Bilješke iz dnevnika kroničara Valsimiusa.
Godina je 1879.
Tama se nadvila nad 19 stoljetnom Europom.
Na istoku, u dubokim zabitima Karpatskih planina Transilvanije probudilo se drevno zlo. Zlo koje je spavalo četiri stoljeća, još od davnih sukoba s Turcima za vrijeme njihova pohoda i paleža po Balkanu. Tada je i zadnji put okusilo ljudsku krv prije nego što je otišlo u dugi hibernacijski san. Sada nakon toliko godina, bilo je spremno za svoj povratak u novu i sasvim izmijenjenu Europu od one koju je nekad poznavalo. Ratove burnog 15. stoljeća su zamijenili spokoj i blagostanje u koje je Europa u drugoj polovici 19. stoljeća utonula. Manjak ratova je pogodovalo većem razvoju znanosti i kulture, što je pak pogodovalo porastu populacije, što je upravo savršeno pogodovalo za našeg nečastivog stvora kojeg su prestrašeni stanovnici Vlaške zvali Drakula. Pričalo se da je Drakula, pravog imena Vlad III Tepeš, bio vlaški knez i veliki borac protiv Turaka. Dolazio je iz viteškog reda zmajskih vitezova (rum. Drakul) i bio je plemenit i pravedan, no istodobno i zao i okrutan prema svojim protivnicima i svima koji mu nisu bili po volji. Imao je ružnu naviku objedovati u dvorani okružen leševima svojih gorkih protivnika nabijenih na kolac. Jednom prilikom je tako nabio svojeg vlastitog slugu na kolac samo zato što se ovom jednom prilikom smučilo od smrada servirati mu hranu u takvim uvjetima. Bio je toliko plemenit da je samo za njega dao napraviti tri puta dulji kolac, kako ovaj ne bi osjetio smrad preostalih leševa dok je polako čekao ružnu smrt. I ne samo to, dobri knez je iznimno poštivao i jednakost spolova, pa tako ni žene nisu zaostajale u zbližavanju s kolcima. Jednom je tako nabio na kolac i jednu seljakovu ženu i to samo zato što je primijetio da mu seljak radi na polju u poderanoj košulji. Seljaku je potom poručio da si nađe drugu ženu i neka bude marljivija nego ova, u suprotnom će jednako završiti. Hmm jesmo li spomenuli koliko je Vlad uživao u nabijanju ljudi na kolac. Yep, u stara vremena moglo bi se reći da je to bilo poput nacionalnog sporta u kojem je Vlad bio uvjerljivi prvak. No od svih kandidata Turci su mu bili apsolutna poslastica. Srećom bilo ih je ko Turaka, pa je Vlad bio konstantno zaokupljen svojim omiljenim hobijem. I sve bi to bilo divno i krasno, ptičice bi i dalje pjevale na drvećima, dječica bi se i dalje zaigrano igrala, vrane bi i dalje kljuvale po lešinama na kolcima, da se nisu Turci malo previše razbahatili sa svojim sve učestalijim i sve masovnijim pojavama na Vlaškim granicama. To je značilo za Vlada više zabave i uživanja u omiljenom hobiju. Međutim Vlaška drveća su se zato itekako bunila. Sjekla su se za izradu kolaca u tako velikim količinama i tako brzo, da uskoro više nije bilo niti jednog stabla u cijeloj Vlaškoj. Vladi se u sveopćoj tuzi um pomračio, pa je sklopio nečastivi savez sa silama zla koje su mu podarile novi hobi. Sisanje krvi svojih protivnika moćnim očnjacima koji su mu izrasli. I tako Vlad bi ponovno sretan i s radošću prihvati svoj novi hobi. Međutim ovaj hobi je imao i dvije nezgodne mane. Pod broj jedan od toliko velikog broja kandidata Vlad je bio konstantno opijen krvlju pa ponekad nije razlikovao Turke od svojih vlastitih seljaka i slugu. I pod broj dva od sisanja krvi ponekad neke žrtve ne bi umrle, već bi se i sami pretvorili u nešto nalik njemu. Onda bi skakutali za njim ko mala dječica nazivajući ga taticom, što je kako možete zamisliti i više nego iritantno kada imate sve veći broj ljudi koji vas slijede na ovaj način. Od toliko briga je stoga dobri stari Vlad odlučio uzeti poduži godišnji, hmm stoljetni odmor, kako bi predahnuo od ove napasti.
Sve dok glad nije učinila svoje i Drakula se nije vratio u svijet toplokrvnih. Međutim od toliko godina hibernacije je njegovo tijelo bilo preslabo da bi ulazio u direktan otvoren sukob s ljudima. Bilo je stoga potrebno da pametno djeluje i hvata svoje žrtve na prepad na osamama, sve dok dovoljno ne ojača da ponovno pohara svijetom.
Što nas vraća sada opet na početak naše priče kako sam upoznao vašu majku, ovaj hoću reći profesora Van Helsinga. Profesor je bio i dobrano prije nego što sam ga upoznao već dobri stari meštar u tamanjenju Drakuline kopiladi. Toliko se profesionalizirao u svojem poslu da je pokrenuo i vlastitu školu.
Jedna od njegovih najboljih učenica je bila Mina Harker, nekad i sama dio Drakuline kopiladi koji su se prozvali vampirima. Karakteristike su im bile dugi očnjaci, ružna navika da hvataju pripadnike homo sapiens vrste i sišu im krv, zaziranje od danje svjetlosti i povremene pretvorbe u šišmiše i vukodlake. Mina je s obzirom na svoju pripadnost ovoj sekti imala te sreće da ne upozna drugi kraj profesorovog kolca. Hmmm malo nezgodno rečeno no zadržimo se u čistim mislima. Uglavnom profesor joj je pomogao da se riješi spomenutih ružnih navika. Međutim i dalje je zadržala određene telepatske veze vampirima, pa je tako mogla osjetiti i upozoriti svoj tim lovaca na vampire i na njihovo prisustvo.
Osim nje od istaknutih članova profesorove škole bio je tu mladi i nadobudni, upravo diplomirani doktor John Seward. Može pljesak dame i gospodo. Začudo za čovjeka od znanosti, mladi John je bio i veliki čovjek od vjere. Nije ga se moglo fulati u profesorovoj školi jer je uvijek fanatično uza sebe nosio i veliki drveni križ u ruci.
Bio je tu i lord Godalming koji je bio sirova snaga tima, ujedno poznat i po kojoj čašici više koju bi si volio popiti. Budući da mu je lov bio strast još od najmlađih dana, bilo je samo prirodno da prihvati Van Helsingov poziv i uključi se u lov na malo krupniju i puno opasniju zvjerad.
Kao zadnji član tu sam i ja, vaš skromni pisar i kroničar Valsimius.
Glasine o povratku zla, neobičnim pojavama i žrtvama su stizale iz svih dijelova Europe. Bilo je teško procijeniti koje od ovih glasina su istinite, a koje djelo ljudske mašte i straha. Naši junaci su zato trebali djelovati brzo i pametno, jer vremena dok Drakula ponovno ne ojača nije bilo previše. Kako bi pokrili što je više moguće prostora naši heroji su bili primorani privremeno se razdvojiti dok ne naiđu na trag koji će ih odvesti ka izvoru zla. Van Helsing je započeo svoju potragu u Amsterdamu, Mina u neposrednoj mu blizini u Bruxellesu, doktor Seward na jugu francuske u Marseillu, a lord Godalming na istoku u Constanti.
Mina je odmah po dolasku u Njemačku regiju imala gadni predosjećaj da je Drakula u neposrednoj blizini. Doputovala je zato odmah do profesora Van Helsinga koji joj je pomogao da fokusira svoje telepatske veze. Na kraju se ispostavilo da je lažna uzbuna.
Naši junaci su nastavili potragu, profesor Van Helsing i Mina po Njemačkoj, doktor Seward po Francuskoj uz talijansku granicu i lord Godalming po istočnoj Europi.
Nakon dugotrajne iscrpljujuće potrage, dobri doktor je na koncu uspio naletjeti na prvi pravi trag Drakuline pojave, i to u Ženevi. Tragovi ugriza na žrtvi su bili još svježi, što je značilo da neman nije bila daleko. Telegramom je brzo poslan poziv u pomoć ostalim lovcima da stegnu obruč oko južne Europe, te su stoga professor Van Helsing, Mina i lord Godalming i pohitali u tom smjeru najbrže što su mogli. Nažalost zastarjele željeznice u nekim predjelima Europe, kao i slaba teritorijalna povezanost nekih gradova im nisu išli na ruku. Kao da to nije bilo dovoljno. Profesora je na putu napao veliki sivi vuk koji ga je umalo koštao života da nije bilo srebrnih metaka koji su otjerali zvijer … zasad.
Dok su se svi okupili u predjelima Italije, tragovi su već izblijedili. No bilo je sigurno da je negdje u blizini, samo je bilo pitanje gdje. Naši heroji su se brzo raštrkali u mogućim smjerovima u kojima se Drakula mogao zaputiti. Doktor Seward je krenuo niže prema jugu Italije, profesor Van Helsing i Mina su pretraživali sjevernu granicu Njemačke i Italije, a lord Godalming je pretraživao unutrašnjost Austro-Ugarske. No u koji god grad ušli nisu više čuli nikakve glasine o iščezlom grofu. Zadnje informacije koje su uspjeli dobiti su bile da je neobični jedrenjak s Romima na palubi viđen kako je zaplovio Sredozemnim morem. Budući da je bilo općepoznato da su Romi bili Drakulini vjerni sluge, za pretpostaviti je bilo da se radi upravo o njihovoj meti. I sami heroji bi se bili ukrcali na jedrenjak i dali u potjeru da se misteriozna oluja nije podigla onemogućivši potjeru. Vjerojatno bi uspjeli u svojem naumu da su pronašli kapetana dovoljno ludog koji bi se upustio u pogibeljnu misiju.
Budući da su sada znali da je negdje na moru, naši heroji su se rasprostrli duž obale Francuske, Italije i Hrvatske pripremljeni da dočekaju grofa na kopnu.
U Milanu je potom otkrivena nova Drakuline žrtva, koja se i sama uspjela od ugriza preobraziti u vampira. Naši heroji su se sada morali pozabaviti i njime, ako nisu željeli da i on krene putem svojeg gospodara.
Mada su ga uspjeli srediti i okončati njegov kratki nečasni život, to ih je smelo od dočeka Drakule koji je ponovno uočen na kopnu. Gdje točno nitko nije mogao reći sa sigurnošću.
Sve je opet bilo na početku, jer se Drakula mogao iskrcati doslovno bilo gdje. Koliko su glasine govorile mogao je već biti i u Irskoj. Potraga se ponovno zahuktala i naši heroji su se ponovno raštrkali na sve strane Europe. Pošto se vrijeme na moru dosad već bilo smirilo, doktor Seward je zaplovio i morskim putevima u potrazi za grofom.
Taman kada su se već bile izgubile nade da će ga više ikada pronaći, lord Godalming je sasvim slučajno nabasao na njega oči u oči u gradu Segedinu u Mađarskoj. Gorka borba na život i smrt se zaposjela između poluživog grofa i iznimno živog lorda. Na koncu je grof uspio iskoristiti jednu od svojih specijalnosti i preobraziti se u šišmiša i umaći.
Brzo je svima dojavljeno o njegovim mogućim kretnjama prema istoku i Balkanu, te su se ponovno svi lovci dali u ludu trku da što prije stignu do odredišta.
Na putu je ponovno profesora Van Helsinga presreo veliki sivi vuk. Pratio ga je duž nekoliko gradova, sve dok se profesoru nije posrećilo i nije uspio mu smjestiti srebrni metak između očiju okončavši napokon potjeru nad njime.
Doktor Seward je uskoro otkrio da je upao u zamku kada se ukrcao na brod jer su članovi posade bili zapravo Drakulini vjerni sluge – Romi. Uspio je izvući živu glavu dospjevši do čamca za spašavanje. Sada je jedino imao pred sobom poštene dvije milje veslanja do obližnjeg kopna, što ga je pošteno usporilo u potjeri.
Ni Mina nije bila bolje sreće. Nju su pak Romi presreli u mračnim šumama Bavarske dok je hitro jahala prema istoku. Srećom za razliku od doktora, Mina se uspjela izvući ne izgubivši previše vremena.
Kada su se napokon svi okupili otkriveno je da se grof povukao u svoj stari dvorac u Transilvaniji kako bi previo rane iz okršaja s lordom Godalmingom. Polako su se raširili u ravnu liniju i krenuli polako prema Transilvaniji i jugu Balkana stežući obruč oko grofa, ne dozvoljavajući mu mogućnost novog bijega.
Grof je uvidjevši da je u gadnoj nevolji prizvao u pomoć sve ovozemaljske i nezemaljske sile kako bi usporio svoje protivnike u njihovom napretku. Tako su naše heroje njihovi konji izdavali i bježali u strahu u krivom smjeru i prirodne pojave i Romi sabotirali tračnice i rušili drveća na puteve kako bi ih usporili.
Međutim ništa nije moglo spriječiti snažnu ljudsku volju da se konačno obračunaju sa zlom i unište ga.
Ipak, doslovno pred nosom grof se ponovno uspio ukrcati u svoj jedrenjak i pobjeći.
Vrijeme za uspješno djelovanje je sada već zaista bilo pri kraju. Bilo je i više nego očito da se većina Drakuline snage povratila i da je ostalo još jako malo vremena da ga uspiju zaustaviti dok ne bude prekasno.
No po treći put već su bili na samom početku, jer se grof ponovno mogao iskrcati doslovno bilo gdje u južnoj Europi.
Kocka je bačena na Italiju ili Španjolsku kao najizglednije lokacije, pa su se stoga svo četvero i uputili u tom smjeru.
Ponovno su stigle dojave da je zlo viđeno na kopnu, bilo je samo pitanje na onom u Italiji ili u Španjolskoj.
Lord Godalming se smjestio u Italiji, doktor Seward u južnoj Francuskoj, a Mina i profesor Van Helsing su krenuli dalje prema Španjolskoj.
Uskoro je Mina naišla na svježi trag u Toulouseu, pa je postalo očito da je Drakula u neposrednoj blizini. I ostatak ekipe se brzo zaputio u tom smjeru. Van Helsing je začudo bio najbrži u tome željan se napokon osobno razračunati sa svojim ljutim protivnikom.
Uspio ga je uhvatiti u Zaragozi u Španjolskoj, te se očajna borba zadjenula između dva ljuta protivnika. Kandže s jedne strane i nož s druge strane su se izmjenjivali u divljačkim okršajima. Nažalost za razliku od grofa kojemu se glavnina snage povratila, profesor više nije bio mladić u najboljim godinama da dugo može izdržati u borbenim djelovanjima. Tako da je na koncu pokleknuo pred zadobivenim ozljedama i grof Drakula je izašao kao pobjednik. Iscrpio je i zadnje atome snage iz ranjenog profesora i povratio svu svoju snagu.
Ostali su došli prekasno da bi mogli išta učiniti, te su uskoro i sami jedan za drugim pokleknuli u sukobu s moćnim vampirom.
Bio je to kraj čovječanstva kakvog poznajemo i početak jednog sasvim novog mračnog svijeta…
Igrali smo: Fury of Dracula 3rd edition
Igrali su:
Mislav – Profesor Van Helsing
Slavica – Mina Harker
Jura – Dr. John Seward & Lord Godalming
Tomo – Drakula
Fury of Dracula (Third/Fourth Edition) – 2-5 | 180m | 14+ | 7.4 | 348 je iznimno zabavna igra dedukcije, borbe i horora za 2-5 igrača, smještena u svijet prema knjizi Drakula iz pera Bram Stokera.
Dva do četiri igrača igraju u ulogama lovaca jednih od najpoznatijih likova iz istoimenog djela, dok jedan igrač igra u ulozi Drakule.
Cilj lovaca je uhvatiti i ubiti Drakulu prije nego vrijeme istekne i Drakula ne ojača u tolikoj mjeri da ga se više ne mogu pobijediti, kada igra i završava njegovom pobjedom. Cilj Drakule je stoga jasan – preživjeti i posijati što više zla po gradovima koje posjećuje.
Igrali smo treću po redu ediciju igre. Nismo igrali prijašnje verzije pa da možemo usporediti, no možemo reći za novu da je artwork zaista predivan te da igra teče zaista brzo i lako. To ne znači da nema teških odluka za donositi. Na svojem potezu svaki od igrača napravi zavisno o dobu dana, po jednu akciju, nakon čega je odmah na potezu sljedeći igrač. Zbog brzog toka igre na taj način mogli su bez imalo problema proširiti igru i na šestog igrača, no onda bi vjerojatno bilo jako otežano za onog igrača koji igra s Drakulom. Jedino igrač koji igra s Drakulom ima malo više za razmišljati, ipak je on taj koji mora dobro paziti da ga se ne uhvati. No ako je iskusan igrač i to bi trebalo teći brzo i bez problema.
Igra se sastoji od velike prelijepe mape Europe 19. stoljeća, kartica događaja, kartica oružja i raznih predmeta, Drakulinih kartica, oznaka života i raznih drugih oznaka, pločica za igraće s karakteristikama likova, te pet prelijepo oblikovanih detaljnih minijatura likova. Neki bi mogli prigovoriti mapi da je bezbojna i pomalo ispranog izgleda, no dojam dobro oslikava mape kakve su se koristile u to doba, a koje su upravo tako nalikovale.
Na mapi se nalaze mnogobrojni gradovi (manji i veliki i da ima Zagreba ) te ceste i željeznice koje ih povezuju. U desnom dijelu mape nalazi se traka za bilježenje protoka vremena, a na dnu pozicije na koje dolaze kartice gradova koje Drakula posjeti.
Priprema
U svakoj partiji će uvijek morati igrati svi lovci. Što znači da kod tri igrača u ulogama lovaca, jedan će morati igrati dvije uloge, kod dva igrača će obadva igrati po dvije uloge, dok će samo jedan igrač u ulozi lovca igrati svih četiri uloga. Zbog toga igra najviše dolazi do izražaja u maksimalnom broju od pet igrača, mada i četiri može proći.
Oznaka Drakulinog utjecaja se postavlja na poziciju 0 na početku igre, a oznaka vremena u obliku sata na žuto polje Ponedjeljak.
Svaki od igrača počinje u jednom od startnih gradova koji su navedeni na pločicama uloga, izuzv igrača koji igra s Drakulom. On ne polaže svoju minijaturu na ploču, već potajno odabire jednu od karata lokacija. Igra nakon toga može početi.
Tijek igre
Igra se odigrava kroza seriju krugova koji se sastoje od dvije faze:
Faza lovaca
Sastoji se od danjeg i noćnog segmenta. Po danu likovi uglavnom putuju između gradova u potrazi za Drakulom, dok se po noći odmaraju i pripremaju za sljedeće jutro i novi dan. Postoje doduše i kartice koje omogućuju kretanje i po mraku, no nisu toliko česte.
Svaki od likova na svojoj igraćoj pločici ima svoj naziv s prelijepo ilustriranim prikazom lika, brojem životne snage, brojem ugriza od vampira koliko može podnijeti, te svoju određenu moć koju može koristiti. U gornjem dijelu pločice je sitnim slovima otisnuto koliko predmeta može istodobno nositi sa sobom, dok je na dnu otisnuto koliko kartica događaja može imati na raspolaganju da odigra. Svaki od likova ima na svojoj pločici u gornjem lijevom kutu otisnuto i određeni broj od 1-4. To je redoslijed kojim igrači odigravaju svoje akcije i on uvijek ostaje isti.
Kao što smo već spomenuli na mapi postoje dvije vrste gradova – veći i manji. Veći su jasno bolji zato što vam omogućuju da dobijete i korisne predmete, dok u manjima samo vučete kartu događaja.
Svaki grad je povezan s nekoliko susjednih cestovnim putevima i željezničkim linijama, a oni priobalni sa otisnutim simbolom sidra i pomorskim putevima. Željezničke linije postoje dvije vrste – bijele i žute. Bijele su bolje i po njima se brže putuje, žute su lošije i po njima putovanje traje duže.
Akcije koje lovci imaju na raspolaganju su:
1. Pomicanje (cestama, željezničkim i pomorskim putevima i to samo po danu, uz mogućnost iznimaka). Za pomicanje po cestama jednostavno se pomaknete iz jednog grada u drugi. Kod pomorskih pomicanja se pomaknete na pučinu ili s pučine u neki grad. Međutim za pomicanje po željezničkim linijama vam trebaju karte.
2. Rezerviranje željezničke karte – uzmete nasumično jednu kartu. Ima ih različitih i na svakoj je otisnuto za koliko se pomičete po bijeloj, a za koliko po žutoj željezničkoj liniji. Ako želite kombinirati bijele i žute linije pomičete se za onu čiji je manji broj otisnut. Možete imati najviše dvije rezervirane karte u svojem posjedu. Ako želite novu, jednu od dvije koje posjedujete prvo morate vratiti.
3. Odmor – liječite jednu ranu sa svojeg lika.
4. Potraga – ako ste u gradu u kojem se otkrilo da je bio Drakula, možete preokrenuti jednu od skrivenih karata koje Drakula stavlja ispod lokacija. Sve te skrivene kartice ispod lokacija mu obično daju neku moć, a neke i bodove. Stoga ih je pametno i dobro otkrivati i uništavati. Osim ako vam ne smjesti neku gadnu zamku. Tako da ih je dobro pripreman i dobro opskrbljen istraživati.
5. Specijal – koristite svoju specijalnu moć od lika, ili koristite neku specijalnu moć koju vam daje neki predmet ili kartica događaja.
6. Opskrba – vučete karticu događaja (iznad ili ispod kupa karata zavisno o dobu dana, ako je dan vučete s vrha špila, ako je noć s dna špila) i/ili karticu predmeta (zavisno jeste li u velikom ili malom gradu. Ako ste u velikom vuči čete i karticu predmeta, ako ste u malom samo karticu događaja).
7. Trgovina – lovci koji se nalaze u istom gradu mogu izmjenjivati svoje predmete.
Nakon što je svaki lovac odigrao i svoju noćnu akciju, slijedi faza Drakule. U toj fazi on izlazi iz skrovišta i rekrutira nove sljedbenike, kreira nove vampire i na brojne druge načine sije zlo po Europi. Na početku svake faze se potajno kreće od jedne lokacije na drugu. To radi potajnim odigravanjem karte lokacije licem prema dolje na prvu od šest pozicija na traci traga. Može se kretati cestom i morem, ali ne i željezničkim linijama. Zauzete pozicije s prethodno odigranim kartama se pomiču udesno, čime se i oslobađaju kada siđu sa 6 pozicije. Time ne može posjetiti isti grad dokle god se ovaj nalazi na jednoj od šest pozicija gradova koje je nedavno posjetio. Ovo je izvrsno dizajnirano kako bi igra Drakulu držala u konstantnom pokretu, bez da se igra lako potrga tako da Drakula konstantno putuje između jedna te ista dva grada. Drakulin špil karata lokacija se sastoji od po jednog pripadajućeg grada s karte igrače ploče.
Također svaki grad koji posjeti može korumpirati na neki način. To čini tako da potajno polaže jednu od svojih karti susreta ispod karte lokacije. Ove karte mu omogućuju kojekakve podvale lovcima, poput zamki i kreiranja novih vampira. Prilikom putovanja po moru ne može polagati svoje pakosti, kao niti ako je otkriven. Ako Drakula u bilo kojem trenutku ima manje od pet lokacijskih karata u ruci, vuče nove do tog broja.
Protok vremena i očajanje
Vremenska traka se sastoji od dana u tjednu, s time da je svaki dan predstavljen s danjom i noćnom pozicijom. Započevši od ponedjeljka ujutro u suton će uslijediti segment ponedjeljka navečer, pa u zoru će krenuti utorak ujutro itd. Kada vremenska oznaka napravi puni krug prošavši s nedjelje navečer ponovno na ponedjeljak ujutro, prošao je cijeli tjedan. Kako bi se to naznačilo igrači na jednu od slobodnih pozicija s prikazom Sunca, postavljaju oznaku očajanja. Ove oznake naznačivaju Drakulin sve veći utjecaj na svijet s protokom vremena. Traka Drakulinog utjecaja će tako puno brže napredovati u zavisno o razini očajanja u svijetu. Također postavljanje sve tri oznake očajanja okida jednu od Drakulinih specijalnih moći navedenoj na njegovoj igraćoj pločici.
Borba
Ako se lovac i Drakula nađu u istom gradu bilo za vrijeme zore ili sumraka, započinje borba.
Igrač lovca uzima početne karte za borbu koje su: Uzmicaj (Dodge), Udarac (Punch) i Bijeg (Escape), te ih pridodaje ostalim kartama predmeta koje posjeduje. Nakon toga Drakula miješa svoj špil karata borbe te vuče početnih pet karata. Tijek borbe potom kreće sljedećim redoslijedom:
- Svaki igrač potajno odabire jednu kartu borbe. Igrač lovca mora odabrati karte s crvenom zastavom i određenim simbolima na lijevoj strani, uključujuć i navedene početne karte sa žutom zastavom.
- Nakon što su oba igrača završila sa svojim odabirom, karte se istodobno otkrivaju.
- Igrači potom uspoređuju ikone na svojim kartama. Ako se jedna od ikona na lovčevoj karti podudara s onom na Drakulinoj, tada se njezin efekt pobija i ona se polaže otvorenom na stol. Nakon toga se sprovodi efekt na lovčevoj karti. U slučaju da Drakulina karta nije pobijena, Drakula izvršava efekt nakon čega otvorenu kartu polaže ispred sebe. Drakulina sposobnost “Ponos” mu blokira odigravanje karata “Bijeg u obliku magle” i “Bijeg u obliku šišmiša”, sve do navedenog trenutka.
- Nakon svakog kruga borbe slijedi osvježavanje karata. Drakula vuče jednu novu kartu s vrha svojeg špila borbe, a lovac povlači u ruku jednu od odigranih svojih karata iz pret prošlog kruga.
Borba tako traje sve dok:
- Drakula ne odigra šest karti borbe
- Drakula pobijedi ostvarivši 13 utjecaja tijekom borbe
- lovci ne pobijede porazivši Drakulu napravivši mu 15 ili više štete
- svi lovci u borbi su poraženi ili su pobjegli
- Drakula pobjegne odigravši jednu od karti bijega
Nakon završetka borbe lovac vraća tri početne karte borbe, a Drakula vraća sve odigrane i zadržane u ruci karte borbe u svoj pripadajući špil.
U slučaju da više lovaca sudjeluje u borbi s Drakulom, tada svaki za sebe odabire jednu kartu borbe. Prije nego što se karte otkrivaju, Drakula odabire jednog od igrača s kojim će se boriti taj krug. Samo taj lovac mora blokirati njegov napad, nakon čega se razrješuju karte borbe svih uključenih lovaca. Dakle lovci imaju veće šanse ozbiljno ozlijediti ili čak i poraziti Drakulu ako se nalaze u većoj grupi.
Sukob sa sljedbenicima zla i drugim vampirima funkcionira na isti način kao i borba s Drakulom. Kada se naiđe na njih na nekoj od lokacija, svaka otkrivena karta će imati jasno naveden broj životne snage koje je potrebno zadovoljiti kako bi ih se porazilo. Ako je vampir i dalje preživio na kraju borbe, sve oznake ozljeda ostaju na karti. Drakula ne može igrati kartu bijega za svoje vampire ako nisu odigrana barem tri kruga borbe.
Ozljede
Svaki put kada lovci ili Drakula zadobiju ozljede, uzima se pripadajući broj oznaka ozljeda i stavljaju na pripadajuću pločicu lika. Zalječivanje rana uklanja određeni broj ozljeda s pločice. Kada je broj oznaka ozljeda na liku jednak njegovoj navedenoj životnoj snazi, tada je taj lik poražen. Lovci koji su poraženi, u suton se polažu na lokaciju bolnice na karti, nakon čega moraju odbaciti sve karte događaja, predmeta, oznake karti i ugriza. Životna snaga im se potom resetira na početnu. Ako je Drakula ikad poražen lovci pobjeđuju igru.
Ugrizi
Kada je lovac ugrizen s jednom od Drakulinih odigranih karata tijekom borbe, ili uslijed nekog događaja, tada se pripadajuća oznaka postavlja na njegovu igraču pločicu. Kada igrač ima jednu ili više oznaka ugriza na sebi, njegov lik je onemoćao te mora jednu kartu događaja i jednu predmeta držati otvorenima. Budući da Mina ima manu da je konstantno onemoćala, od početka igre se mora pridržavati ovog pravila. Ako je lovac ugrizen, a na njegovoj pločici više nema mjesta za polaganje oznaka ugriza, tada je taj lik automatski poražen. Mina je tako poražena nakon svega jednog ugriza, dok je Van Helsing čvrst orah pa su za njega potrebna čak tri.
Specijalne oznake
Ulaze u igru kroza određena razrješenja događaja.
Šišmiši – postavljaju se ispod figure lovca te označavaju da od tog trenutka Drakula može za lovčevu akciju pomaknuti ga za jednu lokaciju u željenom smjeru. Nakon toga se oznaka šišmiša uklanja.
Posvećeno tlo – postavljanjem na lokaciju koja je na Drakulinom tragu, svi postavljeni susreti se automatski otkrivaju. Drakula nakon toga ne može ući na tu lokaciju, a ako se nalazi na njoj u trenutku postavljanja mora se pomaknuti na neku od susjednih lokacija tijekom sljedećeg pomicanja.
Nebeski utjecaj – ima isti efekt kao i posvećeno tlo uz razliku što se u zoru mora ukloniti.
Magla – na gradovima koji imaju ove oznake na sebi, lovci ne mogu izvršavati akcije potrage. Nadalje lovci ne mogu prolaziti kroza takve lokacije na putu do drugih, moraju stati u njima. Drakula također može automatski izbjeći sukobe na lokacijama s maglom. Na kraju svakog sumraka uklanja se jedna oznaka magle s nekog grada.
Prepreke na putu – lovci ne mogu prolaziti kroza ceste ili željezničke linije s navedenim oznakama. Prilikom postavljanja Drakula odabire hoće li prepreku postaviti na cestu ili željezničku liniju. Na kraju svakog sumraka Drakula mora ukloniti jednu prepreku prema svojem izboru.
Oluja – lovci ne mogu ući na lokaciju na moru s ovom oznakom. Na kraju sumraka Drakula uklanja jednu oznaku oluje s karte.
Kraj igre
Drakula pobjeđuje ako na traci utjecaja uspije doći do vrijednosti 13. To postiže na sljedeće načine:
- sazrijevanje novog vampira na lokaciji pomiče traku za navedeni broj na karti
- razrješavanje karte napada “Očnjak” protiv hipnotiziranog lovca pomiče traku za jedan
- nadjačavanje lovca pomiče traku za dva polja, plus jedno dodatno za svaku oznaku očaja na ploči
Lovci pobjeđuju uništenjem Drakule tako da ga oštete za 15 ili više štete.
Napredna pravila
Nakon što se igrači dobro upoznaju s igrom, mogu se uključiti dodatna naprednija pravila koja mogu dodatno začiniti iskustvo.
Jazbine
Kao novu opciju Drakula može preobraziti neku lokaciju iz utočišta u svoju jazbinu tako da ju smjesti na jednu od tri slobodnih polja sa strane igrače ploče. Iz očitih razloga lokacije na moru ne mogu biti preobražene u jazbine. Kada utočište postane jazbinom, Drakula polaže kartu susreta na tu lokaciju. Jazbine mogu imati više karata susreta na sebi. Tijekom daljnje igre kada se Drakula pomiče, može se pomaknuti na lokaciju jazbine položivši njenu kartu na prvu poziciju na traci kretanja, preobrativši lokaciju natrag u utočište kako bi se to moglo napraviti. Drakula se također mora moći pomaknuti na tu lokaciju slijedeći normalna pravila za pomicanje. Kada Drakula položi jazbinu na traku kretnje ponovno postavlja kartu susreta na dotičnu lokaciju. Drakula može napustiti jazbinu u bilo kojem trenutku, a primoran je ako nema više niti jedne karte susreta na njoj. Benefit korištenja jazbine je da njenim korištenjem ima više lokacija s kartama susreta kojima Drakula može postaviti zasjede lovcima. Također samim time vuče više karti susreta povećavajući si šansu da povuče jače i bolje karte.
Karte moći
Osim svojih regularnih smicalica s ovom opcijom Drakula ima na raspolaganju i dodatnih pet karata moći, kojima može dodatno zagorčati život lovcima, a sebi olakšati skrivanje, bijeg i liječenje.
Hranjenje – ova karta omogućava zalječivanje rana. Za korištenje Drakula umjesto kretanja polaže ovu kartu na prvo mjesto na traci traga, te ne polaže kartu susreta na nju. Potom zaliječi tri rane.
Mračni zov – ova karta omogućava povlačenje više karata susreta. Za korištenje Drakula umjesto kretanja polaže ovu kartu na prvo mjesto na traci traga, te ne polaže kartu susreta na nju. Potom zadobiva dvije rane, no povlači pet dodatnih karti susreta. Nema ograničenja koliko karti susreta Drakula može držati u ruci.
Vučji oblik – ova karta mijenja način na koji se Drakula može kretati. Za korištenje vučjeg oblika Drakula polaže ovu kartu zajedno s kartom lokacije na prvu poziciju na traci traga. Potom zadobiva jednu ozljedu. Lokacija koju odabere može biti do dvije lokacije udaljenosti od početne lokacije, čime omogućava grofu veće udaljenosti kretanja i time izbjegavanja lovaca.
Skretanje s putanje – ova karta omogućava čišćenje utočišta na traci traga. Za odigravanje karte Drakula odabire utočište na traci i čisti ga s te pozicije. Potom na njeno mjesto polaže navedenu kartu moći, te dodatnu novu kartu lokacije na traku traga. Drakula ne može koristiti ovu kartu moći kako bi očistio s trake traga druge karte moći, lokaciju svojeg dvorca, trenutnu lokaciju na kojoj se nalazi, kao i bilo koju lokaciju koja je povezana s kartom moći Skrivanje.
Skrivanje – ova karta ima jednaku pozadinu kao i karte lokacija navodeći time lovce na krivi put hineći da se pomiče, dok zapravo stoji na istoj lokaciji. Za korištenje karte Drakula ju polaže licem prema dolje na prvu poziciju na traci traga, te zajedno s njom i kartu susreta. Pritom ne može razriješiti efekte sazrijevanja dotične karte susreta. Karta Skrivanja se povezuje s Drakulinom prethodnom lokacijom koju je okupirao, dokle god se ta lokacija nalazi na traci traga. Kao tako ako lovac završi svoje kretanje na toj lokaciji koja se povezuje s kartom Skrivanja, Drakula može zaskočiti lovca koristeći karte susreta. Ako je lokacija povezana s kartom Skrivanja razotkrivena, tada je i dotična karta otkrivena.
Oznake glasina
Ove oznake predstavljaju tračeve pokrenute od Drakule osobno, ili od strane praznovjernih mještana pojedinih gradova. Drakula ih koristi za dodatno napredovanje svoje trake utjecaja, ali i potencijalno za odvraćanje lovaca sa svojeg traga. Igru započinje s jednom glasinom, te svaku dodatnu dobiva kad god nova oznaka očaja uđe u igru. Nakon postavljanja karte susreta, Drakula može položiti i oznaku glasina na jedno od svojih utočišta na prve tri pozicije trake traga. Ako uspije sazrijeti vampira na utočištu s oznakom glasina, traka Drakulinog utjecaja napreduje za dodatna tri polja. Oznaka glasina ostaje u sklopu utočišta ili jazbine dokle god na njoj ima karti susreta, ili dok karta ne bude maknuta s trake traga. Oznaka se potom vraća u zalihe spremna za novo korištenje.
Dojam
Bez ikakve sumnje Fury of Dracula je već dugi niz godina jedna od najboljih igara na temu Drakule koja se nalazi na tržištu. Prvi put izašla daleke 1987. dosad je dogurala uz kojekakve izmjene već do četvrte edicije, što sve govori u prilog kvaliteti i velikom interesu za igrom.
Kvaliteta komponenti, dizajn i ilustracije su sve na fenomenalnoj razini. Posljednja četvrta edicija od WizKidsa dolazi po prvi put čak i s iznimno kvalitetno ofarbanim minijaturama Drakule i lovaca.
Sve od dizajna Drakulinog tajnog kretanja i posljedične igre mačke i miša s lovcima je fenomenalno riješeno i mega zabavno. Naravno ova zabava će uvelike ovisiti o razini iskustva igrača koji će igrati samog Drakulu, ali i onima koji će igrati u ulogama lovaca. Ako će jedna ili druga strana štekati uslijed neiskustva u svojim ulogama, igra se vrlo lako može pretvoriti u jednostranu partiju koja neće biti zabavna nijednom igraču. Prema tome dobro bi bilo da ulogu Drakule preuzme najiskusniji igrač, a da se u timu lovaca nalazi barem jedan podjednako iskusan rival. Tu je onda opet doduše problematika tzv. alfa igranja, gdje jedan igrač zadaje zapovjedi i vodi igru drugih igrača, no zajedničkim dogovorom bi se i to trebalo prevazići. Naravno najidealnija situacija će biti ona gdje će apsolutno svi igrači biti podjednako iskusni, no takvih situacija će vjerojatno biti dosta rijetko.
Sve u svemu kada je sinergija između igrača usklađena, riječ je o jednoj fenomenalnoj igri koja će apsolutno zadovoljiti sve horor fanove, pogotovo one o Drakuli i vampirima. Kao takva je i naša apsolutna preporuka .
Aplikacija
Ali niti to još nije sve. Svi oni dovoljno nesretni da ne mogu doći do fizičke kopije igre, nemaju koga s kime bi igrali, ili se jednostavno nalaze u bespućima Karpata Bogu iza nogu, ne očajavajte. Na Google Playu i Steamu možete za svega 5.57 € doći do odlične digitalne inačice.
Zadržane su identične prelijepe ilustracije iz fizičke inačice, te su dodatno poboljšane raznim animacijama. Sučelje je intuitivno i lagano za svladati, AI je na iznimno pristojnoj razini, što sve skupa znači da će fanovi igre i s ovom inačicom doći na svoje.
Igra nudi mogućnost lokalnog igranja protiv AI botova, pritom se može zaigrati u ulozi Drakule protiv 4 lovca, ili u ulogama četiri lovca protiv Drakule. Koja god varijanta vam više odgovarala i bila zabavnijom, AI će vrlo dobro odraditi svoj posao.
Druga opcija je igra putem interneta protiv stvarnih igrača iz cijelog svijeta. Tako da ako tražite društvo za igru a nemate koga, ovo će biti odličan način za ostvarivanje i te želje.
Tu će također biti i intuitivni vodič za sve pridošlice, a koji će na zabavan i lagan način svakoga pobliže upoznati sa svim aspektima igre.
Između ostalog ova varijanta je izvrstan alat i kako se izvježbati u igri i steći ono prijeko potrebno iskustvo o kojem smo govorili da je potrebno kod igranja s više igrača.