forsirajući igrače na glasanje za karantenu, tako sad postoji i !!!Evakuacija Evakuacija!!! segment na pojedinim kartama Zadataka. Identično kao i s prvim primjerom ovo pomiče kockicu Evakuacije za jednu poziciju na traci Evakuacijskog Glasanja, bez obzira bio Zadatak uspješno ili neuspješno odrađen. Kada kockica dođe do posljednje pozicije na traci, aktivni igrač mora na kraju poteza pokrenuti Glasanje Odobrenja ili Glasanje Polijetanja (samo ako su zadovoljeni uvjeti potonjeg). Može se dogoditi da prisilno Glasanje za Karantenu i Odobrenje/Polijetanje se dogodi u isto vrijeme. Aktivni igrač odlučuje kojim redoslijedom će se što prvo odviti.

Finalni Događaj

Prilikom započinjanja procesa Finalnog Događaja valja ukloniti sve Zadatke Komplikacije iz špila Zadataka ostavljajući samo one Kvarova. Dodatno treba u špil umiješati karte Neuspjela Evakuacija, koje odgovaraju boji Zadataka (siva ili crna). Kada se ova karta izvuče mora se odmah svima otkriti. Proces Evakuacije je obustavljen te je kompanija opozvala brod napustivši sve preživjele na Titanu. Sva skupljena Odobrenja se izbacuju izvan igre zajedno s igračim pločama Evakuacijskog Odobrenja i Evakuacijskog Glasanja. Igrači nakon toga više nemaju mogućnosti odigravati akcije glasanja Odobrenja i Polijetanja, a sve iduće izvučene karte Zadataka sa segmentom !!!Evakuacija Evakuacija!!! se ignoriraju.

Opcionalni moduli

Sljedeća dva opcionalna modula se preporučuju samo iskusnim igračima koji su već dobro uhodani u tok igre s ekspanzijom. Moduli se mogu uključiti zajedno ili pojedinačno, ovisno o preferencama igrača. Mada modul Korporacijski Čovjek najbolje funkcionira u sinergiji s modulom Prijetnje.

Opcionalni Modul 1: Prijetnje

Noguchi Masaki ne preže ni pred čim kako bi ostvarili svoje zle ciljeve, što uključuje i direktne prijetnje rudarima Titana. Svaki lik ima svoje ranjivosti, slabe strane koje kompanija ekspertno iskorištava. Možda je to prijetnja financijskim ruiniranjem, ili namještanje lažnog kriminalnog dosjea, ili najgori od svih prijetnja najmilijima na Zemlji. O kakvoj god prijetnji da se radi svaki igrač će morati sprovesti određene želje korporacije ili će snositi nesagledive posljedice. Ovaj modul dodaje u igru karte i oznake Prijetnje, a koje će tjerati Nezaražene igrače da se ponašaju na sumnjive načine.

Tijekom postavljanja igre valja promiješati karte Prijetnji i postaviti ih kod prvog igrača odmah pored karte Punjenja Goriva. Oznake Prijetnji se raspoređuju prema svojem tipu i postavljaju pokraj ploče.

Nakon punog kruga i kada se karta Punjenja Goriva ukloni iz igre, ali prije nego što inicijalni početni igrač započne sa svojim potezom u drugom krugu, svaki igrač potajno dobiva po jednu kartu Prijetnje. Sav višak se izbacuje iz igre. Igrači moraju dobro proučiti ove karte kako bi dobro razumjeli što se odsad nadalje očekuje od njih. Karte prijetnji se razlikuju prema sljedećem tipu:

Nepromišljeno ponašanje – jedanput tijekom igre aktivni igrač mora podnijeti sve svoje kocke za izvršenje Zadatka Kvara, bez obzira na njihov rezultat. Ovo se može napraviti odjedanput ili postepeno tijekom više bacanja.

Izoliranje Primjerka – jedanput tijekom igre aktivni igrač mora pokrenuti glasanje za Karantenu nekog igrača (ne i sebe) te pritom mora negativno glasati Slabom (crvenom) kockom.

Dohvaćanje Uzorka – jedanput tijekom igre aktivni igrač mora pokrenuti glasanje Amputacije nekog igrača (ne i sebe), te pritom mora negativno glasati Slabom (crvenom) kockom.

Eksponiranje – jedanput tijekom igre aktivni igrač mora pokazati svoju kartu Statusa drugom igraču.

Uvjeti karata Prijetnji se mogu ispunjavati samo tijekom aktivne faze igrača posjedovanjem oznake Aktivnog Igrača. Ne može se tako ispuniti izvršavajući Zapovijed datu od strane drugog igrača. Kada se ispuni uvjet karte, treba javno obznaniti sve ostale igrače: “Ispunio sam što je kompanija tražila od mene”. Nakon toga uzima oznaku Prijetnje i polaže ju na specifičnoj poziciji na preokrenutoj strani karte. Zaraženi igrači iako vuku karte Prijetnji nisu dužni ispunjavati njihov uvjet, osim ako to ne žele hineći da nisu zaraženi. Pritom mogu odglumiti ispunjavanje bilo kojeg tipa prijetnje. Kako u igri postoji određeni broj pojedinih tipova Prijetnji, može se dogoditi da više igrača ispuni identične Prijetnje. Ovo čak može ići i preko maksimuma kada Zaraženi igrači hine ispunjavanje fantomskih prijetnji. U tim slučajevima se može dogoditi da više nema raspoloživih oznaka specifičnih tipova Prijetnji kada ih neki igrači ispune. Idući igrač kojeg zadesi takva situacija uzima džoker oznaku i postavlja na specificirano mjesto na karti. Ono što je sigurno nakon toga je da je netko lagao o tipu prijetnje kojoj je bio izložen.

Kada igra završi ispunjavanjem Finalnog Događaja, Nezaraženi igrači moraju javno pokazati da su pravilno ispunili zahtjev svoje karte Prijetnje. Ako se nekim slučajem dogodi da je Nezaraženi igrač zabunom ispunio pogrešnu Prijetnju, ili nije ispunio do kraja igre, tada kompanija za osvetu sprovodi svoju prijetnju u djelo. Kao rezultat toga navedeni lik potpada pod teško psihofizičko stanje i u svojoj psihičkoj rastresenosti pokreće sustav za samouništenje uništivši cijelu postaju i sve članove skupa s njom. Zbog toga u tom slučaju Zaraženi pobjeđuju igru. Od Zaraženih igrača se ne očekuje ispunjavanje karti Prijetnji za ostvarivanje svojih pobjeda.

 

Opcionalni Modul 2: Korporacijski Čovjek

Glasine kolaju da su iz Noguchi Masaki kompanije implantirali lojalnog zaposlenika sa zadatkom da špijunira i štiti interese kompanije na jednoj od njihovih postaja. Ovaj pojedinac djeluje samostalno s fanatičnim žarom, ne vodeći brigu niti za vlastiti život.

 

Ovaj modul dodaje u igru treću stranu koja se sastoji od svega jednog člana – Korporacijskog Čovjeka, koji nastoji doći i izvući patogen svim raspoloživim sredstvima. Ne ovisi o uvjetima pobjede niti Zaražene niti Nezaražene strane, već ima svoje određene uvjete koje mora ispuniti.

Kod postavljanja igre uzima se četiri Nezaražene Status karte, tri Zaražene i jedna karta Korporacijski Čovjek. Nakon toga se ovisno o broju igrača izbacuje određeni broj Zaraženih i Nezaraženih Status karti. Pritom za ovu prigodu Korporacijski čovjek potpada pod Nezaraženi tim. Sve karte se potom promiješaju i svaki igrač dobiva potajno po jednu Status kartu. Dakle postoji mogućnost da se Korporacijski Čovjek uopće ne pojavi u određenim partijama. Šanse za to su 25% u tri igrača, 35% za 4-5 igrača i 50% za 6-7 igrača.

Korporacijski Čovjek ima svoj vlastiti cilj čijim ispunjavanjem će pobijediti neovisno o Zaraženima i Nezaraženima. Na primjer mora dati amputirati ruku Zaraženom igraču, ili se pobrinuti da se Zaraženi igrač nalazi na evakuacijskom brodu i poleti. Na kraju izvršavanja Finalnog Događaja prvo se gleda je li neki od Zaraženih igrača imao amputiranu ruku, ako je onda je Korporacijski Čovjek ispunio svoju misiju osiguravši primjerak patogena te u tom slučaju samo on pobjeđuje. Ako se to nije dogodilo Nezaraženi igrači normalno slave pobjedu, dok Korporacijski Čovjek gubi zajedno sa Zaraženim igračima. Kada igra završi polijetanjem Evakuacijskog broda, gledaju se Status karte svih evakuiranih. Ako su svi Nezaraženi tada Zaraženi i Korporacijski Čovjek zajedno gube igru. No dok bi Zaraženi pobijedili ako je samo jedan od njih evakuiran, ako se u igri nalazi Korporacijski Čovjek tada on samostalno pobjeđuje. Pritom Korporacijski Čovjek se ne mora nalaziti na evakuiranom brodu za ostvarivanje pobjede. Kada Zaraženi pobijede uslijed nekog oblika sabotaže postaje, Korporacijski Čovjek gubi igru zajedno s Nezaraženim timom.

Kada se navedeni modul koristi u kombinaciji s modulom Prijetnji, iako će i Korporacijskom Čovjeku biti dodijeljena Prijetnja, on ju poput i Zaraženih igrača može slobodno ignorirati. Jednako tako može i slobodno glumiti oko načina ispunjavanja fantomske Prijetnje, a sve kako bi zavarao sve ostale.

 

Dojam

Dark Shadow je malena ekspanzija, ali zato pošteno nadoknađuje novim brojnim mogućnostima koje nudi. I mada niti jedan od dodataka ne bismo nazvali životno značajnim za uživanjem svega bazne igre, ne može se poreći da ne unose sasvim novu razinu smutnji i paranoje. Jednom kada se odigra dovoljan broj partija bazne igre, preporučili bismo njezino uključivanje za brojne dodatne sate odlične zabave.

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)