Epizoda #15: Posljednja noć na zemlji, Bogovi i mitovi

Prošli vikend je bio zaista poseban. Bio je obilježen horor, povijesnim i mitološkim igrama i toliko super i napetih partija se nismo već dugo naigrali.

U subotu, mada nas se na kraju nije okupilo koliko je trebalo, bilo je i više nego zabavno 🙂 .

Last Night On Earth

Započeli smo igranje oko 16h iznimno napetom partijom igre Last Night On Earth sa Growing Hunger i Hero Pack #1 ekspanzijom. Riječ je o jednostavnoj, a opet iznimno zabavnoj i tematskoj zombie horor igri za 2-6 igrača. Po dozi filmskih klišeja moglo bi se reći da je prije riječ o horor komediji. S jedne strane, 1-2 igrača upravljaju zombijima, dok ostali igraju u ulozi heroja koji nastoje preživjeti i pobjeći na sigurno, obraniti druge nemoćne preživjele nakon zombie apokalipse ili ispuniti neku misiju ključnu za opstanak ljudske vrste.
Slavica, Marko (poznatiji u društvu kao Jimi, po Jimiju Hendrixu) i ja igrali smo u ulogama heroja, dok je Miljenko, kao najiskusniji, preuzeo ulogu upravljanja zombijima. Za scenarij nam je odabrao “Burn ‘Em Out!” u kojem nam je cilj bio u 18 rundi uništiti tri jame otkud su se zombiji pojavljivali na mapi. Dinamit i kerozin su se pokazali kao najbolje rješenje za tu svrhu, no nabaviti ih u svijetu opustošenom zombie apokalipsom pokazalo se kao nimalo lagan zadatak.

Od početnih likova igrali su:
Jenny The Farmer’s Daughter – Slavica
Sally High School Sweetheart – Jimi
Rachelle Detective Winters – Ja
Father Joseph Man Of The Cloth

Budući da je u igri predviđeno da, bez obzira u koliko igrača se igra, uvijek moraju igrati četiri heroja, s Father Josephom smo svo troje s vremena na vrijeme upravljali.

Marko i ja smo igru započeli u srednjoj školi na donjem lijevom kutu mape, Slavica odmah preko puta nas u staji u drugom kutu, a Father Joseph u sredini mape.

Pokret otpora protiv zombie apokalipse je poslao tim elitnih stručnjaka (spomenutu četvorku) da zaustave najezdu zombija iz njihovog epicentra u toj regiji, malog nekad raskošnog gradića po imenu Forest Town. Kako bi uspjeli u tome njihova misija je bila razoriti tri epicentra gdje su se zombiji okupljali kako bi se socijalizirali kada ne bi bili u potrazi za mozgovima živih i otkuda su kretali u potragu za istim kada su osjetili glad.

Naš tim stručnjaka se već na svom prvom potezu i na svojoj prvoj akciji pokazao kao sve samo ne stručan, kada je detektivka Winters po prvi put odlučila uporabiti svoj revolver na prvom zombiju kojeg je uočila. Ne samo da je promašila, već joj se i revolver zablokirao. Ne baš obećavajući početak za naše heroje.

Sada kada nisu više imali oružja uza se da se brane, naši heroji nisu imali drugog izbora nego li da se bace u potragu za sredstvima obrane. U toj potrazi Jenny se pokazala najuspješnijom našavši dinamit u obližnjem restoranu brze hrane, detektivka Winters je u srednjoj školi našla čak dvije sačmarice, a Sally čak napuštenog konja kojeg je brzo prozvala Polly. Otac Joseph je za to vrijeme galamom i drekom privlačio na sebe pozornost okolnih zombija kako bi ih odvratio od svojih suboraca. Međutim u ključnom trenutku je pokleknuo od slabosti gonjen vizijama neslavne prošlosti. Tako da su se svi zombiji sada sručili i opkolili Jenny u restoranu brzom hranom i Sally i detektivku Winters u srednjoj školi. Kao da to nije bilo dovoljno, zombiji su u srednjoj školi presjekli kabel za struju pa su se sva svijetla u prostorima škole pogasila. Srećom pa je detektivka Winters imala baterijsku lampu za sebe. No zbog šoka i očaja što su se našle u bezizlaznoj situaciji, detektivka Winters i Sally su se počele međusobno optuživati koja od njih dvije je kriva što nisu uočile na vrijeme da ih opkoljavaju. Optužbe je vrlo brzo zamijenio i pravi pravcati catfight koji je brzo okončan bez pobjednika probojem zombija kroz barikade na prozorima što je brzo prizvalo cure k svijesti da se saberu i suoče s pravim protivnicima – zombijima. Detektivka Winters je počela uskoro skidati jednog po jednog zombija iz svoje dvije sačmarice dok je polako uzmicala držeći pristojnu udaljenost od njih. Sally je uzjahala svojeg novog velikog četveronožnog ljubimca i izjahala kroz košarkašku dvoranu u sklopu škole napolje gdje se sada već pošteno naoblačilo. Vrlo brzo su sve deblje i deblje kapi kiše počele namakati njenu robu usporavajući Polly-ja koji je postajao sve sporiji. Sally u posjedu jednog smotka dinamita ga je preusmjerila prema jednom od okupljališta zombija u namjeri da ga digne u zrak skupa sa svim obližnjim živim mrtvacima u blizini. Kada je Polly od iznemoglosti pokleknuo, zadnjih nekoliko metara je Sally pješke dotrčala do svojeg odredišta i uništila prvo okupljalište nemrtvih.

I njezina kolegica Jenny se uspjela teškom mukom probiti kroz gomilu zombija iz restorana brze hrane, ostavivši pritom nekoliko vlasi kose u pojedinim rukama koje su grabile sa svih strana prema njoj.

U desnom gornjem kutu se našla s ocem Josephom koji se otrijeznio od svojih mora iz prošlosti i sada s novopronađenim kerozinom bio palio jedno od okupljališta zombija. Dva od tri su dakle bila uništena, još je jedan preostao. Međutim Jenny i otac Joseph su se ponovno našli u okruženju kod odlagališta otpada. Ovoga puta se činilo kako izlaza iz škripca zaista nema.
U nesebičnoj i herojskoj gesti, Jenny je nasrnula na tri zombija s upaljenim fitiljem dinamita dignuvši i sebe i njih u zrak, oslobodivši ocu Josephu put za bijeg. Nažalost šrapneli razletjelih komadića tijela i zemlje su dovršili ionako već pošteno izranjavanog svećenika, koji je vrlo brzo podlegao ozljedama.

U daljini nekolicina preživjelih privučeni udaljenim zvukovima eksplozija i borbe su odlučili mimo zapovjedi nadležnih priskočiti u pomoć svojim drugovima. Prvi koji je stigao na poprište zbivanja, nažalost prekasno kako bi pomogao, je bio lijepi Johnny, inače Jennyjin dečko. Vidjevši kako mu djevojka nestaje u smjesi vatre i dima, zaletio se pun osvetoljubivog gnjeva i bijesa sa svojom bejzbol palicom na nekolicinu preživjelih zombija svom silinom ragbijaškog igrača u namjeri da ih dokrajči. Međutim jedino što se dokrajčilo je bila njegova bejzbol palica što ga je nagnalo na taktično uzmicanje.

Detektivka Winters mada je s lakoćom skidala zombije jednog za drugim uskoro se našla bez metaka, te je vrlo brzo stjerana u kut i raskomadana od strane horde zombija.

Mada se na trenutak činilo kao da će heroji s lakoćom pobijediti, sada je s troje mrtvih heroja situacija bila i više nego ozbiljna.

S velikim teretom i bremenom na sebi dva nova lika su stupila na scenu – Sam, bivši vijetnamski veteran i Billy, šerifov sin.
Napetost se u ovom trenutku mogao rezati nožem jer su obje strane bile u pobjedničkoj ili gubitničkoj poziciji. Heroji su trebali uništiti još samo jedno okupljalište zombija, a zombiji su trebali ubiti još samo jednog heroja kako bi preostalima uništili moral. Problem je bio taj što su heroji bili ti koji su bili u stisci s vremenom, jer ako ne bi uspjeli ispuniti misiju do zore, ne bi stigli više sustići svoje drugove u povlačenju prema zapadu pred najezdama zombija. Zombiji kao da nisu bili toliko umno mrtvi kao što se prvotno mislilo. Počeli su se okupljati oko svoje dvije preostale jazbine. Bilo da se radilo o spoznaji činjenice da heroji stoje u vremenskom tjesnacu, ili jednostavno životinjskom instinktu da se povuku i pripreme za obranu svoje jazbine. Kako god da bilo heroji su bili ti koji su sada morali napraviti prvi korak.

Kako bi imali više šanse odlučili su se podijeliti u dva tima. Billy je trebao sa Samom pokušati raznijeti sjevernu jazbinu, Johnny i Sally južnu. U tu svrhu Sam i Johnny kao dokazani opaki tipovi su trebali odvraćati pozornost od svojih slabijih kolega koji su bili u posjedu dinamita. Činilo se kako sve teče prema planu. Sam se zaletio i odvraćao pozornost sjevernih zombija, a Johnny južnih.
Nažalost pod nabujalom bujicom zombija, jedan je uspio ugristi Sama za ruku. Billy i Sally su za to vrijeme oboje bili nadomak ostvarenju svojih ciljeva, no vremena je sad bilo još manje jer se Sam uskoro mogao i sam pretvoriti u zombija.

Tik pred pobjedu Sam je uspio zaraditi i drugi ugriz čime je proces preobrazbe ubrzan i vijetnamski veteran se i sam pretvorio u ono što se borio uništiti.

Ostatak grupice se demoraliziran tolikim gubicima drugova i prijatelja razbježao na sve strane i to je bio kraj.

Zora je svanula novim danom …

Čak i usprkos ovakvom porazu u samoj završnici, bili smo i više nego zadovoljni zanimljivom partijom punom obrata malo na jednu, malo na drugu stranu. Zadnja partija Last Night On Earth koju smo prije toga igrali u šestom mjesecu je neslavno završila prelaganom pobjedom heroja već u desetoj minuti igre. Tada smo igrali scenarij “Escape in the truck” i heroji su već na prva dva svoja poteza pronašli ključeve i benzin, s lakoćom dotrčali do kamiona i pobjegli. Mada mi je bila prva partija u ulozi zombie igrača i mada je bilo očito da se radilo o nenormalnoj sreći, svejedno osjećaj baš nije bio lijep. Pogotovo jer je i ostatak grupe bio razočaran jer su po mojim prethodnim opisima ove igre očekivali super uzbudljivu priču. No sad nakon ove partije vjerujem kako ćemo se ponovno opet vratiti igri.

Deus

Jimi nas je u ovom trenutku morao napustiti pa smo nastavili naše druženje igrom Deus u troje igrača. Riječ je o zanimljivoj strateškoj hand management/area control igri u kojoj nema direktnih konfrontacija između igrača. Mogu se međusobno blokirati određeni teritoriji, krasti VP čipovi i zlato, no direktne borbe nema.

U igri 2-4 igrača preuzimaju uloge vođe svojih antičkih rimskih civilizacija, te nastoje proširiti svoje carstvo širenjem kroz gradnju građevina i slanjem vojski na nove teritorije.

Igra se sastoji od modularnih ploča teritorija čiji se broj zavisno o broju igrača postavlja na nekoliko različitih načina, tvoreći svijet za osvajanje. Svaka ploča se sastoji od sedam povezanih teritorija. Vrste teritorija sa kojih možete sakupljati određene resurse su – glina, žito, kamen i drvo. Tu su još teritoriji mora koji mogu poslužiti za trgovinu, bilo za kupovinu resursa ili prodaju istih za bodove. Imamo još jednu vrstu teritorija, a to su barbarska sela. Na barbarskim selima se ovisno o broju susjednih teritorija nalazi i određen broj VP čipova koje možete osvojiti sa svojom vojskom. Npr. ako je teritorij barbarskog sela okruženo sad pet ostalih teritorija, tada se na tom barbarskom selu nalazi 5 VP čipova. Kako bi ste osvojili te bodove morate okružiti barbarsko selo svojim građevinama i imati barem jednu vojnu jedinicu na teritoriju koji okružuje selo.

Postoje pet različitih vrsta građevina uz koje se vežu i njihove pripadajuće karte. Svaka karta ima svoju boju kojem bogu pripada, kao i pripadajuću cijenu u novcima i resursima koliko morate platiti kako bi ste ih izgradili. Svaka četiri novca mogu zamijeniti jedan resurs koji vam fali.

Prvi u nizu su brodovi (trijere) koje jasno možete graditi samo na morskim teritorijima i kao što smo spomenuli njih uglavnom koristite za kupovinu resursa, prodaju istih za novac ili prodaju za bodove. Ove građevine su u špilu karata označene plavom bojom i uza njih se veže bog mora – Neptun.

Sljedeće su produkcijske zgrade koje možete izgraditi na svim teritorijima osim morskih i onih od barbarskih sela. Zavisno gdje izgradite jednu od ovih zgrada i pripadajuće resurse ćete prikupljati. Ove građevine su u špilu karata označene zelenom bojom i uza njih se veže božica žetve – Cerera.

Sljedeće su znanstvene zgrade. Pomoću njih možete zavisno o uvjetima koje ispunjavate vući dodatne karte u ruke, prikupljati bodove ili osigurati si dodatne građevine za izgradnju. Ove građevine su u špilu označene žutom bojom i uza njih se veže božica mudrosti – Minerva.

Sljedeće su civilne zgrade čija izgradnja zavisno o uvjetima koje ispunjavate vam obično može donijeti velik priljev novca, ili bodova, ili oboje u podjednakoj mjeri. Ove građevine su u špilu označene smeđom bojom i uza njih se veže božica doma i obitelji – Vesta.

Sljedeće su vojne jedinice koje se u ovoj igri zapravo referira u pravilima kao građevine, usprkos tome što ih je moguće pomicati po teritorijima i imaju poprilično ljudski izgled na karticama i kao drvena oznaka na mapi. Ove građevine su uvjet kako bi ste mogli osvojiti barbarska sela, također su dobar način za brzo širenje i pomicanje po ploči (budući da su jedina vrsta građevina koje se mogu fizički pomicati i seliti s jednog teritorija na drugi). Također pomoću njih možete nervirati svoje susjede krađom novca i VP čipova od njih. Ove građevine su u špilu označene crvenom bojom i uza njih se veže bog rata – Mars.

Tu su još i neutralne bijele građevine hramova (sve ostale građevine dolaze u pripadajućim bojama igrača koji njima igraju) koje možete izgraditi na svojim teritorijima. Ove građevine su poput 6-cost development karata iz Race For The Galaxy-ja, dakle mogu vam donijeti zavisno o kriteriju koji ispunjavate velik broj bodova. Npr. hram koji vam za svaki teritorij žita kojim upravljate nosi 4 boda, max. ne više od 12, ili hram koji vam za svaki teritorij na kojem imate 3 različite zgrade nosi po 3 boda, max. ne više od 12 itd. Na početku jedan hram možete izgraditi besplatno, no za svaki sljedeći morate ispuniti uvjet da imate položenih svih pet različitih karata građevina ispred svoje igraće ploče, to jest da time imate izgrađenih svih pet različitih građevina na teritorijima koje okupirate. Da bi ste izgradili opet sljedeći hram, morate opet zadovoljiti kriterij da imate izgrađenih narednih pet različitih vrsta građevina itd. Hramovi su u špilu označeni ljubičastom bojom i uza njih se veže bog neba i kralj bogova – Jupiter.

Na početku igre se ploče teritorija nasumično postave zavisno o obliku svijeta kakvog želite igrati, svaki igrač dobije svoju igraću pločicu, po dvije drvene oznake za svaku vrstu građevine (osim hramova jer njih svi igrači dijele), četiri početna resursa (kamen, glinu, žito, drvo), 5 novčića, 5 VP čipova i 5 karata nasumično podijeljenih iz špila. Špil karata je univerzalni i svi igrači ga zajedno dijele. Što znači da vas netko pred kraj može blokirati čuvajući u ruci tu jednu ljubičastu kartu koja bi vam dobro došla za masu bodova. Jasno time na neki način i sebe oštećuje jer mu ta karta samo smeta onda u ruci.

Kada je sve spremno igra se poprilično jednostavno odigrava. Na svojem potezu možete izgraditi jednu od zgrada na nekom vašem susjednom teritoriju time da položite pripadajuću karticu ispred svoje igraće ploče na njeno pripadajuće mjesto. Na samom početku građevine možete graditi samo na rubovima mape, nakon toga se možete širiti kako god hoćete, dok god gradite nove građevine pored ili na već postojećim Također mora vrijedit pravilo da na jednom teritoriju ne mogu biti dvije iste građevine (dvije produkcijske, dvije civilne itd.). Zato građevine vojnih jedinica mogu dobro poslužiti jer su to jedina vrsta građevina koje možete pomicati po mapi. Ako se dogodi da se nađete da ste blokirani između igrača, a dogodit će se sigurno. Uvijek možete žrtvovati 3 boda i postaviti građevinu na jedan od rubova mape.

U trenutku kada položite kartu ispred sebe i izgradite pojedinu građevinu, odmah koristite benefit te karte i ona ostaje do kraja igre ispred vas. Ako ponovno postavite novu kartu iznad stare i time izgradite novu građevinu, tada ponovno aktivirate i sve prijašnje karte, a time i građevine na mapi koje ste prije položili. Samo pazite kojim redoslijedom planirate i gradite svoje građevine jer ih imate konačan broj (po pet od svake vrste). Jednom kada položite i zadnju preostalu građevinu, više ne možete spuštati nove karte tih građevina i koristiti moći svih prijašnjih, jer više nemate fizičkih oznaka istih koje bi ste položili na mapi.

Druga akcija koju možete napraviti je prinijeti žrtvu pojedinom bogu i time zaslužiti njegovu naklonost. Kako bi ste to napravili morate odbaciti na hrpu odbačenih karata jednu karticu povezanu s tim bogom, sve ostale karte ispod nje mogu biti bilo koje vrste. Da razjasnim. Ako želite prizvati Neptunovu moć, tada ćete odbaciti jednu plavu kartu, dok ostatak može biti bilo koje vrste. Jedino je pravilo kada odbacujete ove karte, kako bi ostalim igračima pokazali kojeg boga prizivate, ta karta se mora nalaziti na vrhu. Sve ostale koje odbacujete možete ispod te glavne odabrane posložiti bilo kojim redoslijedom. Svaki bog će vam pomoći različitom vrstom moći, koja će zavisno koliko karata odbacujete biti moćnija ili slabija.

Ako prizivate Neptunovu pomoć, on će vas nagraditi sa po dva novčića za svaku kartu koju odbacite. Nakon toga ako imate manje od pet karata u ruci vučete do pet.

Cerera će vas nagraditi sa po jednim resursom za svaku kartu koju odbacite. Nakon toga ako imate manje od pet karata u ruci vučete do pet.

Minerva će vas nagraditi dodatnim kartama. Odbacite karata koliko želite, vučete zatim do pet, plus broj karata koji ste odbacili. Maksimalno možete imati deset karata u ruci.

Vesta će vam omogućiti da dobijete bodove za odbačene karte i to na sljedeći način. Ako odbacite jednu kartu dobit ćete jedan bod, ako odbacite više od jedne karte obit ćete dva boda. Nakon toga ako imate manje od pet karata u ruci vučete do pet.

Mars će vam omogućiti da dobijete dodatne građevine iz rezervi (nemojte zaboraviti da na početku svi počinju sap o 2 građevine jedne vrste no da ih zapravo ima ukupno 5 svake vrste, dakle po ostale tri su vam u rezervama). Koliko karata odbacite, toliko ćete novih građevina moći unijeti u igru na svoje igraće pločice, a nakon toga ih i postaviti na teritorije na mapi. Nakon odbacivanja karata ako imate manje od pet karata u ruci vučete do pet.

Jupiter služi kao džoker i odigravanjem njegove ljubičaste karte možete prizvati moć bilo kojeg boga.

Igra završava u trenutku kada igrači izgrade sve hramove koji su im na raspolaganju, a kojih zavisno o broju igrača igra različit broj, ili kada više nema bodova na svim barbarskim selima na mapi, jer su ih svi opkolili i pokorili. U tom trenutku igra se odigrava do igrača koji je prvi započeo igru. Nakon toga se bodovi zbrajaju i tko ima više je pobijedio.

Miljenku je to bila prva partija, nasuprot 26 partija koliko smo odigrali Slavica i ja dotad. Usprkos tome je igrao fenomenalno i zauzeo na kraju časno drugo mjesto skupivši 40 bodova. Slavica je pobijedila sa 55, a ja sam odigrao katastrofalno loše ne izgradivši niti jedan hram do kraja igre jedva skupivši 36 bodova.

Cyclades

Nakon završenog Deusa oko 20h, nećkali smo se oko započinjanja našeg novog velikog ljubimca u zadnje vrijeme – Through the Ages: A New Story of Civilization. Neko vrijeme smo samo šutjeli razmišljajući o toj mogućnosti, no ipak smo zaključili da je malo prekasno za započinjanje tako duge igre pa smo odlučili napokon dati šansu Cyclades.

U ovoj mitološkoj area control/bidding igri, 2-5 igrača preuzima ulogu jedne od zaraćenih gradova država u borbi nad teritorijalnom i božanstvenom nadmoći.

Igra je zapravo prilično jednostavna i dosta brzo teče. Odigrava se u dvije faze. U prvoj fazi se igrači nadmeću tko će steći naklonost kojeg grčkog boga, dok se u drugoj fazi odigravaju akcije tih bogova po zadanim redoslijedom.

Zavisno o broju igrača postavlja se određena igraća ploča mape vašeg mitskog arhipelaga. Nakon toga igrači odabiru boje i postavljaju svoje jedinice u svojoj pripadajućoj boji na otoke i morska polja kako je prikazano na slici postavke. Postoje dvije vrste jedinica. Hopliti koji okupiraju otoke i antički grčki ratni brodovi trijere, koji se postavljaju na morska područja. Zanimljivo je kako svaka frakcija osim po boji se razlikuje i po drugačijim minijaturama hoplita i trijera.

Svaki od igrača dobiva po pet početnih novčića, te prekrasno oslikan zaslon u svojoj boji iza kojih skriva novčiće. Oznake igrača uobliku odlomljenog grčkog stupa kakve znamo vidjeti da drže svodove se nasumično postavljaju na traku s brojevima koja označava poredak igranja. I igra može početi.

U igri postoji pet različitih bogova, svaki sa svojim moćima i pogodnostima koje nudi igračima. Zavisno o broju igrača samo određen broj će biti dostupan za licitiranje u pojedinoj rundi. Ukupno u igri postoji pet različitih bogova – Zeus, Atena, Posejdon, Ares i Apolon i točno tim redoslijedom se odigravaju. No u manje od pet igrača neće svi bogovi biti na raspolaganju, izuzev Apolona koji je uvijek dostupan. Npr. u troje igrača u prvoj rundi će za licitiranje biti dostupna dva od četiri boga koja će se nasumično odabrati. U drugoj rundi će onda igrati ona ostala dva koja nisu u prvoj, a u trećoj rundi će se ponovno svi pomiješati i ponovno će se prvo nasumično odabrati dva.

Prvi po redu je bog svih bogova – Zeus i tko uspije zadobiti njegovu naklonost dobiti će besplatno jednog svećenika, te može kupiti još jednog za četiri novčića. Za svakog svećenika kojeg imate u narednoj rundi plaćate jedan novčić manje od broja koji ste ponudili u licitaciji. Također može izgraditi hram za dva novčića, te za jedan novčić maknuti jednu mitološku kartu iz ponude i uvesti novu iz špila. Svaki hram koji imate izgrađen vam pojeftinjuje kupovinu mitoloških karata za jedan. O mitološkim kartama ćemo nešto kasnije.

Druga po redu je božica mudrosti Atena koja će vam uspijete li zadobiti njezinu naklonost darovati besplatno jednog filozofa, te još jednog, ako ste za njega spremni izdvojiti četiri novčića. Ako uspijete skupiti četiri filozofa automatski možete izgraditi jednu metropolu, što je uvjet za pobjedu. Također za dva novčića možete izgraditi akademiju.

Treći po redu je bog mora – Posejdon. Ako zadobijete njegovu naklonost darovati će vas jednom trijerom, sljedeća će vas koštati dva novčića, druga tri i treća četiri novčića. Također možete za po jedan novčić pomicati grupe trijema i izgraditi za dva novčića luku. Luke vam daju bonus u morskim bitkama pod uvjetom da se odvijaju u susjedstvu otoka.

Četvrti po redu bog rata – Ares, ukoliko steknete njegovu naklonost daje vam besplatno jednog hoplita, sljedeći će vas koštati dva novčića, drugi tri novčića i treći četiri novčića. Također vam omogućuje da za po jedan novčić pomičete grupe hoplita s jednog otoka na drugi i da za dva novčića izgradite utvrdu. Utvrde vam daju bonuse u kopnenim borbama.

Peti po redu bog – Apolon ne nudi nikakve posebne pogodnosti i on vam jednostavno omogućuje da jednu rundu odahnete od licitiranja i uštedite novčiće za licitiranje za iduću rundu. Svatko tko izabere Apolona dobije po jedan novčić ukoliko kontrolira više od jednog otoka i četiri novčića ukoliko kontrolira samo jedan. Apolon je jedini bog čiju naklonost može zadobiti više od jednog igrača. Dodatno prvi igrač koji se odluči izabrati Apolona za tu rundu će kao nagradu moći poboljšati vrijednost otoka koji posjeduje.

Osim bogova tu su i razna mitološka bića koja će vam biti na raspolaganju kako bi vam pomogla i zagorčala život vašim protivnicima. Imati ćete priliku tako upravljati s Krakenom, Polifemom, Meduzom, Kentaurom itd. Jasno onaj igrač koji zadobije naklonost prvog boga po redu će imati priliku prvi kupiti jednu ili više otvorenih mitoloških karata. Ove karte će polako fluktuirati pa tako ako nitko ne kupi niti jednu, malo pomalo će ih izgurati nove, budući da svaku rundu mora uči po jedna nova, a ostale se onda poguraju prema kupu odbačenih karata.

Na početku svake runde svi igrači prvo prikupljaju resurse zavisno o broju koliko im koji otok vrijedi. Manji otoci imaju veću novčanu vrijednost, no malo prostora za gradnju građevina, dok veliki otoci imaju puno prostora za gradnju građevina no zato na početku počinju igru bezvrijedni. Kasnije im se može tijekom igre pomoću Apolona povećati vrijednost. Naknadno moguće je zaraditi novčiće i kroz trgovinu, ako barem jednom svojom trijerom kontrolirate potrebna morska područja.

Nakon toga kreće licitiranje počevši od prvog igrača na traci poretka igrača. Eh sad kako izgleda licitiranje. Prvi igrač koji je na redu odabire jednog od ponuđenih bogova, ili Apolona ako namjerava propustiti taj krug licitiranja. Jedanput kada odabere jednog od ponuđenih bogova, označava svojom oznakom brojku od 1 – 10 na traci tog boga i time daje do znanja ostalim igračima koliko misli izdvojiti novca kako bi zadobio njegovu naklonost. Moguće je licitirati preko 10. Zatim sljedeći po redu igrač ima opciju licitirati za tog boga više od prvog igrača, odabrati nekog drugog slobodnog boga i ponuditi svoju početnu licitaciju, ili odabrati Apolona i odustati od ovog kruga licitacije. Ukoliko odabere boga kojeg je odabrao prvi igrač i ponudi više od njega, tada je prvi igrač automatski izbačen s te trake i mora licitirati za nekog drugog boga, ili odabrati Apolona i propustiti daljnju licitaciju.
Recimo da se prvi igrač bio odlučio za Zeusa licitiravši početnu vrijednost od 2 i onda ga je drugi igrač izbacio s te trake ponudivši 3. Prvi igrač se zatim odlučuje za Aresa i označava broj 1 na traci. Sada je na potezu treći igrač i on se odlučuje također za Aresa i daje ponudu od 2 ponovno izbacivši prvog igrača i sa te trake. Prvi igrač ne smije odmah u tom trenutku ponovno licitirati za Aresa, no ima opciju vratiti se u licitaciju za Zeusa, ako ponudi više od 3 koliko je bio ponudio drugi igrač kada ga je izbacio s te trake.

Igra tako protječe sve dok svi nisu ponudili nenadmašivu novčanu vrijednost za pojedinog boga time si osiguravši njegovu naklonost, ili odabrali Apolona i time propustili svoje daljnje licitiranje. Jedanput kada se odabere Apolon više nema povratka na licitiranje za ostale bogove.

Nakon toga kreće izvršavanje akcija pojedinih bogova s vrha prema dnu, dakle Zeus > Atena > Posejdon > Ares > Apolon. Igrač koji je odabrao prvog po redu boga će kretati zadnji u sljedećoj rundi, onaj koji je odabrao drugog po redu predzadnji itd.

Pobjednik je onaj igrač koji uspije prvi sagraditi dvije metropole. Ukoliko dva igrača to postignu u toj rundi, tada se gleda tko ima više novaca. Metropole možete izgraditi na dva načina – jedan je da izgradite na svojim otocima sve četiri različite zgrade bogova (luku, hram, utvrdu i akademiju) ili tako da pomoću Atene skupite četiri filozofa koje zatim automatski odbacite i uzimate oznaku metropole koju stavljate na za to slobodno mjesto na jednom od svojih otoka. Treći način je tako da pokorite protivnikov otok na kojem se nalazi metropola. Nije nužno da vam se građevine nalaze na istom otoku kako bi ste osnovali metropolu.

Igra je jako zabavna i mehanika licitiranje je jako zanimljivo riješena. Da ne govorimo kako su minijature zaista prekrasne i jako kvalitetno obrađene. Pravila ima svega šest stranica i proletjeli smo kroz njih uz moje slabo prisjećanje od prije par dana u svega petnaestak minuta.

U napetoj završnici naše prve partije uspio sam doslovno za dlaku izaći kao pobjednik izgradivši dvije metropole prije Miljenka i Slavice.

#116

Sutradan nas je posjetio Tompa kojeg smo jednako brzo navukli na igru te mu se također jako svidjela.

Ponovno sam ja izašao kao ovoga puta uvjerljivi pobjednik što mi je po prvi puta u životu jedan 100% win score u jednoj igri. Barem zasad.

Sad nam još jedino preostaje dogovoriti se za epsku partiju sa maksimalnim brojem igrača.

Za zaključak vikenda smo na kraju odigrali jedan Troyes. Opis ove igre ostavljam za neki drugi put jer sam vas zasad već dovoljno nagnjavio s opisima igara.
Recimo ukratko samo da sam partiju ove fenomenalne igre ovoga puta užasno odigrao totalno krivo procijenivši Slavičinu i Tompinu strategiju.

Bodovno stanje je na kraju izgledalo ovako:
1. Tompa – 45
2. Slavica – 32
3. Mislav – 20

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)