Epizoda #36: Pax Magnifica Bellum Gloriosum

Nakon previše godina doživio sam napokon i to da odigram jednu od najželjenijih igara ikad – Twilight Imperium. Otkad sam se susreo s trećom edicijom tamo negdje davne 2006. godine, kada sam ju vidio u brošuri koja se dobila uz Doom 3 the boardgame. Kao veliki fan Sid Meierove Civilizacije i epskih SF taktičkih igara na PC-u, znao sam odmah da je igra kao stvorena za mene. Da ne postoji siguran sam da bih se upustio i sam u osmišljavanje nečeg sličnog, samo da bih na kraju ostao razočaran kako je igra loša i nebalansirana. Više puta su se nudile mogućnosti za igru, i svaki put je nešto neplanirano iskrsnulo zbog čega se ne bi zaigralo. Da odmah riješimo u startu igra stvarno dugo traje. No niti približno kako neki plaše s 8, 10, 12 i više sati, ali nekih 6 do 7 sigurno. Dobro zavisi naravno i o broju igrača. Uglavnom prilika za konačnim igranjem mi je svaki put izmicala iz ruku. Prvi put sam se najbliže približio 2011. godine, kada se organiziralo neko igranje na Filozofskom fakultetu. Nažalost zbog obaveza oko faksa nisam uspio izdvojiti toliko vremena, ali sam barem nakratko svratio da uživo vidim ovu epsku igretinu (govorimo o Twilight Imperiumu 3rd edition). O propuštenim prilikama za igranje u Petrinji u organizaciji prijatelja Sadistika da i ne pričam.

Prije četiri godine sam čak na Interliberu upecao na štandu Algoritma dvije ekspanzije za treću ediciju – Shattered Empire i Shards of the Throne, a koje su bile na 50% cijene. Prije dvije godine sam onda u Carti Magici upecao i posljednji primjerak bazne igre treće edicije. U jednom trenutku smo se dogovarali i za nalaženje kod nas. Bilo je toliko ozbiljno da sam si čak dao truda i proučio pravila bazne igre i ekspanzija. I onda su na kraju ljudi počeli otkazivati jedan za drugim.

#416

No 07.09.2019. će napokon biti dan kada se sve nepravde ispravljaju. Naime taj dan se na moju veliku radost napokon i zaigralo 🙂 . Do posljednjeg trenutka sam bio skeptičan. Vjerovao sam kako će opet nešto iznenada iskrsnuti, kako će nas prilikom postavljanja igre pogoditi grom iz vedra neba. Već će nešto neplanirano iskrsnuti. Pa ipak igra je bila rasprostrta ispred nas u Miljenkovom novo-uređenom stanu, i upravo ja sam započinjao naš prvi krug svoju prvu akciju. Mora se priznati da je srce kucalo na najjače, a ruke su se tresle od uzbuđenja. Sanjam li ja ovo?

Zaigrali smo Miljenkovu 4. ediciju igre. Kako 3. ediciju nismo igrali, a meni je od zadnjeg proučavanja pravila isparilo znanje, teško nam je zasad usporediti dvije edicije. Ono što definitivno možemo potvrditi jest da su komponente puno bolje napravljene, pogotovo plastične minijature. Prikazi brodova imaju sada puno više detalja i napravljeni su od puno tvrđe plastike. Tu me jedino malo brinu jedinice pješaka prikazane u obliku vijoreće zastavice. Plastika je tvrda, ali su zastavice dosta tanke, pa se bojim da postoje realne šanse da se lome pri lošem transportu ili krivom baratanju. Kod prijašnje verzije su plastične minijature bile puno elastičnije.

Oko artworka smo primijetili da se najviše lome koplja. Nekome se više sviđaju ilustracije iz 3. edicije, nekom iz 4. Obje varijante su zaista prelijepe, i tu je čisto stvar ukusa. O razlike u pravilima nećemo zbog nedostatka iskustva, ali svi mogu potvrditi da su minimalne promjene i da su u 4. ediciji samo više ispoliranija.

Za našu prvu partiju igrale su sljedeće rase po redoslijedu igranja:

Mislav – The Barony of Letnev (Blue)
Slavica – The Universities of Jol-Nar (Purple)
Jura – The Xxcha Kingdom (Green)
Miljenko – Sardakk N’orr (Red)

Raspored sjedenja je izgledao ovako:

—————Jura—————-

Slavica——————-Miljenko

————–Mislav—————


#417

Specijalnost moje rase je bila da prilikom borbi mogu potrošiti dva trgovačka dobra za ponovno bacanje bilo kojeg broja kocaka, također imam +2 na veličinu flote (broj brodova koliko mogu imati u sustavu ne računajući lovce).

Slavica je kao znanstvena rasa imala manu da joj se računa -1 na kocki prilikom borbi, ali zato prilikom aktivacije faze Tehnologije, za 1 command token može koristiti primarnu akciju te faze kada ju aktiviraju drugi igrači. Također kada razvija tehnologije može ignorirati jedan od preduvjeta razvitka određene tehnologije, osim specifičnih tehnologija za razvoj boljih brodova.

Jurine kornjače nakon što odigraju primarnu ili sekundarnu akciju faze Diplomacije, mogu zaposjesti jedan od praznih susjednih planeta, osim Mecatol Rexa. Također prilikom otkrivanja agenda, može odbaciti jedan token iz strategijskih zaliha da bi se ignorirala izvučena agenda i vukla nova.

Tematski kako mu je to i dostojno, Miljenko je povukao ratoborne kukce sa ujedno i najjednostavnijim benefitima, +1 na kocki za svaku jedinicu u borbi.

Igra je u srži dosta jednostavna. U igri postoji 8 faza koje igrači odabiru koje će se odigrati u određenom krugu. U 3-4 igrača svatko bira po dvije, a u 5-6 igrača svatko bira po jednu. Počevši od igrača koji je odabrao fazu s najmanjom brojkom, taj igrač ima inicijativu i započinje prvi, pa dalje i ostali igrači po redoslijedu ovisno o numeriranom broju njihove faze.

Osam faza su:
1. Leadership (za dobivanje novih command tokena)
2. Diplomacy (kao način miroljubive obrane jednog sustava, također za osvježavanje iskorištenih planeta)
3. Politics (za prikupljanje akcijskih karata i namještanje agenda špila)
4. Construction (za izgradnju svemirskih stanica i sustava planetarne obrane)
5. Trade (za dobivanje trgovinskih dobara i popunjavanje robe za trgovinu)
6. Warfare (za vraćanje jednog od odigranih command tokena sa igraće ploče i redistribuciju svih dostupnih command tokena)
7. Technology (za razvoj tehnologija)
8. Imperial (za instantno bodovanje jedne javne misije, također za dobivanje 1 boda ukoliko se kontrolira Mecatol Rex, također za dobivanje novih tajnih misija)

#418

Između ostalih dostupnih akcija kao što je npr. odigravanje određenih akcijkih karata, ili aktivacije određenih sustava, u jednom trenutku će jedan od igrača odigrati svoju pločicu faze. Jednom kada dovrši primarnu akciju svoje faze, svi ostali igrači po redoslijedu igranja mogu odigrati sekundarnu akciju ukoliko plate jedan strategy token. Dobar balans između distribucije tactic tokena, strategy tokena i fleet tokena su jedan od ključeva ka pobjedi.

Igru pobjeđuje igrač koji prvi ostvari 10 bodova, ili više ako se igra dulja varijanta. Bodovi se skupljaju ispunjavanjem uvjeta na javnim i tajnim misijama. Misije variraju od ostvarivanja vojnih pobjeda, kontroliranja određenih planeta, zadovoljavanja određenog broja trgovačkih resursa, razvoj određenog broja tehnologija itd.

Partija je počela uobičajeno mirno, kako to obično i biva kada ima raspoloživih planeta za koloniziranje. Dok je situacija bila još relativno mirna, okuražio sam se čak da se zaletim do Mecatol Rexa, kojeg sam ubrzo i zaposjeo.

Jednom kada jedan od igrača zaposjedne Mecatol Rex, od kraja tog kruga pa na dalje, svaki put se vuku po dvije agende koje utječu ili modificiraju daljnji tijek igre. To su određeni zakoni koje izglasavate ili odbacujete. Osim ako nije nečim drugim modificirano, uobičajeno se glasa pomoću tzv. utjecaja (influence). Svaki planet u igri ima dvije vrijednosti, vrijednost produkcije koja se koristi za izgradnju jedinica, i vrijednost utjecaja prilikom glasanja. Svaki planet koji odlučite iskoristiti na jedan od navedenih načina preokrenete na suprotnu stranu kako bi ste označili da je iskorišten. Za glasanje možete nadodati i trgovinska dobra koja imate u zalihama. Glasa se za svaku agendu posebno i planete koje iskoristite na ovaj način nećete moći ponovno koristiti do kraja kruga kada ih osvježite/refreshate. Stoga treba jako paziti i balansirati koliko što želite.

#420

Zaposjedanje Mecatol Rexa mi se uskoro pokazao kao dvostruki mač. S jedne strane tu sam dobio jedan bod zbog činjenice što sam to prvi uspio, kao i dobivanje moćne Mecatol Rex karte planeta koji vrijedi jednu produkciju, ali nosi zato čak šest utjecaja prilikom glasanja. No uz dobitke to je značilo i da sam si upravo nacrtao metu na leđima za sve ostale igrače. Pogotovo ambicioznog i uvijek ratobornog Miljenka.

#421

Ubrzo sam se našao u okruženju sa sve tri protivničke strane, i naravno tko će ti prvi zabiti nož u leđa ako ne mila supruga osobno 😛 . Zaposjela je i utaborila se na planeti sa tolikom silom da ju nitko tu više nije dirao praktički do samog kraja. Miljenko i ja smo se poubijali oko Fria i Abyz planeta koji su se nalazili uz sam Mecatol Rex. Uz kolosalne žrtve i Miljenkove kamikaza brodove uspio sam ipak potisnuti njegovu armadu iz sustava i zauzeti Abyz. No nisam stao tu, već sam se probio sve do Jurinog teritorija i praktički okružio Miljenka sa svih strana, odsjekavši ga od ostatka svemira.

Jura je koristio svaku mogućnost koja mu se nudila kako bi zaprijetio čas Slavici, čas meni, a sve kako bi izvukao određene pogodnosti od nas.

Igra je u ovom trenutku došla do potpunog usijanja. Slavica je došla na svega bod do pobjede, a Miljenko i ja smo bili na 8 bodova, a Jura na 6 bodova. Poklopili su mi se određeni uvjeti na jednoj javnoj i jednoj tajnoj misiji i već sam vidio svoju pobjedu u idućem krugu. Međutim prije početka novog kruga došlo je glasovanje za agende. Jedna od izvučenih je glasila da izglasamo igrača koji će dobiti 1 bod. Slavica je normalno nominirala samu sebe i uložila svih 16 utjecaja sa planeta. Miljenko i Jura su joj normalno kontrirali uloživši zajedno 17 utjecaja da Jura dobije 1 bod. Kako sam bio zadnji na redu za glasanje, i kako sam vidio da je Slavica uspješno osujećena u svojim planovima, odlučio sam ne uložiti niti jedan utjecaj za Juru, smatrajući to sigurnim prolazom. Spletom okolnosti Slavica je imala u ruci akcijsku kartu koja nakon glasanja pridodaje dodatnih 6 utjecaja, tako da je bez problema premašila Jurin i Miljenkov zbroj osiguravši si pobjedu.

#422

Mozak mi se doslovno zamrznuo u tom trenutku, a po obamrlim licima svojih suigrača Jure i Miljenka, rekao bih da su i oni prolazili kroz isto mentalno stanje koje je vrištalo u meni: „Oh moj Bože, što se to upravo dogodilo?“ Jedini izuzetak je bila Slavica koja se veselo pobjednički smješkala, ponosno sama sobom. Za to vrijeme ja ne da sam bio ljut nad sobom, već bijesan. Samo da nisam bio sebičan i uložio još koji glas da zacementiramo glasovanje u Jurinu stranu, i možda bih pobijedio. Jedino što me malo tješilo je bilo što nisam mogao slutiti niti u najluđim snovima da postoji tako neka akcijska karta.

Usprkos nevjerojatnom porazu svima nam se igra izuzetno svidjela, opet osim Slavice koja je nadodala sol na ranu konstatirajući da joj je igra OK.

08.09.2019. smo se okupili kod Marijana. Budući da se 14.09. održavao turnir u Catanu u našem Meeple’s Corneru, a prijavili smo se za suce, bio je red da nakon dosta godina ponovno prođemo kroz ovaj klasik. Kako bolje to uraditi nego li da i sami zaigramo jednu partiju.

#423

Igrali smo u 4 igrača – Tompa (bijeli), Marijan (crveni), Slavica (plava) i ja (narančasti). Od svih mislim da sam nekako najlošije procijenio na koja područja postaviti svoja početna naselja, jer osim par izuzetaka, neke resurse s određenih polja gotovo nikad nisam ni sakupio. S druge strane Tompa, Marijan i u nešto manjoj mjeri Slavica, su puno bolje prolazili sa brojevima na kocki. Također svo troje su lako došli do priobalnih područja gdje su onda trgovinom lakše dolazili do potrebnih resursi, dok sam se ja više teritorijalno izolirao od obale. Nakon šesdesetak minuta imali smo svojeg pobjednika, to je bio Tompa s 11 bodova, zatim Slavica i Marijan sa 7 i na kraju ja sa svega 4 boda.

#424

Nakon toga smo odigrali dvije partije omiljenog Wingspana. U prvoj partiji je pobijedio Marijan sa 92 boda, drugi sam bio ja sa 91, zatim Tompa sa 86 i na kraju Slavica sa 70.

Kako me u prvoj partiji Marijan pretekao za svega jedan bod, u drugoj partiji sam se totalno raspištoljio pobijedivši na kraju sa 105 bodova. Druga je bila Slavica sa 89 bodova, zatim Marijan sa 75 i na kraju Tompa sa 61.

20.09.2019. nam je u posjetu došao Veljko, koji je opet imao posla u Zagrebu. Tom prilikom smo zaigrali čak nekoliko igara koje inače dosta rijetko igramo u zadnje vrijeme, i koje nam nažalost većinom samo skupljaju prašinu.

#430 Božjom svjetlošću obasjani 😀

Prvi na redu je bio Istanbul sa Mocha & Baksheesh ekspanzijom. Očekivano zbog puno pametnijeg starta Slavica nas je uvjerljivo pobijedila (6 rubina), ja sam bio drugi sa 5 rubina i Veljko treći sa 4 rubina.

#433

Nakon toga smo se bacili na igru sa simpatičnim proždrljivim pandom u Takenoku. Tu sam se kao najbolji farmer i proždrljivac našao ja sa 34 boda, zatim Veljko sa 32 i na kraju Slavica sa 31 bodom.

#432

Veljko je izrazio želju da bi htio isprobati 7 Wonders sa Leaders i Cities ekspanzijama, pa smo mu drage volje udovoljili u tome. Uključili smo u miks i malu Wonders ekspanziju. Od civilizacija Slavica je igrala sa Bizantom, Veljko je odlučio s Petrom, a ja sam nasumično izvukao Stonehenge. Usprkos velikom trudu, tu sam skroz oprao pod s njima rasturivši sa 81 bodom naspram Slavičinih 65 i Veljkovih 63.

#435

Iako smo već bili poprilično umorni, odlučili smo zaigrati još jednu kratku igru, i to ni manje ni više nego [url= https://boardgamegeek.com/boardgame/228504/cat-lady ]Cat Lady[/url]. Tu je slatku malu igru između ostalog Slavica dobila prošle godine kao rođendanski poklon od Veljka. Pa sve dosad nismo ju nažalost imali prilike zaigrati.
Riječ je o brzoj igri za 2-4 igrača u kojoj igrači skupljaju raznorazne mačke, igračke za njih, kostime i naravno hranu. Uzimaju se po tri karte sa 3×3 grida. Jednom kada jedan igrač uzme jedan red ili stupac, nove karte se odmah nadodaju. Svaka mačka nosi određeni broj bodova ukoliko je nahranjena, te negativne bodove na kraju igre ukoliko nije nahranjena. Kada se sve zbroji oduzme na kraju igre igrač s najviše bodova pobjeđuje. U našoj prvoj igri upravo se naš Veljko pokazao kao najbolji mačkoljubac skupivši 35 bodova, zatim Slavica sa 31 i ja sa poraznih 23.

#436


#438

Rastali smo se oko jedan u noći isprativši Veljka do taksija.

U srijedu 02.10.2019. našli smo se u Meeple’s Corneru sa Sadistikom. Mnogi se vjerojatno sjećaju tog dana po obilnim pljuskovima u popodnevnim i pred večernjim satima. No ne vjerujem da se itko sjeća tog dana bolje od mene koji sam doslovno pokisao ko miš na putu s posla. Sva sreća pa su grijalice spasile stvar.

Jednom kada su se svi zbrinuli nad mojom nevoljom, bili smo spremni i zaigrati nešto. Sadistiko je donio jednu staru igru koju je htio da isprobamo. Kada kažem staru, možda bolje da kažem prastaru. Riječ je o igri The Game of Nations iz 1973. godine. Mislim da mi je to dosad najstarija igra koju sam zaigrao.

Riječ je o apstraktom geopolitičkom simulatoru utjecaja protoka naftnih rezervi prema ostatku svijeta.

Igraća ploča prikazuje mapu 8 fiktivnih Blisko Istočnih zemalja, od kojih jedna kontrolira Kanal koji povezuje dva oceana. Kontroliranje kanala ispada jakim strateškim adutom ukoliko jedna sila kontrolira jednu stranu oceana, a pokušava se domoći nafte iz zemlje sa druge strane. Jedina druga alternativa je ispremostiti cjevovodima preko teritorija u unutrašnjosti. No to neće biti nimalo lak zadatak jer će i ostali igrači težiti istim ciljevima.

Kako bi se izvlačilo naftu iz određene zemlje prvo što je potrebno jest da kontrolirate tu zemlju (imate jednu od svojih pripadajućih jedinica u prijestolnici). Svaki igrač na početku započinje s kontrolom nad jednom priobalnom zemljom i jednim tankerom. Kako biste „ušećerili“ to vrijedno „crno zlato“ trebati će vam naravno i prava armada tankera za prijevoz prema daljnjim zemljama kupcima.

Osim regularnih jedinica koje plaćate prilikom pomicanja po određenim skalama prema drugim zemljama, tu su i jedinice gerilaca koje ne plaćate, ali prilikom kontroliranja neke zemlje donose vam manji prihod. Tu su još i jedinice špijuna koje se isto pomiču besplatno i mogu blokirati protivničke jedinice, izuzev protivničkih špijuna.

Na jednom od polja za pomicanje svakog teritorija postoji i ono označeno s upitnikom. Kada jedna od vaših jedinica ostane na tom polju, njezin vlasnik mora povući kartu incidenta. Kao što im i ime kaže, izuzev par izuzetaka, ove karte su iznimno štetne po onoga koji ih vuče.

U našoj partiji gdje prvih par krugova nismo uopće imali dojam tko pije, a tko plaća, nekako smo Sadistika uspjeli prvog izbaciti iz igre bankrotirajući ga. Zapravo konstantnim povlačenjem karata incidenta, on je zapravo eliminirao samog sebe. Idući na meniju sam bio ja, za kojeg su se ipak bili zaslužni za bankrot Slavica i Miljenko, ostavivši njih dvoje same za konačni sukob. Nakon mnogobrojnih šahovskih manevara, Miljenko je izašao kao pobjednik.

Druga igra koju je Sadistiko donio na isprobavanje je Mercante. Ovo je već novija igra iz apokaliptične 2012. godine. U igri 3-5 igrača je u ulozi jedne od moćnih trgovačkih kuća koje nastoje što više proširiti svoju trgovinsku mrežu u velikom gradu Tempestu. Igrači započinju skromno sa svega dva radnika i jednim skladištem, gdje nakon aukcija skladište svoju robu. Premisa igre je vrlo jednostavna. Dođite do što više dragocjene robe po što nižoj cijeni, kako biste ju prodali u pravo vrijeme na jednoj od tržnica za veću cijenu. Ima tu još cijeli niz pojedinosti, pa tako možete pomoću određenih akcija krasti tuđu robu i na raznorazne načine podmetati klipove pod noge svojim protivnicima, ali i oni vama. Sadistiko nam je ispričao kako je kupio igru na Essenu za svega 2€ jer je igra užasno financijski podbacila. Nije nam jasno kako, jer zapravo nije nimalo loša, također su i artwork i dizajn čisto OK. Zamka leži u jednostavno prevelikom broju naslova koji se godišnje izbace, i zbog čega neke igre jednostavno nikad ne nađu svoje zasluženo mjesto pod Suncem.

Nakon odigrane partije bodovanje je izgledalo ovako:
Miljenko (House Kasell) – 10 bodova
Sadistiko (House Gregori) – 8 bodova
Slavica (Tempest Salvage) – 4 boda
Mislav (House Elmen) – 1 bod

U petak 04.10.2019. smo se dogovarali za novi okršaj u Twilight Imperiumu 4rd, nažalost Slavici je došlo do promjene termina kod zubara pa bi počinjali tek oko 18:30 sati. Tako da smo odlučili odigrati nešto kraće.

Čekajući na Slavicu Miljenko i ja smo odigrali jednu partiju Lord of the Rings: The Confrontation. Riječ je o brzoj igri za dva igrača u kojoj jedan igra s dobrom stranom i nastoji s Frodom doći do Mount Dooma, dok ga igrač koji igra sa zlikovcima nastoji spriječiti u tome, ili dovesti dvije svoje jedinice u Shire. Svaki igrač ima na svojoj strani neke od poznatih likova iz svjetski poznate trilogije “Gospodara prstenova”, te na svojem potezu pomiće jednog lika naprijed prema suparnikovom dijelu igraće ploče. Štos je u tome što oznake likova se nalaze na za to posebno dizajniranim postoljima koje su vidljive samo s vaše strane. Na svakom polju mogu biti maksimalno dva prijateljska lika. U trenutku kada jedan od igrača uđe u polje s protivničkim likom ili likovima, oni se otkrivaju i nastupa borba. Svaki lik ima svoju primarnu snagu na koju se još skriveno odigrava po jedna akcijska karta. Veći broj pobjeđuje i eliminira suparnikovog lika. Da sve bude zanimljivije svaki lik ima neku svoju posebnu sposobnost koja uvelike može pripomoći u borbi, ako se dobro procijeni protivnikova taktika i način razmišljanja.

Taman smo završili kad je Slavica došla, na opću radost zle strane, u ovom slučaju Miljenka.

#439

Za sljedeću igru smo se odlučili za Terraforming Mars. Zaigrali smo na mapi koja dolazi u baznoj igri i igrali smo sa sljedećim kompanijama.

Slavica – Phob Log (Blue)
Miljenko – Mining Guild (Red)
Mislav – Thorgate (Green)

Miljenko je na početku napravio neke krucijalne pogreške, a kako se pokazalo nisam se ni ja pokazao ništa bolji u svojim odlukama. Slavica je uvjerljivo slavila sa 96 bodova, naspram mojih 79 i Miljenkovih 68.

Nismo se dali smesti te smo odmah zatražili novo igranje. Ovoga puta smo igrali na Hellas mapi. Miljenko i ja smo ponovno izvukli i zaigrali s identičnim kompanijama, dok je Slavica zaigrala sa Interplanetary Cinematics. Rezultati su bili nešto bolji nego prije, ali i dalje s istim pobjednikom – Slavica 74 > Miljenko i ja 65 bodova.

No niti ovoga puta nismo posustali moralom i zatražili smo i treće igranje. Za treće igranje smo se odlučili za Elysium mapu, a od kompanija smo igrali sa sljedećima:
Slavica – Thorgate (Blue)
Miljenko – UNMI (Red)
Mislav – Saturn Systems (Green)

I treći put u danu smo se i Miljenko i ja našli na gubitničkoj strani, on sa 72 boda, ja sa poražavajućih 54. Slavica je pobijedila sa 82 boda.

Zaključili smo da mi muškarci jednostavno očito nismo stvoreni za teraformiranje i da bi na misiju koloniziranja Marsa trebali poslati isključivo žene.

Idući dan je bio Dan D što se tiče igranja. Naime odlučili smo se organizirati i zaigrati Twilight Imperium 4th ed. s maksimalnim brojem od 6 igrača. Za takav epski podvig okupilo nas se u 15h šestero veličanstvenih – Petar, Marko, Miljenko, Matej, Slavica i ja. Mjesto okupljanja je bio naš skromni dom u Sigetu.

Sve do trenutka kada sam dobio potvrdu da su svi na putu prema nama, nije mi prošlo kroz um kako ćemo se svi smjestiti oko stola uz tako veliku igru. Do zadnjega sam si mislio kako će sigurno barem netko otkazati s isprikom kako mu je uletilo nešto. Međutim sada kada smo svi bili okupljeni oko stola s pločicama svojih rasa i velikom heksagonalnom mapom svemira, odjedanput nam se naš stol kojeg sam dotad smatrao dostojno velikim, činio minijaturnim. Dovukli smo još jedan pisaći stol i postavili ga usporedo s igraćim. Nešto je rasteretilo prostor na stolu, nauštrb prostora u sobi. No i usprkos tome dosta stvari smo držali sa strane, i razne kartice držali minimalistički poredane jednu uz drugu.

#440

Iako smo bili stisnuti poput sardina i za neke je izlazak iz sobe bila avantura za sebe, pozitivna i vedra atmosfera uz brojne šaljive upadice i podbadanja su se održali do samog kraja igre.

Od rasa prema rasporedu igranja igrali smo sa sljedećima:
Slavica – The Winnu (Blue)
Petar – The Clan of Saar (Yellow)
Miljenko – The Yssaril Tribes (Red)
Matej – The Sin Brotherhood (Purple)
Marko – The Naalu Collective (Green)
Mislav – The Embers of Muaat (Black)

Raspored sjedenja je izgledao ovako:

——————Petar————–Miljenko——————-

Slavica——————————————————–Matej

——————Mislav—————Marko——————–


#441

Slavičina rasa The Winnu ima specijalnost da zbog krvnih veza s nekadašnjim vladarima Mecatol Rexa, oni ne trebaju potrošiti 6 utjecaja (influenca) prilikom zauzimanja ovog važnog planeta. Također nako razriješavanja taktičke akcije prilikom osvajanja Mecatol Rexa, može postaviti jednu protuzračnu obrambenu jedinicu i jednu svemirsku stanicu.

Petrov The Clan of Saar ima sposobnost da kad god zauzmu neki planet, dobije 1 trgovinsko dobro. Također kao nomadska rasa mogu uprihoditi bodove s misija čak i ako ne kontroliraju svoje matične planete.

Miljenkov The Yssaril Tribes kao taktiku zavlačenja mogu na potezu trošiti akciju za odbacivanje akcijskih karata iz ruke. Kad god vuku neku akcijsku kartu mogu povući jednu dodatnu, nakon toga odbace jednu kartu. Također nemaju ograničenje na broj akcijskih karata koliko mogu držati u ruci.

Matejev The Sin Brotherhood ima sposobnost indoktrinacije, na početku zemaljske borbe može potrošiti 2 utjecaja da jednu protivničku jedinicu zamijeni svojom. Tu je također i požrtvovna odanost pa može uništiti jedan svoj kruzer ili razarač u aktivnom sustavu kako bi nanio jednu štetu jednom protivničkom brodu u tom sustavu.

Markovi The Naalu Collective su telepati, što znači kako god se okrene oni uvijek igraju prvi. Također vide budućnost pa kad god neki protivnički brod uđe u sustav gdje se nalazi njihov brod, mogu postaviti jedan svoj aktivacijski token u susjedni neokupirani sustav i pomaknuti sve svoje brodove tamo.

I na koncu moji The Embers of Muaat mogu kao akciju za jedan strateški token postaviti 2 lovca ili 1 razarač u sustav gdje se nalazi jedan od mojih ratnih sunca (war sun). Uza to moje jedinice se mogu pomicati kroz supernove.

#443

Kao i prethodni put sve je teklo mirnodopski dok god je bilo nenastanjenih planeta za kolonizirati. Šahovskim potezima svi smo polako zauzimali planete odmah najbliže matičnom sustavu. Čim je ponestalo planeta za koloniziranje, odmah su nastupili pogranični problemi. Doduše između Marka i mene su nastupili još i nešto ranije. Kako je specijalnost moje rase bila izgradnja moćnih ratnih sunca, a i na početku sam započinjao igru s jednom, to je kao posljedicu kod Marka uzrokovalo veliki oprez i nervozu, usprkos mojim obećanjima kako nemam zle namjere. No znate kako se kaže „obećanje ludom radovanje“, stoga je Marko poduzeo korake da izgradi moćnu armadu i drži ju spremnu na granici oko koje se nikako nismo mogli usuglasiti. Tako da smo imali česte pogranične sukobe gdje bi čas jedna, čas druga strana nadjačala jedna drugu.

Petar je za to vrijeme vršio ekspresnu ekspanzionističku politiku masovno kolonizirajući velik broj planeta. Osim matična dva planeta vrlo brzo je pod svoju kontrolu doveo još devet dodatnih. Svojom Blitzkrieg taktikom definitivno je zatekao dvoje svojih najbližih susjeda – Slavicu i Miljenka, koji su na ovaj način ostali bez nekih od planeta koji su bili puno bliže njihovim matičnim sustavima, nego li Petrovom.

Za razliku od Petra, Miljenko i Matej su se širili polako i oprezno, a Slavica je odmah jurnula prema Mecatol Rexu u skladu sa željama svoje rase. Međutim u foto finišu Miljenko se ipak uspio domoći planeta taman potez prije nje, jako se utaborivši na masivnom planetu.

#444 Bitka za Mecatol Rex između Slavice i Miljenka

Ovakva provokacija je mogla značiti samo jedno – rat. Već u idućem krugu Slavica je dovela impresivnu armadu potisnuvši Miljenka iz orbite, ali usprkos žestokim bitkama nije uspjela zaposjesti i planet.

Uvidjevši priliku i Petar se odlučio umiješati u sukob konstanto prijeteći prodorom u Miljenkove pogranične sustave. Nanjušivši krv u cijelu priču se odlučio uključiti i Matej, iziskujući svoj dio plijena. Ipak uvidjevši da bi time previše oslabio svojeg prvog susjeda, balansirao je ucjenama prijeteći malo Miljenku, pa malo Petru.

Marko i ja smo za to vrijeme i dalje vodili svoje ratove ne mareći za ostatak svemira.

Zbog planetarne prevlasti nad svima ostalima, Petar se uskoro ustoličio kao dominantna sila. U par navrata smo se pokušavali svi međusobno dogovoriti da mu stanemo na kraj, ali nepovjerenje i osobne razmirice su vrlo brzo okončale bilo kakve dogovore.

#445

Dok je Petar polako ali sigurno išao ka pobjedi, Slavica je uložila sve svoje preostale snage i još jednom jurnula sa svojim bojišnicima na Mecatol Rex, samo da bi ponovno ostala poražena na tlu planeta. Matej se za to vrijeme očajnički borio da nekako ostvari sve svoje misije prije Petra, a Miljenko se u ovom trenutku samo borio za preživljavanje i zadržavanje Mecatol Rexa.
Igra je očekivano ubrzo završila s očitim pobjednikom, naravno Petrom i to s taman 10 bodova. Drugi igrač je bio Matej s 8, treći igrač je bio Miljenko s 5, zatim ja s 4, i Marko i Slavica su oboje dijelili 3 boda.

Bili smo sasvim izmoždeni na kraju partije, a Slavica i Marko su pred kraj čak dobili i glavobolju. Svejedno ostali smo zadovoljni iskustvom.

#447

Uz pauzu za ručak negdje na polovici igre, partija nam je potrajala oko šest i pol sati, što je mislim zaista impresivno s obzirom na broj igrača.

I to bi bilo to za ovaj izvještaj s naših druženja. Do idućeg slušanja neka je igraća sila sa svima vama, uvijek 🙂 .

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.