Epizoda #61: Tuđinac – Sudbina Nostroma

U svemiru vas nitko ne može čuti kako vrištite. Ali na Zemlji za igraćim stolom će vas zato svi susjedi moći čuti. No je li uistinu tako kada je u pitanju nova društvena igra iz Alien franšize? Paaaa… I da i ne. Kao i obično morat ćemo pošteno zagrebsti ispod površine da dođemo do valjanih odgovora. A gdje bolje početi nego od samih početaka.

Alien franšiza je izrodila jedan od najezovitijih serijala filmova koje smo imali prilike gledati na malim i velikim ekranima. Pa kako koji nastavak ako individualno pitate svakog pojedinog gledatelja. Ipak prva dva filma definitivno imaju kultni status koji je teško osporiti. Do dana današnjeg se mogu na forumima pronaći brojne rasprave oko toga koji je bolji. Recimo da je Aliens puno razvikaniji budući da je postigao rijetki slučaj kada je nastavak jednako dobar, ako ne i bolji od originala. Upravo zbog toga se prvi film našao nekako u pozadini, pa smo tako imali više prilika za gledati razne PC igre, knjige i stripove koji su bili utemeljeni na drugom filmu. Društvenim igrama ova franšiza također nije nimalo strana. Ne valja gledati dalje od mega popularnog Nemesisa, koji iako nema punokrvnu tuđinsku kiselinu u svojem krvotoku, ne može se osporiti otkuda dolazi inspiracija. A takvih igara ima u tolikim količinama da ih je teško sve pobrojati. Neke od onih koje odmah na prvu padaju na pamet su Space Hulk, kartaška inačica Space Hulk: Death Angel, Theseus: The Dark Orbit, Argo, Lifeform, Anomaly, Dark Moon, Escape from the Aliens in Outer Space i brojne druge.

Od licenciranih igara jedna od najpoznatijih i najpopularnijih je sigurno Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game, te nešto manje poznati križanac s Predator franšizom – Alien vs Predator: The Hunt Begins. U posljednje vrijeme smo imali priliku posvjedočiti novom interesu za franšizu, tako smo u 2020. godini ostali počašćeni s čak dva naslova – Aliens: Another Glorious Day in the CorpsAliens: Bug Hunt.

U 2021. je bez neke posebne pompe gotovo sramežljivo izdan ALIEN: Fate of the Nostromo. Za razliku od većine drugih naslova, ova igra se bavi ekskluzivno događajima iz prvog filma. Tako će se 1-5 igrača pronaći u ulogama nekih od poznatih likova iz filma, u igri mačke i miša s neumoljivim protivnikom koji vam ima za cilj maksimalno zagorčati život, dok vi pokušavate ispuniti set unaprijed zadanih zadataka, te jedan finalni tajni.

Premisa

Osim ako se ne budite iz krio kapsule nakon više desetljetnog putovanja iz neke druge galaksije, onda bi već dosad svi trebali biti dobro upoznati s radnjom prvog filma. No ipak da se prisjetimo radnje.

Komercijalni tegljač Nostromo je na dugotrajnom putu za Zemlju s vrijednom rudom i sedmero članova posade koji se nalaze u dubokom snu u krio komorama. Negdje na putu brodsko računalo presreće poziv u pomoć s obližnjeg mjeseca, te slijedeći proceduru u hitnim slučajevima budi posadu. Usprkos čangrizavim primjedbama od strane glavnog inženjera Parkera i pomoćnog inženjera Bretta, posada na koncu prema zapovjedi kapetana Dallasa ipak slijedi korporacijske upute te uz određene teškoće uspijevaju sletjeti na napušteni i negostoljubivi mjesec.

Navigatorica Lambert, izvršni časnik Kane i kapetan Dallas su se zaputili prema izvoru signala, te su ubrzo naišli na drevni i napušteni tuđinski brod. Osim mumificiranog člana tuđinske posade nisu pronašli nikakve tragove života, sve dok se Kane nije spustio u utrobu broda i pronašao tuđinska jaja u nekakvoj krio-suspenziji. Nespretnim prekidanjem ove suspenzije oslobađa se sadržaj jednog od jaja, što ispada da je nekakav parazit koji se uspijeva zakačiti Kaneu za lice bacivši ga u duboku komu. Preostalo dvoje istraživača odvode nesretnog časnika na brod, te nakon popravka polijeću u orbitu i nastavljaju svoj put prema Zemlji. Dok se dvoume kako točno skinuti parazita situacija se razrješava sama od sebe kada istog pronađu otkačenog s lica i uginulog. Kane ubrzo dolazi k svijesti te se situacija napokon vraća u normalu.

Naizgled uobičajeni objed prije povratka u krio komore prekinut je Kaneovim grčevitim i bolnim napadajima, koji kulminiraju nasilnim probojem neobičnog bića iz predjela prsiju nesretnog čovjeka. Prije nego što se itko uspio sabrati stvor munjevito brzo napušta prostoriju, ostavivši preostale članove posade u stanju šoka i nevjerice.

Dok petero članova posade planiraju što im je idući korak, znanstveni časnik Ash čini se ima neke svoje planove za biće. I tu igrači preuzimaju daljnji tok radnje.

Komponente

Komponenti ima zaista minimalistički broj, no zato su apsolutno sve vrhunske kvalitete.

Glavnina igre će se odigravati na glavnoj igraćoj ploči koja predstavlja različite prostorije i hodnike Nostroma. Slikani prikaz daje određeni 3D izgled, te su uključene sve dobro poznate prostorije koje smo imali prilike gledati i u filmu. S lijeve strane se nalazi traka za praćenje morala posade, i ako ikad dođe na zadnju poziciju igrači gube igru. Mali spoiler alert. Jedna pozadinska stranica igraće ploče je oslikana prekrasnom slikom mačka Jonesyja kako sikće (aludirajući na određenu scenu iz filma). Upravo stranica ploče s navedenom slikom je prva stvar koju ugledate kad otvorite poklopac kutije. Moram priznati kako jednako poput Bretta, Parkera i Ripley, smo i mi ostali zatečeni i bez daha.

Za putovanje prostorijama koristit će se prekrasno oblikovane minijature petero preostalih likova – Ripley, Dallas, Lambert, Parker i Brett. Svaka je zaista realno oblikovana te za još lakše razlikovanje dolaze u različitim bojama, a za one koji nisu toliko upoznati s filmom svaka skulptura ima na postolju utisnuto i svoje ime. Ash je neigrivi igrač koji dolazi bez minijature, već je u igri predstavljen kartonskom oznakom koja stoji na postolju. Pomalo neobično budući da i sam Alien, iako također upravljan igrom, dolazi sa zastrašujuće predivnom minijaturom u svojoj prepoznatljivoj crnoj boji. Stoga pomalo zbunjuje zašto smo ostali zakinuti i za minijaturu Asha, no što je tu je.

Osim minijatura svaki igrač će imati i svoju osobnu igraću ploču s hiper-realističnom slikom lika s kojim igra. Na prvu smo čak pomislili da se radi o kadru iz filma, ali ne ipak je riječ o odličnom crtežu.  Svaki igrač će na ovoj ploči imati uvid u informaciju koliko akcija ima na raspolaganju, te s kojom specijalnom sposobnošću raspolaže. Ono što će biti zajedničko svim likovima jest da će imati tri slobodne pozicije za držanje raznih predmeta i jednu koja je ekskluzivno rezervirana za rashladni kanistar.

U igri se pojavljuje sedam različitih predmeta koji su tematski vezani za film i predstavljeni u igri s vlastitom oznakom. To su: bacač plamena, prijenosnik za mačku, električna palica, skener pokreta, svjetiljka, pištolj za ispucavanje kuke, te već spomenuti kanistar. Svaki predmet ima svoju cijenu od koliko otpadnog materijala se dade napraviti, te kakvu točno namjenu ima u igri. Sve ove informacije su navedene na priručniku koji će dobiti svaki igrač. Od ostalih oznaka tu su one od otpada, a koje će se prikupljati kako bi se izradili navedeni korisni predmeti.

 

Od ostalih oznaka tu su one “prikrivene”, a koji se postavljaju s pokrivenom stranom u određene prostorije. Prilikom ulaska u prostoriju koja sadrži ovu oznaku, ista se otkriva te igrači sprovode određeni susret koji ih je zadesio.

Izuzev nekoliko karata misija, sve ostale karte će sačinjavati špil susreta, a koje će svaki igrač vući na kraju svojeg poteza. Kao i sve ostalo prekrasno su oslikane prikazom što predstavljaju u igri.

Priprema

Glavna igraća ploča Nostroma se postavlja na sredinu stola tako da je lako dostupna svim igračima.

Oznaka morala u obliku Aliena se postavlja na pripadajuću poziciju u ovisnosti o broju igrača koji igraju.

Po dvije oznake otpadnog materijala se postavljaju u sljedeće prostorije: garaža, MU-J-KA (MU-TH-UR), stacionar (medbay) i prostoriju za održavanje (maintenance).

Prikrivene oznake se potajno promiješaju te se po jedna postavlja s položenom stranom u sljedeće prostorije: garaža, radionica i prostorija za održavanje.

Po jedna oznaka kanistra se postavlja u sljedeće prostorije: radionica, garaža, prostorija za održavanje, skladište, MU-J-KA, krio komora.

Sve ostale oznake predmeta se razvrstavaju po vrstama, te zajedno s oznakama otpadnog materijala odlažu pokraj ploče.

Karte misija se dobro promiješaju i otkriju u ovisnosti o broju igrača plus jedna dodatna. Zatim se promiješaju sve ploče finalnih misija, izvuče jedna, te se s pokrivenom stranom odlaže sa strane. Sve ostale misije se vraćaju natrag u kutiju i neće se koristiti u dotičnoj partiji.

Sve karte susreta se također dobro promiješaju i odlože pokraj glavne ploče.

Svaki igrač odabire lika s kojim će igrati, ili se mogu odabrati nasumičnim obabirom. Koji god način se odabrao svaki igrač dobiva svoju igraću ploču s prikazom lika i pripadajućom minijaturom. Svi igrači svoje minijature postavljaju u blagovaonicu. Figurica Aliena započinje igru u gnijezdu.

Posljednji igrač na kojeg je mačka siktala kreće prvi.

Pravila

Kako je riječ o timskoj igri svi igrači će ili pobijediti zajedno, ili izgubiti. Za pobjedu je potrebno izvršiti sve otkrivene početne misije, nakon čega se otkriva finalna čije uvjete također valja ispuniti. Svaka početna misija ima navedenu prostoriju gdje se razrješava, te uvjete koje je potrebno ispuniti. U velikoj većini slučajeva će to biti da se igrač pojavi s određenim predmetom u zadanoj prostoriji.

Igrači gube ako moral padne na nulu, ili u slučaju pojedine finalne misije kada istekne potrebno vrijeme do samouništenja broda.

Igra se odigrava u krugovima, a svaki krug se sastoji od sljedeće dvije faze:

Akcijska faza posade

U ovoj fazi igrači odigravaju dostupne akcije u redoslijedu kojim žele, te po volji mogu ponavljati iste akcije više puta po potezu. Ako se nemaju uvjeti ili ako se ne želi, ne mora se u potpunosti iskoristiti pripadajući broj akcija.

Dostupne akcije su:

Pomicanje – za jednu akciju moguće je pomaknuti vlastitog lika u neku od susjednih prostorija ili hodnika. Kako je brod podijeljen po katovima, iz nekih prostorija s određenim simbolom je moguće se pomaknuti u drugu s istim simbolom.

Podizanje/odbacivanje – za jednu akciju moguće je iz prostorije pokupiti bilo koji broj otpadnog materijala, ili jedan predmet. Prilikom podizanja predmeta odmah ga je potrebno smjestiti u svoj inventar na jednu slobodnu poziciju. Jednako tako je za jednu akciju moguće odbaciti bilo koji broj otpadnog materijala, ili jedan predmet.

Korištenje predmeta – neki predmeti troše akcije za njihovo korištenje. Svojstva i primjene predmeta su navedeni na priručniku koji dobije svaki igrač.

Izrada predmeta – za jednu akciju moguće je izraditi željeni predmet. Jednostavno se odbaci potreban broj skupljenog otpadnog materijala, te se iz zaliha uzme dostupna oznaka predmeta koja se položi na igraćoj pločici. Cijene za izrade svih predmeta su također navedene na priručniku. Ako više nema raspoloživih oznaka određenog predmeta, onda se ne može niti izraditi.

Trampa – za jednu akciju dvoje igrača čiji likovi se nalaze u istoj prostoriji ili hodniku, mogu se mijenjati za bilo koji broj predmeta ili otpadnog materijala. Uvjet je jasno da igrači imaju dovoljno slobodnih mjesta u inventaru.

Specijalna akcija – većina likova ima specijalnu akciju navedenu na igraćoj pločici.

Faza susreta

Na kraju svakog igračevog poteza povlači se i razrješava karta susreta. Karta se odigrava slijedeći simbole s gornjeg lijevog kuta, a gdje će se nalaziti simbol unakrsnih strelica s brojkom za pomicanja tuđinca. Alien se uvijek pomiče najkraćim putem ka najbližem igraču. U slučaju da postoji više kandidata igrači sami zajednički odlučuju ka kojem će se zaputiti.

U gornjem desnom uglu unutar ralja nalazi se broj koji govori koliko se morala gubi ako Alien uspije doći do pozicije na kojoj se nalazi igrač. Nakon toga ako igra nije izgubljena igrač mora pomaknuti svojeg lika u stanju panike za točno tri udaljenosti. Igrači na svojem potezu mogu i sami ući na poziciju na kojoj se nalazi Alien, te  se u tom slučaju uvijek gube 2 fiksna morala. Slično kao i u prijašnjem primjeru igrač mora pomaknuti svojeg usplahirenog lika za tri pozicije udaljenosti od mjesta susreta, te igračev potez nakon toga završava.

Nakon toga se razrješava donji segment karte koji će u određenu prostoriju donijeti dodatni otpadni materijal, te ako prostorija već ne sadrži prikrivenu oznaku onda se jedna postavlja. U svakoj prostoriji u bilo kojem trenutku može biti samo jedna prikrivena oznaka. Prikrivene oznake se otkrivaju prilikom ulaska nekog igrača u datu prostoriju. Kod postavljanja prikrivenih oznaka u prostoriju u kojoj se nalazi neki igrač, ista se ne otkriva automatski. Postoje tri inačice prikrivenih oznaka. Ona s prikazom praznog hodnika je najsigurnija, jer se time ništa loše ne događa. Ako naletite na mačka Jonesyja uvijek gubite jedan moral. No ipak najgora situacija je kada se naleti na oznaku iznenadnog napada Aliena, čime se njegova figura dovodi na tu lokaciju, gubi se navedeni broj morala na oznaci, te igrač mora pomaknuti svojeg lika za tri pozicije u bilo kojem smjeru čime mu potez završava.

 

Traka samouništenja

Otkrivanje nekih finalnih misija će pokrenuti samouništenje broda. Igrač koji je idući na potezu uzima posebnu pločicu samouništenja te ju popunjava sa svim pripadajućim oznakama. Na svakom svojem idućem potezu uklanja jednu oznaku s jednog od slobodnih mjesta. Kada se mora ukloniti iduća oznaka, a više ih nema raspoloživih na pločici samouništenja, vrijeme je isteklo i brod eksplodira zajedno s igračima.

Ash opcionalna pravila

Za izazovniju partiju može se uključiti Asha koji započinje igru u stacionaru. Neke karte susreta utječu na aktivaciju i pomicanje Asha. Kad god se pomiče kreće se ka najbližoj prostoriji u kojoj se nalazi otpadni materijal, ili do najbližeg igrača, štogod od tog dvoje mu je bliže. Ako je oboje na istoj udaljenosti igrači odlučuju što će mu biti prioritet. Kod nailaska prve pozicije s otpadnim materijalom staje i sve ih uklanja s te pozicije. Kod dolaska na poziciju na kojoj se nalaze igrači, svi na toj poziciji moraju odbaciti jedan otpadni materijal, ili moral pada za 1 za svakog igrača koji nije imao ništa za odbaciti. Ako igrač ostane na istoj poziciji kao i Ash ne događa se ništa loše, dapače u takvim situacijama čak se niti ne pomiče. Igrači ga time drže pod budnim okom te se pritaji u svojim saboterskim nakanama.

Prilikom otkrivanja finalne misije “Imate moje simpatije”, pravila se ponešto mijenjaju kako se Ash ponaša, no to će ionako sve biti navedeno na samoj misiji.

Naša prva partija

27.03.2022. nam se kod Jure pružila savršena prilika da napokon isprobamo igru u tri igrača. Jurin mačak Thor nam je naumio tematski praviti društvo promatrajući nas s visine sa svoje nastambe. Ipak je i njegova vrsta imala određenu ulogu u filmu i igri.

Za bolje uživljavanje u igru uvijek preporučamo puštanje neke tematske muzike za bolju atmosferu. Pogotovo kada je neka igra rađena prema predlošku nečega kao što je popularni i dobro poznati film, te još više kada to bude remek djelo Jerry Goldsmitha.

Zaigrali smo sa sljedećim likovima:

  1. Jura – Lambert
  2. Slavica – Ripley
  3. Mislav – Dallas

#822

Lambert ima specijalnost da za akciju može pogledati gornju kartu sa špila susreta, te ju po mogućnosti staviti na dno špila. Ripley pak može za akciju pomaknuti nekog drugog lika na svojem potezu. Dallas nema nikakvu posebnu specijalnost, ali zato po potezu ima čak 5 akcija na raspolaganju.

Od početnih misija izvukli smo:

Nismo trebali sletjeti na ovu rupčagu (treba donijeti pištolj za ispucavanje kuke u garažu)

Gdje je? (treba donijeti baterijsku lampu u stacionar)

Dati mu mali podražaj (treba donijeti električnu palicu u blagovaonicu)

Riskirat ćemo u šatlu (treba odbaciti dva rashladna kanistra u pristaništu)

#823

Razbježali smo se iz blagovaonice svatko na svoju stranu. Slavica se zaputila na niži kat u samo srce tame i opasnosti, Jura je krenuo u smjeru zapovjednog mosta i MAJKE, dok sam se ja zadržao u krugu blagovaonice, pristaništa, krio-komore i zračne komore.  Bez obzira na trenutno sigurnu razdaljinu od opasnosti, ubrzo se pokazalo točnim da uistinu nigdje na brodu nismo sigurni. Prva prikrivena oznaka na koju sam naletio u zračnoj komori naravno je bio iznenadni napad Aliena. Pobjegao sam u smjeru krio komore, što se pokazalo užasno lošom odlukom budući da je to bila prostorija sa samo jednim ulazom/izlazom. Tako da sam ubrzo trebao ponovno bježati i tražiti novo skrovište kada mi je Alien ponovno uletio. Barem su Slavica i Jura time malo dobili na vremenu da pokupe lijep broj otpadnog materijala i koji rashladni kanistar. Jura je tako bio prvi koji je izradio skener pokreta, a koji se pokazao iznimno korisnim prilikom provjera prostorija koja su na sebi sadržavale prikrivene oznake. Ubrzo sam i ja izradio i svoju inačicu, što je onda poprilično olakšalo kretanje po brodu.  No daleko od toga da smo time bili u potpunosti sigurni od stalno vrebajuće opasnosti.

#824

Iznenadili smo sami sebe koliko nam je dugo trebalo dok nismo preuzeli nešto više kontrole nad igrom i posvetili se ispunjavanju misija. Moral nam se do tog trenutka već toliko spustio da smo počeli i sami osjećati fizičku klonulost i besmisao cijele situacije. Pa ipak kada smo napokon uspjeli izvršiti jednostavnu misiju “Gdje je?”, duh nam se brzo povratio i združeno smo se posvetili i preostalim misijama. U tome nas nije čak omela niti Ashova iznenadna povećana aktivnost.

Jedanput kada nas je krenulo relativno brzo smo izvršili i preostale misije otkrivši koji nam je finalni zadatak. Čini se da usprkos svom trudu smo ipak bili primorani napustiti brod u Narcisu. No prije toga je valjalo skupiti po jedan rashladni kanistar za svakog igrača, od predmeta smo morali posjedovati bacač plamena i prijenosnik za mačku, te smo se svi trebali okupiti u pristaništu.

#825

Slavica je izradila bacač plamena, a ja prijenosnik u koji se brzo utrpao Jonesy, dok se Jura pobrinuo oko provjera karata susreta kako bismo imali što manje neugodnosti. Prikupljanje rashladnih kanistara se također pokazao laganim zahtjevom, no okupljanje svo troje na jednom mjestu se pokazao zato popriličnim izazovom. Jura i ja smo bili na poziciji i spremni čekajući na Slavicu, kada bi Alien krenuo u našem smjeru pa smo morali uteći. Pa smo se ponovno Jura i ja uspjeli naći u pristaništu, no čekajući na Slavicu smo ponovno trebali uzmaknuti. I tako smo se još jedanput poigrali igre mačke i miša, kada se Alien ponovno našao Slavici na putu, što joj je ovoga puta već dozlogrdilo te je upotrijebila bacač plamena da ga otjera natrag u gnijezdo. Srećom radilo se o prvom korištenju bacača pa ga je i dalje imala dostupnog u inventaru. Bez ikakvih daljnjih smetnji stigla je sretno na našu lokaciju, imali smo sreće da se nije okrenula neka nezgodna karta susreta, te smo svi zajedno napustili brod i ostvarili pobjedu.

#826

Finalne misli

Susret s Alien franšizom sam imao i prije nego što sam imao kompletni uvid u film. Jedne ljetne noći na moru, otac nam je odlučio ispričati priču za laku noć o sedmorici astronauta, a koji su se odazvali na nepoznati signal poziva u pomoć. Sletjeli su na planet te se susreli s misterioznim tuđinskim jajima u jednoj od pećina, prilikom čega je jedan od spasioca bio napadnut čime je doveo parazita natrag na brod. A onda je tek uslijedila prava noćna mora, jer se iz nesretnika izlegao tuđinac koji je progonio ostatak posade. No ubrzo je razrađen mudar plan te je uljez putem sustava ventilacije namamljen u zračnu komoru i ispucan u bespuće svemira.

Iako se ispričana priča u dijelovima razlikuje od filmske inačice, možete i zamisliti kakvu maštu je potaknulo u tada maloj dječjoj glavi. Na stranu očev čudan smisao za pričanje horor priče za laku noć bratu i meni u dobi od 6 i 7 godina. Priča nas je zaintrigirala da možete zamisliti našu radost kada smo se prvi put susreli s filmom kad smo imali 9 i 10. Ne znam jel nam srce jače kucalo od filma ili od bojazni da nas roditelji ne otkriju kakvu strahotu gledamo. Radost nam se ubrzo nakon gledanja pretvorila u čisti užas i tonu neprospavanih noći usred raznih noćnih mora. Odgledali smo naravno i sve preostale filmove iz franšize i totalno se navukli na cijeli taj svijet. Uslijedilo je čitanje različitih knjiga i stripova koji su još dodatno proširili cijeli taj univerzum, a nisu nam bile strane niti video i PC igre. Sjećam se kao da je bilo jučer svojeg prvog susreta u ulozi marinca s Xenomorphom u Aliens vs. Predator igri za PC iz 1999. godine. No i godinama nakon svega toga prvi Alien nam je ostao jedan od najstrašnijih i najboljih horor filmova ikad snimljenih.

#820

Sada kada smo obavili kratku povijest emotivne povezanosti i ljubavi prema franšizi, da se dotaknemo napokon i same igre. Pomalo mi slama srce napisati da me nije oborila s nogu, kao niti Slavicu, a bogme niti Juru. No u našim slučajevima nije stvar u tome da je riječ o lošoj igri, već prejednostavnoj. Po svemu djeluje kao poprilično osakačena verzija Nemesisa. Što će sigurno oduševiti sve one kojima je Nemesis možda malčice prekompleksna igra, ali jednako tako će razočarati sve zahtjevnije igrače koji traže nešto kompleksnije s više “mesa”. Igra je elegantna i mehanički sve funkcionira savršeno kako bi i trebalo. Pa uglavnom… Poprilično su nezgodne situacije kada se Alien pozicionira tako da vas stjera u kut u nekoj prostoriji, koja je zapravo slijepa ulica. I sad su dvije opcije. Prva je čekati i moliti Boga da izađe neka karta susreta koja ga neće dovesti ravno k vama. No to onda znači propuštanje većine ili gotovo svih svojih akcija. Druga opcija je krenuti preko pozicije na kojoj se nalazi Alien, u kojem slučaju moral sigurno pada, te nakon paničnog bijega za tri pozicije potez i time završava. Kako god se okrenulo igrač time propušta svoj potez, što će sigurno svima biti “najzabavniji” dio igre. U obranu igre ostali igrači bi se u zajedničkim dogovorima mogli pozicionirati tako da odvuku Aliena dalje od blokiranog igrača, a kasnije je pomoću određenih izrađenih predmeta moguće manipulirati njegovim kretanjem. No ako igrate solo ili s manjim brojem igrača gdje su svi na drugim krajevima broda, možete se slikati s tom taktikom. Rekao bih da je tu velika propuštena prilika s opcijama i mehanikama skrivanja od Aliena. Svi koji su igrali vrhunsku atmosfersku PC igru Alien: Isolation, znaju o čemu pričam. Za one koji nisu igrali, ono što hoću reći je da bih volio vidjeti da su implementirali da su po brodu na određenim ključnim mjestima porazmjestili ormariće i razne druge objekte koji mogu poslužiti za privremeno skrivanje od opasnosti.

Što nas dovodi onda do drugog velikog minusa igre, a to je nažalost atmosfera, to jest nedostatak iste. Da se razumijemo s tematske strane su svi sastojci na broju. Praktički sve u igri pršti od teme i poznatih posveta filmu. No zašto nam je onda dok smo igrali nedostajao taj dobri osjećaj jeze i pogibeljnosti. Nažalost krivac za to je traka morala. Iako shvaćam zašto se dizajner odlučio za upravo ovakav pristup, ne može se poreći da se time izgubio dobar dio na napetosti igre. Rekao bih da je dizajner primarno uveo moral kao neku zajedničku kobnu traku, radije nego da svaki igrač ima svoj specifičan broj života, je upravo iz razloga kako ne bi bilo pojedinačne eliminacije igrača. Nemesis koliko god obožavali pati od mogućnosti da netko ili jako lošom igrom, ili nesretnim spletom okolnosti, bude vrlo rano eliminiran iz igre. A onda jedino preostaje pasivno promatranje sve dok se partija ne okonča. Doduše postoji opcija da prvi eliminirani igrač preuzme kontrolu nad uljezima, ali onda drugi po redu igrač nadrlja od istog prokletstva. Što zavisno o stadiju igre može poprilično potrajati. Sistem gdje igrači zajednički pobjeđuju rješava jednu veliku boljku ovakve vrste igara, no zato stvara jednu sasvim drugu. Bez ikakvog straha od pojedinačne eliminacije gubi se osjećaj tjeskobe i napetosti nad odigravanjem vlastitih poteza. Također neki igrači svojom svojeglavošću i nepažnjom na ovaj način sabotiraju i ostatak ekipe. Jedno je kad za vlastite gluposti odgovara igrač sam, a drugo kada cjelokupni tim. Susreti s Alienom tako umjesto ultimativnog kobnog susreta koji se pod svaku cijenu nastoje izbjeći, ispadaju kao regularna pojava s određenim brojčanim penalom koji se skida sa zajedničke trake. Što je napeto upravo toliko koliko i zvuči. U prvoj polovici igre smo imali toliko čestih bliskih susreta, pogotovo s moje nespretne strane, da je svaki naredni postao jednako isprazan i uobičajen kao i prethodni. Nešto adrenalina i bržih otkucaja srca smo počeli osjećati tek kada nam je moral bio na svega par pozicija od poraza, a onda je i sama igra već praktički bila pri kraju.

Dodatak opcionalnog uključivanja Asha u igru djeluje kao nešto čega se naknadno dosjetilo. Djeluje mlako i nerazrađeno te nema prevelikog utjecaja na igru.

#828: Thor

Nakon svega napisanog moglo bi se činiti kako smo poprilično oštri prema igri, no to je čisto zato što imamo osjećaj da nije postignut puni potencijal nečega što je mogao biti puno bolji proizvod. Možda neka od ekspanzija popravi ove boljke, ili netko izbaci svoju modificiranu varijantu igre. Tko će ga znati možda se u tome upravo i mi okuražimo. Ovako kako sada stvari stoje ostajemo s osjećajem kako nam je serviran odličan prilog, ali bez glavnog jela.

 

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.