Epizoda #44: Vremenske priče: II dio i Punski ratovi

Nastavak avantura je uslijedio 08.02.2020. Da stvar bude bolja, ovoga puta su nam se pridružili Tompa i Marijan. Ali samo malo pitate se. Miljenko – 1, Slavica – 2, Mislav – 3, Tompa – 4, Marijan – 5. Zar nije ovo igra za do 4 igrača. Pa jest, ali kada nam se pružila prilika za proširivanjem ekipe, zašto ne radi dobre zabave pronaći načina da nas se i više ukomponira. U tu svrhu Slavica i ja smo igrali s istim likom, a koji je zbog toga djelovao kao netko tko pati od bipolarnog poremećaja.

#517

Epizoda pred nama je bila Lumen Fidei i radnja nas je vodila u 1419. godinu u Španjolsku pri kraju Rekonkviste. Za promjenu ovoga puta nismo mi bili ti koji su kasnili u sobu za transfer, već Bob. Neobično za nekoga koga smo smatrali tako pedantnog i tko pazi na vrijeme. Umjesto njega Laura nam kreće s objašnjavanjem misije, kada napokon Bob hitro upada u prostoriju nastavivši gdje je kolegica stala. Prema informacijama koje dobivamo dio smo delegacije koja je zadužena da otprati Michel d’Aillyja, izaslanika pape Martina V., na tajni sastanak kršćanskih vojnih redova. Čini se da nekakav neobičan kamen privlači pozornost sviju. Naša misija je locirati ovaj objekt i vratiti ga natrag u agenciju.

Robot Sam preuzima riječ upućujući nas detaljnije u period ljudske povijesti u koji krećemo, kao i što možemo očekivati. Čini se da su u tijeku veliki vjerski sukobi između dviju zaraćenih strana, i da nas prebacuju u Aragon svega koje desetljeće prije završetka borbi. Upućuje nas također u unikatnost ove epizode. Likovi koje dobivamo na odabir imaju različitu razinu vjere, s time da je pobožnost najviši stupanj, a heretik dijametralno suprotan. Zbog različitih akcija koje ćemo činiti tijekom igre kao grupa, ovo mjerilo će se svako malo mijenjati, a tako i naš odnos prema svijetu u koji idemo.

Od likova Miljenko je zaigrao u ulozi redovnika brata Francisca, Marijan u ulozi opakog teutonskog viteza Johann Kriega, Tompa u ulozi vjernog sluge Ramona, i Slavica i ja u ulozi plemenite španjolske dame Fabiole De Leon.

POČETAK SPOILERA!!!

Pozadinska mjuza za štimung.

I. Poglavlje

Probudili smo se na plaži. Lijevo od nas su se nalazila osobna kola od eminencije, odmah do njih Michel d’Ailly je blagoslovljivao nekog viteza. Pored njega vitez na konju po imenu Rodrigo de Campo iz redova Montessa nam se ponudio uvesti nas u obližnji dvorac. U daljini Mauri su imali postavljen svoj šator, a pored njih Tariq ibn Zayhid je nudio različite vrste čajeva. Prije nastavka dalje, naš dobri brat Francisco (Miljenko) je obio škrinju vezanu za kola, Tompa je otišao na blagoslov kod Michel d’Aillyja, Marijan na čaj kod Tariqa, a Slavica i ja smo bezuspješno pokušali orobiti slijepog Maura u šatoru.

Upućeni vitezom Rodrigom ušli smo u zamak i stigli do velike dvorane gdje je bilo u tijeku žustro vijećanja vitezova svih redova. Od istaknutih veličina bio je tu starješina reda Montessa Romero de Corbera, starješina reda Santiago Alvaro de Luna, i vođa reda Ivanovaca Clement de Gibelin. Iako smo zakasnili, čini se da današnji sastanak nije polučio nikakvim rezultatima. Na odlasku starješini Santiagu je ispao iz džepa prsten, koji smo uspjeli krišom pokupiti. S Clementom de Gibelinom smo se utrapili za kartu Akre, a dobili smo zauzvrat svitak iz Antiohija. U svitku se spominje misteriozan kamen koji je otpao Luciferu s čela kada je prognan iz Raja. Kamen je pao u Edenski vrt gdje ga je pronašao Adam i ponudio Lilith, svojoj prvoj ženi. Lilith prihvati kamen, ali pobjegne s njim iz Edenskog vrta. Očajan Adam zamoli Boga za pomoć i on pošalje tri anđela da ju nagovore da se vrati, međutim ona odbi. Bog je stoga kazni time što će joj se sva djeca rađati mrtva. Daljnjim bijegom žena naiđe na demona Samaela i skrasi se s njime. Demon uze ime Adam Belial i nauči Lilith kako koristiti moći kamena.

Uistinu potresna priča s prvim tragovima našeg konačnog cilja. Iduća destinacija nam je skriptorium, gdje uz slabu svjetlost svijeća redovnici marljivo prepisuju knjige. U jednoj zabilješci pronalazimo spiske sa suđenja određenog Adhemar de Vignana, a kojeg inkvizicija osuđuje na zatvor i vječni zavjet šutnje. U drugom pak dokumentu se spominje da onaj koji je Pao će biti pronađen od Protivnika, te da će pod svijetlom mjesečine otkriti svoju pravu prirodu. Misterija biva se intrigantnijom. Jedan od redovnika nas moli da nikako ne idemo u podzemni prolaz, kako ništa dobrog nećemo pronaći tamo.

Suprotno savjetu, to je upravo lokacija na koju iduće krećemo. Osim obilje vlage, nailazimo i na brojne redove ćelija. U jednoj od njih nalazi se sklupčan sjedokosi starac, režući na nas poput divlje životinje. Michel d’Ailly radi znak križa te neka nevidljiva sila pribija nečastivog uza zid. Ispovijeda se da je on upravo onaj vitez Templar koji je osuđen na tamnicu i vječnu šutnju. Prilikom pada Antioha izgubio je borbu u duelu od stanovitog Saul Kalhula, jednog od vojnika iz sultanove Crne straže. Zauzvrat za iskazanu milost i poštedu života, sklopio je pakt s ovim ratnikom. Kakav točno s obzirom na to da bi prema godini rođenja starac ispred nas trebao imati 338 godina, mogli smo samo zamišljati o kakvom paklenskom paktu se radilo. U drugoj vinskoj prostoriji ispunjenoj ogromnim bačvama, nailazimo na truplo sa snopom ključeva i buteljom vina. Uzimamo oboje i krećemo prema još jedinoj preostaloj neistraženoj prostoriji – konjušnici. Međutim na putu nam se isprječavaju arapski ratnici te kreće opaka borba. Srećom snažni Teutonski vitez Johann Krieg (Marijan) uspijeva ih riješiti kao od šale.

Vrijeme nam je tu isteklo, pa smo se morali bolje i efikasnije okušati u akcijama. Dobili smo i više vremena na raspolaganje pa je i to bitno olakšalo igru. Nastavljamo s pričom u trenutku kada smo se zaputili u konjušnicu.

U konjušnici tri polupijana viteza iz reda Santigao nasrću na nas. Čini se da čuvaju neka zatvorena kola. Uspijevamo ih podmititi s još alkohola da nas ostave na miru, te produžujemo dalje do kola. Kako se približavamo stari čovjek po imenu Melchisedech se nabija na rešetke i moli za milost da ga oslobodimo. Učinivši upravo to objašnjava nam kako je astrolog u službi lorda Alvara, te kako i sam želi doći do misterioznog kamena kako bi ga proučio.

#518

Iza drugih rešetki nazire se lik prelijepe egzotične žene. Predstavlja se kao Yasmina, miljenica Regent Ali al-Aminza, vizira Granade. Traži od nas da i nju oslobodimo, no u tom trenutku Michel d’Ailly žustro stupa između nas i zatočenice tvrdeći da je sotonin agent. Žena na to priznaje da je agent grupe Syaan, poput i našeg dragog papinog izaslanika koji nam se lažno predstavio. Kako smo svi ovdje s istom misijom, predlaže da joj dopustimo da nam se pridruži. Odbili smo tu ponudu.
Izašavši u dvorište zamka na svježi noćni zrak, dočekao nas je pravi pakao. Oni maskirani ratnici koje smo susreli u tunelima su bili tek prethodnica, sada je cijela okolina bila ispunjena maskirnim arapskim ratnicima koji su ubijali nespremne kršćanske vitezove. Zapaljive strijele su letjele na sve strane, vatra je počela obuhvaćati okolne zgrade. U cijeloj toj zbrci uspjeli smo se probiti do mehanizma za podizanje masivnih rešetki ulaza u zamak, uskočiti u jedan od jurećih kola i pobjeći u noć.

II. Poglavlje

Uspjeli smo umaknuti od pakla na zemlji u koji je zapao zamak, no daleko od toga da smo bili na sigurnom. Arapske patrole su nam bile za petama, a uza to valjalo je ući u trag idućoj korisnoj informaciji koja bi nas mogla dovesti do kamena.

Na putovanju nailazimo na poludjelog pustinjaka koji se čini da poznaje vremenske tokove izvan svojeg razdoblja, na drugoj lokaciji upoznajemo talijanskog trgovca Bernardo Tolomeia. U jednom klancu nailazimo na vitezove reda Santigao koji ugledavši prsten svojeg starješine Alvaro de Luna, udijeljuju nam gostoprimstvo i zaštitu. Sklanjamo se privremeno i u jednom samostanu. Tu nam redovnik po imenu Rodrigue liječi duševne rane, dok se starija časna sestra brine za one fizičke prirode. Upoznajemo i veselog arapskog glazbenika po imenu Ibn Zamrak, a koji nas upučuje do jazbine određene Ewe, a koja bi nam mogla pomoći da se sigurno domognemo Granade.

Na daljnjem putu nailazimo na vojnike pod zapovjedništvom fanatičnog svečenika i kola sa dvije zarobljene žene. Pokušaji da se urazumi tamničare da se pusti na slobodu jadne žene prerasta u to da se i nas same optuži da smo heretici. Slijedi kratka ali krvava borba, te na koncu sami osobno oslobađamo nesretnice.
Nažalost izgubili smo previše vremena u kavgi, te su nas ubrzo sustigle obje Maurske ophodnje. Bilo je ih previše, i na koncu smo svi pokleknuli i bili primorani restartati misiju od trenutka bijega iz zamka. Ovoga puta uspješnije izbjegavamo patrole i uspijevamo pronaći Ewinu jazbinu. Budući da smo spasili njezine kćeri iz kandži onog fanatičnog svečenika koji ih je naumio spaliti na lomači, Ewa kreira vihor koji nas prebacuje direktno pred vrata Granade.

III. Poglavlje

Nebo se ponovno sve više mrači pred nadolazećim crnim oblacima. Neometani vremenom dugačke trgovačke karavane sporo prilaze posljednjem Maurskom uhodištu na Iberskom poluotoku. Nedaleko ulaza u grad stražari maltretiraju nekog ubogog starca. Sažalivši se nad njim priskačemo smiriti situaciju. Zahvalan na pomoći starac nam se povjerava kako su stražari podosta živčani zbog nedavnih napada Crne Straže povodom skorašnje sjedanja na prijestolje mladog Emir Mohammed Al-Mutamassika. Ispostavlja se da starac baš i nije sasvim netko za koga se izdaje kada nam predaje mini vremenski konvektor, koji nam daje još vremena.

Ubacivši se u karavanu uspijevamo nakon toga ući u grad. U gužvovitim ulicama lako smo se stopili s masom. Međutim još veće pomračenje neba popraćeno udaljenim tupim zvukovima izazova pravi ljudski stampedo. Nešto dalje vojnici emirata se sukobljavaju s pripadnicima Crne Straže, a mi se odlučujemo uskočiti i pomoći onima koje smatramo dobrim momcima. A to sigurno nisu oni koji sebe nazivaju Crnom Stražom. Nakon toga produžujemo dalje do kuće astrologa Abdul Ajeeba, ispred čije kuće stražare dvojica pripadnika Crne Straže. Pokušavamo pronaći drugi ulaz u kuću i svejedno nabasamo na jednu patrolu stražara ušavši odmah u sukob s njima.

Svladavši ih pronalazimo u kući starijeg ranjenog muškarca i njegova mladog slugu. Astrolog nas na samrti upućuje da poslušamo slijed brojeva koji je upamtio njegov mladi sluga, da će nam biti od pomoći, nakon čega vječno sklapa kapke. Izašavši ponovno vani uočavamo tamnu krilatu priliku kako kleči na vrhu zidića, samo da bi ubrzo raširila velika krila i odletjela.

Vraćamo se do emiratovih vojnika gdje nas zapovjednik zahvalan na pomoći odvodi na sigurno u palaču namjesnika Ali al-Alminza. U prostranoj odaji dočekuje nas zamišljeni namjesnik s dvojicom stražara. Savjetuje nam da pošto poto brzo napustimo grad jer se spremaju loše stvari. Iza njega emir Mohammed Al-Mutamassik promatra mračno nebo sa svojom pratnjom. U jednom trenutku netko vrisne da tamne mrlje na nebu nisu zapravo oblaci, već horde šišmiša. Emir na tu konstataciju bezumno bježi sa scene. Uočivši nas jedan od astrologa prilazi i predstavlja se kao jedan od suradnika astrologa Abdul Ajeeba, te nam daje informaciju o određenim pogrešnim kalkulacijama sada pokojnog kolege.

U pozadini svega tri dostojanstvenika imaju žustru raspravu s jednim od pripadnika Crne Straže. Oprezno im prilazimo i prisluškujemo razgovor. Jedan od njih govori o konačnom povratku Caina, Lilith, i sinova tame, te kako svi koji se namjeravaju pridružiti ovom velikom događaju moraju znati tajnu lozinku kako bi bili propušteni na ceremoniju. Intenzivnim mozganjem i dešifriranjem brojeva i tragova koje smo prikupili, Slavica, Marijan uz Miljenkov konačni zaključak uspijevaju dešifrirati lozinku. S tim saznanjem upućujemo se na predviđenu goru gdje se očekuje ceremonijalno okupljanje. Stotine i stotine sljedbenika već stoji okupljeno u podnožju s rukama uzdignutim prema vrhu brda. Prolazimo kroz ljudsku masu sve tri linije stražarskog punkta do samog vrha Sacromontea.

Ono što smo iduće vidjeli može se samo opisati Dante Alighierijevom vizijom Inferna. Na vrhu nekoliko krilatih demona kruži nad nesretnicima razapetima na križ. Neki se strmoglavljuju nad nesretnike i hrane se njihovom krvlju. Do njih fanatici i pripadnici Crne Straže kleče na koljenima s rukama u zraku pjevajući neku obrednu pjesmu. U samoj sredini iznad masivnog oltara lebdi mag odjeven u crne halje. Jednako njegovoj ravnini lebdi i maleni kamen koji zrači zelenom svjetlošću. Ispred oltara čovjek ceremonijalno nudi svoju podlakticu Ghoulu koji ju se sprema proždrijeti. S lijeve strane mnoštvo Ghoulova gladnih krvi čekaju na svoj red. Neki uočavaju naše prisustvo te se bacaju na nas uz vrisku i režanje, no neka nevidljiva barijera nas štiti. Odmah do njih i leteći demoni nasrću na nas, međutim i njih drži neka nevidljiva sila podalje od nas. Jedan od njih izjavljuje kako im njihov Gospodar brani da nam se približe.

Na to nam se obrača ona tamna lebdeća prilika iznad oltara. Predstavlja se kao Saul Kalhula i poziva nas da mu se pridružimo. Između toga i borbe s cijelom silom čudovišta i nečastivih, odlučili smo vidjeti što će se dogoditi ako prihvatimo prijedlog.

U tom trenutku cijeli prikaz i svi likovi se zamrzavaju, niti zvuka više nema, izuzev Saulovog dubokog glasa kojim nas obavještava da smo donijeli dobru odluku. Nastavlja kako nismo prvi, te kako već imaju agente koji su infiltrirali našu agenciju. Daje nam kamen i nestaje, a mi se budimo ponovno u svojim kapsulama u sobi za transfer.

KRAJ SPOILERA!!!

Bob je bio iznimno sretan dobro obavljenim poslom, zapravo još ga nismo vidjeli s toliko nasmiješenim osmijehom na licu. Misija uspješno obavljena. Skupili smo 30 bodova.

Iznimno nam se svidjela ova priča. Puno akcije i napetosti, zanimljivih likova, teških zagonetki, prevrata u radnji. Ma baš svi dobro promiješani sastojci koji čine igru dobrom i zanimljivom. Marijan i Tompa su također bili iznimno oduševljeni igrom.

14.05.2020. smo se družili s Miljenkom. Odlučili smo se za promjenu zaigrati nešto što već dugo nismo. Pogled nam je bježao prema Through The Agesu, ali htjeli smo nešto ipak duplo, ako ne i troduplo kraće. Kao relativno slična igra, Nationsi su se činili kao idealan odabir.

Nabrzaka smo projurili kroz pravila i odmah odlučili da uključimo i Dynasties ekspanziju, koja uključuje dodatne civilizacije. Nasumičnim odabirom Slavicu su dopali Amerikanci, Miljenka Etiopljani, a mene Perzijanci. Svatko je dobio iz ekspanzije i dva sustava vladavine na odabir. Kao dodatnu akciju iz ekspanzije, odsad je moguće mijenjati sustave vladavine, a koji mogu bitno utjecati na vaš daljnji tijek igre.

Slavica je odmah sukladno svojoj naciji startala dosta agresivno snažno se jačajući u vojsci i pokretanjem rata. I mada je ovo Miljenka i mene dosta oštetilo, nije bilo ni izbliza koliko je Slavica oštetila samu sebe preusmjeravanjem svih resursi čisto na vojsku. Tako da se do kraja igre mučila s proizvodnjom svega drugog.

#519

S druge strane kako je partija sve više odmicala, tako smo Miljenko i ja gradili sve više Svjetskih čuda, kolonizirali kolonije i gradili moćne građevine.

Na kraju igre bodovno stanje je izgledalo ovako:
1. Mislav (Zeleni) – 46
2. Miljenko (Žuti) – 40
3. Slavica (Plava) – 21

Stekli smo dojam da igranje s nacijama može nekima dati veću prednost nego drugima. Tipa neke nacije imaju benefite koje mogu koristiti u svakom trenutku, kao što je npr. dodatna produkcija hrane, knjiga, rude, novca itd. A neke nacije imaju mogućnost koristiti svoje specijalnosti samo u određenim trenucima. U ovom trenutku mi pada na pamet npr. nacija Arapa. Prilikom kupovine karte bitki, mogu uzeti jednog radnika. Što je odlična stvar. No što ako ne dolaze karte bitki…

15.02.2020. smo se družili s Tompom i Marijanom. Za zagrijavanje smo odigrali jedan Wingspan.

Rezultati su bili sljedeći:
1. Marijan (Crveni) – 94
2. Mislav (Zeleni) – 83
3. Tompa (Žuti) – 79
4. Slavica (Tirkizna) – 76

Glavni izbor dana je naravno ponovno bio Underwater Cities, naša novo otkrivena euro ljubav. Volio bih reći kako se popravljamo u igri, ali niti Slavica ni ja još nismo ostvarili prvu pobjedu. Čini se da na koju god taktiku krenemo ne poluči zadovoljavajućim rezultatima. Ah te početne faze eksperimentiranja.

Nakon dva sata rezultati su bili sljedeći:
1. Marijan (Narančasti) – 101
2. Tompa (Crni) – 91
3. Mislav (Ljubičasti) – 85
4. Slavica (Plava) – 79

18.02.2020. smo Miljenko i ja imali jedan od naših klasičnih sukoba u epskim igrama za dva igrača. U tu svrhu ponijeta je naravno Sekigahara. Ali i Hands in the Sea. Igra nosi naziv prema uzrečici jednog Kartaškog zapovjednika, koji je na početku neprijateljstva između dviju sila tvrdio kako je Kartaška dominacija na moru tolika da se Rimljani neće usuditi umočiti ni ruke u more.

Neki su već pričali o igri s velikim oduševljenjem (@mado), te kako me igra još od prije fascinirala svojim tematskim pristupom sukoba Kartage i Rima, odlučio sam da je ovo idealno vrijeme da se igra i osobno isproba. Bila je tu još i činjenica da smo imali dosta vremena do dolaska Slavice, a bio sam i raspoložen za učenje nove igre.

A raspoloženje je ključna stvar kod odluke kada se kreće u učenje igre, jer nije nimalo riječ o jednostavnoj igrici. U igri postoje 24 akcije koje imate na raspolaganju na svojem potezu, što mislim i više nego dovoljno govori o kompleksnosti.

No krenimo redom. Dakle kao što smo već naveli igra prati klasični povijesni sukob između Kartage i Rima. Hannibale & Hammilcare jes to ti 😀 .

Igra prati Prvi Punski rat u razdoblju od 264 – 241 pr.Kr. Riječ je naravno o igri za dva igrača, a u kojoj jedan preuzima vodstvo Kartage, a drugi Rima. U naravi riječ je o ratnoj deck building igri. Da budem još precizniji igra je spiritualni nastavak odličnog A Few Acres of Snowa iz 2011. godine od legendarnog Martin Wallacea. No ovdje se u kompleksnosti ide puno dalje, pa bi se Hands in the Sea moglo nazvati A Few Acres of Snow na steroidima.

Ah A Few Acres of Snow, igra budi uspomene na prvi put kada me Mado podučio sada davnog 16.06.2015. Prva partija koju smo zaigrali Mado je igrao s Britancima, a ja Francuzima. Sjećam se koliko sam se mučio tu prvu partiju i koliko mi se činilo da kada dođem na potez, jedva imam nešto pametno za napraviti. Naravno rezultat toga je bilo 60 bodova za Madu, 31 za mene. Kada je na kraju te partije sve sjelo na svoje mjesto, iduća partija se pokazala već puno boljom. Ponovno smo igrali s istim frakcijama, samo što sam ovoga puta ja slavio sa 72 boda, a Mado 50. Sjećam se kako me igra oduševila, mada ju poslije nisam imao priliku više zaigrati. Previše je dobrih igara.

#39

Malo sam odlutao u svojim prisjećanjima pa da se mi vratimo na Hands in the Sea. Gdje smo li ono stali? Ah da. Igra se na prekrasnoj karti geografskog prikaza Italije, Sardinije, Korzike, Sicilije i sjevernog vrha Afrike. Karta je ispunjena lokacijama gradova i naselja povezanih cestama i manjim teže prohodnim putevima. Morska površina je podijeljena na četiri morske zone – Korzičku i Sardinijsku, Talijansku, Sicilijsku i Afričku. Karta je inače dvostrana, s jedne strane je geografski prikaz teritorija, a s druge strane su teritoriji razvrstani u bojama političkog utjecaja određenih regija.

U igri postoje četiri različite vrste karata – lokacije, carstvo, zbivanje, strategija. Lokacijske karte nose naziv lokacije na koju se odnose na karti te dolaze u crvenoj, plavoj, zelenoj, ili žutoj boji. Zavisno o tome kojoj od četiri velike regije pripada lokacija. Sve karte bez naziva lokacije koje dolaze u plavoj – Kartaga, ili crvenoj boji – Rim, su tzv. karte carstva. Ove dvije vrste karata će imati različite vrste simbola na sebi, a u ovisnosti o kojima ćete moći s njima raditi različite stvari. Karte s crnim obrubom su događaji i oni će utjecati na određeni krug unutar partije. Neke će imati dalekosežne posljedice na tijek igre. Karte s ljubičastim obrubom su strategije. Svatko će tijekom igre moći kupiti i imati na vlastitoj igraćoj pločici po jednu stratešku kartu. One će također modificirati igru i uvelike pomagati igraču koji će znati dobro iskoristiti njihovu moć.
[img]https://cdn.anyfinder.eu/assets/9dc6a31559cc79949c622658a80dae785bbade18620f57cd44bf14cf57e02349[/img]
Nakon što svatko odabere stranu s kojom će igrati, igrači označavaju na karti pozicije koje kontroliraju na početku sukoba. Svaki od igrača dobiva svoju igraću pločicu na kojoj se nalazi nekoliko polja za držanje određenih karata. Imate tako poziciju gdje držite svoje karte carstva, koje možete kupovati tijekom igre. Tu je i mjesto rezervirano za držanje špila za vuču karata, pozicija za odbacivanje karata, i pozicija za držanje karata u rezervi. Iznad njih imate pozicije gdje odigravate karte u sukobu kojeg vi započnete, te poziciju gdje odigravate karte za obranu kada ste napadnuti. Do njih je pozicija za držanje jedne strateške karte.

#526

Iznad glavne ploče se otkrivaju tri karte strategije koje se mogu kupiti za određenu svotu zlatnika, a koje mogu bitno pomoći vlasniku koji ih zna dobro upotrijebiti. Neke su specifične i može ih kupiti samo igrač Rima, odnosno Kartage. Tu su još i neutralne karte koje oba igrača imaju na raspolaganju za kupovinu. Na kraju svakog kruga otkriva se i karta zbivanja koja utječe na igru u idućem krugu.

Također obojica dobivaju svoj početni špil karata. Špil se promiješa, svatko vuče u ruke po 5 karata i to je to, igra može početi. Igrač koji igra s Rimom započinje prvi. Na prvom potezu svaki igrač ima na raspolaganju jednu akciju, nakon toga svatko će odigravati po dvije. Nakon odigravanja akcija vuče se ponovno do 5 karata i onda je protivnikov potez. Sve neiskorištene karte vam i dalje ostaju u ruci. Kao što smo već spomenuli u igri su na raspolaganju 24 moguće akcije, i one se dijele u podvrste po kojima ćemo ih nabrojati.

Ekspanzijske akcije

Naseljavanje lokacije – ovo se odnosi na zauzimanje nove lokacije koja već nije okupirana nekim naseljem. Kako bi ste naselili praznu lokaciju morate odigrati kartu jedne od susjednih povezanih lokacija s koje krećete, te drugu kartu s prikazom simbola vagona ili broda. Ako se teritorij vašeg naseljavanja nalazi na teško prohodnom putu, potrebno je odigrati dvije karte s prikazom vagona.

Razvoj lokacija – pretvaranje običnih naselja u prosperitetne gradove. Kako biste to napravili morate odigrati kartu željene lokacije i jednu kartu s prikazom naseljenika.

Utvrđivanje lokacije – kako biste se lakše obranili na određenim mjestima htjet ćete svakako utvrditi svoje granične gradove. Da bi ste to napravili morate odigrati kartu željene lokacije + posebnu kartu izgradnje fortifikacija + platiti 3 novčića.

Izgradnja ratnog broda – za kontroliranje mora bit će potrebno izgraditi moćnu flotu. Odigravanjem karte naseljenika + plaćanjem 3 novčića omogućit će vam izgradnju jedne flote brodovlja. Ovo se označava pomakom posebne oznake na vlastitoj traci snage brodovlja.

Financijske akcije

Ubiranje novca – odigravanje jedne lokacijske karte kako bi se prikupio broj novčića koji se nalazi na njoj. Jedan od primarnih načina kako skupiti prijeko potreban novac.

Karta privrednika – pri odigravanju ove posebne karte u kombinaciji s drugim kartama, imate mogućnost prikupiti dva novčića za svaku odigranu kartu s prikazom simbola grožđa. Ako se karte dobro poslože ovo je veoma efikasan način kako doći do velike svote novca.

Trgovački brod – odigravanje karte sa simbolom broda, te zatim jednu ili dvije karte s prikazom novčića.

Pljačka – odigravanje karte s prikazom simbola broda kako bi se izvršio prepad na protivničku priobalnu lokaciju u morskoj zoni u kojoj se nalazi vaša flota. Susjednu morsku zonu i njezine pripadajuće priobalne lokacije je moguće pljačkati ako se odigraju dvije karte s prikazima simbola broda. Nije moguće pljačkati lokacije koje su utvrđene, kao i ako u istoj morskoj zoni stoji i protivnička flota. Pljačka se može spriječiti ako onaj kojeg se napada odigra dotičnu kartu lokacije, ako odigra kartu fortifikacije, ili kartu trijere (antičkog ratnog broda). Ako se ne uspije spriječiti pokušaj krađe, tada igrač koji je odigrao ovu akciju krade od svoje žrtve onoliko novčića koliko iznosi polovica njegove ukupne snage flote. Ovo je riskantan ali efikasan način kako doći do novca na štetu protivnika.

Agresivne akcije

Napad lokacije – odigravanje vlastite susjedne lokacije blizu odredišta napada + odigravanje karte s prikazom vagona (ako napad ide putem kopna) ili odigravanje karte s prikazom broda (ako napad ide putem mora). Također potrebno je odigrati barem jednu kartu s oznakom mača.

Napad protivničke flote – ako se vaša flota nalazi u istoj morskoj zoni kao i protivnička, možete pokrenuti morsku bitku. Kako biste to napravili trebate odigrati svega jednu kartu s oznakom broda. Svaki igrač uzima kocke u boji svoje frakcije i baca onoliko kocaka koliko mu iznosi snaga na traci flote. Svaki rezultat od 5 ili 6 je zgoditak. Kada su oba igrača bacilli kocke i zbrojili sve zgoditke, igrač s boljim rezultatima je pobjednik. Svaki igrač si mora smanjiti snagu flote za onoliko koliko je zgoditaka postigao protivnik, nakon čega se gubitnik mora povući iz morske zone u kojoj se odigrao sukob.

Ubacivanje pojačanja u kopnenu bitku – odigravanje karte s prikazom mača na lokaciju u kojoj se vodi sukob. Ako se vodi borba na priobalnoj lokaciji moguće je odigrati i kartu s prikazom broda. U svakom trenutku se mogu odigravati maksimalno dvije borbe, jednu koju je pokrenula Kartaga, i jednu koju je pokrenuo Rim. Snage na kartama koje se dodaju u borbu se modificiraju na traci sukoba kod igrača koji je pokrenuo borbu. Svaki sukob može potrajati do maksimalno 4 borbena kruga, nakon čega se gleda gdje je stala oznaka ishoda borbe. Ako je stala na neutralnom području branjenik se uspijeva obraniti, no nitko ne dobiva prestiž. Ako je oznaka stala na boji jedne od zaraćenih strana, tada ta strana pobjeđuje i između ostalog dobiva i jedan prestiž. Osam skupljenih prestiža kod jedne od frakcija označava i pobjedu te strane. Sukob je moguće okončati i prije 4 kruga borbi, ako branjenik ili napadač nisu u mogućnosti do kraja svojeg poteza dovesti ukupnu snagu sukoba u barem neutralno područje. U slučaju pobjede napadača, uzima protivničku oznaku grada ili naselja kao trofej. Oni će poslužiti kao jedan od načina bodovanja na kraju igre.
Konjanički prepad – odigravanje karte konjanika kako bi se izvršio prepad na protivničku susjednu lokaciju. Za svaku iduću kartu konjanika koja se odigra moguće je napasti naselja i gradove za +1 udaljenost. Nije moguće izvršavati prepade na utvrđene gradove, a branjenik se može obraniti ako odigra kartu lokacije, ili posebnu kartu koja blokira prepad. U suprotnom prepad je uspješno izveden i protivnikovo naselje biva uništeno, ili ako je izvršen prepad na grad, tada mu se veličina smanji na onu od naselja.

Potkupljivanje plaćenika – odigravanje karte potkupljivanja +1 novčić. Protivnik se može obraniti odigravanjem pripadajuće karte obrane od potkupljivanja. U suprotnom mora vratiti iz ruke ili iz rezervi jednu kartu jedinice s prikazanom oznakom novčića što ukazuje da je riječ o plaćeniku koji se može potkupiti. Neke karte koje ćete kupovati i ubacivati u svoj špil karata su one plaćenika. Jeftini su no s njima uvijek riskirate da vam mogu okrenuti leđa u ključnom trenutku.

Akcije upravljanja špilom karata

Kupovanje 1 karte – uzimanje neutralne ili vlastite karte carstva i dodavanje u špil već odigranih karata. Za određene karte je potrebno platiti i određenu svotu novca, a za neke i odigrati kartu s oznakom kolonista. Kada vam se špil karata idući put promiješa, ove karte će vam biti na raspolaganju za odigravanje. Alternativno možete platiti duplu cijenu za karte jedinica kako biste ih stavili na vrh špila karata za vuču.

Odbacivanje karata – možete odbaciti jednu ili više karata iz ruke u špil odigranih karata. Prva odbačena karta je besplatna, no svaka iduća će koštati jedan zlatnik. Ovo je izvrstan način kako se riješiti nepotrebnih karata iz ruku, u nadi da će vam na idućem potezu doći puno korisnije.

Vraćanje karte u špil carstva – možete za jednu akciju vratiti jednu kartu iz ruke natrag u pripadajući špil. S vremenom kako će vam špil karata rasti kupovinom novih boljih karata, tako ćete se htjeti riješiti nekih slabijih kako biste imali efikasniji špil.

Rezerviranje karte – jednu kartu iz ruke možete položiti na svoju igraću pločicu na predviđeno mjesto za rezervirane karte. Moguće je imati maksimalno 5 karata u rezervama. Iznimno zgodna akcija jer teško da će se pogoditi da ćete među 5 povučenih karata imati apsolutno sve koje će vam biti od koristi u datom trenutku. Stoga je tu ova akcija da vam olakša u tome posao.

Povlačenje karata iz rezervi – ovo je besplatna akcija i njome možete, to jest ako se odlučite, morate povući sve karte iz rezervi. Svaku kartu koju povučete morate platiti jedan zlatnik. Ako ne možete platiti za povlačenje svih karata, ne možete izvršiti ovu akciju.

Strateške akcije

Kupovina strateške karte – plaćanjem navedene svote novčića moguće je kupiti određenu stratešku kartu od onih koje su otkrivene i ponuđene. Položite kupljenu stratešku kartu na za to predviđenu poziciju na vlastitoj igraćoj pločici. Igrač Rima može kupiti ekskluzivno strateške karte s crvenim prikazom, a igrač Kartage ekskluzivno one s plavim.

Recikliranje strateških karata – izbacite 1, 2 ili 3 strateške karte s pripadajuće trake plaćajući pritom potreban broj novčića ako je više od jedne karte odbačeno na ovaj način. Preostale karte se premještaju na traci, te nove ulaze na njihovo mjesto. Ovo je dobar način kako blokirati protivnika za dobre strateške karte.

Odbacivanje strateške karte – jednostavno maknete svoju trenutnu strategiju s igraće pločice, a kako biste kupili novu.

Ostale akcije

Pomicanje mornarice – pomicanje oznake flote u susjednu morsku zonu ili u luku. Prisustvo neprijateljske mornarice ne sprječava pomicanje. Da bi ste isplovili iz luke morate imate snagu flote od barem 1.

Povlačenje – micanje oznake borbe sa zadane lokacije i povlačenje svih odigranih karata iz borbe. Ovo je besplatna akcija i tretira se kao poraz. No ponekad je mudro povući se i izgubiti jednu bitku kako bi se dobio rat.

Propuštanje akcije – ako se odabere kao akciju ne učiniti ništa, može se barem skupiti jedan zlatnik. Rijetka akcija, sli svakako moguća ovisno o situaciji. Moguće je izvesti samo jedanput po potezu, što bi značilo da ne možete odabrati propustiti obje akcije na potezu.

I to je to što se tiče akcija. Igra se odigrava do 12 krugova, kažem naglašeno DO zato što postoji nekoliko uvjeta pomoću kojih se može završiti i puno ranije. Jedan krug označava ciklus koji je potreban igraču Kartage da istroši cijeli svoj špil igraćih karata. U trenutku kada se to dogodi slijede se sljedeći koraci. Prvo se otkriva i razrješava događaj. Nakon toga igrači skupljaju porez i bodove. Svaki grad proizvodi jedan novčić, svaka neutralna ili protivnička lokacija nosi određen broj bodova. Nakon toga se vuče nova strateška karta, pomičući na traci sve one iz prethodnog kruga i izbacujući s trake zadnju u nizu ako nije kupljena. Oznaka kruga ide naprijed i idući igrač koji je na potezu može započeti s odigravanjem akcija (to će uvijek biti igrač koji će igrati s Rimom, budući da je Kartaga uvijek ta koja završava s krugom).

Igra automatski završava s pobjednikom ako jedan od igrača:
– osvoji protivničku prijestolnicu ili osvoji cijelu Siciliju
– jedan od igrača ima 25 bodova prednosti pred drugim
– jedan igrač postigne 90 bodova
– jedan od igrača postavi sve svoje gradove i naselja na ploču
– jedan od igrača zarobi 10 protivnikovih gradova ili naselja
– jedan od igrača postigne 8 prestiža u borbama

Ako igra dođe do 12 kruga slijedi ukupno bodovanje kako bi se odredio pobjednik. Bodovi su sljedeći:
– 1 bod za svaku razvijenu lokaciju
– 1 bod po prestižu
– 1 bod po zarobljenom protivničkom naselju
– 2 boda po zarobljenom protivničkom gradu
– bodovne vrijednosti svih okupiranih protivničkih lokacija
– 5 bodova za kontroliranje najviše teritorija na Siciliji
– 2 boda za kontroliranje najviše teritorija na Korzici i Sardiniji

Kada se sve zbroji igrač s najviše bodova je pobjednik.

Nakon što mi je Miljenko uspio u nekih dvadesetak minuta ispripovijedati čitavu ovu Bibliju pravila, bili smo spremni za igru. Mada sam ja već tada osjećao blagu glavobolju I malaksalost.

#520

Prije nastavka, dostojna mjuza za štimung.

Nasumičnim odabirom Miljenka je dopala Kartaga, a mene Rim. Sukladno pripadajućim frakcijama Miljenko se odmah bacio na izgradnju snažne mornarice, a ja na novačenje moćnih rimskih legionara. U prvom krugu nije bilo nikakvih okršaja, već je svatko nastojao što je prije moguće zauzeti što više neutralnih lokacija. Miljenko je u tome bio brži i uspješniji proširivši se Sicilijom poput pošasti. Odmah se zaletio u Tyndaris prepriječivši mi put do ostalih lokacija. Ne želeći se odmah uvući u sukob, odlučio sam se za početak za vježbu okušati u zauzimanju Sirakuze. Arhimed mi je između ostalog tu činio razne nepodopštine svojim raznoraznim inovacijama, ali dobio je i on svoje na kraju kada sam zauzeo grad. Između ostalog donosi mi i proizvodnju 3 boda na kraju svakog kruga.

#521

Međutim uspjeh se činio ništavnim naspram Miljenkovom zauzimanju Thermae, Heracleje, Agrigentuma i Camarine. Da ne govorim da je ubrzo zauzeo i čitavu Korziku i Siciliju. Nakon toga se lukavac upustio u srezavanje špila, kako bi što prije završavao s krugovima i dobivao na bodovima na kraju igre. Ja sam se s druge strane natrpao raznim vojnim kartama pošteno udebljavši špil.
Situacija se nije činila dobrom, vrlo brzo je Miljenko uistinu počeo grabiti sve više bodovne prednosti. Lukavac je bez imalo sumnje krenuo na instant pobjedu s 25 bodova razlike. Kako bi to spriječio uskoro su se zapodjenuli prvi ozbiljni sukobi. Prva žrtva toga je bio Miljenkov grad Tyndaris koji je dopao u moje ruke. Pa sam ga onda ubrzo izgubio u konjaničkom prepadu, pa sam ga ponovno morao naseliti. Vremena za djelovanje je bilo sve manje, a Miljenko me je nastojao maksimalno zavlačiti.

#523

Uskoro sam mu napao i idući grad – Camarinu. Tu je već počeo pružati značajan otpor uloživši u plaćenike i angažirajući moćne slonove, koji ga nažalost nisu najbolje poslužili. Vrlo brzo padne i Camarina, odmah sam prešao i na idući – moćni Agrigentum. Istodobno sam uspio zaposjesti neutralnu Ennu koja se nalazila u teško dostupnoj unutrašnjosti otoka. Miljenko je u ovom trenutku bio na 23 bodova prednosti, tako da mi je svaki bod dobro došao. Kartažani su se divlje branili u Agrigentumu, ipak je grad proizvodio 2 boda na kraju svakog kruga. U posljednjem očajnom potezu kako bi mi svratio pozornost sa Sicilije, general Miljenko je izvršio invaziju u Pisi na moj domaći teritorij. Sada su se vodile opake borbe na dvije fronte. Malo je jedna strana prevladala, pa malo druga. Samo mrtvi su mogli vidjeti ishod ovih neizvjesnih borbi.

U ključnom trenutku na kraju 9 kruga, izašao je događaj zvan “Loši predznaci”. Što je najbolje događaj je išao Miljenku u prilog jer na bacanju kocke od 1-4 mene će zahvatiti negativni utjecaj karte, a na svega 5 i 6 njega. Bogovi su mi se očito nasmiješili taj dan jer je Miljenkovo bacanje kocke rezultiralo sa zgoditkom od 5. Kao posljedicu loših predznaka vojnicima mu je pao moral, što je značilo da je izgubio vrijednost snage 1 u obrani Agrigentuma i 1 u napadu na moju Pisu. To je definitivno bila prekretnica rata, jer nakon toga sam ga uspio istjerati iz Italije i zaposjesti Agrigentum.

Ubrzo nakon toga je u sljedećem nizu pala i Heraklija, pa se Miljenko brže bolje utvrdio u Lilybaemu i Thermaeu. Znao sam da ću ga teško dobiti na tim lokacijama, pa sam za stratešku kartu kupio “Ship Building” i bacio se u brzu izgradnju vlastite flote. Istodobno sam unaprjeđivao naselja u gradove, što mi je na kraju krugova počelo donositi puno novaca. Miljenko je za to vrijeme za stratešku kartu odabrao svoje unikatne “Celtic Allies”, što mu je pojačavalo vojnu snagu.

Pred sam kraj igre odigrala se i prva velika pomorska bitka u Sicilijskim vodama. Kartaga je tu naravno izašla kao uvjerljivi pobjednik, te sam se s par preostalih trijera morao povući. Bez snažne mornarice neću biti u mogućnosti za daljnja vojna osvajanja, a kako je igra već bila na samom kraju kao utješnu nagradu sam zaposjeo Hippanu u unutrašnjosti Sicilije.

#524

Miljenko je na svom potezu nakon odigranih akcija povukao posljednju kartu označivši ulazak u 12 krug i kraj igre. Prionuli smo zbrajanju bodova i osjećao sam u tom trenutku samo sreću što sam uspio dogurati do kraja igre bez sramotnog instant poraza. Međutim sreća je brzo iščezla kada smo uvidjeli da me na koncu Miljenko pobijedio sa svega bodom razlike. Odjedanput više nije bila bitna sreća da se barem nije sramotno izgubilo, sada su ambicije naglo porasle i nastupilo je razbijanje glave gdje se i što moglo bolje odigrati, a kako bi se dovelo barem do izjednačenja, ili možda čak i pobjede. Koliko god se trudio u datoj situaciji je to bilo jednostavno neizvedivo. Vjerojatno da sam negdje na početku igre uspio prije zauzeti neki od neutralnih lokacija, ili Miljenkov grad ili naselje. No to je u tom trenutku bilo u toliko dalekoj prošlosti da je bilo nemoguće doprijeti do rješenja gdje se i kada pogriješilo.

Poraz je priznat i ruke su se rukovale.
1. Miljenko (Kartaga – plavi) – 73
2. Mislav (Rim – crveni) – 72

#525

Igra je epsko remek djelo u svijetu društvenih igara. A Few Acres of Snow je već sama po sebi bila odlična igra, s Hands in the Sea dodali su još pravu mjeru dodatnih sastojaka da ju učine vrhunskom igrom. Svakako preporuka svima željnim dobrih 1 na 1 epskih odmjeravanja. Ako još uza to volite povijest, pogotovo antičku, ne vidim kako je moguće fulati.

Bili smo u mislima oko igre još nekih petnaestak minuta kada nam se i Slavica pridružila. Pošteno smo ogladnjeli od silnog mozganja, a i Slavica je došla gladna. Spravili smo si na brzaka njoke s umakom od rajčice i nešto mesa i salate. Nakon toga sve je bilo spremno za još jednu T.I.M.E. Stories avanturu – Estrella Drive. Na kutiji ekspanzije je ovoga puta stajala otisnuta oznaka da je scenarij namijenjen samo za odraslu publiku. Ne znam zašto ali svi smo odmah pomislili da će nas očekivati pregršt eksplicitnih slika.

Za promjenu konačno smo stigli točno na vrijeme u sobu za transfer. Čim smo ušli začuli smo Laurin pohvalni glas kako smo zaslužili nagradu. Odjednom soba je eksplodirala u lepršajućim konfetima koji su se razletjeli na sve strane. Bob nije izgledao nimalo zabavljen brišući s odijela raznobojne sitne papiriće. Samo je konstatirao da bi bilo bolje da se uloži više na top-notch opremu nego na ovo smeće. Nakon toga nas upućuje u detalje oko misije. Ovoga puta nas radnja vodi u Hollywood u godinu 1982. Neobična zbivanja se dešavaju u ladanjskoj vili poznatog filmskog redatelja na Kalifornijskim brdima. Naši nadređeni ova neobična zbivanja klasificiraju kao još jednu vremensku anomaliju, no ljudi iz onog vremena su takva zbivanja smatrali nadnaravnim fenomenima. Kuća je u tom periodu slovila da je ukleta i da njome vrludaju duhovi. Na nama je da istražimo o čemu se tu točno radi.

Slavica je uskočila u tijelo tabloid reporterke Nilde Airey, Miljenko u tijelo punkerice Lassy Acid, i ja u wannabe glumca Dave Cahana.

POČETAK SPOILERA!!!

1982

Početna lokacija pojavljivanja je upravo u hodniku ladanjske vile. Butler u sredini hodnika nije niti primijetio naše naglo pojavljivanje. Po zidovima su sa svih strana oblijepljeni posteri tijeka karijere filmskog redatelja Norman Palovika. Skroz desno se nalazi velika tabla s popisom gostiju koje se očekuje, naša imena se nalaze među njima. Butler Rodolph konstatira da nas je gospodin Pavlovik očekivao te nas upućuje da ga slijedimo do dnevnog boravka, što i činimo.

U velikoj prostoriji svira melankolična glazba, teški masivni zastori su navučeni preko prozora. S lijeve strane lik u kućnom ogrtaču drži govor s uzdignutom čašicom vina za nepostojeću publiku. To je Norman Pavlik osobno i čini se pošteno pod utjecajem alkohola. Na sofi leži žena po imenu Jessica Vinshard koja se predstavlja za Normanovu dobru prijateljicu koja s vremena na vrijeme piše scenarije za njega. Spominje kako nije bila u ovoj kući još otkad… Zaustavlja se uslijed riječi. S desna njih dvoje stoji ostarjeli kicoš, Švabo po imenu Stanislas Sumitt. Po izgledu djeluje poput brata blizanca Eltonu Johnu. Spominje nekakvu seansu koju Norman planira održati i u sklopu koje smo se svi okupili ovdje danas.

To je sve što uspijevamo doznati od neobičnog trojca stoga prosljeđujemo dalje u knjižnicu. Soba je ispunjena policama s dijelom posloženim knjigama, a dijelom nemarno porazbacanih po cijeloj prostoriji. U sredini stoji upaljen starinski projektor i vrti slike na platnu. Prikazuje amaterske uratke nekakvog privatnog partija pokraj bazena. U glavnom planu je prekrasna žena u bikiniju, glumica Nora Slate. Odjedanput slika počinje preskakati i prikaz žene se polako sve više zatamnjuje krvlju, prije nego se platno samo od sebe zapali. Pojavljuje se iznenada utvara ćelave žene s luđačkim osmijehom na licu, u rukama drži sačmaricu uperenu ravno u nas. Skačemo svi troje na nju uspjevši ju otjerati iz kojeg god pakla ili dimenzije da se pojavila.

Nakon ovog neobičnog iskustva dolazimo u kuhinju. Susrećemo iznimno pobožnu latinsku domaćicu Palomu Rima. Od nje uspijevamo doznati kako gospodin Palovik inače izbjegava dolaziti u ovu vilu, a daljnjim razgovorom otkrivamo i zašto. Pavlovikova žena, ni manje ni više nego glumica Nora Slate, je ubijena u kući pred mnogo godina zajedno s još nekolicinom ljudi. Dobivamo od domaćice krunicu za zaštitu od utvara koje sada obitavaju u kući. Čini se da krunica baš i nije djelotvorna jer već idući trenutak veliki mesarski nož zalebdi zrakom ravno prema Miljenkovoj glavi, srećom uspije vješto izbjeći. Na drugom kraju kuhinje muškarac petlja po frižideru te se sav isprepadao kada smo mu prišli. Tvrdi da se u nekoliko navrata već susreo s utvarama preminulih u ovoj kući. Trampio bi se s nama za nešto prvoklasne peyote, nekakvog ekstrakta kaktusne biljke koja omogućuje halucinogene snove. No kako nemamo dovoljnu svotu novca da kupimo, od trgovanja ne bude ništa.

#528

Pokraj kuhinje prolazimo uskim hodnikom koji nas vodi do kraja zaključanih vrata. Odjednom se u zraku pojave razne distorzije, a u glavama začujemo vriskove i pjevušenje riječi Helter Skelter. Bježimo glavom bez obzira i dospijevamo izvan kuće u dvorište s bazenom. Okolica je pošteno obrasla gustom travom, a preko bazena je navučena zelena cerada. Na ležaljci sjedi Norman Pavlovik, iznad njega stoji visoko ćelavac po imenu Nichols Uger. Razgovara s Normanom oko procesa nadolazeće seanse, iz kaputa odijela mu viri nešto nalik bilježnici. Prikradamo se oprezno i Miljenko mu neopazice uspijeva ćopiti notes. Bilježnica je nekakva biografija stanovitog karizmatičnog Karl Maxona koji je sredinom šesdesetih osnovao svoj hipi kult pod nazivom “Shelter”. Maxonove psihotične vizije su utemeljile paranoidni misticizam koji su njegovi sljedbenici slijepo slijedili. Na koncu je to dovelo do tzv. “neoprostivog”, koji se zbio 09. kolovoza 1969. godine. Karl Maxon je tvrdio da mu se obratilo biće iz budućnosti predviđajući veliku tragediju ako se ništa ne poduzme…

Potragu smo završili u Normanovoj uneređenoj spavaćoj sobi, no vrijeme nam je tu iscurilo prije nego što smo uspjeli išta značajno pronaći. Povratak je značio susret s poznatom Bobovom razočaranom facom. Za drugi pokušaj Miljenko je zamijenio lik punkerice za nepoštenu domaćicu Maggy Rossiter, a koja je imala vrlo dobru vještinu u pronalaženju stvari.

Po povratku odmah smo se zaputili na lokaciju gdje smo stali od prošlog puta – Normanovu spavaću sobu. Ovoga puta je Slavica u svom tom neredu pronašla Bijeli album od Beatlesa iz 1968. Između ostalih gluposti pronašla je i knjigu “Um izvan vremena” autora i vidovnjaka Nichols Ugera. U knjizi opisuje svoje prve susrete s dušama mrtvih još otkako je bio dijete. Prvi dio knjige se bavi njegovim postignućima i pretkazanjima koji su dokumentirani i na televiziji, dok se drugi dio knjige bavi studijama drugih spiritualističkih kolega, poglavito određenog Allan Kardeca. Taj je sa svojim izvan tjelesnim eksperimentiranjima začetnik tzv. Swendeborg svemira.

Vrata malene kupaonice u sklopu sobe su bila zaključana, no iznutra je dopirala svjetlost i čulo se određeno mumljanje. Miljenko i ja smo razvalili vrata i naišli na mladu ženu izvaljenu na pločicama s praznom bočicom tableta za spavanje pored ispružene ruke. Odmah smo se bacili na pokušaje oživljavanja nesretnice. U konačnici je uspjela povratiti svijest, povrativši u WC školjku impresivnu količinu tableta. Čim nas primjećuje djevojka pada u gorko jecanje, nastojimo ju primiriti. Kada napokon dolazi k sebi predstavlja se za Kim Lemann, Normanovom sadašnjom djevojkom. U nemogućnosti da podnese činjenicu kako Norman i dalje silno pati za svojom pokojnom suprugom, odlučila si je oduzeti život. Oduzeli smo joj ostatak tableta i ostavili u miru.

Osim Normanove sobe na katu je bilo još popriličan broj soba za goste. Prva soba je ispunjena koferima i razbacanom ženskom robom. Po svemu sudeći ovo je bila soba Jessice Vinshard. U idućoj prostoriji nailazimo na zgodnog atletski građenog mladića kako spava na krevetu. Posumnjavši odmah na najgore poučeni prethodnim iskustvom, bacamo se na njega da ga probudimo. Što i uspijevamo na njegov bijes budući da je zaista samo drijemao. Predstavlja se kao Shaun, i on je pak Nicholsov dečko. Povjerava nam se kako je zaluđen vidovnjakom i njegovim neobičnim moćima. Od bitnih informacija doznajemo da je Norman platio Nickolsu tonu novaca za večerašnju seansu, čak je dovukao i jedinu preživjelu iz vremena masakra – Jessicu. Nada se kako će nakon večerašnje točke Nichols i on krenuti dalje.

Za kraj na kraju kata nailazimo na mali hodnik sa skrivenim vratima koja vode u nešto nalik malom skloništu na tavanu kuće.
Nakon toga ponovno idemo u dnevni boravak i na koncu u knjižnicu. No tu nam je ponovno vrijeme iscurilo pa smo morali krenuti i u treći pokušaj.

Ovoga puta smo iz hodnika krenuli u dnevni boravak, a zatim direktno na kat u Normanovu spavaću sobu po Bijeli album od Beatlesa. Poslije toga smo se susreli kod bazena s Nicholsom koji je taman završio razgovor s Normanom. Dao nam je nešto novaca i uputio da se javimo u kuhinju Renu po naše doze peyote, a koja će nam pomoći da induciramo trans. Poslušamo ga te u kuhinji uzimamo supstancu od Rena, a usput u razgovoru s domaćicom Palomom dobivamo na dar krunicu.

#529

Završna lokacija je knjižnica gdje nakon kratko odgledanog filmića iz boljih vremena, bivamo napadnuti od strane utvare ćelave žene sa sačmaricom. Ovoga puta pripravno izvlačimo krunicu, no osim izazivanja gromoglasnog smijeha nema nikakvog utjecaja na utvaru. Ponovno stoga moramo pribjeći snažnoj psihičkoj borbi i ovoga puta uspjevši u tome. Nakon toga u miru pretražujemo ostatak prostorije te pronalazimo članak vezan za masakr. 11. kolovoza 1969. Kada je grupica fanatika pod vodstvom Karl Maxxona upala u vilu i ubila dvanaestero ljudi, uključujući i Palovikovu trudnu ženu Noru Slate. Jessica Vinshard je jedina preživjela tog kobnog dana, te je prepoznala osumnjičene za ubojstva, koje je sustigla pravda. Između ostalog pronalazimo biografiju samog vođe kulta. Destruktivan odgoj od strane nestabilne majke i nepostojećeg oca kulminirali su iznimno problematičnom djetinjstvu. Navodi se i kako je i sam Maxxon imao sina koji je nakon njegovog uhićenja završio u sirotištu i poslije promijenio svoj identitet.

Nakon ovih posljednjih informacija puštamo Beatles ploču na starom gramofonu i konzumiramo peyotu. Uskoro nam se pridružuju i ostali službeno započevši seansu. Svi sjedamo na pod u lotus poziciju i primamo se za ruke tvoreći zatvoreni krug. U središtu kruga nalaze se četiri predmeta – mesarski nož, bikini kupaće, slomljene naočale i album od Beatlesa. Jedan po jedan polako padamo i trans dok nas Ugerov spokojan glas polako vraća u zbivanja kobnog 09. kolovoza 1969. godine.

1969

Kada ponovno dolazimo k sebi čujemo Laurin poznati glas kako nam čestita na dobro obavljenom poslu. Čini se da je uzrok vremenske anomalije bila upravo Ugerova seansa. Jedini način da zatvorimo anomaliju je povratak u 1969-u u vrijeme masakra. Bob preuzima riječ dajući nam upute da ćemo to postići tako da uništimo četiri predmeta koji daju energiju seansi.

Uskačemo u nova tijela, Miljenko u ostarjelu glumicu Adrienne Wittman, Slavica u depresivnu djevojku Deirdre Peccarelli, i ja u kineskog kuhara Johnny Chua, a koji malčice podsjeća na Bruce Leeja.

Budimo se na istom mjestu gdje smo stali, ali u jednom potpuno drugom vremenu. Knjižnica u 1969-toj je puno uređenija. Sve knjige su na svojim mjestima, nema nereda po podu, a jedina sličnost je što se na gramofonskoj ploči i dalje vrte Beatlesi. Na sofi okruženi oblakom dima leže momak i djevojka. Djevojka drži 8mm ručnu kameru uperenu u nas izigravajući redateljicu pod tko zna kakvim supstancama. Odjedanput joj se oči iskrivljuju kao da dobiva epileptični napadaj, no ubrzo povraća svijest. Samo što ovoga puta ima neki iznenađeni i zbunjeni izraz lica, uza to zaneseno konstatira kako ne može vjerovati da se nalazi u ženskom tijelu. Nakon toga gubi svijest. Čini se da je netko bio privremeno zaposjeo njezino tijelo. Do nje goloprsi hipi mladić uživa u duhanu.

Nastavljamo dalje i na kraju hodnika nailazimo na malu dječju sobicu s Rosemary nazivom na vratima. Soba je ispunjena plišancima i dječjom kolijevkom. Među stvarima Slavica pronalazi dječji disk za bacanje te ga iz samo njoj znanog razloga odlučuje zadržati.

Iduća postaja nam je dvorište i bazen, koje ovoga puta nailazimo u prekrasno uređenom izdanju. Pa ipak najviše pozornosti od nam plijeni mlada gola djevojka koja se sunča na ručniku. Bez ikakve sumnje riječ je o Nori Slate. S obzirom na neobičnost situacije bez problema se upušta u razgovor s nama, no vrlo brzo gubi nit razgovora i pada u san. Dolazi nam zato ususret iznimno zaigran pas kojem Slavica u žaru igre baca onaj dječji disk, no pas se umjesto toga vraća s omotom Bijelog albuma od Beatlesa. U bazenu nailazimo na plutajući bikini koji nesumnjivo pripada Nori, a na roštilju smrdi na opako zapečeno meso.

Ulazimo natrag u kuću taman u trenutku da čujemo povike s kata, nagnavši nas da odemo istražiti. Normanova spavaća soba je potpuno devastirana sa stvarima razbacanim na sve strane, a iz susjedne sobe izletava 13 godina mlađa Jessica Vinshard. Za njom stupa muškarac povlačeći ju za kosu dok djevojka zbunjeno vrišti I zapitkuje što ga je zaposjelo. Čim nas je uočio baca se i na nas. Srećom po grupu, moje borilačke vještine dolaze do punog izražaja prilikom premlačivanja pomahnitalog napadača po imenu Jay. Jessica bježi sa scene, a ovaj počinje urlati poput luđaka kako ju mora zaustaviti jer je ona krivac što je njegov otac osuđen. Ispostavlja se da je kontrolu nad Jayevim tijelom preuzeo Nichols Uger, a koji je pak zapravo Nichols Maxxon, sin ubojice Karl Maxxona koji se sprema napraviti masakr. Sin je iskoristio Normana i preko seanse se vratio u prošlost kako bi se pobrinuo da ovoga puta ne ostane svjedoka.

Upravo u tom trenutku nastupa pravi pakao, brojni vriskovi dopiru ispod nas popraćeni pucnjavom i luđačkim smijehom. Vrlo brzo čujemo korake po stepenicama, te se brže bolje skrivamo na kraju hodnika u skriveni prolaz. Kroz otvor ugledamo bradatog muškarca s istetoviranim simbolima na prsima ispod raskopčane košulje. Iz poluautomatskog pištolja se i dalje vijori dim. Zastaje pokraj na podu odalamljenog Jaya kojeg je zaposjeo Nichols, a koji čudnog došljaka zazove ocem, no kao odgovor dobiva metak u čelo.

Na tavanu u mraku pored nas osjećamo još nečije prisustvo. S nama je Jessica Vinshard koja sva drhti izvan sebe sklupčana u položaju fetusa. Ispod nas čujemo luđački hihot Karla Maxxona u potrazi za idućom žrtvom. Šutimo i čekamo da se pakao završi.
Nakon nekog vremena čujemo korake kako silaze niza stube, no vriskovi i pucnjevi i dalje odjekuju vilom. Odlučujemo se i dalje zadržati u sigurnosti skloništa.

Poslije određenog vremena, koji se činio poput vječnosti, veliko zdanje napokon zapada u mrtvačku tišinu. Oprezno i polako izlazimo iz skrovišta naišavši prvo na Jayevo truplo. Uzimamo polurazbijene naočale koje je nosio.

U hodniku u prizemlju susrećemo se oči u oči s jednom od Karlovih fanatičnih sljedbenica. Nasrće na nas punom žestinom s ispruženom krvavom oštricom. Luđačka fanatičnost joj je davala nadljudsku snagu, te nas je uspjela nadjačati.

Bob je bio iznimno razočaran ponovnim neuspjehom. Miljenko je odlučio svoju ostarjelu glumicu zamijeniti za trenera Neil Powella, budući da smo zaključili da će nam za uspjeh ovoga puta trebati više mišića i snage.

Prošli smo kroz sve kao i prošli put, ovoga puta sredivši fanatičnu luđakinju i oduzevši joj nož koji je jedna od relikvija seanse. Dosjetili smo se da bismo sve prikupljene relikvije mogli uništiti u roštilju, te smo se stoga zaputili prema dvorištu i bazenu. Na opći užas dolazimo upravo u trenutku kada još jedna od fanatičnih sljedbenica ispražnjava sačmu u tijelo Nore Slate. Bacamo se na ubojicu svom silom pravednih osvetnika i pošteno ju izudaramo, ali ostavljamo na životu.

Prilazimo roštilju, dodajemo gorivo na vatru i spaljujemo sve četiri skupljene relikvije iz koje seansa crpi moć. Njihovim uništenjem vremenski paradoks se zatvorio i mi smo se ponovno probudili u našim kapsulama za transfer. Pred nama stoji zadovoljni Bob koji nam čestita na još jednoj dobro obavljenoj misiji.

KRAJ SPOILERA!!!

Međutim misiju smo sve samo ne-impresivno odradili. Ostvarili smo svega 15 bodova. Priča je dosta dobra, ali je iznimno uznemirujuća zbog količine nasilja. Otuda očito printana oznaka da je primjerena samo za odraslu populaciju. Također nedostaje dobrih zagonetki, pa se sve svodi na trial and error pristup. Upravo zbog toga doslovno smo proletjeli kroz scenarij. Dovršili smo ga u nekih četiri i po sata, duplo manje u odnosu na prijašnje.

#530

Imali smo stoga još nešto vremena da zaigramo prije nego što zaključimo druženje. To nešto je bio London 2end edition. Na brzaka smo proletjeli kroz pravila da se prisjetimo kako se igra. Usprkos tome prvi krug smo krivo i odigrali pa smo ponovili.
Nakon sat vremena kao pobjednik je izašao Miljenko s 63 boda, zatim ja s 50, i na kraju Slavica s 23, a koja je očito ipak bila malo preumorna za još jednu igru.

Saga o vremenskim pričama se nije još završila…

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)