Minizoda #3: Igranje uz bebu

Nakon 2 mjeseca i 20 dana od dolaska prinove u obitelj – naše Elene, napokon smo se okuražili na nešto nezamislivo, na nešto nemoguće, odlučili smo se na… igranje uz bebu.

Mnogi su nam tvrdili tijekom godina kako je tako nešto prava nemoguća misija, praktički legenda, nešto poput viđenja jednoroga ili jetija. Pa rekosmo si da provjerimo tu teoriju sudbonosnog 18. studenog 2022. godine.

Još dok je Slavica uspavljivala malu princezu za popodnevni san, ja sam se pozabavio postavljanjem igre. Odlučili smo se naravno za Terraforming Mars s Prelude ekspanzijom i Big box + Promo + Seasonal pack dodacima. Zaigrali smo na standardnoj mapi, a od kompanija Slavica je izvukla Phob Log (započinje igru s 10 titanija i 23 M€, također resursi titanija daju +1 vrijednost za odigravanje svemirskih projekata), dok sam ja izvukao Valley Trust (započinje igru s 37 M€ i kao prvu akciju povlače se 3 preludij karte te jedna odabire za odigravanje, također svi znanstveni projekti se odigravaju s popustom od -2 M€). Od preludij karata Slavica je započela igru s Ekološkim ekspertom (1 produkcija biljaka te odigravanje jednog projekta ignorirajući globalne uvjete) i Odbačene zalihe (3 titanija, 8 željeza i 3 biljke), dok sam ja započeo s Poslovnim carstvom (6 produkcijom M€ po cijenu plaćanja 6 M€) i Saveznom bankom (4 produkcije M€ i dobivanje 3 M€). Započeo sam tako igru s povećom prednošću u financijskom sektoru, no Slavica je zato imala prednost u proizvodnji biljaka i resursima.

#908

Stvari su se u 4 iduće generacije poprilično izmijenile, pa me tako Slavica pretekla u financijskim dobitima, no ja sam nju zato pak u proizvodnji biljaka. Također sam puno više radio na teraformiranju Marsa, pa sam logično položio pravo na teraformera i vrtlara. Slavica se uspjela domoći graditelja. Bebica se u tom početnom periodu od pola sata svega malo meškoljila na krevetu pored nas, no osim toga manje više spokojno spavala.

Nemiri su krenuli kada su se stvari počele najviše zahuktavati pri kraju prvog sata igre. Kratko hranjenje i naizmjenično umirivanje nošenjem nam je poklanjalo po 15-20 minuta mirne igre. Od nagrada za bodovanje za kraj igre, Slavica je odabrala bankara i znanstvenika, a kasnije i termalista. Što se tiče popunjavanja Marsa, ja sam uglavnom pošumljavao, a Slavica naguravala gradove na taktična mjesta pored njih.

Elena je tu već postala poprilično aktivna i željna pažnje, pa se igra znatno usporila. Uskoro nas je posjetio i novopečeni kum kojeg ne treba posebno predstavljati. Riječ je naravno o Miljenku 🙂 . Bez ikakvih dvojbi i prije rođenja smo imali u planu da Miljenko i Andreja budu Elenini kumovi. No da se vratimo na igru. Slavica se sve manje mogla koncentrirati na partiju, pa je i Miljenko uskakao savjetima. Pred sam kraj Slavica je odigravala projekte okrenuta leđima hraneći Elenu, niti ne gledajući sve brži razvoj Marsa.

#909

Završili smo u 12 generaciji mojim forsiranjem kraja igre, budući da mi je bilo očigledno da ću pobijediti. Slavica se čak zbog dekoncentracije preračunala pa sam na kraju prigrabio titulu termalista s dvije razlike. Konačni rezultat je bio 135 bodova u moju korist, nasuprot Slavičinih 114. Za jednu velemajstoricu Terraforming Marsa, u kojem nas redovito većinom pomete bez ikakvog napora, bilo je očito da su joj misli od druge polovice igre bile na sasvim drugim mjestima.

Slavica se nakon toga odlučila u potpunosti posvetiti Eleni, čime smo jadni Miljenko i ja ostali prepušteni sami sebi. U svom našem jadu odlučili smo se svojski obračunati u vječitom hladnoratovskom sukobu Istoka i Zapada, ovoga puta onom između 1945. – 1989. godine između SSSR-a i SAD-a. Naravno tu može biti riječ samo o jednoj igri – Twilight Struggle. Jako rijetko imamo prilike zaigrati ovu fenomenalnu igru za striktno dva igrača, a koja je dugi niz godina držala status prve igre prema ocjenama Boardgame Geeka. Da sve dodatno začinimo uključili smo i Turn Zero ekspanziju. Ova mala ali vrijedna ekspanzija modificira dotad uvijek generičnu početnu situaciju u svijetu. Prije uopće pravog postavljanja igre, igrači prolaze kroz 6 bitnih povijesnih kriza s kraja II. Svjetskog rata, a koje su imale velikog utjecaja na daljnji poredak svijeta. Prema zadanim pravilima ove velike karte se promiješaju te se izvlači i razrješava jedna po jedna. Na svaku kartu krize igrači mogu imati određeni utjecaj modificirajući rezultat pomoću svojih specijalnih karti državnika. SSSR tako ima Andropova, Hruščova, Molotova, Beriju i KGB, dok su SAD-ovi ekvivalenti Kennan, Acheson, Marshall, Dulles i OSS. KGB i OSS su blef karte, dok ostali državnici imaju -/+1 utjecaj, jedna ima vrijednost -/+2, dok jedna karta negira protivničku. Prema tome prilikom otkrivanja karte krize, igrači potajice odabiru jednu od svojih karti državnika, te jednom kada su izabrali istodobno otkrivaju. Potom se baca jedna D6 kocka, te u ovisnosti o odigranim kartama državnika, rezultat na kocki se dodatno modificira. Sovjetima odgovaraju što niži brojevi, dok Amerikancima što viši. Zavisno o rezultatu krize moguće je da neće imati nikakvog utjecaja, ili će preferirati jednu ili drugu stranu davši joj određenu prednost na početku igre. To može varirati od dodatnog utjecaja u određenim zemljama, do umanjivanja snage određenih protivničkih karata. Sve odigrane karte državnika, osim KGB-a i OSS-a, se po iskorištavanju izbacuju iz daljnje igre.

#910

Nasumičnim odabirom Miljenko je tako zaigrao s kapitalistima, a ja s komunistima. Prva karta krize su bili izbori u Ujedinjenom Kraljevstvu 1945. godine. Obojica smo odigrali vlastite blef karte KGB i OSS, međutim Miljenko je na kocki dobio 6. Churchill i Eden dominiraju izborima, sovjetska karta socijalističkih vlada se prebacuje u špil srednjeg rata, a događaj Sueske krize nema utjecaja na igru. Gadni početni udarac za Sovjete.

Iduća kriza je bila Jalta i Potsdam. Tu smo pak obojica odigrali vlastite ekvivalente karata koje negiraju protivničke. Rezultat na kocki je bio 3, Roosevelt sudjeluje na konferenciji na Jalti no umire prije Potsdama. Nema nikakvog efekta na igru.

Treća kriza je bila Dan Pobjede. Odigrao sam jakog Molotova (-2), dok je Miljenko uzvratio Kennanom (+1). Ovoga puta sam ja bacao kocku, te je uz modifikaciju dobiven rezultat 2. Sovjeti su pregazili Istočnu Europu prije Božića, te dobivaju 2 dodatna utjecaja za postavljanje bilo gdje u Istočnoj Europi.

Četvrta kriza je bio kineski građanski rat. Miljenko odabire Marshalla (+2), dok ja Hruščova (-1).  Konačni rezultat je 3, američka podrška dolazi sporo, nacionalisti su nadvladani. Nikakav efekt.

Peta kriza je bila pobjeda nad Japanom. Miljenko odigrava Achesona (+1), ja  Andropova (-1). Konačni rezultat je 2, komunisti su prodrli do Južne Koreje. Sovjeti započinju igru s 1 utjecajem u Južnoj Koreji.

I šesta zadnja kriza je bio Izrael. Tu više nije bilo nikakvih iznenađenja budući da smo obojica odigrali sve državnike osim blef karata. Rezultat na kocki je ponovno bio 6 u prilog Miljenku. Irgun je razoružan, popraćen odmah s Palestinom. SAD započinje s jednim dodatnim utjecajem u Izraelu, Libanonu i Jordanu.

Nakon toga je uslijedila klasična priprema ostatka igre u ovisnosti o rezultatima. Kao prvi na potezu utaborio sam se u Istočnoj Njemačkoj i Poljskoj s 4 utjecaja, te 3 u Čehoslovačkoj. Miljenko je naravno prigrabio Zapadnu Njemačku i Italiju. Imao je međutim tu nesreću da sam s vrijednosti 4 operacijskom kartom išao odmah raditi državni udar u Italiji, dobivši 6 na kocki i zamijenivši sav njegov utjecaj za svoj. No Amerikanci kao da nisu marili za Europu, već su svoje kapitalističke krakove pustili u Aziji i Bliskom Istoku, prigrabivši Afganistan, Pakistan, Indiju, Iran, te izbacivši prevratom Sovjete iz Iraka. S jednom od karata su međutim bili primorani odigrati i rumunjsku abdikaciju, čime su Sovjeti došli u posjedstvo Rumunjske. Međutim to je bilo samo privremeno, jer su Sovjeti iduće odigrali destaljinizaciju, u potpunosti uklonivši sav utjecaj iz Rumunjske i jedan iz Poljske, kako bi se zauzvrat domogli Francuske s 2 utjecaja i pojačavši utjecaj u Italiji s 2 na 4. Iz očaja američka strana je igrala “De Gaull vodi Francusku” za operacijske poene, ali čime se okinuo događaj koji je Francuze u potpunosti okrenuo na sovjetsku stranu.

No tu nije bio kraj američkim nevoljama. Na idućem potezu su Sovjeti igrali arapsko-izraelski rat dobivši 6 na kocki, čime su 3 američka utjecaja u Izraelu zamijenjena za sovjetska. Ameri su utješno napredovali u svemirskom programu, samo da bi već na idućem Sovjeti uzvratili indijsko-pakistanskim ratom, ponovno dobivši visoki zgoditak od 5 na kocki. Time je u potpunosti izgubljen sav američki utjecaj u Indiji, te je bio zamijenjen sovjetskim omogućivši im pristup južnoj Aziji. Uslijedila je utrka za širenje utjecaja i na ovom kontinentu. Amerikanci su tako prigrabili Tajland, Filipine, Maleziju, i Indoneziju, dok su Sovjeti preuzeli Južnu Koreju i Burmu.

#911

#912

Rani početak igre sa situacijom u svijetu i 11 bodovnom sovjetskom prednošću, nije nimalo išao pod ruku Amerikancima. U međuvremenu se i Fidel uspio domoći Kube, međutim u ovoj povijesnoj iteraciji nije se dugo održao. Dosta me oštetilo i primorano odigravanje bodovanja jugoistočne Azije, budući da je tu prevladavao većinom američki utjecaj.

Situacija se dodatno pogoršala kada je islamska revolucija u potpunosti izbacila sav američki utjecaj u Iraku i Iranu. Njihovo mjesto su brzo prigrabili Sovjeti, usput ovladavši i Egiptom, Libijom, Izraelom i Saudijskom Arabijom. Amerikanci su umjesto borbe gubitke amortizirali širenjem utjecaja na dotad neutralne zemlje. Tako su pod svoj kapitalistički štit zaogrnuli Alžir, Tunis, Nigeriju, Zair i Angolu u Africi, Meksiko, Gvatemalu i Panamu u Srednjoj Americi, te Venecuelu, Kolumbiju i Brazil u Južnoj Americi. Naravno Sovjeti su im na svakom koraku nastojali maksimalno zagorčati život, što su djelomično i uspjeli preotevši Panamu, Venecuelu i Kolumbiju.

#913

Američka osveta je bila jednako uspješna i zadovoljavajuća. Pokretom Nesvrstanih Sovjeti su izbačeni iz Izraela, Sadat je pak izbacio Sovjete iz Egipta, a državni udar iz Libije. U uzvratnoj osveti na osvetu, Sovjeti su dekolonizacijom zakomplicirali stanje u Africi. Kroza cijelo to vrijeme kako se situacija dinamično mijenjala iz poteza u potez, Sovjeti su mic po mic i bod po bod grabili prema pobjedi.

Uspjeli smo dogurati do samog početka kasnog rata, kada sam odmah na prvom potezu odigrao bodovanje Europe, što me dovelo do uvjerljive pobjede s 24 boda.

Većinu vremena Slavica i Elena su proveli s nama u dnevnom boravku, sve do otprilike sat vremena prije završetka partije, kada je bilo vrijeme za pajkinje. Konačni zaključak. Nije nemoguće igrati uz bebu, ali iziskuje poprilično planiranja, fleksibilnosti i vremena.

 

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)