Epizoda #64: Propadanje

Fallout serijalu PC igara vjerojatno ne trebaju nikakva posebna predstavljanja s obzirom na kultni status koji gaji od sada davne 1997. godine. To su bila vremena kojih se mi klinci 90-ih sjećamo s velikom nostalgijom upravo zbog mnoštva šarolikih i originalnih igara s kojima smo bili bombardirani sa svih strana. Teško ih je sve pobrojati jer ih je zaista bilo silno mnoštvo, za razliku od današnjih vremena kada jedna igra djeluje poput generičnog klona one prošlogodišnje. I tako iz godine u godinu. Uglavnom u tom zlatnom periodu originalnosti i začetaka PC gaming industrije, izašla je bez neke velike pompe mala simpatična RPG igra – Fallout. Radnja je bila smještena u postapokaliptičnom svijetu sredinom 22. stoljeća, 2161. da budemo precizniji. Gotovo stotinjak godina prije početka radnje iz igre, poznati svijet je uništen u globalnom nuklearnom ratu na 23. listopad 2077. godine. Malobrojni sretnici spas su našli u posebno konstruiranim silosima, a koji su poslužili kao mali podzemni gradovi koji su koliko toliko očuvali civilizaciju kakvu poznajemo. Ostatak preživjelih koji su opstali na površini su se podijelili u raznorazne klanove i frakcije, a neki su usred radijacije skupa s životinjama i kukcima mutirali u super mutante. Svijet Fallouta je dakle sve samo ne blistavo mjesto niti vrijeme za živjeti.

S obzirom na popularnost pomalo je neobično kako smo tek 2017. godine dobili i fizičku inačicu igre – Fallout The Boardgame. Srećom pa je izdavač stara iskusnjara Fantasy Flight Games, koji osim što drže do kvalitete svojih proizvoda i stoje iza nekih od nama najdražih igara, ujedno imaju i bogatog iskustva u konverzijama PC igara u stolne igre. Jesu li i s ovom pogodili nit, ili su potpuno fulali praznu mrežu, zaronimo zajedno i provjerimo.

No prije nego što to učinimo, kao i uvijek valja se upoznati s pravilima kako bi se bolje stekao dojam igre.

Priprema

Svi igrači zajedno dogovaraju koji od raspoloživih scenarija će zaigrati, a za prvu partiju se preporučuje ““The Commonwealth.” Potom se prema uputama scenarija konstruira igrači svijet, a koji se sastavlja od heksagonalnih pločica terena.

Sve oznake se raspoređuju na jedno svim igračima lako dostupno mjesto, a one protivnika se preokreću na skrivenu stranu.

Početne karte susreta s prikazom zvijezde u gornjem lijevom kutu se razdvajaju u dva zasebna kupa ovisno o boji njihove pozadine, te dobro promiješaju. Ostatak karata susreta i misija se poslaguju prema numeričkom redoslijedu te tako tvore špil biblioteke.

Potrebno je ukloniti iz špila agenda sve karte čiji broj u donjem lijevom kutu je veći od broja igrača koji sudjeluju u datoj partiji. Zatim se zasebno miješaju špilovi agenda, plijena i vrijednosti. Karte pogodnosti i unikatne vrijednosti, te V.A.T.S. kocke se smještaju na sredinu stola da budu lako dostupni svim igračima.

Trgovina se kreira tako da se otkriju i u red poslože prve četiri karte iz špila vrijednosti.

Svatko od igrača odabire svojeg heroja, iliti preživjelog kako se službeno nazivaju u igri, te uzima pripadajuću minijaturu. Uza njega uzimaju se i specijalne karte likova i igrače ploče na kojima se prati razina radijacije, životne snage i specijalizacije. Zelena oznaka se na igraćoj ploči postavlja na sasvim lijevu stranu trake na 0, dok se crvena postavlja na krajnje desnu s brojem 16. Minijature se postavljaju na slobodne pozicije pločice terena s nazivom “Crossroads Camp”. Svaki igrač vuče jednu agenda kartu čuvajući ju podalje od znatiželjnih pogleda svojih suigrača. Također svaki igrač počinje s tri čepa “Nuka Cole”, svojevrsnom valutom u ovom svijetu.

Na samom kraju razrješuju se svi efekti navedeni na poleđini scenarija. Za svako polje kreirane mape s ikonom uzima se nasumično pripadajuća oznaka protivnika i postavlja na to polje. Oznaka zvjezdice i štita postavljaju se na kartici scenarija na najgornju poziciju. Igrači određuju tko će biti prvi i time igra i službeno može početi.

Pravila

Igra se odigrava idući u smjeru kazaljke na satu počevši od prvog igrača. Jednom kada su svi igrači odigrali svoj potez dolazi na red aktivacija i napad protivnika, nakon čega započinje novi krug počevši od prvog igrača. Krugovi tako teku dok jedan igrač ne skupi dovoljno utjecaja za ostvarivanje pobjede, ili dok oznaka jedne od frakcija ne dođe do samog kraja trake moći.

Na svojim potezima igrači istražuju postapokaliptičnu pustoš, bore se protiv opasnih protivnika i ispunjavaju različite zadatke. Svatko će na raspolaganju imati dvije akcije pomoću koje će moći izvoditi cijeli niz radnji, a iste akcije se mogu i ponavljati unutar istog poteza. Jednom kada igrač završi sa svojim akcijama idući igrač kreće sa svojima.

Akcije su sljedeće:

Istraživanje – otkrivanje susjedne skrivene pločice terena. Kako bi se uopće kretali po postapokaliptičnoj pustoši, prvo je potrebno istražiti teritorij u neposrednoj blizini. Osim nekolicine specifičnih, inicijalno sve pločice terena započinju igru okrenute prema dolje sa svojom skrivenom neistraženom stranom. Svaka pločica teritorija je podijeljena bijelim crtama na nekoliko polja. Ako se minijatura igračevog heroja koji je na potezu nalazi u polju koje dotiče neku od susjednih pločica, tada se može poduzeti akcija istraživanja kako bi se jedna od tih pločica otkrila i preokrenula na istraženu stranu. Prilikom preokretanja valja pločicu zarotirati tako da je strelica na njoj okrenuta u istom pravcu kao i početna pločica terena – “Crossroads Camp”. Nadalje ako pločica na jednom svojem polju sadrži neku od ikona protivnika, tada se iz kupa s tom oznakom nasumično vuče i postavlja jedan protivnik s dotičnom oznakom.

Pomicanje – micanje vlastite figure po otkrivenim terenima. Za jednu akciju pomicanja moguće se pomaknuti za do dva polja, a koja su predstavljena na terenima bijelim linijama. Moguće je razdijeliti akciju tako da se prvo pomakne za jedno polje, poduzme neka druga akcija, te nakon toga ponovno pomakne za jedno polje. A moguće je na svojem potezu iskoristiti i obje akcije za pomicanje do 4 polja.

Postoje tri različite vrste polja za kretanje:

Bijelo – normalno standardno kretanje.

Crveno – otežano kretanje za koje je potrebno utrošiti jednu čitavu akciju kretanja kako bi se ušlo na to polje.

Zeleno – ozračeno polje čijim ulaskom se dobiva jedna radijacijska šteta, što se prigodno i modificira na igraćoj pločici.

Pohod – izvršavanje jedne od dostupnih misija. Za dobivanje utjecaja bit će potrebno pomoći ostalim preživjelima, bilo da se radi o običnom pustinjaku ili nekoj od moćnih frakcija određenih scenarijem. Sve dostupne misije su javna informacija. Na samom početku je otkrivena početna, nakon čega će se tijekom igre otkrivati dodatne. Svaka ima više određenih ciljeva sa svojim posebnim uvjetima, a čije ispunjavanje nudi različite rezultate ovisno o tome što se odabralo. Za neke će biti dovoljno nalaziti se na određenoj poziciji, dok će za određene druge biti potrebno poduzeti specifične radnje.

Neke misije će na sebi sadržavati ikonu zupčanika, ukazujući time da je potrebno izvesti akciju pohoda kako bi se izvršila dotična misija. Osim potrebnih uvjeta navedena pozicija također ne smije sadržavati protivnike kako bi se misija uspješno izvršila.

Ako misija ne sadrži na sebi ikonu zupčanika, automatski se ispunjava čim su zadovoljeni njeni uvjeti.

Kod pojedinih misija potrebno je upotrijebiti par specijalnih oznaka, od kojih se jedna postavlja na određenu poziciju na mapi, a druga na samoj karti.

Kada je misija izvršena razrješuju se svi efekti navedeni u sekciji čiji uvjeti su ispunjeni. Izvršavanje misije može donijeti razno razne stvari. Mogu se dobiti novčane vrijednosti u obliku čepova “Nuka Cole”, može se povratiti određeni dio životne snage, može se dobiti određena osobina, može se dobiti određeni unikatni predmet itd. Ponekad će izvršavanje određene misije otkriti novu.

Susret – povlačenje i razrješavanje karte susreta u ovisnosti o poziciji na mapi. Usprkos postapokalipsi i pustoši, svijet i dalje nudi brojne mogućnosti za sve one koji se usude kročiti u njega. Kroza susrete moguće je trgovati s brojnim preživjelim žiteljima i naseljima, kao i istraživati brojna napuštena zdanja. Igrači koji se nalaze na određenim pozicijama koje sadrže specifične oznake, mogu imati susrete na njima. Navedenu akciju je moguće izvesti svega jedanput po potezu, te nije moguće imati susret na lokaciji koja sadrži protivnike.

Postoje dvije primarne ikone susreta:

Pustoš – na ovim lokacijama je moguće pronaći vrijedan plijen.

Naselje – na ovim lokacijama je moguće kupiti ili prodati neke od dostupnih predmeta koji su na prikazu za trgovinu.

Svaka ikona susreta također ima i broj koji odgovara njenoj razini.

Tu su još i specifične ikone određenih silosa, međutim one ne ulaze u igru dokle god se ne ispune specifične misije.

Kod razrješavanja susreta igrač zdesna onoga koji je na potezu vuče kartu susreta i čita naglas ukošen tematski tekst na samom vrhu. Nakon toga čita podebljani tekst s numeriranim opcijama, a igrač koji je na potezu odlučuje koju će opciju odabrati. Ovisno o odabiru potom ga ponovno čitatelj obznanjuje što mu je dalje za činiti, bilo da mora uspješno izvršiti određeni test, sukobiti se s protivnikom, platiti određeni broj čepova Nuka Cole itd. Ako je igrač u tome uspješan, čitatelj mu dalje čita tekst pod opcijom “Uspjeh”, u suprotnom čita segment pod “Neuspjeh”. Kako god bilo aktivni igrač će iz susreta izaći snažniji i bogatiji, ili slabiji i siromašniji. Po okončanju se karta susreta vraća na dno pripadajućeg špila.

Brojni susreti zahtijevaju izvršavanje testova, a gdje svaki prikazuje jedan ili više S.P.E.C.I.A.L. oznaka popraćenih s težinskom vrijednosti, npr. C.A. 4. Kod izvršavanja testova bacaju se tri V.A.T.S. kocke te se gleda broj dobitaka u obliku točkica. Za svaku S.P.E.C.I.A.L. oznaku koja se posjeduje na vlastitoj igraćoj pločici, može se ponovno bacati određen broj kocaka s nezadovoljavajućim rezultatima. Može se tako ponovno bacati za svaku oznaku koja se posjeduje, a koja je ujedno navedena i na samom testu koji se izvršava. U konačnici ako je broj zgoditaka veći ili jednak težinskoj vrijednosti testa, onda je isti uspješno izvršen.

Kupovina i prodaja

Prilikom izvršavanja susreta u naseljima često će se dobiti prilika i za prodaju i kupovinu predmeta, kao i za unajmljivanje saveznika. Kod takvih susreta uvijek se prvo povlači nova karta iz špila vrijednosti i dodaje s lijeve strane trgovine. Svaki susret specificiran je određenom brojkom koliko se predmeta može kupiti i prodati. Na primjer ako je na karti navedeno “kupuj dvaput”, tada bi se moglo kupiti dva predmeta, prodati dva predmeta, ili kupiti jedan predmet a prodati drugi. Za kupovanje predmeta se koriste čepovi “Nuka Cole”, koji predstavljaju novčane vrijednosti u igri. Svaka vrijednosna karta ima svoju cijenu u gornjem desnom kutu, označavajući koliko točno čepova treba potrošiti kako bi se uzeo željeni predmet. Neke karte poput saveznika umjesto cijene imaju određene oznake ili obilježja koje igrači moraju posjedovati kako bi ih zaslužili. Kod prodaje predmeta jednostavno se odbaci nepotrebna karta na hrpu drugih odbačenih predmeta, te se uzme pripadajući broj čepova njezine vrijednosti umanjen za jedan. Nakon završetka kupovine i prodaje, potrebno je odbaciti ili povući nove karte sve dok ih na raspolaganju u trgovini ne bude točno četiri. Nove karte se uvijek dodaju s lijeve strane trake.

Što se tiče samih čepova “Nuka Cole”, oni se dobivaju izvršavanjem brojnih misija, ili strvinarenjem po pustoši.

Inventar i oprema

Kako smo već naveli svaki igrač ima svoju osobnu igraču pločicu na kojoj prati stanje svoje životne snage s lijeve strane, te razinu izloženosti radijaciji s desne strane. Kod zadobivanja štete crvena oznaka zdravlja se pomiče sve više ulijevo, a utjecaj radijacije pomiče zelenu oznaku udesno. Ako se ove dvije vrijednosti ikad susretnu igrač je izbačen iz stroja. U tom slučaju igrač polaže svoju minijaturu na jednu od pozicija pločice “Crossroads Camp”, nakon čega odbacuje sve prikupljene karte u inventaru, te povrati životnu snagu na njezinu početnu vrijednost. Međutim razina ozračenosti se ne vraća na početnu vrijednost. Ako se i prilikom resetiranja razina radijacije i životne snage poklapaju, tada je lik definitivno otegnuo papke te je igrač eliminiran iz igre.

Na donjoj strani pločice se na određenim mjestima postavljaju specifične karte koje se posjeduju. Pa tako na poziciji inventara moguće je držati do tri karte, dodatno je moguće imati jednu odjeću, jedno oružje, te jednog saveznika. Opremu na pojedinim pozicijama je moguće mijenjati prilikom kupovine novih predmeta, ili kada se poduzme akcija kampiranja.

Iskustvo i unaprjeđenje

S desne strane igrače pločice se nalazi 7 utora u koje se umeću slova određene specijalnosti, a koje uvelike mogu olakšati surovo postapokaliptično životarenje. Na početku igre se s jednom ili dvije započinje, a tijekom igranja se praktički mogu sve skupiti. Specijalnosti su: S (snaga), P (percepcija), E (izdržljivost), C (karizma), I (inteligencija), A (spretnost), L (sreća).

Kroza susrete, izvršavajući misije i eliminirajući protivnike, skuplja se iskustvo (XP) pomoću kojeg se onda mogu unaprijediti likovi s kojima se igra. Iskustvo se prati na igraćoj ploči pomoću posebne sive oznake na traci XP-a. Svaki put kad se stekne novi XP, isti se i zabilježi pomicanjem oznake s lijeve strane u desno. Kada ova oznaka prijeđe posljednju S.P.E.C.I.A.L. oznaku koja se već posjeduje, XP se resetira na početnu krajnje lijevu poziciju, te ako je ostalo još XP-a za napredovanje isti odmah napreduje u desno. Potom igrač nasumično povlači nove dvije S.P.E.C.I.A.L. oznake i odlučuje koju će odabrati i položiti u za to poseban utor na vlastitoj igraćoj ploči. Ako se ovako odabere specijalnost koja se već posjeduje, onda se umjesto nje povlači jedna karta iz špila pogodnosti koja odgovara njegovom slovu.

Karte pogodnosti predstavljaju moćne jednokratne sposobnosti. Kako bi se iskoristile jednostavno se na potezu odbace, nakon čega se dobiva željeni efekt karte. Ne može se koristiti tijekom izvršavanja akcije, osim ako se ne radi o pomicanju.

Osobine

Odluke koje se donose tijekom susreta i misija mogu imati trajni utjecaj na igračevu reputaciju u postapokaliptičnoj pustoši. Ove promjene se prigodno označavaju sa specijalnim oznakama koje se umeću u posebne utore na desnoj strani igraćih ploča. Postoji ukupno šest različitih osobina, s time da dvije dijele jednu oznaku, što će značiti da istodobno nećete moći imati osobine koje su si dijametralno suprotne. Ako već imate neku osobinu a morate dobiti njezinu suprotnost, jednostavno preokrenete oznaku na drugu stranu. Međutim ako oznaka ima ikonicu lokota na sebi, tada je trajno zaključana i nikada se neće moći preokrenuti na suprotnu stranu. Doduše kroz pojedine događaje i zbivanja moguće je izgubiti osobine, čak i one s ikonicom lokota. Tada se oznake jednostavno uklone s igraće ploče.

Osobine su:

Idoliziran/oklevetan – ove osobine utječu na to kako ostali žitelji pustoši gledaju na vašeg lika. Ako ste idolizirani svi vas obožavaju, dok ako ste oklevetani… pa recimo da se nećete baš najbolje provoditi u prisustvu drugih preživjelih.

Sintetičan/super mutant – ove osobine se odnose fizičku pojavu.

Dobro odmoren/ovisan – ove osobine se odnose na vlastitu dobrobit i ovisnost o raznoraznim drogama koje se nude u pustoši.

Većina osobina jednostavno prate promjene likova, te u odnosu na njih kakve opcije imate na raspolaganju, kao i koji saveznici će ih pratiti. Samo dobro odmorena osobina može donijeti benefit. Prilikom izvršavanja testa ili u borbi s protivnicima, moguće je dobrovoljno odbaciti ovu osobinu kako bi se ponovno bacao bilo koji broj kocaka.

Borba – sukob s protivničkim oznakama s kojima se dijeli ista pozicija na mapi. Svijet u kojem se nalazite je opasno mjesto prepuno raznih mutiranih stvorenja, pljačkaša, polu-ludih preživjelih i tko sve zna kakvih opasnosti. Stoga ne valja posebno niti naglašavati da vas očekuju brojne borbe za goli život.

Kod borbi odabire se protivnik s kojim se dijeli ista pozicija, te se nastoji ostvariti broj pogodaka koji odgovara ili premašuje njegovu snagu. Pritom se naravno nastoji primiti što je manje moguće štete. Svaki pojedini protivnik je ranjiv samo na određene dijelove svoga tijela, ili više njih. Pa tako imamo raspodjelu na glavu, ruke, noge i trup. Bacaju se tri V.A.T.S. kocke te se gleda koje ikonice s prikazom ljudskog tijela odgovaraju protivničkoj ranjivosti. Potrebno je tako skupiti broj kocaka pogodaka koje odgovaraju snazi protivnika, što bi značilo da s tri kocke koje se bacaju imamo protivnike snage 1, 2 i 3. Svaka kocka može napraviti maksimalno jedan zgoditak, čak i ako rezultat na njoj prikazuje više dijelova tijela na koje je protivnik ranjiv. Kod konačnog rezultata valja obratiti pozornost i na broj rupica koje se nalaze na svim kockama, a koje u ovom slučaju označavaju pogodak s protivničke strane. Svaki pogodak radi igraču štetu u ovisnosti o snazi samog protivnika, npr. oni sa snagom 2 će raditi dvije štete za svaku rupicu na kockama.

Za poražene protivnike se dobiva iskustvo (XP) u omjeru koji odgovara njegovoj snazi, a od nekih je moguće uzeti i određeni plijen. Nakon toga se njihove oznake uklanjaju s mape i vraćaju na pripadajuću hrpicu. Potom se nasumično uzima protivnik istog tipa (iste oznake), te se s neaktivnom stranom (licem prema dolje) polaže na najbližu slobodnu poziciju koja na sebi ima istu ikonu kao i on, a već ne sadrži nekog drugog protivnika. Neaktivne protivnike nije moguće napadati niti koristiti za mete raznih sposobnosti, ali jednako tako zato ne ometaju igrače u izvođenju njihovih akcija. Kada se specifični tip protivnika aktivira na kraju kruga, svi neaktivni protivnici tog tipa se preokrenu na svoju aktivnu stranu.

Ne-poraženi protivnici ostaju na istoj poziciji te se broj pogodaka od strane igrača ne pamti. Ovo su jedne od onih borbi gdje se ide na sve ili ništa.

Oružje i odjeća s kojima igrači raspolažu mogu uvelike utjecati na ishod borbe. Svako oružje ima jednu ili više S.P.E.C.I.A.L. oznaka na sebi, te za svaku koja se podudara s onom za koju se specijalizirao i igrač, mogu se ponovno bacati sve kocke s nezadovoljavajućim rezultatima. Za svaku od S.P.E.C.I.A.L. oznaka se to može napraviti jedanput. Neka oružja na sebi imaju ikonicu revolvera, što ih svrstava u red vatrenog oružja. Posjedujući takva oružja moguće je napasti protivnike koji se nalaze na susjednim pozicijama. Prilikom napada ako oznaka protivnika i sama nema ikonicu revolvera, onda se automatski nanosi jedan dodatan pogodak. Odjeća poput raznih pancirnih vesta i oklopa nude zaštitu protiv protivničkih zgoditaka u ovisnosti o navedenoj brojci koja predstavlja čvrstoću zaštite.

Da stvari budu izbalansirane, imaju i protivnici svoj set trikova u obliku vlastitih sposobnosti. Oni s oznakom munjice su ekstremno agresivni te automatski napadaju čim dođu na poziciju s igračem, ili čim igrač dođe na njihovu poziciju. Za one s oznakom štita je potreban jedan dodatan zgoditak kako bi ih se eliminiralo. Oni s oznakom vreće daju da se povuče jedna karta plijena nakon što ih se porazi. Protivnici s oznakom radijacije čine radioaktivnu štetu u ovisnosti o svojoj snazi. Protivnici s revolverom mogu napadati na daljinu iz susjednih pozicija, te u slučaju da igrači i sami nemaju neko vatreno oružje, čine jednu dodatnu štetu. I na koncu oni s oznakom strelice okrenutom u desnu stranu se povlače iz sukoba ako ih se ne uspije eliminirati tijekom borbe, i to tako što se preokrenu na neaktivnu stranu.

Neke karte se moraju iscrpiti kako bi se iskoristila njihova sposobnost. To jednostavno znači da ih valja zakrenuti za 90 stupnjeva. Iscrpljene karte nije moguće koristiti dokle god ih se ponovno ne osvježi (uspravi okomito). Kod osvježenja nekih saveznika valja obratiti pozornost na tekst na donjoj strani karte. Ako se ne ispune određeni uvjeti saveznici vas mogu napustiti.

Kampiranje – Čak i najokorjelijim i najsnažnijim junacima valja potražiti neko sklonište za odmoriti i predahnuti, možda čak i razmijeniti neke tričarije s drugim preživjelima. Odabirom ove akcije igrači mogu povratiti 3 životne snage, te osvježiti sve iscrpljene karte. Nakon toga se dobiva “Dobro odmoren” osobina, te se može trgovati s drugim igračima koji se nalaze na istoj poziciji. Može se trgovati svom imovinom, plijenom, agendama i čepovima; a ako je netko baš kratak s dobrima može dati i razna obećanja kojekakvih djela koje će zauzvrat napraviti za drugog igrača. Ne treba posebno niti spominjati da se tako mogu dati i prazna obećanja. Jasno ako se protivnik nalazi na istoj poziciji kao i igrač, navedena akcija se ne može poduzeti.

Kraj kruga

Igra i zabava nisu rezervirani samo za igrače, tu su i brojni protivnici i moćne frakcije sa svojim ciljevima, a svi oni dobivaju svojih 5 minuta slave na samom kraju kruga. Jednom kada su svi igrači odigrali svoje poteze, vuče se karta iz špila agenda i razrješuju ikonice protivnika koje se nalaze na dnu karte, nakon čega se ista odbaci. Sav tekst na kartama se ignorira u ovoj fazi aktivacije protivnika. Ikonice se aktiviraju po redoslijedu s lijeva na desno. Svaki protivnik s pripadajućom ikonicom na svojoj oznaci se tako aktivira, što znači da se pomiče za jednu poziciju ka najbližem igraču. U slučaju da se dvoje ili više igrača nalaze na jednakoj udaljenosti, tada se odabire onaj s najmanje životne snage (strvinari su nanjušili najslabiju kariku), a u rijetkom slučaju da i dalje više igrača odgovara ovom uvjetu onda se gleda tko je ranije igrao. Ako se prije pomicanja taj protivnik nalazio na istoj poziciji kao i igrač, ili ako se nalazi na susjednoj i ima na svojoj oznaci ikonicu revolvera, tada napada dotičnog igrača. Kod borbe razrješuje se identičan proces kao i kad napada igrač. Jednom kada su se svi protivnici jednog tipa pomaknuli i moguće napadnuli, i svi preostali neaktivni protivnici tog tipa se aktiviraju preokretanjem svoje oznake na aktivnu stranu. No pomicat će se i dobiti priliku za napad tek u idućem krugu.

U slučaju da se vuče posljednja agenda karta, tada se jednostavno sve one već odigrane i odbačene promiješaju i kreira se svježi špil. Nakon toga se špil proslijedi igraču desno od prvoga, čime on postaje novi prvi igrač. Potom se sve oznake frakcija pomaknu za jednu poziciju prema dolje na papiru scenarija. Ovo označava rastuću moć frakcija kako vrijeme prolazi. Igra se potom nastavlja po redoslijedu igranja.

Frakcije

Neki od preživjelih žitelja postapokalipse su se udružili i stvorili razne frakcije kako bi iskrojili svoj novi vrli svijet. Shodno tome svaka od njih ima svoje posebne ciljeve, a na igračima su odluke hoće li im pomagati u tim ciljevima ili ih ometati. Svaki scenarij će sadržavati dvije frakcije s njihovim trakama moći, te s njihovim protivničkim oznakama. Kada se u fazi aktivacije protivnika na karti agende pojavi ikona određene frakcije, i oznake te frakcije se aktiviraju na mapi slijedeći ista pravila kao i klasični protivnici. Ako protivnik na listu scenarija prikazuje “X” ili “Y” vrijednost, ta vrijednost je određena pozicijom na kojoj se nalazi oznaka moći dotične frakcije. Vrijednosti “X” i “Y” su prikazane s desne strane trake moći. Moć frakcije raste izvršavanjem određenih misija od strane igrača, ili tako što se isprazni špil agende. Misije s prikazom zvjezdice ili štita pomiču oznaku moći te frakcije za određeni broj koji stoji uz simbol. Također kada se špil agenda isprazni obje frakcije se pomiču za jedno polje. Kako oznaka moći frakcije napreduje sve više prema dnu, tako raste i njezin utjecaj. Ako oznaka frakcije ikad dođe do zadnje pozicije na traci, tada je ta frakcija stekla dovoljno moći da preuzme svu vlast nad pustoši, čime igra završava. Prilikom napredovanja oznake frakcije, ako i jedan od igrača time uspije steći dovoljno utjecaja za pobjedu, tada se i on može smatrati pobjednikom. No ako niti jedan od igrača nema dovoljno utjecaja za pobjedu, tada frakcija čija oznaka je došla do kraja pobjeđuje i svi ostali gube igru.

Određene karte agenda naznačuju da neki od igrača mogu steći naklonost s jednom od frakcija. Takve agende je moguće koristiti kao sigurnosni mehanizam prilikom susreta s agentima te frakcije. Na početku igračevog poteza može se otkriti agenda s prikazom zvjezdice ili štita i položiti ju s otkrivenom stranom ispred sebe. Taj igrač time ukazuje na svoju lojalnost dotičnoj frakciji, dokle god je ta karta položena ispred njega sa svojom otkrivenom stranom. Proglašavanje lojalnosti frakciji modificira igru tog igrača na tri načina:

  • pripadnici te frakcije koji se nalaze na istoj poziciji kao i igrač ne ometaju ga u izvođenju akcija
  • kada se aktiviraju pripadnici te frakcije ignoriraju dotičnog igrača prilikom pomicanja i napada
  • nije moguće napadati pripadnike frakcije prema kojoj se proglasila lojalnost

Moguće je ispred sebe imati otkrivenu svega jednu kartu agende. Ako bi se otkrila nova karta agende u svrhu proglašavanja lojalnosti, potrebno je vratiti prijašnju kartu natrag u ruku. Moguće je na početku poteza i povući lojalnost tako što se otkrivena karta agende pokupi natrag u ruku.

Završetak igre i pobjeda

Izvršavanje misija kroz igru donosi agenda karte pomoću kojih pak igrači prate svoj napredak. Svaka agenda karta se drži skrivenom pred ostalim igračima, te svaka donosi jedan utjecaj potreban za pobjedu. Sama po sebi agenda karta vrijedi jedan utjecaj, međutim može donijeti i više utjecaja ako se ispune njezini uvjeti. Moguće je istodobno imati četiri agenda karte u ruci, a po povlačenju pete jednu treba odbaciti i vratiti u špil agenda, koji se zatim dobro promiješa. Cilj za pobjedu je skupiti određen broj utjecaja prije nego što to pođe za rukom suparnicima. Broj utjecaja potrebnih za pobjedu ovisi o broju igrača. U solo igri to je 11 utjecaja, u 2 igrača 10, u 3 igrača 9, te u 4 igrača 8. Čim jedan od igrača ostvari dovoljan broj utjecaja valja otkriti sve svoje agenda karte kao dokaz tome. Zatim i svi ostali igrači otkrivaju svoje karte kako bi se provjerilo jesu li i oni dostigli ili premašili potreban broj utjecaja za pobjedu. Moguće je da na kraju igre bude više pobjednika.

Solo pravila

Za sve one koji nemaju strpljenja u čekanju na potez ili najviše uživaju u miru i tišini, igra nudi i solo opciju. Igranje je identično kao i kod više igrača, uz nekoliko iznimaka:

  • kada misija zahtijeva da igrač bude na istoj poziciji kao i drugi igrač, onda se gleda da to budu pozicije s oznakom naselja. Ako nešto zahtijeva da drugi igrač napravi test, podrazumijeva se da rezultat uvijek iznosi “3”.
  • prilikom razrješavanja karata susreta sam igrač čita tekst, s time da čita samo onaj dio koji je i predviđen da se čita na glas, nakon čega igrač donosi odluku te nastavlja s čitanjem rezultata svoje odluke.
  • kada se špil agenda isprazni pomiče se samo oznaka moći one frakcije koja je slabija u datom trenutku. Ako su obje frakcije jednake moći, onda obje normalno napreduju za jedno polje.

Ekspanzije

Naravno kao i s 99% Fantasy Flight igara možemo očekivati i ekspanzije. Tako smo već prvu veću ekspanziju dobili 2018. godine – Fallout: New California. Nije donijela ništa previše novo ni revolucionarno, već većinom više jednih te istih stvari. Pa smo tako dobili pet dodatnih likova na odabir za zaigrati, nove misije, predmeti, protivnici, saveznici, pločice terena, te novi scenariji.

Od manjih promjena sada određene karte dolaze sa specifičnim romboidnim simbolom koji označava da postoji više unikatnih karata pod određenim brojem.  Pa se tako npr. prilikom pripreme igre sve kopije takvih karata promiješaju i nasumično se izvuče jedna, dok se preostale vrate u kutiju.

Neki protivnici će imati nove sposobnosti poput duple strelice ulijevo, što će označavati da su ekstra brzi pa se pomiču za dvije pozicije, dok oni se prikazom čepa će igračima koji ih poraze donijeti broj čepova koliko iznosi njihova snaga.

No najveća novost je što se neki novi scenariji mogu igrati kooperativno za razliku od čisto kompetitivnih iz bazne igre. Sada je za pobjedu potrebno ostvariti da oznaka moću u obliku zvjezdice dođe do kraja trake, a svi igrači zajedno gube ako oznaka u obliku štita dođe do kraja trake. Dodatna promjena je da kada jedan od igrača pogine, na traci moći napreduje samo oznaka štita. Ovo također vrijedi i kada se špil agenda isprazni. Kada netko od igrača dobije kartu agende, onda se odmah odbaci i umjesto toga se primjene sljedeći efekti:

Agenda slobode – napreduje oznaka zvjezdice na traci moći.

Agenda osiguranja – napreduje oznaka štita na traci moći.

Ostale agende – napreduje oznaka moći za koju se odluči igrač koji odbacuje dotičnu kartu agende.

Na drugu ekspanziju je trebalo čekati dvije godine, a ono što smo dobili je bila mala nadogradnja na baznu igru i New California ekspanziju – Fallout: Atomic Bonds. No neka vas to ne zavara da sudite veličinu kutije s kvalitetom, jer ova mala ekspanzija omogućuje konverziju svih kompetitivnih scenarija iz bazne igre i New California ekspanzije u kooperativne inačice. Pa tako sada igrači zajednički rade na specifičnom cilju zadanom scenarijem. Također ekspanzija donosi i određene modifikacije pomoću kojih igrači mogu unaprijediti svoja oružja, predmete, ili jednostavno mutirati svoje likove da postanu snažniji i izdržljiviji na radijaciju. Veliki naglasak je stavljen i na poboljšanu međusobnu suradnju između igrača u obliku dodavanja kocke asistencije.

Kod pripreme igre slijede se jednaka pravila kao i iz bazne igre, uz određene izmjene:

  1. Odabire se jedna od navedenih frakcija u scenariju prema kojoj će igrači gajiti lojalnost. Nakon toga se zamijeni dotični scenarij s inačicom iz Atomic Bonds ekspanzije, te se uzimaju nove oznake moći frakcija i polažu na početne pozicije. Oznaka lojalne frakcije se postavlja s prikazanom stranom lojalnosti, dok se druga postavlja sa skrivenom stranom.
  2. Špilovi modifikacija, mutacija, unapređenja radionica i misija se svaka za sebe dobro promiješa. Karte agenda iz bazne igre se ne koriste te se vraćaju natrag u kutiju.
  3. Otkrivaju se početne četiri karte misije i postavljaju na vrh igraćeg prostora.
  4. Nove C.A.M.P. oznake se polažu na hrpicu pokraj svih drugih oznaka, te se jedna postavlja na početni teren “Crossroads Camp”.
  5.  Svaki igrač dobiva po jednu kartu mutacije. Igrači ih postavljaju s desne strane svojih igraćih pločica kod prikaza uzdignutog palca. Igrači ne mogu pogledati karte mutacija dok god neki igrači efekt to ne odobri.

Lojalna frakcija pomaže igračima tijekom njihovih avantura u pustoši. Ako bi neka od izvršenih misija uzrokovala napredovanje lojalne frakcije, umjesto toga se razrjeđuje “+” efekt naveden na scenariju. Ovi efekti generalno igračima donose XP, čepove ili C.A.M.P. oznake. Nelojalna frakcija je suparnička te njihova oznaka normalno napreduje na traci moći, te ako dođe do kraja igrači gube igru.

Aktivacijske karte zamjenjuju agenda karte prilikom aktivacije protivnika. Na kraju kruga kada su svi igrači odigrali svoje poteze, prvi igrač povlači aktivacijsku kartu i slijedi sljedeće korake:

  • aktivacija protivnika – svaka aktivacijska karta na sebi ima dvije od pet standardnih tipova protivnika koji se aktiviraju slijedeći redoslijed od vrha prema dnu.
  • neke aktivacijske karte na sebi također imaju ikone zvjezdice i štita. Nakon aktivacije protivnika, ako karta na sebi ima ikonu koja odgovara lojalnoj frakciji, igrači ju ignoriraju. No ako ikona na karti pripada suparničkoj frakciji, tada se aktiviraju svi agenti na mapi koji joj pripadaju, te njihova oznaka moći napreduje za jednu poziciju. Dodatno igrači vode evidenciju koliko se agenata te frakcije već nalazi na mapi, te razrješuju na scenariju efekt “Aktivacije” koji odgovara njihovom broju.
  • prvi igrač odabire hoće li i dalje biti prvi, ili će tu titulu proslijediti nekom drugom. Novi prvi igrač uzima kraj sebe špil aktivacijskih karata, kao i onih koje su se već odigrale.

Igrači pobjeđuju kada se ispune svi uvjeti navedeni na scenariju, a gube kada oznaka suparničke frakcije dođe do kraja na traci moći. Za ostvarivanje pobjede potrebno je izvršiti misije koje su izvučene na početku igre. Čim su se navedeni uvjeti misije ispunili ista se smatra riješenom, što se i označava tako da se preokrene na suprotnu stranu. Ako u igri postoje misije s identičnim ciljevima, tada svaku zasebno treba ispuniti.

Asistencija

Igrači mogu asistirati jedni druge prilikom borbi ako se nalaze na istoj poziciji, ili se nalaze u dometu vatrenog oružja. Po borbi može asistirati samo jedan igrač. Za asistiranje se baca specijalna kocka dobivena u ekspanziji, te se rezultat na kocki kombinira s pogodcima ostalih V.A.T.S. kocaka. Igrač koji asistira može koristiti svoje specijalnosti ili sposobnosti oružja kako bi ponovno bacao kocku. Ako se protivnik eliminira uz asistenciju drugog igrača, onda asistent dobiva jedan XP. No asistiranje nije bez svojih rizika. Igrač koji asistira može pretrpjeti štetu u ovisnosti o snazi protivnika za svaku rupicu na kocki asistencije.

C.A.M.P. oznake

Svaka partija započinje s jednom C.A.M.P. oznakom na početnom terenu “Crossroads Camp”. Tijekom igre razni efekti mogu pridonijeti dobivanju dodatnih C.A.M.P. oznaka, a koje se polažu na scenarij. Nakon toga kada igrač izvršava akciju kampiranja, te ako se nalaze na imenovanoj poziciji nekog terena koji već ne sadrži C.A.M.P. oznaku, mogu ju položiti na tu poziciju. Tijekom igraćeg poteza dokle god nema aktivnih protivničkih agenata na poziciji s C.A.M.P. oznakom na kojoj se nalazi i igrač, kao i na onim susjednima, može se poduzeti akcija brzog putovanja kao jednu od dvije moguće akcije. Kod takvog putovanja se može praktički teleportirati s jedne na drugu poziciju s C.A.M.P oznakom. Na ovaj način se može izgraditi mreža za brzo putovanje s lokacije na lokaciju.

Modifikacije

Modifikacije pružaju poboljšane mogućnosti oružja i odjeće. Prilikom kupovine igrači mogu iskoristiti jednu ili više od svojih akcija kupovine kako bi povukli jednak broj karata modifikacije. Mogu odabrati jednu od povučenih karata, te ostatak odbaciti. Potom odabranu modifikaciju mogu zakačiti za jednu od svoje imovine s istom ikonom kao i odabrana karta modifikacije. Svaka imovina s kojom igrač raspolaže može imati na sebi točno jednu modifikaciju, a postojeće se mogu zamijeniti novima, s time da se stare odbacuju. Prilikom gubljenja imovine zbog kojekakvih igraćih efekata gubi se i pripadajuća modifikacija nakačena na nju.

Mutacije

Mutacije pružaju igračima i pozitivne i negativne sposobnosti jedanput kada radijacija dostigne pet rada. Čim se to dogodi igrač automatski otkriva svoju kartu mutacije. Od tog trenutka pa nadalje vrijede sposobnosti navedene na karti, čak i kad se igračeva izloženost radijaciji povrati na normalnije razine.

Unapređenja radionice

Misije mogu igrače nagraditi i s unaprjeđenjem radionica. Ako igrač dobije takvo unaprjeđenje predstavljeno s ikonom uzdignutog palca, vuku kartu iz špila unaprjeđenja radionice i slijede tekst koji piše na njoj. Velika većina ovakvih unaprjeđenja pružaju instantni benefit, dok neke druge osiguravaju trajne efekte. Sve karte unaprjeđenja radionica valja držati jasno otkrivenima. Čak i one koje su se odbacile nakon njihova iskorištavanja valja položiti pored scenarija. Određeni efekti u igri se mogu referencirati na broj ovakvih karata koje su otkrivene.

Naša prva partija

#850

Prvu partiju Fallouta s New California i Atomic Bonds ekspanzijama zaigrali smo 30.05.2022. kod prijatelja Jure, a koji je ujedno i ponosni vlasnik igre. Dvoumili smo se isprva između dotične igre i Waste Knightsa s kojim dijeli praktički identičnu postapokaliptičnu temu propalog i degradiranog društva. Pa ipak s obzirom na velike simpatije koje se gaje prema PC inačici, odlučili smo se ipak za Fallout. No i Waste Knights će dobiti kad tad svoju priliku, pa bismo mogli napraviti neku usporedbu dviju igara.

Za prvu partiju smo se odlučili zaigrati kooperativnu inačicu, te smo izvukli scenarij New California. Za pobjedu je valjalo da osiguramo da frakcija zvjezdice dođe do kraja na traci moći. Suparnička frakcija je bila Enklava, te u slučaju da njihova oznaka štita uspije doći do kraja onda gubimo igru.

#860

Od likova Slavica je zaigrala s Pustinjakinjom (Wastelander), Jura s Enklava Dezerterom i ja sa Ghoulom. Pustinjakinja je započela igru sa spretnošću i odvijačem kao oružjem, Enklava Dezerter sa snagom i naprednim  napajanim oklopom, te Ghoul započinje s percepcijom, oklevetanom osobinom i s ograničenjem od maksimalno 12 životne snage umjesto 16 (HP) ali ga zato izloženost radijaciji može liječiti.

Posložili smo mapu pustoši prema zadanim uputama, postavili minijature na početnu lokaciju “Crossroads Camp” i sve je bilo spremno za početak.

Na svojem prvom potezu Slavica je nabasala na napuštenu siročad i pritom učinila ono što bi svaki majčin instinkt učinio u postapokaliptičnoj pustoši. Naravno naoružala ih je do zuba 🙂 . Ja sam za to vrijeme dijelio novac u obližnjem naselju nastojeći barem malo doći na dobar glas nakon toliko kleveta raznih baba. Jura je isto imao sličnih nakana samo što je on dijelio drogu za stjecanje naklonosti žitelja pustoši.

Ostavivši  siročad u dobrim rukama raznoraznog oružja, Slavica je nastavila svoj put do obližnjeg naselja gdje je naganjala mačke pokušavajući ih uhvatiti. Između nas znamo da je to bilo samo kako bi ih pošteno izmazila, međutim lokalno stanovništvo je dobilo krive ideje. Tako da je stekla moćne neprijatelje. Jura je istodobno naišao na grupu trgovaca koji su napadnuti od strane mutiranog monstruma, te i on postupio kako bi i svaki pravi junak postupio. Pustio je da svi budu poubijani, a zatim je pripitomio neman i nadjenuo mu ime Goris. Mene je su pak u napuštenom gradu napali radijacijom povećani kukci, te sam jedva izvukao živu glavu iz neprijatnog susreta.

#854

Nanijevši ju put u samu blizinu siročadi, Slavica je svratila provjeriti kako se drže otkad ih je zadnji put vidjela. Nimalo iznenađujuće išlo im super pa se Slavica odlučila nakratko zadržati i odigrati koju igru s njima. Samo što ju nitko nije na vrijeme upozorio da je riječ o okladi, pa je izgubila dio vrijednih čepova ne shvaćajući igru ozbiljno. Jura je doznao za mitski silos 84 te se uspio dokopati njegovih koordinata. Ja sam pak vrijeme kratio odmarajući i liječeći rane od susreta s džinovskim kukcima.

Doznavši od Jure za silos 84, Slavica je došla na pripadajuću lokaciju te pokušala probiti šifru i ući u njega. Svi pokušaji su joj međutim bezuspješno propali. Prikupivši snage ja sam za to vrijeme pokušao u gradu hakirati računalni registar kako bismo izvukli više informacija o silosu 84. Nažalost i moji pokušaji su bezuspješni te sam privukao pozornost fanatika koji je naumio ovu tajnu držati vječno skrivenom. Fanatik izlazi iz borbe s debljim krajem, a ja osujećen za informaciju koju sam mogao izvući iz njega da sam bio lakši na udarcima šipke. Jura je za to vrijeme ima puno više sreće na svojim proputovanjima po pustoši. Prvo je pokrao lokalnu krčmu, a zatim i umirućeg čovjeka na kojeg je nabasao u pustinji. Moral je očito nepoznati pojam u nekim rječnicima.

#855

Uza  sukobe s džinovskim škorpionima, pomahnitalim robotima, pustinjskim pljačkašima i mutiranim životinjama, nekako se svo troje uspijevamo dokopati teritorija Republike Nove Kalifornije. Tu doznajemo za mitski G.E.C.K. instrument koji se nalazi skriven u jednom još uvijek zapečaćenom silosu 44. Riječ je o uređaju iznimne vrijednosti koji služi za teraformiranje negostoljubive zemlje u plodnu za obradu. Tako da može se zamisliti poželjnost posjedovanja jednog takvog uređaja. Bilo kako bilo Jura je odlučio obnoviti zalihe snabdjevši se raznom korisnom opremom od čepova kojih se dosad nakrao. Ja sam naravno s obzirom na svoju “popularnost” imao ponovno sukob s jednim od psihopatskih pljačkaša. Riješivši ga imao sam barem tu zadovoljštinu da dva puta unaprijedim svoje specijalnosti od prikupljenog iskustva. Slavica je lutajući po pustoši naišla na krdo Brahmina, mutiranih dvoglavih goveda. Međutim oprezno prikradanje joj se pokaže slabim umijećem te biva zamijećena i krdo se brzo razbježalo.

#856

U potrazi za misterioznim silosom Jura je u pustoši pronašao napušteni poluraspadnuti tegljač Nuke Cole. Boljom inspekcijom sa sigurne udaljenosti ipak se odlučio ne prilaziti. Dobra odluka s obzirom da je bila riječ o zamci na nesmotrene prolaznike od strane pustinjskih razbojnika. Mene je napokon sreća poslužila pa sam nabasao na spomenuti zapečaćeni silos 44.

Nažalost priča nam ovdje naglo završava jer smo ispunili uvjete za pobjedu tako što je oznaka frakcije zvjezdice došla do kraja na traci moći. Pomalo razočaravajuće s obzirom da smo bili potpuno uronjeni u radnju i zagrijani za njezin daljnji tijek. No pobjeda je pobjeda.

#858

Finalne misli

Bazna igra je izašla pomalo nezamijećeno još 2017. , barem u našem društvu i zajednici gdje je došao pod radar tek s izlaskom ekspanzija. Ocjena na Boardgame Geeku je kriminalno niska za jednu Fantasy Flight igru rađenoj prema snažnoj i dobro poznatoj franšizi. Pa što je razlog svemu tome?

Nažalost ili na sreću problem nije u kvaliteti, već kvantiteti. U baznoj igri jednostavno dolazi toliko malo sadržaja da se vrlo brzo ponavljaju jedne te iste karte susreta, agendi i druge, jer ih ima iznimno malo. Ekspanzije su srećom naveliko popravile stvari, ali morate računati da je posljednja izašla tri godine od izdavanja igre. Mnogi su razočarani prodali svoje primjerke i brzo prešli na druge igre, a niske ocjene su ostale. Stoga ako ste zainteresirani za igru, računajte da su New California i Atomic Bonds apsolutni “must have” ako mislite izvući ikakvu kvalitetu i zabavu iz igre. No onda je i cijena cijelog kompleta već opasno blizu četveroznamenkastom broju. I to još ako dobro prođete.

S dodatnim sadržajem igra je odlična konverzija PC inačice, iako računajte da su neke stvari jednostavno morale biti pojednostavljene zbog brzine toka igre. Neke stvari djeluju doduše pomalo i prejednostavne u odnosu na ono što smo navikli, no sve u svemu funkcionira. Ako već moram istaknuti očekivao sam nešto epskije borbe s više dubine i taktiziranja u odnosu na bezglavo bacanja kocaka i nadanje najboljem.

A kad smo već kod bacanja kocaka tu je i nasumični čimbenik izvlačenja brojnih karata, što djeluje poglavito frustrirajuće u kompetitivnim scenarijima kada nekoga idu kocke i karte, a vama se pehistu događaju samo najgore stvari. Srećom kooperativni scenariji umanjuju takve negativne osjećaje, iako normalno ne umanjuju utjecaj sreće. Ali zajedničkim snagama ćete se puno lakše izvući iz kojekakvih škripaca nego li kada ste prepušteni sami sebi. No opet za to vam treba New California i Atomic Bonds ekspanzije.

Druga zamjerka, a koju ste mogli iščitati i iz našeg doživljaja igranja, leži u načinu kako su scenariji konstruirani u baznoj igri i New California ekspanziji. Za pobjedu nije potrebno uspješno izvršiti neku grandioznu veliku misiju popraćenu s jednako dobrom radnjom, već skupom izvršavanja raznih manjih pričica skupiti dovoljno utjecaja ili moći za pobjedu određene frakcije. I onda vam se događaju situacije kao i kod nas, da pobijedite i igra naglo završi taman u trenutku dok je neka druga radnja u opticaju. Tehnički mogli biste nastaviti dalje igrati iz puke znatiželje da vidite što će se dalje dogoditi s tom i tom pričom. No onda ćete po putu slučajno ili ne otvarati nove, i nove, i tak praktički imate ciklus bez kraja. Igra tako ispada kao jedan veliki pješčanik različitih radnji i mogućnosti, ali koje na kraju ne vode ka ničemu osim njihovom pojedinačnom ispunjavanju za bodove ili pomicanju oznaka na traci moći. Atomic Bonds ekspanzija je tu donekle doskočila ovoj problematici tako što se ovisno o scenariju na početku igre otkrivaju četiri cilja koje je potrebno uspješno ispuniti za ostvarivanje pobjede.

Kada se sve zbroji i oduzme riječ je o jednoj vrlo dobroj igri i odličnoj konverziji PC igre, a kojoj fali samo mala trunčica da bude zaista kultni naslov. Svakako preporuka svim fanovima serijala, a drugi neka ipak još malo procijene u odnosu na neke druge slične naslove.

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.