Epizoda #59: Rijeka Yangtze između Istanbula i Praga

Nakon dosta slabijeg tempa imali smo nakon dosta vremena jedan i više nego dostojan igrači vikend + ponedjeljak.

A sve je počelo u subotu 22.01.2022. odmah po završetku posla kada smo se Slavica i ja odvezli do Marijana, a gdje smo bili dogovorili nalaženje i druženje. Već kod ulaza u zgradu je baš u pravom trenutku naišao i Vicko, tako da smo do stana došli u dobrom društvu. Taman kako smo se smjestili pridružio nam se i Tompa. Prije samog početka igraćih dogodovština vrijeme smo proveli u ugodnim razgovorima, finom jelu mini pizzama koje je Marijan pripremio, te uživanju u kolačima. Na kraju smo se toliko zapričali da smo jedva pokrenuli temu razgovora oko prvog odabira igre večeri, a kad smo se nakon vijećanja napokon i odlučili za Wingspan s Europskom ekspanzijom, trebalo je proći još neko vrijeme prije nego je sva koncentracija bila posvećena igri. Rijetko kad imamo priliku zaigrati Wingspan u 5 igrača. Prvi i jedini put je to bilo prije godinu i pol, tako da nas je baš radovalo ponovno iskustvo. Igra baš teče brzo i glatko, uz tu i tamo par iznimki. Kada dođete na potez taman imate vremena promisliti što ćete napraviti. Zbog povećanog broja igrača imali smo jedino više kolizija sa zadacima s dodatnim bodovima na kraju svakog kruga. U prvom krugu je Tompa uspio jedini imati najviše ptica s raštrkanim jajima, u drugom krugu smo Slavica i ja bili izjednačeni za najviše ptica u močvari s jajima, u trećem krugu su pak Vicko i Tompa bili izjednačeni za najmanji broj ptica s jajima u gnijezdu, dok smo mi ostali bili izjednačeni za drugo mjesto. U zadnjem krugu smo Vicko, Tompa i ja bili izjednačeni  za prvo mjesto u broju ptica u šumi. Imao sam podosta manjih ptica u svojim staništima, i to primarno zbog početnog zadatka da mi se boduje broj ptica manjih od 30 cm. Računao sam da ću barem tu skupiti mnoštvo bodova, kao i preko skupljanja resursa na kartama i spuštanjem karata ispod onih položenih na ploči. Slavica je pak spuštala velike skupocjene ptičurine koje su donosile mnoštvo bodova. Vicko, Tompa i Marijan su pomalo miješali od svih vrsta i veličina, tko zna kakve su oni imali planove.

#767

Na kraju igre prilikom zbrajanja rezultati su bili sljedeći. Pobijedio je Tompa s 93 boda, slijedio sam ja s 86, Slavica sa svega bodom manje, Vicko s 83, i na kraju Marijan sa 76. Slavica je naravno tvrdila da je negdje pokradena za 1 bod 🙂 .

Dok smo još uvijek bili u igraćem zamahu, odmah smo prešli i na iduću igru večeri – Lords of Waterdeep sa Scoundrels of Skullport ekspanzijom. Nekada nam je ova igra bila prilično čest gost za stolom, ali kako je s protokom vremena počela pokazivati sve dublju starost, tako je nažalost postepeno bila zamijenjenom drugim novijim igrama. Doduše rijetko smo imali prilike za igrati u 5 ili 6 igrača, tako da nam je baš lijepo došlo prisjećanje u svakom pogledu.

Taman neposredno prije početka pokrenula se rasprava eventualnih nebalansiranih karata, između ostalog i svim poznavateljima igre mrske gospodarice Larisse Neathal, a koja igraču koji igra s njom na kraju partije donosi 6 bodova za svaku izgrađenu zgradu. Još od starih dana igraonice u Bogovićevoj nekako je ustaljeno da to nije baš balansirano, osim ako i drugi igrači također ne bi više gradili zgrade. Otuda vuće stara paranoja da tko god prvi krene s izgradnjom zgrada bude pod konstantnim povećalom. Odabir akcije izgradnje zgrade i dva kruga zaredom je praktički zacementiran zaključak tko igra s Larissom. Upravo igrom sudbine između odabira dva početna lorda, odlučio sam zaigrati upravo sa spomenutom Larissom. Naravno da sam dospio odmah pod povećalo čim sam izgradio prvu zgradu. Kod izgradnje u drugom krugu sam si praktički zacementirao sudbinu. Glavni rival za poziciju izgradnje zgrada mi je postao Tompa, a u trećem krugu mi je čak bezobrazno preoteo jednu građevinu isplativši me za njezin iznos. Mogao si je slobodno zadržati svoje prljave škude, ovo je moglo značiti samo jedno, otvoreni rat do istrebljenja, pa neka bolji čovjek pobijedi. Doduše nažalost toga nema u ovoj igri, ali zato ima podmuklih podvala obveznih avantura (mandatory quest) i otuđivanja novca i heroja potrebnih za ispunjavanje avantura. Već na idućem svojem potezu uvalio sam mu obveznu avanturu, a imao sam još cijeli niz nepodopština u planu. Spletom okolnosti upravo se u njegovoj ruci našao događaj (event) kojim odigravanjem se otkriva karta lorda s kojim se igra, te od tog trenutka pa sve do kraja igre taj igrač je zaštićen od bilo kakvih napada. Kletstvo i tisuću puta kletstvo. Najbolje što sam sad mogao jest otimati od ponuđenih karata upravo njegove tipove avantura, a koje donose bodove na kraju igre. No slaba je to bila utjeha.

#768

Svi ostali su manje više i miru vodili svoje brige, no i to se pred kraj igre počelo sve više mijenjati, pa su i međusobne podvale počele poprimati pandemijske karakteristike. Hmm nezgodan izbor riječi. Uglavnom vrlo brzo je postalo teško za pratiti tko tu koga krade i sakati. Od cijele manije je jedino Vicko bio izuzet zbog enormne količine korupcije koje se nakupio kroz igru, a koja nosi određeni broj negativnih bodova na kraju igre. I onda svega dva kruga prije kraja neočekivani obrat. Vicko ispunjava avanturu koja mu omogućava da rješavanjem jedne korupcije se može riješiti i jedne dodatne, te u svega par poteza što izvršavanjem avantura, a što odigravanjem karata događaja, uspijeva se riješiti apsolutne sve nagomilane korupcije. Sada se odjednom počelo činiti da bi Vicko mogao biti najizgledniji pobjednik. No ne i ako se Slavicu mislilo išta pitati u vezi toga.

Dok je ovo dvoje titana kalkuliralo apsolutno svaki bod, mi ostali smo samo nastojali završiti igru sa što manje sramotnim porazom. Kada je partija na koncu završila, ostali smo pomalo zatečeni konačnim rezultatom.

  1. Slavica (Gray Hands – Caladorn Cassalanter) – 199
  2. Vicko (Harpes – Nindil Jalbuck) – 189
  3. Marijan (Silverstars – Nymara Scheiron) – 163
  4. Mislav (City Guard – Larissa Neathal) – 158
  5. Tompa (Knights of The Shield – Brianne Byndraeth) – 153

Na kraju je ipak nekako pobjedu izvukla stara iskusnjara Slavica. Iako predzadnji imao sam barem tu zadovoljštinu da budem bolji od zakletog protivnika Tompe. Druženje smo zaključili nešto prije ponoći kada smo se polako razišli svatko svojim domovima, osim Marijana koji je već bio doma 🙂 .

Nismo mirovali niti idući dan u nedjelju 23.01.2022. budući da smo za taj dan imali dogovoreno druženje s Miljenkom. Naumili smo ga navući na našeg novog velikog miljenika – Russian Railroads. Uzeo sam na sebe vrijedni zadatak poduke budući da sam osobno prošao kroz pravila. Slavica se za to vrijeme nakratko preselila u susjednu sobu kako ne bi dolazila u napast da me prekida svojim opaskama. Bez imalo lažne skromnosti mogu konstatirati kako sam dostojno izvršio zadatak, te ubrzo ponosno imao prilike gledati i plodove poduke. Usprkos bitne prednosti od nekoliko odigranih partija, Miljenko se poprilično dobro držao i konkurirao. Ipak iskustvo je ovoga puta presudilo pa je tako pobijedila Slavica s 310 bodova, slijedio sam ja s 295, te Miljenko s 274. Nimalo loše za prvu partiju i drago nam je da mu se igra poprilično svidjela.

#770

Yellow & Yangtze

Iduće je uslijedilo da Miljenko za promjenu glumi učitelja, a nas dvoje učenike, jer odlučili smo zaigrati Miljenkov dar od Secret Sante – Knizijin Yellow & Yangtze. Riječ je o sestrinskoj igri popularne igre Tigris & Euphrates, no ovoga puta umjesto drevnog Sumera igra nas vodi u kineski period zaraćenih država (475-221 prije naše ere). Riječ je o periodu strašnih sukoba između sukobljenih država Qin, Chu, Qi, Yan, Han, Wei, i Zhao.

Igrači simuliraju ove sukobljene strane gradeći civilizacije polaganjem pločica na prekrasnoj mapi omeđenoj s dvije rijeke i ispresijecane šesterokutnim poljima, to jest heksovima. Na polja na mapi igrači na svojem potezu imaju prilike polagati jednu od pet profesija, ovisno o njihovoj raspoloživosti – to su guverner, vojnik, seljak, trgovac i obrtnik. Pomoću njih igrači skupljaju bodove unutar njihovih kategorija, a bodove predstavljaju male kockice u određenim bojama. Npr. guverneri donose bodove u crnim kockicama, vojnici u crvenim, seljaci u plavim, trgovci u zelenim i obrtnici u žutim. Caka je u tome što se na kraju igre gleda u kojoj kategoriji ste najslabiji, to jest u kojoj boji imate najmanje bodova, to predstavlja vaš konačan broj bodova. Žute kockice služe kao džoker i mogu predstavljati bilo koju drugu kategoriju/boju.

Priprema

No krenimo od početka, a to je sama priprema igre. Na sredinu stola postavlja se prelijepa mapa, te na za to određene pozicije crni guverneri. Svaki igrač odabire svoju boju, to jest dinastiju s kojom će zaigrati, a koje su u igri predstavljene simbolima lava, bika, strijelca i lonca. Svatko uzima pripadajući zaslon koji oblikuje i postavlja ispred sebe. Sve pločice različitih profesija se zajedno pomiješaju u stavljaju u za to predviđenu vreću od tkanine. Svi igrači potajno vuku 6 pločica iz ove vreće i smještaju ih iza vlastitog zaslona, daleko od pogleda ostalih igrača. Jednom kada su svi povukli svoje početne pločice, povlači ih se još dodatnih šest kojih se smješta na za to predviđene pozicije na samom dnu mape.

Pravila

Igra se odigrava u krugovima, prilikom čega svaki igrač na svojem potezu ima mogućnost odigravanja do dvije akcije. Mogu se odigrati dvije istovjetne ili dvije različite akcije. Dostupne akcije su:

  1. Postavljanje, pomicanje ili povlačenje vojskovođe u određenoj boji. Svaki igrač započinje igru s pet dostupnih vojskovođa, svaki predstavlja vođu određene profesije u svojoj boji – guvernere (crna), vojnike (crvena), seljake (plava), trgovce (zelena) i obrtnike (žuta). Poduzimanjem ove akcije igrač ima mogućnost pozicioniranja određenog vojskovođe, i to može napraviti tako da ga prvi put postavi na ploču, ili tako da ga jednostavno premjesti s neke druge pozicije. Alternativno ako se situacija pokaže nepovoljnom može ga i povući izvan igre. Postoje i određene restrikcije prilikom postavljanja vojskovođa. Moraju se postaviti na prazno polje uza crnog guvernera, i prilikom postavljanja ne smiju dodirivati niti jednu drugu pločicu. Vojskovođa se ne može položiti na ploču tako da spoji dvije dotad razdvojene skupine već položenih pločica, što bi moglo dovesti do sukoba. I očito vojskovođa se ne može položiti na neko plavo polje koje predstavlja rijeku. Kada se kroz igru i posljednja pločica guvernera odvoji od vojskovođe, tada se i on sam mora ukloniti s ploče.
  2. Postavljanje pločica. Kako smo već naveli u igri postoji pet različitih profesija koje su u igri predstavljene pločicama u određenim bojama. Guverneri su predstavljeni crnom bojom, vojnici crvenom, seljaci plavom, trgovci zelenom i obrtnici žutom. Poduzimanjem ove akcije igrač uzima jednu od raspoloživih pločica skrivenih iza zaslona, te ju postavlja ne određeno polje na ploči. Kod postavljanja pločice se moraju postavljati na prazna polja, seljaci se jedini smiju postavljati samo na plave pozicije koje predstavljaju rijeku, a sve ostale pločice se ne smiju postavljati na ova polja. Postavljanjem zelene pločice trgovca igrač može odabrati jednu od dostupnih pločica koje su postavljene na dnu ploče. Prilikom postavljanja pločice farmera imate mogućnost ih s jednom akcijom postavite više za redom, dokle god ih polažete uza onu prethodno postavljenu. Kod postavljanja pločica skupljaju se i pripadajući bodovi određene profesije. Guverneri donose crne bodovne kockice i predstavljaju svitke, vojnici donose crvene kockice koje predstavljaju oružje, seljaci donose plave kockice koje predstavljaju usjev, trgovci donose zelene kockice koje  predstavljaju dobra, i obrtnici donose žute kockice koje predstavljaju zlato. Ako polažete određenu pločicu profesije u neku državu (skupinu sastavljenu od povezanih pločica), te se u toj državi nalazi i vojskovođa pripadne boje, tada igrač koji je njegov vlasnik dobiva bod u obliku kockice pripadajuće boje profesije koja je spuštena. Ako se u toj državi ne nalazi vojskovođa pripadne boje pločice koja je spuštena, onda bod dobiva igrač koji kontrolira vojskovođu guvernera. Kod polaganja pločica seljaka, igrač koji ih polaže dobiva po jedan pripadajući bod za svaku spuštenu pločicu. Ako položena pločica spoji dvije susjedne države (skupine povezanih pločica profesija) tako da izazove sukob, bodovi se ne dobivaju dokle god se sukob ne razriješi. Sve skupljene kockice bodova se drže skrivenima iza zaslona, tako da drugi igrači nemaju uvid u njih.

3.  Odbacivanje dvije pločice seljaka kako bi se prouzrokovala seljačka buna. Igrač uzima dvije vlastite oznake seljaka koje drži skrivene iza zaslona i            izbacuje ih iz igre, te kao posljedicu toga odabire jednu bilo koju pločicu profesije na ploči i također ju eliminira iz igre. Seljačke bune imaju                    mogućnost razdijeliti države na dvije ili više dijelova. Ako ovom akcijom uklone posljednju pločicu guvernera pored određenog vojskovođe, tada            je s ploče automatski uklonjen i taj vojskovođa. Na ovaj način se mogu eliminirati i pagode, no više o tome kasnije. U slučaju da igrač koji                        odigrava akciju nije uveo vojskovođu seljaka u igru, to jest nalazi mu se iza zaslona, tada je dovoljno odbaciti jednu pločicu seljaka kako bi se                  poduzela ova akcija.

4.  Odbacivanje dvije pločice trgovca kako bi se izgradila pagoda. U igri postoje pet vrsta pagoda, po jedna za svaku pripadajuću profesiju. Tijekom              igre ako su ostvareni određeni uvjeti moguće je odigrati navedenu akciju izgradnje ove građevine. Ako se polaganjem pločica profesija nađu tri                iste boje poredane jedna uza drugu tako da tvore trokut, te ako nisu u konfliktu s drugim spojenim pločicama, tada imate mogućnost                              odbacivanja dvije pločice trgovca kako biste postavili pagodu na poziciju koje tvore trokut tri istovjetne pločice profesije. Pagode na kraju kruga              donose bodove za igrače koji ih kontroliraju vojskovođama u jednakoj boji kao što su pagode.

5. Zamjena do 6 pločica profesija. Kao akciju igrači imaju opciju odbaciti iz igre bilo koji broj pločica profesija koje drže skrivenima iza zaslona, a               kako bi povukli isti broj pločica iz vreće.

Na kraju poteza, kada igrač izvrši obje akcije, prikuplja dodatne bodove za sve pagode koje kontrolira. Također u ovom trenutku se ovisno o broju odigranih pločica iz vreće nasumično povlači isti broj. Pozicije na dnu ploče se također popunjavaju novim pločicama, ako su se odigravanjem trgovca uzimale s ove pozicije. Svi igrači koji su određenim reakcijama odigravali svoje pločice na potezu aktivnog igrača isto tako povlače nove pločice.

#772

Konflikti

Razlikujemo dvije vrste konflikta između igrača – revolti i ratovi.

Revolti nastaju kada jedan igrač postavi u jednu grupicu položenih pločica (državu) vojskovođu koji je iste boje poput suparničkog vojskovođe koji se već nalazi unutar te države. U tom slučaju igrač koji zadnji postavlja svojeg vojskovođu je napadač, a starosjedilac je branitelj. Revolt se razrješava tako da igrači prvo gledaju s koliko crnih guvernera je okružen njihov vojskovođa, ta brojka je njihova inicijalna snaga. Nakon toga počevši od napadača igrači imaju mogućnost odigrati dodatne pločice guvernera koje drže skrivene iza zaslona. Igrač koji iza zaslona drži crnog vojskovođu može ga upotrijebiti u ovom trenutku za dodavanje jedne dodatne snage. Tko god dostigne veći broj je pobjednik, a u slučaju izjednačenja pobjeda ide u prilog branitelju. Gubitnik mora povući svojeg vojskovođu iz date države, a pobjednik dobiva jedan bod u boji koja je dovela do konflikta. Oba igrača na kraju odbacuju sve odigrane guvernere koje su odigrali iza zaslona.

Ratovi su posljedica sjedinjenja dvaju ili više grupica spuštenih pločica na mapi (država), primjerice aktivni igrač položi na mapu jednu pločicu koja ih poveže u jednu cjelinu. Ako se tako jedna povezana mega država sastoji od više vojskovođa istih boja, tada nastupa ratno stanje. Za razliku od revolta u ovom slučaju se snaga crpi iz crvenih pločica ratnika. Svaki igrač prvo gleda koliko crvenih pločica ratnika je sadržavala njegova država prije spajanja. Nakon toga svaki igrač počevši od onog koji se nalazi s lijeva igraču koji je zadnji odigrao pločicu, ima mogućnost pojačati svoju snagu odigravanjem dodatnih crvenih pločica ratnika koje drži skrivene iza zaslona. Da stvar bude zanimljivija i drugi igrači se mogu uključiti u sukob bilo na jednoj ili na drugoj strani, čak i ako se ne nalaze osobno u datom ratu. Mogu upotrijebiti čak i svoje neiskorištene crvene vojskovođe kako bi pomogli svojim favoritima. Strana s najviše pločica ratnika pobjeđuje, a u slučaju izjednačenja o pobjedniku odlučuje igrač čije polaganje pločice je uzrokovalo rat. Gubitnička strana mora ukloniti svoje vojskovođe u crvenoj boji, te sve pločice ratnika na mapi. Za svakog uklonjenog suparničkog vojskovođu u crvenoj boji, pobjednik dobiva jedan bod u toj boji. Potom i pobjednička strana mora ukloniti određeni broj svojih ratnika, ovisno o brojci koju je izgubila gubitnička strana.

Kraj igre

Igra završava kada jedan od igrača mora povući nove pločice iz vreće, međutim u njoj više nema raspoloživih pločica za vući. U tom trenutku svi igrači otkrivaju sve raspoložive bodove koje su prikupljali iza zaslona. Svatko za sebe određuje u kojoj boji ima najmanji broj bodova, pritom mora ravnomjerno rasporediti i svoje džoker žute kockice bodova. Na koncu konačan zbroj kockica u boji kojih igrač najmanje posjeduje je finalni rezultat. Igrač s najvećim brojem bodova je pobjednik, a u slučaju izjednačenja igrači uspoređuju zbroj svojih drugih po redu boja kockica, a u slučaju da su i dalje izjednačeni ponavljaju ovaj postupak za iduću boju itd.

#773

Finalne misli

U početku igre sve počinje lijepo i prijateljski. Svatko na svojem kraju mape polaže i gradi svoje državice. No ubrzo kako kvalitetnih mjesta sve više ponestaje sukobi su neimenovani i sve učestaliji. Tako je bilo i u našem slučaju. Mirnodopsko polagano širenje vrlo brzo dosadi, pa krenu prve sabotaže, upadice i preotimanje protivničkih teritorija. Jednom kada jedna strana pokrene ciklus, nije neuobičajeno da se dvoje igrača zapletu u konstantne sukobe i podvaljivanja, gdje se drugoj strani želi vratiti milo za drago zbog nekog ranije nanesenog gubitka. Miljenko i ja smo definitivno prednjačili u tome, vjerojatno u tome leži jedan od razloga što smo na koncu obojica na kraju izgubili pred Slavicom koja je pobijedila s 13 bodova. Mi smo obojica imali po 10, ali je Miljenko imao više bodova u idućoj boji s najmanje kockica.

Igra je u Knizijinom dobrom stilu poprilično apstraktna u izvedbi sukoba i vođenja svoje frakcije. Svi koji očekuju nešto u stilu igara poput Clash of Cultures, Civilization i sličnih, bolje da ovaj naslov zaobiđu u širokom luku. Svi koji su navikli na apstraktne igre, pogotovo koji su navikli na Knizijine igre, u ovoj će definitivno uživati.

———————————————————————————————————————————————————————-

Za kraj večeri je morao pasti i jedan Terraforming Mars. Nasumičnim odabirom zaigrali smo s Elysium stranom ploče. Od korporacija Miljenko je igrao s Tharsis Republic, Slavica s Inventrix, te ja s Credicor. Miljenko nas je ponovno na svoj klasičan način preduhitrio na Milestones traci vrlo brzo prisvojivši Specijalista (produkcija od 10 određenog resursa) i Tajkuna (15 spuštenih zeleno-plavih karata). Jedva sam mu ispred nosa uspio preoteti Ekologista (4 karte s bio-oznakama). Naravno da je na to Slavici zasvijetlila crvena lampica pa je sve meteore upućivala upravo njemu… pa sve do trenutka dok nije spustio “Zaštićena staništa” (Protected Habitats). Što se tiče rejtinga teraformiranja svo troje smo bili tu negdje, doduše ja sam prednjačio, Miljenko je bio tri boda iza mene, a Slavica tri iza njega. Što se tiče stila igre Miljenko je išao na masivnu proizvodnju rude i energije, što je onda trošio na povećanje temperature. Ja sam pak sadio velike količine šuma što je podizalo kisik, a obje stavke su išle Slavici u prilog da stavlja i uzgaja različite životinjice. Nije bila doduše baš presretna kad sam uveo predatore na planet 😀 . Za kraj igre koji je ubrzo uslijedio Miljenko je od nagrada odabrao bodovanje Industrijalista (najviše resursa rude i energije), dok sam ja Benefaktora (dodatni bodovi za prvog i drugog igrača po poretku rejtinga teraformiranja). Na kraju igre uspio sam ostvariti pobjedu s 93 boda, slijedio je Miljenko s 85 bodova, te Slavica s 80.

#774 Netko zadovoljno trlja ruke očekujući pobjedu

Istanbul

Idući dan 24.01.2022. posjetila nas je Slavičina sestrična Sanja. Nakon razgovora u kojima su se nadoknađivale novosti od proteklog viđenja, odlučili smo se nakon jako dugo vremena zaigrati Istanbul s Mocha & Baksheesh ekspanzijom. Ova igra nam je bila pravo otkriće pradavne 2014. godine kada smo se s njom prvi put susreli u odmaralištu Solaris tijekom All A-Board događaja početkom rujna. Nažalost u moru brojnih drugih igara podosta rijetko nam je dolazila na stol.

Pravila

U igri, 2-5 igrača nalaze se u ulogama spretnih (ili manje spretnih  😛 ) trgovaca u Istanbulu.

Svaki igrač uz oznaku svog trgovca u odabranoj boji, dobiva i četiri oznake pomoćnika koji ga prate. Svih pet oznaka u svojoj boji igrači poslože jednu na drugu, s time da oznaka glavnog trgovca mora biti na vrhu. Zatim svi igrači svoje oznake postavljaju na početnu lokaciju igre (Fountain). Osim oznaka, svaki igrač na početku dobiva i početnu bonus karticu s određenom sposobnošću koju može iskoristiti tijekom igre, određeni broj početnih novčića iliti lira, a zavisno o tome koji je po redu na potezu (prvi igrač 2 lire, drugi 3, treći 4 itd.). Svaki igrač dobiva i vlastitu pločicu koja predstavlja drvena kolica za vuču, a na kojoj igrači skupljaju različita dobra hodajući kroz grad. U igri postoje tri bazna dobra – tkanina, začini i voće, te dragocjenosti koje predstavljaju unikatno vrste dobra do kojeg se malo teže dolazi. Sve četiri vrste moguće je naravno prodavati za novac na maloj ili velikoj tržnici. Cilj igre je zavisno o broju igrača kroz različite manevre skupiti određeni broj rubina prije svih ostalih. O načinima skupljanja rubina ćemo se dotaknuti nešto kasnije.

Igra je sastavljena od nekoliko različitih ploča lokacija koje su po određenim pravilima poredane jedna uza drugu tvoreći 4×4 mrežu. Ekspanzija Mocha & Baksheesh doda dodatne lokacije, pa se s njom mreža lokacija sastoji od 5×4 lokacija.

Igrači na svojem potezu pomiču svojeg glavnog trgovca zajedno sa svim pomoćnicima koji ga prate, za jedan do dva mjesta po lokacijama koje nude izvršavanje raznoraznih akcija. Da bi ste izvršili akciju pojedine lokacije, npr. napunili svoja kola do vrha jednom vrstom dobara, ili prodali određeni broj dobara na tržnici, morate izdvojiti jednog od svojih pomoćnika i ostaviti ga na toj lokaciji. On obavlja papirologiju na toj lokaciji za vas. Ako ponovno želite pokupiti tog pomoćnika, ili koristiti akciju te lokacije, morate se vratiti natrag do te lokacije kako bi ste to izvršili. Prema tome u igri morate neprestano planirati kojeg pomoćnika čete ostaviti na kojoj lokaciji, te akcije kojih lokacija su vam u datom trenutku potrebne, a koje nisu. Ako vam se trgovac nađe sam, bez pomoćnika koji ga slijede, tada ne možete koristiti akcije lokacija na koje stanete, sve dok ne pokupite barem jednog pomoćnika. Jedina iznimka u ovom slučaju je početna  pozicija (Fountain). Kada stanete na ovu lokaciju svi vaši pomoćnici, ma gdje god se nalazili, vraćaju vam se na početnu poziciju i možete ih ponovno koristiti. Također ako dođete na lokaciju na kojoj se već nalazi jedan igrač, morate mu platiti dvije lire kako biste koristili akciju te lokacije. U igri postoji i vaš član obitelji kojeg možete poslati na bilo koju lokaciju da izvrši akciju na toj lokaciji. No oprez. Ako drugi igrač dođe na polje na kojem se nalazi vaš član obitelji, može ga uhvatiti i poslati u policijsku stanicu jer trguje na njihovom području. Pritom će kao nagradu dobiti dva novčića ili bonus karticu. Na pojedinim lokacijama dodatno imate mogućnost susresti guvernera ili krijumčara, ponekad možda čak i obojicu. Prilikom susreta s guvernerom imate mogućnost povući jednu novu bonus karticu, te ako ju odlučite zadržati morate ju platiti dvije lire, ili možete odbaciti neku drugu bonus karticu koju ste već posjedovali. Bonus kartice su moćni benefiti koje možete aktivirati u pravim trenucima i ponekad na pravim lokacijama za dodatne pogodnosti. Prilikom susreta s krijumčarom imate mogućnost uzeti jedno bilo koje dobro, pod uvjetom da ga i platite s dvije lire ili s nekim dobrom koje već posjedujete. Nakon svakog susreta guvernerom i krijumčarom bacate dvije D6 kocke kako biste ustanovili na kojoj lokaciji ih se iduće može susresti.

Rubine je moguće skupiti na tri načina. Prvi je otići na lokaciju distributera dragog kamenja i kupiti za poveću svotu novca od njega. Drugi je mijenjanjem određenog broja dobara u sultanovoj palači. Treći način je izvršavanjem određenih radnji. Na primjer dođete na lokaciju na kojoj možete za sedam lire unaprijediti svoja kolica tako da mogu skupljati više resursa odjednom. To možete uraditi do maksimalno tri puta, budući da je to limit veličine kolica, i kada napravite tu akciju po treći put dobit ćete kao nagradu i jedan rubin. Također postoje lokacije velike i male džamije, gdje ispunjavanjem njihovih uvjeta otkrivate pločice benefita koje možete koristiti tijekom igre za dodatne pogodnosti. Dobivanjem i druge pločice benefita s velike ili male džamije, dobivate dodatno i jedan rubin. Tko prvi skupi na ova tri načina pet rubina pokreće kraj igre. Svi imaju još jednu rundu za odigrati nakon čega se gleda tko ima najviše rubina. U slučajevima izjednačenja gleda se kome je ostalo više novca.

Mocha & Backsheesh ekspanzija dodatno začini igru dodavanjem moćnog resursa kave, a da sve bude još zanimljivije tu su sada i nove lokacije koje uključite u igru. Specifičnosti novih lokacija je da možete na njima dolaziti do kave, koristiti za neke druge specifičnosti, ili mijenjati za rubine. Na lokacijama odsad možete susresti i trgovca kavom, koji će vam ju prodati za dvije lire ili jedno drugo dobro koje posjedujete. Dodatne bonus kartice vezane za kavu će dodatno začiniti već ustaljene iz bazne igre, no definitivno jedna od većih noviteta je ona vezana za kartice ceha. Na lokaciji sjedišta ceha možete doći do ovih novih moćnih kartica. Dosad su se igrači uvijek morali pomicati na svojem potezu, no ako posjedujete jednu od kartica ceha, možete ostati na mjestu kako biste ju aktivirali i sproveli njezin moćni benefit.

Osim što ekspanzija prošiti igru dodatnim lokacijama, također joj ponešto i produži trajanje, jer sada neovisno o broju igrača potrebno je skupiti šest rubina za pobjedu.

#775

Finalne misli

Igra je iznimno zabavna i lagana za savladati, te je kao takva odličan ulaz u svijet euro igara. U prilog joj definitivno ide i prelijepi vedri dizajn i ilustracije.

U našoj datoj partiji Slavica je uvjerljivo pomela pod s nama, prva prikupivši šest rubina. Slijedila ju je Sanja s tri, te sam ja bio zadnji sa svega dva. Tajna pobjede se zasigurno krila u činjenici da se prva uspjela domoći moćnih pločica benefita, a koje su joj otvorile razne nove mogućnosti za igru.

Praga Caput Regni

05.02.2022. smo bili pozvani kod Tompe na proslavu rođendana.

Osim uživanja u njegovom još jednom vrhunskom kulinarskom podvigu, susreli smo se po prvi put i s novom igrom koju je nabavio – Praga Caput Regni. Dobro da budem 100% transparentan bio je to zapravo moj prvi susret s igrom, budući da ju je Slavica zaigrala nešto ranije kod Miljenka prilikom Ivanovog (aka Sadistikovog) posjeta, a koji je i donio igru. Nisam im se tada nažalost mogao pridružiti jer sam robovao na poslu u vrijeme nalaženja. Po povratku Slavica mi je nešto pričala tu istu večer s velikim oduševljenjem o odličnoj novoj igri s kojom se susrela. Međutim teško je to u potpunosti riječima dočarati dok se i osobno ne zaigra. Praga Caput Regni je najnoviji hit našeg novog miljenika u svijetu dizajnera igara, naravno to može biti samo Vladimír Suchý (Underwater Cities, Pulsar 2849, Last Will, The Prodigals Club…). Svim vrsnim poznavaocima će ovo odmah biti naznaka koja kompleksnost se može očekivati od igre. No ovolika razina je ovoga puta čak i nas zatekla. Ovo je naša priča.

#776

Premisa

No kako bismo pošteno ispričali našu priču, moramo prvo krenuti od jedne druge i puno starije. Godine gospodnje 1346 kralj Karlo IV okrunjen je za novog Češkog kralja, a 1355. godine i za cara Svetog Rimskog Carstva. Kao jedan od najeduciranijih vladara u Srednjem vijeku, jedan od projekata mu je bio i preuređenje nove prijestolnice svojeg carstva – Praga. Igrači tu ulaze u igru kao članovi bogatog građanstva koji organiziraju brojne velike građevinske projekte, a sve kako bi stekli naklonost kod kralja. No samo jedan od njih će manevrirajući kroz razne prepreke i izazove uspjeti u tome.

Komponente

Igra se sastoji od poveće glavne ploče s prikazom Praga sa svim dostupnim pozicijama za izgradnje raznolikih zgrada, te pozicijama za napredovanje kroz grad i izgradnje poznatog Karlovog mosta. Na samom vrhu ploče s lijeve strane se nalazi pozicija za napredovanje na tzv. “Zidu gladi”, te odmah do nalazi se mjesto za napredovanje u katedrali Sv. Vida. Oba mjesta se sastoje od nekoliko pozicija u ravnini i nekoliko razina po kojima se možete uspinjati s oznakama u vašoj boji. Napredovanje na ovim pozicijama će donijeti određeni broj bodova na kraju igre. Odmah ispod nalaze se kraljevi pečati. Kada tijekom igre jedan od igrača zavrijedi kraljev pečat, ima mogućnost odabrati jedan od dostupnih i prisvojiti ga samo za sebe. Kraljevi pečati donose određene dodatne bodove na kraju igre onom igraču koji ih prisvoji. S desne strane se nalazi veliki kotač s kojeg će igrači na svojem potezu birati i uzimati akcije, te po njihovom razrješenju vraćati ih na prvo slobodno mjesto na kotaču i zavrtjeti za određena mjesta u zadanom smjeru. Kotač na sebi ima utore na različitim pozicijama s unutarnje i vanjske strane. Zavisno s kojeg utora uzimate akcijsku pločicu možete aktivirati dodatne pogodnosti s unutarnje strane kotača, a zavisno s koje vanjske pozicije za neke akcije ćete možda morati dodatno platiti zlatnicima, dok ćete za druge pak dobiti dodatne bodove.

Svaki igrač će imati svoju pripadajuću igraću ploču na kojoj će moći pratiti razinu zlata i kamena koje proizvodi. Na gornjem dijelu će se nalaziti dva manja kotača, jedan za zlato, a drugi za kamen. Zadnja otkrivena brojka na kotaču daje informaciju koliko dotičnog resursa se ima u zalihama. S donje strane ploče se nalaze dvije vodoravne trake za zlato i kamen. Zadnja otkrivena pozicija daje informaciju koliko pojedinog resursa se producira ako se odabere potrebna akcija za to. Napredovanjem na ovim trakama osim veće produkcije otkrivat će se i razni drugi benefiti što se dalje napreduje na traci. Na samim krajevima se nalaze kraljevi pečati. S desne strane ploče se nalaze dvije okomite trake, jedna za praćenje stupnjeva tehnologije, a druga prati status pojedinog igrača na Karlovom sveučilištu. Napredovanjem na traci tehnologije i dolaskom do određenih pozicija otkrivat će se nove moćne tehnologije. Na kraju igre gleda se zadnji otkriveni broj na traci tehnologije, te razina statusa na Karlovom sveučilištu, obje stavke se pomnože te toliko dodatnih bodova se dobiva na kraju igre.

Treća bitna komponenta igre su akcijske ploče s prikazanih šest različitih akcija koje igrači mogu poduzeti na svojem potezu. Svaki igrač će dobiti svoju generičnu, no tijekom igre možete unaprijediti šest bazičnih akcija s poboljšanim inačicama. Generalno ste limitirani odabirom jedne akcije po potezu, međutim ima načina kako se može odigrati i jednu dodatnu akciju po potezu. Okolo akcijskih ploča igraći će graditi zidine postavljajući šesterokutne pločice.

Posljednja no nimalo nebitna stvar je oznaka vašeg nadglednika koji putuje po kraljevom putu sve do samog Karlovog mosta, a gdje može nadgledati njegovu izgradnju. Na putu dobivate razne benefite i bodove, koje s napretkom pozicija postaju sve moćnije i moćnije. Dolaskom do zadnje dvije pozicije dobiva se mogućnost sudjelovanja u izgradnji mosta, što poprilično košta, no svaka pločica koju položite na most donijeti će određene dodatne bodove na kraju igre.

Od ostalih bitnih stvari tu su još resursi jaja, bijelih i zlatnih prozora, te crvenih i plavih utjecaja. Jaja na određenim lokacijama i akcijama se mogu pretvarati u druge resurse, a na kraju igre određena brojka ih nosi dodatne bodove. Dva zlatna prozora, ili kombinaciju jednog zlatnog i jednog bijelog se mogu iskoristiti za jednu dodatnu akciju po potezu. Dva bijela prozora se mogu iskoristiti za penjanje na iduću razinu na “Zidu gladi” ili katedrale Sv. Vida, pod uvjetom da igrač ima potrebne resurse koje dodatno treba platiti za to. Crveni utjecaj se koristi na kraju igre prilikom bodovanja pozicije katedrale Sv. Vida, a plavi utjecaj za bodovanje “Zida gladi”. Jednostavno na kraju igre se gleda na kojoj poziciji se nalazite na pojedinim mjestima te pomnožite s brojem prikupljenih utjecaja određene boje, te se dobije tolika količina bodova.

Priprema

Sve oznake različitih resursa se postave na jednu stranu stola gdje će biti lako dostupni svima. Početni stadij Karlovog mosta se postavlja na za to predviđeno mjesto, pločice IV i V stadija se ispremiješaju i postave pored mosta. Jedna polovica pločica stadija V se postavlja pokraj mjesta katedrale.

Produkcijske pločice se postavljaju na za to predviđeno mjesto na rijeci koja razdvaja grad.

Zavisno o broju igrača određene pozicije donjeg grada se popunjavaju pločicama trgova. U manjem broju igrača neke pozicije oko trga će započeti igru popunjene. Oko trgova na slobodnim pozicijama igrači će tijekom igre graditi pojedine zgrade pomoću akcije gradnje.

Pločice tehnologija se razvrstaju po stadijima i svaki kup se zasebno ispremiješa.

Makete pozicija “Zida gladi” i katedrale Sv. Vida se sastave i postave na za to predviđene pozicije na vrhu glavne igraće ploče.

Kotač akcija se namjesti tako da se postavi tako da strelica pokazuje poziciju s oznakom broja igrača koji igraju. Pločice akcija se ispremiješaju i nasumično postave na prvih šest pozicija iza strelice. Oznaka broja kruga se postavlja na poziciju zavisno o broju igrača, a druga bež oznaka se postavlja unutar posebnog utora na kotaču. Jedanput kada kotač napravi jedan cijeli krug ova oznaka će upasti u posebnu rupu s donje strane ploče, čime se označava da su igrači odigrali jedan puni krug.

Ispod kotača akcija tri različite vrste građevina se ispremiješaju i određeni broj raspoloživih za izgradnju se otkriva i postavlja na predviđene pozicije. Igra započinje od I stadija građevina, no s napretkom krugova ući će u igru i moćnije inačice iz II stadija.

Svaki igrač uzima svoju pripadajuću igraću ploču te okreće kotače s prikazom dostupnih resursi zlata i kamena na broj 2. Također svaki igrač postavlja oznake napretka na određenim trakama na za to predviđena mjesta. Tri preostale oznake se postavljaju oko dvaju kotača resursa.

Svaki igrač također uzima svoju akcijsku ploču, postavlja oznake u svojoj boji na početne pozicije “Zida gladi” i katedrale Sv. Vida, te postavlja svojeg nadglednika na glavnu ploču u neposrednoj blizini početka puta.

#779

Pravila

Prvi igrač koji započinje igre je naravno onaj koji je zadnji posjetio Prag.

Na svojem potezu svaki igrač prolazi kroz sljedeću proceduru:

I. Odabir jedne akcijske pločice s kotača akcija.

Svaka pločica ima dvije strane, što znači da možete odabrati za odigrati jednu od dvije ponuđene akcije. Dodatno možete dobiti posebne pogodnosti navedene s unutrašnje strane kotača na lokaciji akcijske pločice koju uzimate. Zavisno o poziciji vanjskih polja oko kotača s koje uzimate akcijsku pločicu, možete dobiti dodatne bodove, ili ste primorani zlatnicima dodatno platiti za uzimanje baš s te lokacije.

II. Izvođenje odabrane akcije te po mogućnosti jedne dodatne.

Akcijske pločice koje odaberete sadrže iste akcije koje su sadržane i na akcijskim pločama koje svaki igrač dobije na početku igre. Bitno je razlikovati da odabirom akcijskih pločica birate vrstu akcije, a ona navedena na vašoj akcijskoj ploči će se izvesti. Na početku igre će obje akcije biti istovjetne, no kroz igru se one na akcijskim pločama igrača mogu poboljšavati kroz nadogradnje.

Razlikujemo 6 različitih vrsta akcija:

  1. Upravljanje rudnicima. Imate dvije opcije. Jedna je da pojačate produkcijsku moć svojih rudnika za jedan stupanj, te dodatno dobivate jedan zlatnik. Druga opcija je produciranje određenog broja zlatnika zavisno o zadnjoj otkrivenoj brojci na traci, te dodatno dobivate dodatne resurse koji su navedeni na pojedinim otkrivenim poljima.
  2. Upravljanje kamenolomom. Kao i s rudnicima i ovdje imate dvije opcije. Jedna je da pojačate produkcijsku moć svojih rudnika za jedan stupanj, te dodatno dobivate jedan resurs kamena. Druga opcija je produciranje određenog broja kamena zavisno o zadnjoj otkrivenoj brojci na traci, te dodatno dobivate dodatne resurse koji su navedeni na pojedinim otkrivenim poljima.
  3. Nadogradnja akcije. S ovom akcijom možete unaprijediti svoje već postojeće akcije na akcijskoj ploči. Jednostavno od dostupnih i otkrivenih pločica odaberete jednu, te ju položite na svoju akcijsku ploču na pripadajuću poziciju. Odsad nadalje prilikom odigravanje dotične akcije izvodit ćete njezine poboljšane mogućnosti. Također prilikom uzimanja pločica nadogradnji napredujete na tehnološkoj traci, za jednu poziciju ako je nadogradnja iz I doba, ili za dvije pozicije ako je iz II doba. Većina pločica nadogradnji na svojim rubovima ima oznake crvenih utjecaja, a na stranama se mogu nalaziti simboli različitih unikatnih resursi ili bodova. Iznimno je bitno stoga kako će se postaviti nove pločice akcija, jer kada se neki od simbola poklope moguće je dobiti dodatne zgodne stvarčice. Npr. kada se dva ruba pločica s oznakama crvenog utjecaja spoje u jednu cjelinu, dobivate kao nagradu jedan crveni utjecaj. Ili stranica pločice s prikazom bijelog prozora se poklopi sa stranicom druge pločice s prikazom 2 boda, kao nagradu dobivate jednu oznaku bijelog prozora i automatski se pomaknete na bodovnoj traci za 2 boda.
  4. Gradnja zida. S ovom akcijom izabirete jednu od ponuđenih pločica zidina, plaćate njenu cijenu, te ju polažete na jednu od pozicija oko akcijske ploče. Kao i s polaganjem unaprijeđenih akcija tako i ovdje nastojite da vam se poklope simboli sa susjednim pločicama (onih od akcija ili drugih pločica zidina). Dodatno za većinu odabranih pločica zidina ćete se pomicati i na traci “Zida gladi”, te moguće dobiti i neke instant bonuse i resurse.
  5. Gradnja zgrade. S ovom akcijom izabirete jednu od ponuđenih pločica zgrada, plaćate njenu cijenu, te ju polažete na glavnu ploču na jednu od slobodnih pozicija oko pločica trgova. Ove pločice također možete slagati tako da im se rubovi s plavim oznakama dodiruju, što će vam donositi plave oznake za bodovanje “Zida gladi” na kraju igre. Izgradnjom većine ovih pločica također ćete napredovati na poziciji katedrale Sv. Vida, a dobivat ćete i određene instant bonuse i resurse. Prilikom izgradnje nekih zgrada polažete na njih i jednu kockicu u vašoj boji. Kada se popune sve pozicije oko pojedinog trga, igrač s najviše položenih kockica na zgradama će za svaku zgradu dobiti po jedan bod.
  6. Izgradnja kraljeve ceste. Pomoću ove akcije se napreduje na kraljevoj cesti. Odigravanjem akcije jednostavno pomaknete oznaku svojeg nadglednika na iduću poziciju, te pritom izvršite efekte koji su navedeni na toj lokaciji. Većinom će to biti dobivanje određenih resursi i/ili mijenjanjem jedne vrste za drugu. Dolaskom do pozicije IV mora se platiti jedno jaje kako bi se stupilo na nju. Kada se zadovolji ovaj mali uvjet uzimaju se s vrha tri srebrne pločice, odabire jedna i polaže na jedno od slobodnih mjesta na mostu. Za kraj se kao nagrada uzmu svi bonusi koji su navedeni na pločici i poziciji na mostu koja je prekrivena. Dolaskom do zadnje V pozicije također je potrebno platiti jedno jaje, no ovoga puta se uzimaju sve zlatne pločice i odabire jedna za položiti na most. I u ovom primjeru se uzimaju bonusi s pozicije na mostu koju je prekrila pločica, no zlatne pločice donose određene dodatne bodove na kraju igre.

Bilo koju dodatnu akciju po potezu možete izvesti tako da odbacite dva bijela prozora.

III. Vraćanje izvedene akcijske pločice na prvi slobodan utor kotača i okretanje do pozicije s oznakom strelice.

Okretanje kotača akcija ujedno određuje duljinu trajanja pojedinog kruga. Kada posebno postavljena kockica na kotaču uslijed okretanja upadne na određenom mjestu u postavljenu rupu, to znači da je kotač napravio puni okret, što znači kraj jednog kruga i početak drugog. Na polovici igre pločice zgradi, zidova i naprednih akcija zamijenit će se jačima iz II doba.

#778

Kraj igre

Zavisno o broju igrača igra će imati određeni broj krugova, no bilo kako bilo svaki igrač će imati svojih sigurnih 16 poteza tijekom igre.

Po završetku finalno bodovanje sastoji se od nekoliko faza.

  1. Bodovanje nepopunjenih trgova. Svaki igrač s najviše vlastitih oznaka na zgradama oko određenog trga koji nije popunjen će dobiti bodove navedene s donje strane pločice trga.
  2. Bodovanje akademija.  Svaki igrač za sebe gleda na svojoj igraćoj ploči najviše dostignutu brojku na traci tehnologije, te taj broj pomnoži sa zadnjom vidljivom pozicijom na traci statusa na Karlovom sveučilištu. Ako zadnja dostignuta pozicija na traci statusa na Karlovom sveučilištu nema prikazane bodove, tada je rezultat ovog bodovanja očito nula.
  3. Bodovanje “Zida gladi” i katedrale Sv. Vida. Za obje pozicije prvo bodujete red do kojeg ste došli sa svojim oznakama, potom bodujete oba stupca na kojem se nalaze vaše oznake, i to tako da brojku na dnu stupca pomnožite s brojem pripadajućih utjecaja koje ste prikupili tijekom igre (plave oznake za bodovanje “Zida gladi”, te crvene za bodovanje katedrale Sv. Vida).
  4. Bodovanje zidina. Ovisno o broju izgrađenih zidina oko vaših akcijskih ploča, dobiti će se i pripadajući broj bodova, i to u omjeru 3 izgrađene pločice zida za 4 boda, 4 za 10 bodova, te 6 ili više za 18 bodova.
  5. Bodovanje kraljevih pečata i zlatnih pločica. U ovom koraku igrači si zbroje sve bodove koje im donose kraljevi pečati i zlatne pločice na koje polažu prava.
  6. Bodovanje preostalih jaja. Preostala jaja koja su vam ostala u zalihama na kraju igre također donose i određen broj bodova, i to u omjeru 1 jaje za 1 bod, 2 za 3 boda, 3 za 6 bodova i 4 ili više za 10 bodova.

Pobjednik je jasno igrač s najvećim brojem bodova, a u slučaju izjednačenja gleda se poredak igrača gdje igrači koji kasnije startaju imaju prednost.

Finalne misli

Ovo je definitivno jedna od onih igara zbog kojih zaželite posjetiti određeni grad i istražiti sve njegove posebnosti s kojima ste se susreli kroz igranje. Sve s čime se susrećete u igri ima određenog značenja za grad i u stvarnosti. Primjerice zašto su resursi jaja toliko bitni kod dobivanja raznih benefita. Nikad ne biste pomislili da je to stoga što su se jaja koristila kao jedan od najbitnijih vezivnih materijala prilikom izgradnje Karlovog mosta. Ostale zanimljivosti vam ipak nećemo otkriti, ali u pravilima je jedna cijela stranica posvećena kratkim opisima znamenitosti grada. Pravila su uostalom kao i sama igra zaista prekrasno oslikana, sažeta i jasna.

Druga stvar koja nas je pozitivno iznenadila jest količina komponenti s obzirom na cijenu. Na stranicama Igraj.si se može naći za svega 332,40 kuna, ili 43.90€ , što je potpuno suludo dobra cijena za ovako veliku i kompleksnu igru. Osim enormne igraće ploče imati ćete čak 13 kartonskih ploča za odvajanje raznih kartonskih oznaka. Kako u igri nema nikakvih karata niti kartica, nema niti dodatnih troškova oko kupovine zaštita za iste.

Što se tiče same igrivosti Suchy nije nimalo razočarao, dapače ovo mu je vjerojatno najbolja igra dosad, ali i najkompleksnija. Čak i stare iskusnjare će osjećati određeno ključanje mozga usred raznoraznih dostupnih opcija i kombinacija. Iskreno možda se ovoga puta čak malo i pretjeralo. Prvu partiju ćete se definitivno osjećati potpuno pogubljeno usred svih mogućnosti. Računajte da nema apsolutne teorije da konkurirate u svim područjima igre, stoga je najbolje koncentrirati se na 2-3 segmenta, nego li raspršiti taktiku na sve strane. Jednom kada sve legne na svoje mjesto očekuje vas pravi užitak. Naravno pod uvjetom da je teška euro igra vaš tip čaja koji pijete 🙂 .

——————————————————————————————————————————————————————————–

06.02.2022. smo ponovno imali zakazano druženje sa Sanjom, a ovoga puta nam se pridružio i Siniša. Kako im se prilikom zadnjeg zajedničkog druženja prilikom Sanjinog rođendana Terraforming Mars iznimno svidio, odlučili smo ponoviti lijepo iskustvo.

#780

Od kompanija zaigrali smo prema rasporedu igranja sa sljedećima:

  1. Siniša (Thorgate/Green)
  2. Mislav (Thorgate/Black)
  3. Slavica (UNMI/Blue)
  4. Sanja (Ecoline/Red)

Kako su Sanja i Siniša novaci, većina podvala i asteroida je letjelo između Slavice i mene. Što se na kraju igre pokazalo kao gotovo dobar balans, jer je na koncu pobijedila Sanja s 81 bodom, slijedio sam ja s 79, Slavica s 76, te na koncu Siniša s 48.

Četiri dana poslije smo pak zakazali druženje s Ivanom aka Nindžom, a kojeg spletom raznih okolnosti nismo imali prilike vidjeti već praktički pet godina. Posao i životne obveze nažalost ponekad i previše utječu na čovjekov život. Srećom pa su tu spletovi lijepih okolnosti, a i društvene igre.

Nakon vjerojatno blizu tri sata nadoknadi novosti u životima, došla je na red i odluka što zaigrati. Kako se Ivan u zadnje vrijeme više uključio u RPG sfere, odlučili smo zaigrati nešto najsličnije tome, a po mogućnosti da ne traje 6-7 sati, budući da je tada već bilo oko 22h. Odluka je bez previše mozganja pala na Elder Sign, a Ivan se odlučio za Omens of Ice scenarij. Slavica i ja smo prije toga svega jedanput igrali ovaj scenarij, tako da isto nismo imali previše iskustva.

Od istražitelja zaigrali smo sa sljedećima:

  1. Slavica – Patrice Hathaway
  2. Mislav – Silas Marsh
  3. Ivan – Agnes Baker

Slavičina sposobnost Patrice je bila da prilikom dobivanja tragova, dobiva još jedan dodatni. Također ostali igrači mogu na svojem potezu trošiti njezine tragove za ponovno bacanje kocaka. Ivanova Agnes Baker je imala sposobnost mijenjanja rezultata na kockama za one koje osigura na svojim karticama magija. Moj snažni pomorac Silas je pak žrtvujući dvije životne snage mogao spriječiti pomicanje sata na svojem potezu.

Drevni bog protiv kojeg smo zaigrali je bio Rhan-Tegoth, a koji nas je kažnjavao s gubitkom dvije životne snage jednog istražitelja, svaki put kad bi se prikupilo jedno ili više drevnog znamenja. Za pobjedu nam ih je trebalo 10.

#782

Kako to obično i biva na početku, počelo je iznimno dobro. U svega par poteza otvorili smo dvoje vrata u drugu dimenziju i skupili polovicu drevnog znamenja potrebnog za pobjedu. Imali smo čak i poprilično sreće na kockama. Poteškoće su krenule kada smo ohrabreni početnim uspjehom odlučili zaći dublje u opasnija bespuća Aljaske. Vrlo brzo smo se našli napadnuti sa svih strana od raznih životinja, nedaća, te brojnih čudovišta i nemani iz kojekakvih dimenzija. Vrijeme se također sve više i sve brže pogoršavalo, što nam je dodatno usporavalo napredak. U dva navrata smo zbog određenih događaja čak i izgubili skupljeno drevno znamenje. Usprkos tome uspjeli smo dogurati do osam primjeraka i činilo se da bismo uz malo sreće ipak mogli izvući pobjedu. Nažalost svu sreću smo izgleda ispucali na samom početku igre, jer su se u tom trenutku i kocke počele okretati protiv nas. Tako da smo na kraju ipak izgubili, s pobjedom svega nadomak ruke.

Usprkos tome lijepo smo se zabavili, a u par instanci i pošteno ismijali. Jedan od vrhunaca je vjerojatno bio pokušaj Slavičinog rješavanja određene lokacije, kada su joj se zaredali razni pehovi pa se na lokaciju na koncu nagomilala cijela sila čudovišta. Tako da joj je za uspjeh misije i poraz svih protivnika trebalo uspjeha na 9 kocaka, a Slavica je imala mogućnost koristiti ih 5. Na što smo pali u histerični smijeh kako su “šanse” na našoj strani. Pa sad recite da se ne može očajno gubiti i s duhom 🙂 .

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.