Epizoda #37: Novogodišnji doček i novi početak

Staru godinu smo ispratili i novu dočekali u prelijepom ambijentu Miljenkovog novo-uređenog stana. Našla se ekipa iz stare škvadre – Marko, Jura, Slavica, ja, i naravno Miljenko, a koji se pokazao izuzetnim domaćinom. Razmazio nas je cjelonoćnim i cjelojutarnjim serviranjem raznih koktela i drugih pića, te raznoraznom hranom. Većinom smo na početku samo čavrljali o serijama, filmovima i igrama, ali se i prisjećali dogodovština iz godine na zalasku.

Konačno prva igra koju smo odlučili zaigrati bila je Decrypto. Riječ je o dedukcijskoj igri koja se igra u timovima. Svaki tim pokušava prokužiti kodne riječi koje im prezentira njihov vođa tima, dok istodobno nastoje i razbiti kodove od suparničkog tima. Igra je iznimno zabavna i djeluje poput poboljšane verzije Codenamesa.

Odigrali smo 4 partije, a kako nas je bilo neparno prve tri smo igrali tim Slavica-Mislav-Jura protiv tima Marko-Miljenko, te u četvrtoj su igrali Miljenko-Jura-Mislav protiv tima Slavica-Marko. U tri od četiri partije pobijedio je tim u kojoj je bila Slavica, uključujući i zadnju s Markom.

Po završetku smo fino objedovali, nešto još čavrljali, i ponoć je već bila pred vratima.

Nakon čestitki, uživanja u vatrometu i kratkog druženja, Slavica je bila prva koja nas je napustila usnuvši snom pravednika na sofi u istoj prostoriji.

Mi smo nastavili u laganom štihu zaigravši iduće Dixit. Nakon četrdesetak minuta zabave i smijeha zbog kojeg smo Slavicu nekoliko puta prenuli iz sna, konačni poredak je bio Jura (Rozi) 31, Marko (Crveni) 29, Miljenko (Žuti) 24 i ja (Zeleni) sa svega 13 bodova.

Idući se na stolu našao Survive: Escape from Atlantis!. U ovoj igri 2-4 igrača nastoje evakuirati sve svoje ljude s mitskog tonućeg otoka. Svatko raspolaže s 10 čovječuljaka koje nastoji sigurno prenijeti na okolne otoke. Samo što ne vrijede svi čovječuljci jednako, imaju skrivene brojeve ispod sebe u vrijednosti od 1-6. Čovječuljak koji se spasi s većom vrijednošću nosi veći broj bodova. Čovječuljci mogu plivati mada jako sporo, ali mogu koristiti i čamce za spašavanje što uvelike ubrzava transport. Naravno dok pokušavate svoje ljude spasiti, jednako tako nastojite i protivnike osujetiti u njihovim spašavanjima. Tome služe različiti morski psi, kitovi i morske zmije, a koji svi prijeteće kruže oko tonućeg otoka. Sam otok je sastavljen od 40 heksagonalnih pločica, te na svojem potezu svaki od igrača miče po jednu, počevši od onih najplićih, te tako smanjuje površinu otoka simulirajući polagano nestajanje u bespućima oceana. Na kraju igre tko god skupi najviše vrijednosti na svojim čovječuljcima je pobjednik. Najvještiji u tome sam se pokazao upravo ja (plavi) s 21 bodom, zatim Jura (Bijeli) s 18, Miljenko (Narančasti) sa 17 i Marko (Zeleni) sa 7 bodova.

#457 Marko već pomalo drijema i ne uočava kakvu neslanu šalu mu Miljenko sprema


#458 Nekom se jako loše piše

Marko nam je polagano već tonuo u san tijekom igre, što objašnjava lošiji rezultat. Kada nas je i on napustio zaspavši oko 3 u noći, Miljenko, Jura i ja smo odlučili staviti na stol pravu epsku igru – SpaceCorp 2025-2300AD.

Riječ je o pravom novom GMT dragulju koji se bavi velikom svemirskom kolonizacijom i ljudskom Odisejom u svemiru. Igrači tijekom tri velike ere istražuju i koloniziraju planete i asteroide, grade na njima razna postrojenja i stanice, a s vremenom svatko na svoj način evoluira svoje naseljenike u nešto više.

Svatko od 1-4 igrača preuzima ulogu jedne od neimenovanih moćnoh zemaljskih korporacija, startajući naravno sa Zemlje, tom plavom biseru u svemirskom crnilu. Svi dobivaju svoju vlastitu igraću ploču s početnim bonusima. Na početku svi imaju identične bonuse, no poslije tijekom igre će si svatko modificirati kako će njemu odgovarati. Karte iz ruke možete direktno igrati za akcije, npr. pomicanje, izgradnju, istraživanje, ili možete jednu kartu spustiti na svoju igraću ploču na jedno od slobodnih mjesta. Odsad pa nadalje ove spuštene karte vam daju trajne bonuse na akcije koje odigravate, a čiji bonusi su prikazani na njima. Budući da imate samo tri slobodna mjesta za spuštati karte, potrebno je dobro razmisliti koje bonuse želite i potrebni su vam, a koji vam nisu toliko bitni. Doduše možete poslije spuštati nove karte preko starih, ali računajte da se svaki potez računa. Stoga traćenje vremena kako bi se u jednom krugu spustilo jednu kartu, samo kako bi ju se već u idućem zamijenilo nešto malo jačom, možda ipak nije najbolja strategija za pobjedu.

#460

Na svojem potezu imate u ovisnosti o kartama u rukama jednu od sljedećih mogućih akcija:
Research – povlačite nove karte
Move – putovanje svemirom jednim od dostupnih brodova
Explore – istraživanje planeta na koji ste se spustili, po mogućnosti otkrivanje rijetkih dragocjenih ruda elemenata i vode, zadivljujućih znamenitosti, ili susretanje izvanzemaljskih vrsta (prijateljskih ili ne baš prijateljskih)
Build – izgradnja jedne od devet različitih građevina, neke nisu dostupne odmah od prve ere
Produce – proizvodnja na planetima koji imaju te mogućnosti, generalno to donosi bodove
Genetics – pomicanje naprijed oznake na genetskoj traci, kada ova oznaka napravi puni krug možete dobiti nove moćne sposobnosti
Upgrade – spuštanje karte ispred vas ili unaprjeđivanje već postojeće
Special – korištenje specijalnih akcija na određenim kartama

Igra se odigrava u tri velike epohe.
U prvoj eri – Mariners, igra se na mapi koja pokriva unutarnji Sunčev sustav do planeta Marsa.
Druga era – Planeteers pokriva cijeli vanjski sustav Sunčevog sustava, sve do Plutona.
Treća era Starfarers pokriva koloniziranje susjednih sustava.

Svaka od triju era se igra na posebnoj mapi, nakon čega se po završetku ere selimo na drugu mapu, te na koncu na zadnju treću. U početku sam bio jako skeptičan kako će to u primjeni izgledati, sva ta otkrića, koloniziranja i izgradnje, samo da bi ih sve izgubili i počeli skoro ispočetka na idućoj mapi. Ispada da jako dobro, jer po završetku partije usprkos tome što sam bio zadnji, znao sam da je ovo igra koju moram imati u kolekciji. Što se moglo i vidjeti pred koji dan u temi „Koju ste igru nedavno kupili?“.

Kada smo završili bilo je oko 6 ujutro, što bi značilo da smo igrali oko 3 i nešto sati. S obzirom na to da se Juri i meni radilo o prvoj igri, a niti Miljenko nije odigrao više od 2-3 partije, ovo je dosta dobro vrijeme za ovakvu epsku igru. Slavica se taman u to vrijeme probudila, pa smo se svi pozdravili i zaključili dan.

Prvog dana u novoj godini nakon svega nekoliko provedenih sati sna, pa barem u mojem slučaju, odlučili smo popodne posjetiti Tompu. Osim druženja posjeta naravno imala i igraći karakter.

Tako smo zaigrali tri partije dosta zanemarivanog deck builder klasika – Dominiona. Uključili smo u mix i Intrige, Prosperity i Seaside ekspanzije. Partije su imale sljedeće bodovne omjere:
1. Slavica (37)
2. Tompa (28)
3. Mislav (20)

1. Slavica (36)
2. Mislav (26)
3. Tompa (25)

1. Mislav (48)
2. Slavica (36)
3. Tompa (12)

#463

Za kraj smo odigrali i jedan nezaobilazni Wingspan.
1. Tompa (Žuti) 87
2. Slavica (Cijan) 75
3. Mislav (Zeleni) 72

04.01. smo organizirali s Miljenkom igranje kod nas kako bi se i Slavica upoznala s čarima SpaceCorpa.
Naravno također joj se jako svidjelo, pa sam to smatrao prešutnom potvrdom da mogu nabaviti igru 🙂 .

#464


#465 Slavica otkriva Alien Artifact, igru pauziramo i selimo se odigrati Race For The Galaxy s istoimenom ekspanzijom


#466

Nakon nešto manje od tri sata rezultati su bili sljedeći:
1. Mislav (Zeleni) – 82 (7)
2. Miljenko Žuti) – 82 (4)
3. Slavica (Plava) – 59

Miljenko i ja smo bili izjednačeni za prvo mjesto, prvi tiebreaker je zbroj vrijednosti svih kolonija. Pobjeda nikad nije imala slađi okus 😀 .

#468

Nakon kolonizacije planeta odlučili smo i teraformirati iste, pa za jedno druženje barem jedan u svakom slučaju. To je naravno značilo da se Terraforming Mars našao za stolom. Ali prije toga je valjalo malo predahnuti i nahraniti mozgove za novu dozu zagrijavanja.

#469 Od toliko razmišljanja čovjek pošteno ogladni 🙂

Zaigrali smo baznu mapu i od frakcija igrali sa sljedećima:
Miljenko (Žuti) – Saturn Systems
Slavica (Plava) – Tharsis Republic
Mislav (Zeleni) – Thorgate

Budući da Slavica u našoj grupi slovi za velemajstora ove igre, Miljenko i ja smo tijekom partije svu pažnju s raznim krađama i asteroidima maksimalno poklanjali njezinoj frakciji.

#470 Poslije koloniziranja planeta, došlo je vrijeme i za teraformiranje istih

Nakon dva sata rezultati su izgledali ovako:
1. Miljenko – 97
2. Slavica – 82
3. Mislav – 69

Već idući dan 05.01. smo bili pozvani na druženje kod Ivane i Igora. Pridružio nam se i Pavle kojem je zgodom upravo taj dan bio i rođendan, pa su nas domaćini počastili pravom gozbom.

Nakon ugodnog ručka i razmjene doživljaja što ima kod koga od zadnji put kad smo se vidjeli, odlučili smo se zaigrati Scythe. Redoslijed sjedenja i frakcije s kojima smo igrali izgledalo je ovako:
Slavica – Republic of Polania (Mechanical)
Ivana – Nordic Kingdoms (Engineering)
Igor – Rusviet Union (Inovative)
Ja – Crimean Khanate (Industrial)
Pavle – Saxony Empires (Agricultural)

#471

Ivana i Igor su se dosta brzo proširili po mapi, Ivana zauzevši dobar dio sjeverne mape, a Igor cijeli istočni i dobar dio središnje. Slavica se okuražila u jednom trenutku i došla sa zapadne strane sve do zemalja između Igora i mene, no Rusi su vrlo brzo potjerali njezine Poljake pa više nije napuštala sigurnost svojeg teritorija. Samo što je sada oko na njezin teritorij bacio uvijek ratoborni Švabo. Tako da je Slavica tu dosta loše prošla. Ivana i ja smo za to vrijeme neometano igrali svoju igru.

#474

Kako smo jako malo igrali Scythe, svega 6 partija u jako dugim razmacima, nisam imao osjećaj da sam uopće išta značajno postigao kada je Igor završio igru. Konačno bodovanje je izgledalo ovako:
Igor – 110
Ivana – 52
Pavle – 51
Ja – 28
Slavica – 18

Mda, mislim da je riječ rasturio preslaba.

#472

Vjerovali ili ne, nakon toga smo odigrali ultra zabavnu partiju Pictionaryja. Valja se s vremena na vrijeme vratiti i klasicima. Bilo je iznimno smiješno gledati kakve žvrljotine su se uspjele nacrtati, poslije se opravdavajući što je što i što bi trebalo predstavljati. Ivana se tu pokazala najviše vična crtanju pobijedivši, slijedio ju je Igor, zatim Pavle, pa Slavica, i ja na samom kraju.

Imali smo malo dulju pauzu, pa je iduće igranje i druženje uslijedilo 18.01.2020. Marijan i Tompa su nas odlučili iznenaditi s novim poklonom koji je Marijan dobio – Underwater Cities. No prije toga smo skoknuli do Avenue Malla do Wok&Rolla nabrzaka pojesti nešto i pritom se poput neobuzdane tinejdžerije zafrkavati samo na nama svojstven način 😀 .

#476 Luđaci u dizalu 😀

Kada smo se ponovno vratili u stan mogli smo se mirnih želudaca u potpunosti posvetiti igri. Underwater Cities pravi vizualni biser dizajnera Vladimíra Suchýa pod izdavačkim blagoslovom Delicious Games. Trebalo mi je par trenutaka da se prisjetim zašto mi je autor poznat, a onda sam se sjetio Last Willa, Prodigals Cluba i Pulsara 2849. Za izdavača doduše još nisam čuo zasad, ali je spoznaja o vrhunskom autoru ulijevalo ohrabrenje. I bogme nismo ostali razočarani.

Riječ je zapravo o klasičnom worker placementu uz dodatak odigravanja karata, ali samo ako odgovaraju boji pozicije na koju ste stali. Postoje tri različiti boje karata i pripadajućih sektora, svaki sektor ima 5 pozicija na koje se može stati, dakle sveukupno je 15 pozicija. Svaka od pozicija daje unikatan benefit, svega nekolicina uz male izmjene slične benefite. Svatko na početku svojeg poteza može imati maksimalno tri karte u rukama. Što će vrlo često značiti da imate karte koje nisu kompatibilne s pozicijama sektora koji želite aktivirati. Mislim možete, no ako se boja karte i sektora ne podudaraju, ne možete kao dodatni benefit za dodatan boost odigrati još i kartu. A vjerujte željet ćete maksimalno iskoristiti svaki svoj potez i svaku kartu. Karte variraju od proizvodnje dodatnih resursi, pojeftinjenju gradnje određenih građevina, ili jednostavno nose određene bodove za kraj igre.

Svaki igrač također započinje igru s igraćom pločom svojeg podvodnog carstva kojeg gradi. Tu će biti dvije vrste podvodnih kupola (bijela i crvena), te tuneli koji ih povezuju. Na svakoj lokaciji na kojoj sagradite kupolu postoje tri dodatne mini lokacije na kojima možete graditi tri vrste zgrada – farme, desalinizacijske građevine i laboratorije. Svaka od navedenih građevina proizvodit će vam određene resurse u obliku hrane, znanosti, materijala za izgradnju, novca itd. Svaku izgrađenu građevinu možete poboljšati u njenu bolju inačicu, što znači više resurasa i bodova na kraju igre.

#478

Možete svoje podvodno carstvo povezati i s obližnjim kopnom. Većinom će to donositi one-time bonuse u obliku dodatnih resursi, ali često i unikatne bodove za kraj igre, ako uspijete ostvariti određene uvjete.

Tu će još biti i određene misije koje će biti svima otkrivene i raspoložive, a prvi igrač koji ostvari traženi uvjet će dobiti dodatni benefit.

Slično poput SpaceCorp, i ova igra se odigrava u tri epohe. Razlika je što ovdje sve što ste izgradili i dalje ostaje na igraćoj ploči. Svaka epoha uvodi nove i jače karte, te samo na početku epohe sve vaše zgrade proizvode resurse.

Nakon otprilike dva sata igre bodovno stanje je izgledalo ovako:
1. Tompa (Crni) – 98
2. Slavica (Plava) – 95
3. Marijan (Narančasti) – 93
4. Mislav (Ljubičasti) – 80

#477

Ostali smo naprosto oduševljeni igrom. Ne samo da je riječ o jednoj od najljepših igara koje smo imali prilike zaigrati (boje i prekrasan artwork pršte na sve strane), već smo ostali opčarani jednostavnim, a opet opširnim pravilima. Svi iskusni igrači će bez problema uskočiti u igru i već kroz par krugova pohvatati većinu konaca. No potpuno ovladavanje igre će zato vjerujem biti izazov za sebe. Postoji toliko veliki broj opcija i stvari na koje treba paziti, tako da će vam se mozgovi pošteno kuhati u ovoj igri. Bez obzira na to, još jedna topla preporuka svima željnima izazova.

Idući dan je opet bio rezerviran za naše druženje s Miljenkom. Pa barem njegovo i moje druženje budući da je Slavica imala nešto testova za složiti. Stoga je Miljenko ponio Sekigahara: The Unification of Japan, još jedan od bisera iz GMT tvornice, igra ekskluzivno za dva igrača. Igra kao što i naziv kaže prati Japan u razdoblju šoguna, samuraja i raznih klanova. Da budemo još precizniji igra prati veliku Sekigahara borbu 1600. godine. Jedan igrač preuzima ulogu Ishida klana koji se borio za mlađahnog nasljednika trona, dok drugi igrač preuzima ulogu nad Tokugawa klanom, jednim od najmoćnijih daimyoa u feudalnom Japanu.

Ratni pohodi su trajali sedam tjedana, a tijekom kojih je svaki od dva suprotstavljena tabora nastojao na svoju stranu pridobiti neke od ostalih klanova. Tako da će se vaše vojske u obliku drvenih blokova s oznakama snage, kao i kojem klanu pripada određena jedinica. Pričat ćemo još o tome. Postoje još i jedinice generala, posebne jedinice poput konjanika i arkebuzira, te unikatne jedinice specifične za određenu stranu.

Kao što smo rekli kako je i cijela ratna kampanja trajala sedam tjedana, tako se i igra odigrava u 7 krugova, s time da u svakom krugu će svaki igrač imati dva poteza. Igrač koji na početku kruga odigra kartu s većim brojem će igrati prvi, zatim će igrati drugi igrač, pa opet prvi i za kraj drugi. Pola od preostalih karata u rukama se odbacuju te započinje novi krug.

#480

Karte koje vučete na početku svakog kruga imaju nekoliko uloga. Za početak tu je onaj za inicijativu na početku kruga, tko odigra kartu s većim brojem, može odabrati tko će ići prvi a tko drugi unutar tog kruga. No odigravanje karte s većim brojem ujedno znači i odigravanje jače karte, potencijalno možda puno zgodnije za igranje tijekom same faze akcija.

Igra je u naravi vrlo jednostavna. Na početku svakog kruga dobivate nove karte i pojačanja koja vam idu u rezervu. Pojačanja se mogu akumulirati iz kruga u krug, karte ne. Na kraju svakog kruga morate odbaciti pola od preostalih karata u rukama, zaokružujući na manje u neparnim slučajevima.

Nakon toga kreće nadmetanje za inicijativu, te kada je i taj proces dovršen kreće sama srž igre – akcije. Imate ih ukupno 4 na raspolaganju.

1. Bez pomicanja. Ako odaberete da nećete pomicati niti jednu svoju jedinicu, u tom slučaju možete odbaciti bilo koji broj karata i povući nove.
2. Minimalno pomicanje. Igrač može pomaknuti jedan skup jedinica, ili umjesto toga unovačiti nove jedinice iz rezerve.
3. Limitirano pomicanje. Ova akcija će vas koštati jednu kartu iz ruke, potencijalno krucijalnu kartu koju ste umjesto toga mogli iskoristiti u borbi. Uglavnom odabirom ove akcije možete pomicati do tri različite grupe jedinica, ili pomaknuti dvije i unovačivati.
4. Totalno pomicanje. Ova akcija će vas koštati čak dvije karte, ali pogađate njome pomičete apsolutno sve grupe jedinica, plus imate opciju novačenja.
Vezano za novačenje samo da napomenem da jedinice koje unovačite prilikom jedne akcije ne možete odmah i pomicati.
Sada kada ste se odlučili za pomicanje vrijeme je i za pokrenuti neke od tih jedinica. Pomičete se po karti od jednog grada do drugog po presijecanim cestama. Postoje dvije vrste – obične lokalne ceste i tzv. autoceste. Normalno možete pomicati grupicu od 4 jedinice za jedno polje, no ako imate i generala sa sobom dobivate +1 na pomicanje. Ako putujete cijelim putem po autocesti, dobivate još +1 na pomicanje. Ako krećete iz dvorca dobivate +1 na pomicanje. Ali to još nije sve, ako odbacite jednu od karata možete raditi prisilno marširanje, još +1. Eh sad, ali ako se vaša grupica sastoji od više od 4 jedinica, da budem precizniji od 5-8, dobivate -1 na pomicanje. Za grupicu jedinica od 9-12 to je onda -2 na pomicanje, za 13-16 je -3, a više od toga ne možete ni pomicati.

#481

Na karti postoje obične lokacije, te lokacije koje obiluju resursima. Kontroliranje više lokacija resurasa od protivnika omogućuje vam regrutiranje +1 jedinice svaki krug. Također kontroliranje svake ove lokacije donosi 1 bod na kraju igre. Tu su još i lokacije s dvorcima. Tko god kontrolira više dvoraca dobiva +1 kartu na početku svakog kruga. Svaki dvorac koji se kontrolira na kraju donosi 2 boda.

Kada se dvije suprotstavljene grupe nađu na istoj lokaciji kreće borba. Fora je u tome što su blokovi jedinica okrenuti na taj način da su vidljivi samo njihovim vlasnicima. Tako da nikad niste u potpunosti sigurni što vas čeka dok ne stupite u borbu. U tu svrhu se koriste karte u rukama, iste one karte s kojima plaćate za pomicanje više od jedne grupe jedinica. Prvu kartu odigrava napadač, pritom mora odigrati kartu s oznakom klana jedne od jedinica, čime aktivira vojnu snagu te jedinice. To se označi na skali pored karte. Zatim branjenik mora aktivirati pomoću svojih karata svoje vojne jedinice i dostići ili prestići zadanu vojnu snagu od napadača. Nakon toga je opet red na napadaču koji opet mora prestići branjenikovu vojnu snagu, jer u slučaju izjednačenja pobjeđuje branjenik. I tako se borbe izmjenjuju sve dok svi nisu odigrali sve dostupne karte, ili aktivirali sve jedinice.

#483

Pobjednik uništava jednu protivničku jedinicu, plus obje strane si međusobno uništavaju jedinice za svakih 7 zbrojeva ukupne snage, npr. 7 – 1 uništena protivnička jedinica, 14 – 2 uništene protivničke jedinice itd. Poražena grupa se mora povući u prijateljski ili neokupirani teritorij.

Što se tiče samih borbenih karata, svaki igrač ima svoj poseban špil. Na svim kartama je prikaz simbola kojem klanu pripada, te sa samo tom kartom se može aktivirati pripadajuća jedinica u borbi. Neke karte imaju po dva simbola nekog klana, to znači da se mogu aktivirati do dvije jedinice odjednom. Neke od karata imaju i poseban znak katane, ove karte mogu aktivirati i dati dodatan boost posebnim jedinicama (konjanicima i arkebuzirima).

No u cijelom miksu definitivno će svima biti najzanimljivija karta lojalnosti. Kada se ova karta odigra tijekom borbe, ona pogađa posljednju aktiviranu protivničku jedinicu prisiljavajući ju da prijeđe na vašu stranu. Ako protivnik ima kartu sa simbolom klana te jedinice, može ju pokazati kao obranu od toga. U cijelom špilu postoji ukupno tri karte lojalnosti, tako da jako dobro treba znati procijeniti kada je pravo i krucijalno vrijeme za odigrati ih.

Tokugawa igrač instantno pobjeđuje ako je u bitki uništena posebna jedinica generala Ishida Mitsunari, ili ako se zauzme Osaka. Ishida igrač instantno pobjeđuje ako je u bitki uništena jedinica generala Tokugawa leyasu

. U suprotnom igra traje sedam krugova, kada se na kraju zbrajaju sve zaposjednute lokacije resurasa (1 bod) i dvoraca (2 boda). Igrač s većim brojem bodova pobjeđuje.

#479

U prvoj partiji Miljenko je zaigrao s Ishida stranom, a ja Tokugawa. Startalo je podosta loše za moju stranu. Već u prvoj masivnoj bitci kod Kyota, izgubio sam svoju najjaču unikatnu jedinicu vrijednosti 4. Ubrzo su me Miljenkove snage isprašile i iz dvorca u Miyazu. Situacija se činila da bi mogla voditi ka vrlo brzoj pobjedi Ishida klana. Čvrsto odlučivši kako se neću predati bez žestoke borbe, odlučio sam se na Sun-Tzu taktiku udaranja na Miljenkove jedinice tamo gdje je bio slabiji, a povlačeći se i izbjegavajući sukobe tamo gdje sam ja bio u slabijem položaju. Razni gradovi su tako svako malo mijenjali vlasnike. Uspio sam u svim krugovima postići da posjedujem više lokacija s bogatim resursima, što mi je donosilo više jedinica za regrutiranje. Samo da bi ih Miljenko jednako vješto tamanio. No u ovoj igri ispada da nije toliko bitno koliko si pobio protivnikovih jedinica, već koliko si se vješto proširio po karti da kontroliraš ključna bodovna područja na kraju igre. A to se točno i dogodilo omogućivši mi na kraju sedmog kruga pobjedu sa 16 bodova naspram Miljenkovih 12. Usprkos tome što je omjer uništenih jedinica išla debelo njemu u prilog, omjer je bio negdje 1:3.

Nakon toga nam se Slavica pridružila pa smo zaigrali jedan Terraforming Mars. Ponovno se potrefilo da je slučajni odabir izabrao baznu mapu. Od korporacija igrali smo sa sljedećima:
Slavica (Plava) – Saturn Systems
Miljenko (Žuti) – Inventrix
Mislav (Zeleni) – Tharsis Republic

#484

Već na samom početku sam uspio steći veliku prednost u novčanoj proizvodnji, čemu je uvelike pridonijelo i što se niti Miljenko niti Slavica nisu štedjeli u postavljanju gradova (+1 na income credit za moju korporaciju za svaki postavljen grad). Vrlo brzo je Slavica uspjela položiti pravo milestone Vrtlara, zatim ja na Gradonačelnika i na koncu Miljenko na Graditelja. Ubrzo potom sam jasno ja ubrzo odabrao da će se Bankar nagrada bodovati za kraj igre. Poslije 9 generacija igra je došla kraju i na opće ne iznenađenje ja sam pobijedio.

1. Mislav – 85
2. Slavica – 75
3. Miljenko – 72

Nakon toga nas je Slavica napustila i otišla spavati, bilo je već oko 10h, a ujutro se rano ustajala. Miljenko i ja smo se odlučili na revanš u Sekigahari. Ovoga puta smo zamijenili uloge, Miljenko je zaigrao s Tokugawa klanom, a ja Ishida. Ponovno se ponovio isti scenarij tako što je Miljenko odmah na početku odmah poduzeo agresivnu inicijativu potiskujući me sa svih strana. S juga se brzo proširio iz Eda i zauzeo resursno važne gradove Takasaki, Kiso, Tsutruga, te ubrzo došao do mojeg dvorca u Uedi i opsjeo ga. Na zapadu je uspio u jurišu osvojiti dvorac u Gifu. Ja sam pokušao glavninu svojih snaga iz Osake i Kyota usmjeriti prema Kuwani i Kiyousu, te moguće povratiti Gifu. Na koncu sam uz mnogostruko veće gubitke uspio svega povratiti dvorac u Gifu. No kako se Miljenko previše razgranao po mapi, iskoristio sam priliku i zaletio se sa svega jednom jedinicom i zauzeo od njegovog prijateljskog Maeda klana sjedište u Kanazawi. To je značilo da nije mogao uvoditi kao pojačanja jedinice ovog klana dok god ne oslobodi njihovo sjedište. Kao odgovor na to u posljednjem velikom proboju pao je konačno moj dvorac u Uedi, i sada se dio jedinica zaputio na sjever osloboditi Kanazawi, a dio ponovno opsjesti Gifu. Dok se to zbivalo ja sam se sa svojim jedinicama na istoku probio do Eda i zauzeo prijestolnicu klana Tokugawa. Što je značilo niti jedinice ovog klana neće moći ulaziti u igru dok god se ne oslobodi.
Igra se u ovom segmentu približavala kraju. Pred nadolazećom jačom vojnom snagom morao sam se povući iz Kinazawe, a uskoro se i Gifu ponovno našao u okruženju. Bilo je još nešto velikih bitaka kod Minakuchija, ali bez značajnih pobjednika. Potezom očajnika zauzeo sam Miljenkov napušten dvorac u Miyazu upravo pred nosom njegovih nadolazećih armija. Opsjeo je dvorac uspjevši mi uništiti jednu od jedinica, no bilo je prekasno jer je igra upravo završila. Ponovno sam pobijedio na bodove sa 16 naprama 11. Kad smo već kod toga sjećate se onih jedinica koje su u samoj završnici zauzele dvorac u Miyazu, pa… jedna od tih jedinica je bila i ona generala Ishida Mitsunarija, znate onog koji omogućuje suprotnom taboru instant pobjedu ako pogine. A budući da je jedna jedinica izginula u obrani grada ostavši samo ova od generala, srce je pred kraj lupalo na najjače hoće li Miljenko uspjeti uništiti u opsadi i nju. Veliko kockanje i rizik koji se na koncu ipak isplatio. “He who dares wins”, kako bi rekao Del Boy iz Mućki 😀 .

Uzvratna partija je uslijedila 23.01.2020. Nasumičnim odabirom Miljenka je dopao klan Tokugawa, a mene Ishida. Ponovno je Miljenko dominirao većinom partije potiskujući me sa svih strana. U 4 tjednu je situacija bila toliko loša da sam jednostavno odlučio krenuti na sve ili ništa. Pokrenuo sam svoje preostale snage na zapadu i krenuo u samoubilačke napade. Prilikom jednog od tih napada, da slučajnost bude još veća upravo kod spomenute Sekigahare, naletio sam upravo na vojsku pod vodstvom samog generala Tokugawa lesayu. Imao sam odlične karte u rukama i dobru kombinaciju jedinica, tako da sam uništio cijelu protivničku vojsku uključujući i samog generala. Što je značilo i automatsku pobjedu. Oh agonije u Miljenkovim očima nakon toga 🙂 .

#485 Vojska koja je stajala glave Tokugawu lesaya

Nakon toga smo se prebacili na iduću GMT igru – Battle Line: Medieval. Riječ je o brzoj matematičkoj igri za dva igrača, a to može značiti samo da je dizajner igre naravno slavni Reiner Knizia. Cilj igre je formirati pobjedničke vojne formacije na 9 bojišta. Prednost na 5 od 9 bojišta donosi pobjedu, ili u slučaju da pobijedite na tri susjedna bojišta. Na svojem potezu svaki od igrača odigrava jednu od šest karata iz ruke i postavlja sa svoje strane na jednu od 9 bojišta. Nakon odigravanja odmah se vuče nova vojna karta jedinica, ili posebna taktička karta. Na svakom od 9 bojišta možete odigrati maksimalno tri karte jedinica. Jedinice su vrijednosti od 1 do 10 i dolaze u nekoliko različitih boja.

#488

Formacije jedinica prema jakosti koje možete složiti su:
Wedge – uzastopna broja iste boje, npr. 8,9,10 bi bila najjača kombinacija
Square – tri ista broja različitih boja, što su veći brojevi u igri to je jača formacija
Column – zbroj karata u istoj boji
Skirmish – poredak karata različitih boja
Fray – zbroj karata različitih boja

Posebne taktičke karte omogućavaju vam primjenjivati razne smicalice protivničkoj strani. Tipa da ga neka jedinica dezertira, prijeđe na vašu stranu, modificira snagu određenih karata itd.

Odigrali smo dvije partije, prvu je pobijedio Miljenko, a zatim ja. Vidim genijalnost igre, ali jednostavno nije moj tip. Previše praćenja različitih kombinacija i mozganja koje karte su još ostale u špilu i mogle bi se moguće pojaviti.

Slavica se taman tako negdje vratila s instrukcija, taman da naručimo nešto i pojedemo prije nego odlučimo što ćemo zaigrati.

#489 Predah od igranja uz obilje hrane 🙂

U svom promišljanju uz hranu sinulo joj je da se ponovno uhvatimo u koštac sa T.I.M.E. Stories. Posljednji put smo bazni scenarij zaigrali 20.11.2016. Riječ je o avanturističkoj igri s jakim naglaskom na priču. Iznimno je bitno pratiti priču jer je to jedini način za rješavanje mnogih zanimljivih zagonetki, od kojih su neke zaista teške. Iz istog razloga ovo je jedna od onih vrsta igara koje se igraju jedanput, jer više to nije to kada znate gdje se točno krije koji ključ, koje likove morate izbjegavati, gdje neke možete pronaći, te kako točno funkcioniraju i kako se rješavaju određene zagonetke.

#487 Započinjanje prvog scenarija Time Stories

Primarna radnja prati T.I.M.E. agenciju koja štiti čovječanstvo od nastajanja vremenskih paradoksa koji prijete da unište univerzum. Igrači u ulozi vremenskih agenata, to jest njihovih svijesti, bivaju poslani u tijela likova iz raznih razdoblja ljudske povijesti, a često i u tijela likova iz raznih drugih nevjerojatnih i fantastičnih svjetova i dimenzija.

Na početku svake misije dobivate izvještaj od sve samo ne simpatičnog Boba, koji nije previše sklon lagodnom gledanju ako previše tratite vrijeme. Tu je još i misteriozna Laura i simpatični robot SAM, a koji vam svi imaju nešto za reći prije kretanja na misiju. Nakon kratkih crtica što možete očekivati u svijet u koji idete i što se očekuje od vas, i prava igra započinje.
Kao što sam već rekao Slavica i ja smo po drugi put igrali prvi scenarij igre – Asylum, mada smo srećom praktički sve zaboravili. Miljenku je ovo bio prvi susret.

SPOILER ALERT!!! za sve one koji misle igrati i sačuvati se za mnogobrojna iznenađenja.

Ok sada kada ste primili upozorenje na znanje, mogu vas upoznati s radnjom, mada nije nimalo teško pogoditi po samom nazivu scenariju. Dakle priča se odvija u umobolnici u koju su naše svijesti ušle u tijela luđaka koji boluju od raznih psihičkih smetnji. Navodno se sumnjive radnje odvijaju u ustanovi i razni duševni bolesnici jednostavno misteriozno nestaju.

Slavica je zaposjela tijelo Edith Jolibois, naoko sasvim normalne djevojke s jednom malom manom. Uživa u ljudskom mesu. Bit će da je ovo buduća majka našeg budućeg dobrog doktora Hannibala. Miljenko je preuzeo tijelo Vasil La Fouinea, velikog uživaoca raznoraznih narkotika, napose kokaina. I na koncu moja svijest je zaposjela prelijepu djevojku Marie Bertholet, čija velika mana je erotomanija (zabluda da su apsolutno svi zaljubljeni u nju).

Na samom početku smo skrenuli u dva navrata na sasvim krivi trag, prvo vjerujući jednom potpunom luđaku da je isto vremenski agent, a u drugoj prostoriji je Miljenko odlučio osloboditi jednog vezanog luđaka, što je imalo jako loše posljedice. Jednako tako smo izazvali tučnjavu u dvorištu nakon utakmice kriketa. U ambulanti je pak neki pripravnik sodomist zaskočio moju žensku koja mu se jedva othrvala. Ukratko sve same lijepe dogodovštine. Da sve bude još gore obrisi neke čudne životinje su se pojavljivali uokolo, a ubrzo smo se počeli susretati i s prvim tragovima, pa još brže i s prvim žrtvama.

Kulminacija je uslijedila u jednom od staklenika s tropskim biljkama, a gdje smo se našli oči u oči s pravom noćnom morom. Pred nama se ukazala prava zvijer, mitološka mantikora, biće s tijelom lava s dodatkom krila i škorpionskim repom. Bacila se na nas i ubrzo je započeo ljuti boj na život i smrt. Posljednjim snagama jedvice smo uspjeli nadvladati gadnu beštiju.

Ubrzo nakon toga su nam se potvrdile i najveće slutnje, iza misterioznih nestanaka pacijenata su stajali glavna sestra i ravnatelj ustanove. Uz pomoć pronađenih tragova uspjeli smo pronaći ulaz za katakombe, a tamo smo se susreli s još većim užasima. Pronašli smo pacijente, pa barem ono što su nekada bili pacijenti. Sada su bili deformirane, groteskne insektoidne kreature. S općim gađenjem utamanili smo ih jednog za drugim skrativši im time vjerojatno muke.

Ubrzo smo se našli pred velikom kamenom pločom koja je iziskivala rješavanje određene puzzle prema tragovima koje smo prikupili. Opako smo mozgali i zakuhavali umove nekih dobranih dvadesetak minuta prije nego što je Miljenku prvom sinulo konačno rješenje, i gle stvarno je bilo točno. Vrata su se otvorila i mi smo proslijedili dalje.

U idućoj prostoriji je stajala naga blijeda djevojka usred ritualnog pentagrama. Oko nje se nalazilo mnoštvo zakukuljenih sljedbenika. Djevojka je zatražila od nas da se postavimo svaki na jedan od krajeva zvijezde, što smo mi pristojno odbili. No neki ljudi jednostavno ne primaju dobro riječ NE, jer je jedan od zakukuljenih iskočio pred nas s blještećom oštricom u ruci. U samoobrani smo ga ubili, pa se ispostavilo da je to bio ni manje ni više već ravnatelj umobolnice glavom i bradom. Svi ostali zakukuljeni su se nakon toga razbježali, a ona blijeda naga djevojka je odjedanput uzlebdjela u zrak u najboljoj maniri Isusovih čuda, a potom nas je i ona napala.

Nakon puno znoja i krvi pokazali smo joj kraljevstvo nebesko. Sve se zamaglilo i ponovno smo se probudili u našim kapsulama gdje nas je dočekao Bob čestitavši nam sav nasmiješen na dobro obavljenoj misiji. No moglo je to i puno bolje, ostvarili smo ukupno 14 bodova za titulu regruta druge klase.

Nastavit će se…

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.