Out of the threshold #1: Tuđinac – Izolacija

Oko puno i previše toga sam veliki fan, no ničega toliko fanatično koliko Alien franšize. Duga je to i vjerna ljubav koja seže u vrijeme kad sam imao svega 10 godina. Mada mi je glavna premisa oko radnje bila manje više poznata još i puno prije toga. Naime dok neki roditelji svojoj djeci za laku noć i lakše spavanje čitaju ili prepričavaju kojekakve basne i bajke, našem ocu se jedno ljeto kada sam imao 5 godina a brat 4, činilo baš zgodno da nam prepriča radnju prvog Alien filma iz 1979. godine. Nekih segmenata se sjećam čak do današnjeg dana. Na primjer krivo je ispričao da su astronauti sletjeli na neotkriveni planet i tuđinska jaja pronašli u špilji, umjesto u olupini tuđinskog svemirskog broda. No dobro takve sitnice su manje bitne. Ono što je bilo značajno jest da se tu noć nije spavalo, kao niti noć nakon nje, a cijela priča je zapalila iskru potrage za inspiracijom priče.

Trebalo je proći samo idućih pet godina dok nisam naletio u videoteci u Sv. Križu Začretju i na film. Čitajući kratki opis na poleđini kutije nije bilo sumnje, bila je to ista priča dakle to je bio taj film. Ne mogu se sjetiti kako smo mimo djeda uspjeli prošvercati posudbu bez da zamijeti njezin sadržaj, no tu večer se našao u VHS videorekorderu, a godinu i pol mlađi brat i ja u potpunom mraku na kauču pod dekama i sa zdjelom kokica. Imali smo sreće što je film atmosferičan te uopće nije glasan, tako da smo imali svega par instanca vriskova koje smo trebali utišati. Nakon odgledanog ostali smo još neko vrijeme u apsolutnoj tišini, hipnotizirano gledajući snježne padaline televizora, budući da se filmska vrpca odvrtjela do samog kraja. Čudan je bio osjećaj oduševljenja općim hororastim užasom. Ako ste mislili kako nismo mogli spavati nakon očevog prepričavanja radnje, uzmite to na potenciju nakon odgledanog filma.

Stijena se zakotrljala i više nije bilo povratka. Doznali smo za nastavke i u dahu jedan za drugim tijekom narednih dans pogledali i njih. Onda je nekako u tom periodu iz Rebellion studija izašla i prva Aliens vs. Predator igra na PC-u (25. lipanj 1999.), putem koje smo tako doznali i za Predator franšizu, pa su se odgledala i ta dva vrsna filma. Uf koliko sočnog dječjeg straha iz tog perioda. Najviše sam naravno obožavao igrati s marincem, jer je horor bio ultimativan. Naravno bilo je zabavno zaigrati i s nezaustavljivim Alienom, ali i silom bez premca što je bio Predator.

Jedva da se dočekao izlazak na PC-u i nastavka Aliens vs. Predator 2 (studeni 2001.), koji je umjesto epizodalnog pristupa slijedio puno istančaniju radnju u jednom nizu. Do dana današnjeg navedena igra mi je ostala jednom od najboljih iz franšize. Ponovno smo imali na odabiru kampanju s marincem, Alienom i Predatorom, a ovoga puta su se njihove radnje u potpunosti ispresijecale. U kolovozu 2002. smo dobili i ekspanziju Primal Hunt, no ta je bila veliko razočaranje zbog iznimno zbrzanog i kratkog trajanja.

U tom periodu su se čitale knjige i stripovi u izdavaštvu nenadmašivog Dark Horse Comicsa, a nabavljali su se iz skromnog no zatrpanog prostora More Comics dućana.

Jedno od najvećih životnih iščekivanja je tek slijedilo, jer kao grom iz vedra neba na projekciji nekog filma kojeg se ne sjećam, između ostalog je bila najava i za nadolazeći Aliens vs. Predator film. Što je još bolje redatelj filma je bio Paul W. S. Anderson, isti onaj koji je snimio Mortal Kombat, Event Horizon i Resident Evil. Uza tolike bogate knjige i stripove za inspiraciju i dobrog mladog redatelja, nije moglo ispasti loše kako god da se okrenulo. Nažalost ispalo je upravo tako, užasno loše. Osim nezanimljive radnje smještene na Zemlji u tadašnjem vremenu ranih 2000-ih, dosadnih jednoličnih likova, ono što je najviše pokopalo film je bila odluka Fox studija da snime s PG-13 rejting. Zbog čega smo ostali uskraćeni za vrijedan osjećaj jeze i dostojnih krvoločnih scena. Kada se mislilo da ne može gore, tri godine poslije smo dobili još užasniji Aliens vs. Predator: Requiem, naspram kojeg se prvi film činio remek djelom.

Uslijedila je 2010. godine dugo očekivana Aliens vs. Predator 3 igra za PC, čiju izradu je ponovno preuzeo Rebellion. Nije bilo loše, ali sve skupa je bilo iznimno mlako iskustvo u odnosu na prethodnike.

Negdje u to vrijeme su krenule glasine kako se Ridley Scott namjerava vratiti franšizi i snimiti prednastavak originalnog filma. Mislim da nitko ni u najluđim snovima nije mogao zamišljati što bi se tu moglo očekivati. Kako je vrijeme odmicalo neki sitni detalji su počeli isplivavati na površinu. Niti jedan nije toliko odjeknuo kao onaj da ćemo doznati nešto više o rasi Inženjera (onom gorostasnom tuđincu čije fosilizirane ostatke smo mogli vidjeti u komandnom naslonu stare napuštene letjelice). Kada je izašla i prva zadirkujuća najava u trajanju od svega par sekundi, uzbuđenje je bilo na vrhuncu. Živo sam tada sudjelovao u raspravama na Forumu.hr i svima su nam očekivanja bila na iznimno visokim razinama. Čak smo se organizirali i nekolicina nas je otišla zajedno u kino u Arena Centar. Dobro se sjećam tog dana 16. lipnja 2012. jer se održavao Gay Pride, i pol grada u centru je bilo blokirano. Tako da sam se jedva probio taksijem do odredišta, umalo zakasnivši. Bolje bi bilo da jesam, jer film je bio užasan. Nije bilo ništa od onog što smo očekivali. Jedino što je postigao jest da je polarizirao i razjedinio fanove samog redatelja i onih franšize.

U igračem svijetu se za to vrijeme približavao datum izlaska dugo očekivanog i najavljivanog Aliens: Colonial Marines. Developeri iz cijenjenog Gearbox Software studija obećavali su mora i doline, uključujući i dostojni nastavak radnje na zbivanja nakon Aliens filma, kao i brojna druga iznenađenja. Prvi izbačeni deset minutni demo nas je totalno kupio prikazavši nevjerojatnu izvrsnost koja nas očekuje. Uzbuđenje je bilo na vrhuncu… i jednako kao i s Prometheusom uslijedilo je hladno otrežnjenje kada je igra izašla 12. veljače 2013. godine. Katastrofalno inferiornija grafika u odnosu na obećavanu i prikazanu u demo isječku, potpuno nefunkcionalna umjetna inteligencija protivnika i saveznika, blesava radnja, i tona grešaka i bugova već bi i svaki po sebi bili presudni očajnom primanju. Svi zajedno su bili katastrofalni. U toj mjeri da su padale i sudske tužbe za lažno oglašavanje i obmanjivanje igrača. Franšiza je spala na najnižu razinu potpuno mrtva i bez jedra u uzburkanom moru.

I tako nas naša priča napokon dovodi do Alien: Isolationa, igre koja je krenula biti najavljivana usporedo s Aliens: Colonial Marines, ali od koje nitko nije očekivao išta vrijedno, pogotovo nakon fijaska Colonial Marines. Za promjenu na svačije ugodno iznenađenje, igra ne da je bila prosječna ili dobra, bila je odlična, fenomenalna. Pa kako je to pošlo za rukom jednom developerskom studiju poput Creative Assembly, koji su bili poznati po strateškim igrama, kada nije starom liscu Ridley Scottu i iskusnom Gearbox Software studiju. Hajdmo zajedno vidjeti.

Alien: Isolation izašao 7. listopada 2014. godine, izdan od Sege za PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One, je horor igra preživljavanja (tzv. survival horor). Radnja prati mladu inženjerku Amandu Ripley, kćer same Ellen Ripley, koju smo čak mogli i vidjeti u ostarjelom izdanju u jednoj od izbačenih scena iz Aliens filma. I petnaest godina nakon nestanka majke ona i dalje ulaže silne napore kako bi joj ušla u trag, ili barem doznala što se dogodilo. Spletom okolnosti dospijeva tako na enormnu zapostavljenu svemirsku postaju Sevastopolj, a čijim hodnicima pogađate lunja Alien iliti Xenomorph ako želimo biti precizniji. Predstoji na igračima da vještinom prikrivanja i taktičkog tihog kretanja, nastoje izbjeći biće, sve dok istodobno raspliću priču i događaje vezane za samu Amandu, ali i zbivanja na Sevastopolju.

 

Radnja

Godine 2137., petnaest godina nakon nestanka majke Ellen Ripley na USCSS svemirskom tegljaču Nostromu, njezina kći Amanda i dalje traga za bilo kakvom informacijom. Doznavši za to pristupa joj Christopher Samuels, android u službi Weyland-Yutani korporacije. Informira ju kako je Nostromova crna kutija pronađena i nalazi se na svemirskoj postaji Sevastopolj, koja je u vlasništvu Seegson korporacije i orbitira oko plinovitog planetoidnog divna KG-348 u Zeta Reticuli sustavu.

Samuels tom prilikom nudi Amandi treće mjesto u timu, na spasilačkom brodu Torrents pod zapovjedništvom kapetanice Diane Verlaine, a koji uskoro kreće prema postaji. Drugo mjesto u timu čini rukovoditeljka operacije Nina Taylor, a koja se doima sve samo ne spremnom za takav pothvat. Amanda prihvaća ponudu u nadi da će joj bilo kakvo saznanje donijeti barem nekakvu utjehu.

Po dolasku do odredišta ne mogu stupiti u kontakt s ikime na postaji. Da stvar bude gora komora za pristajanje je oštećena u tolikoj mjeri da je nemoguće pristati brodom. Stoga kako bi se domogli stanice, Amanda, Samuels i Taylor primorani su na svemirsku šetnju u skafanderima. Prilikom prelaska sigurnosnim užetom, na pola puta isto bude nasilno prekinuto uslijed eksplozije s postaje. Uslijed toga Amanda biva razdvojena od ostatka tima pristupivši preko komore s druge strane.

Napredujući kroz opustošenu polumračnu postaju, ne treba joj dugo kako bi zaključila kako je nešto tu pošlo jako po zlu. Malobrojni preživjeli koje i ima priliku susresti, su iznimno neprijateljski nastrojeni, smrtno prestrašeni i pokidanih živaca. Da stvar bude gora tu su i brojni “Radni Ivani” (Working Joe), primitivni androidi koji obnašaju razne funkcije na postaji, a koji su većina iz nekog razloga iznimno neprijateljski nastrojeni prema svim živim bićima. Prva relativno normalna osoba na koju nailazi je Axel Fielding, koji iako isprva također sumnjičav i neprijateljski nastrojen, ubrzo s Amandom sklapa savezništvo.

Provodi ju kroz dijelove postaje i objašnjava neke pojedinosti vezane za zbivanja na njoj. Između ostalog i kako je za cjelokupno stanje zaslužno čudovište koje je nekako dospjelo na postaju, a koje odonda lunja po hodnicima i sije smrt i uništenje gdje god krene. Amanda se ubrzo ima priliku uvjeriti i na svoje oči, kada Axel biva ubijen od strane čudovišta, koje se ispostavlja da je Xenomorph. Presrtavljena Amanda uspijeva pobjeći putem tramvajskog tranzitnog sustava u drugi predio postaje.

Na koncu uspijeva locirati i pronaći Nostromovu crnu kutiju, no ispostavlja se da su datoteke oštećene i nečitljive. Planira se domoći komunikacijskog centra kako bi uspostavila kontakt sa Samuelsom, no na putu ju u tome nastoje spriječiti brojni korumpirani Radni Ivani. Uspješno uspostavivši vezu doznaje da je Taylor teško ranjena nakon eksplozije i popratnih stresova na tijelo uslijed puknuća EVA užeta. Sjedinivši se i osobno s njima, odlučuje poći u medicinski sektor kako bi došla do pribora za prvu pomoć. Tamo susreće doktor Kuhlmana u njegovom uredu, koji joj odlučuje pomoći u navigiranju putem interkoma, a za cijenu male usluge zauzvrat. Xenomorph se ponovno pojavljuje u okolici te Amanda mora vješto manevrirati mračnim hodnicima ispunjenim smrću.

Uspješno izvršivši sve zadatke ponovno se sastaje s Kulhmanom koji se sprema poći s njom, no taman kako napušta svoj ured biva presretnut od strane Xenomorpha i povučen u tamu. Amanda bježi no biva sustignutom i stjeranom u kut, kada se iznenada obližnja eksplozivna naprava detonira prestrašivši biće i spasivši joj život.

Vrativši se s kutijom prve pomoći do svojih kolega, svi troje se susreću s kolonijalnim maršalom Waitsom i njegovim zamjenikom Ricardom. Preko njih doznaju da je Xenomorph na stanicu dospio putem svemirskog broda Anesidora, koja je otkrila i prikupila Nostromovu crnu kutiju.

Kapetan broda Henry Marlow se nalazi u pritvoru u policijskom sjedištu na postaji. Kroz razgovor s njime Amanda doznaje i ostatak priče. Presrevši Nostromovu crnu kutiju i preslušavši njezin sadržaj, posada se odlučuje i sama spustiti na LV-426 (iz originalnog filma), u nadi da mogu pronaći u tuđinskoj olupini nešto vrijedno prikupa. Pronašavši Xenomorph jaja, Marlowa supruga Foster biva napadnuta i impregnirana od strane Facehuggera. Nemajući na brodu prihvatljivu medicinsku opremu, pristaju na Sevastopolj u nadi da im tamo netko stručniji može pomoći, nesvjesno tako donijevši opasnost na postaju.

S obzirom na to da biće vješto izbjegava sve eksplozivne zamke koje kolonijalni maršali postavljaju, Waits se odlučuje za novi plan. Namamit će ga u jedan od izoliranih segmenata postaje, hermetički izolirati te odvojiti i odbaciti čitavi taj segment u svemir. Amanda pristaje biti mamcem pošto dobiva ručno sastavljeni bacač plamena, čime po prvi put dobiva neki oblik zaštite. Usprkos napetim trenucima plan u konačnici uspijeva, no Amanda pritom umalo pogiba kada Waits ne želeći riskirati bijeg bića, odvaja i odbacuje segment postaje još dok se ona nalazi na njemu. Brzim reakcijama i navukavši svemirsko odijelo, riskantno iskače iz zračne komore u posljednjem trenutku prije nego segment krene padati prema atmosferi planeta KG-348.

Vrativši se na postaju, Amanda se kreće suočiti s Waitsom no biva informirana od strane Ricarda kako su Radni Ivani krenuli u ubilačku maniju ubijanja svih preživjelih žitelja postaje, a među prvim žrtvama se našao i sam maršal Waits. Amanda se sastaje sa Samuelsom nagovorivši ga da putem računalnog sučelja uspostavi komunikaciju s umjetnom inteligencijom APOLLO koja upravlja svim sustavima postaje, a kako bi obustavila ubilačku maniju Radnih Ivana.

Tijekom otvaranja pristupa Amandi prema računalnoj središnjici, Samuels biva uništen snažnim električnim izbojem od strane APOLLO obrambene protumjere. Na putu prema računalnoj središnjici Ricardo informira Amandu o Marlowu bijegu iz pritvora uz pomoć Taylor, a koja je sklopila pakt s njim da će ga osloboditi ako joj otkrije koordinate planeta LV-426. U komunikaciji s APOLLO jezgrom Amanda doznaje da prije njihova dolaska na postaju, Sevastopolj je otkupljen od strane Weyland-Yutani korporacije. Tvrtka je naknadno programirala APOLLO pridodavši njegovom programu novu Specijalnu Odredbu 939, prema kojoj je dužan zaštiti Xenomorpha pod svaku cijenu. Nakon lansiranja segmenta postaje s bićem u njemu prema atmosferi planeta, rezultirajući njegovom smrću, APOLLO je prosudio kako svi ljudi predstavljaju prijetnju direktivi, naredivši Radnim Ivanima da ih sve eliminiraju. Amandi nije jasna logika iza toga budući da je biće ionako eliminirano, dakle odredba više nema svrhu. Upućena je do same reaktorske jezgre postaje, gdje otkriva gnijezdo i mnogobrojne druge Xenomorphe. Aktivira pročišćavanje reaktora kako bi uništila gnijezdo, no više jedinki uspijeva pobjeći električnom izboju.

Električni izboj kratko onemogućava APOLLO-vu komunikacijsku blokadu, omogućivši Marlowu da stupi u komunikaciju s brodskim sustavom Anesidore i približi ju postaji. Prekršivši partnersko obećanje uzima Taylor za taokinju. Slijedeći njihovu putanju u nadi da se i sama domogne Anesidore kako bi pobjegla s postaje, na samom brodu se susreće licem u lice s Marlowom, koji planira preopteretiti brodski fuzijski pogon prouzročivši dovoljno veliku eksploziju koja bi uništila i Sevastopolj. Dok je dekoncentriran razgovorom s Amandom, Taylor ga obara francuskim ključem nastojeći spriječiti preopterećenje jezgre. U tome je samo djelomično uspješna, te uslijed niza kaskadnih eksplozija i izboja električne energije, pogiba zajedno s Marlowom. Amanda ponovno jedva izbjegava istu sudbinu pobjegavši s broda u posljednjem trenutku prije eksplozije. Iako njezin intenzitet nije dovoljno velik da uništi postaju, oštećuje gravitacijske stabilizatore poremetivši njezinu orbitu i uzrokujući polagani pad prema planeti KG-348.

S vremenom koje sve brže istječe Amanda s Ricardom planira podesiti komunikacijsku antenu kako bi stupili u kontakt i evakuirali se s Torrensom. Iako uspijevaju uspostaviti kontakt s kapetanicom Verlaine, Ricardo je tijekom evakuacije na prepad napadnut od strane Facehuggera, te ga je Amanda primorana napustiti. Torrens pristaje uz stanicu no kako je pristanišni tunel oštećen primorana je na odijevanje skafandera i svemirsku šetnju. Dok se sprema za to napadnuta je od strane Xenomorpha i odvučena u mrak ventilacijskog sustava izgubivši svijest.

Kada ponovno dolazi k sebi nalazi se zakukuljena u svježe izgrađenom gnijezdu. Uprijevši svu preostalu snagu uspijeva se osloboditi i krenuti natrag prema zračnoj komori. Postaja se u ovom stadiju počinje već polagano raspadati, počevši od manjih krhkih antena.

Obukavši svemirsko odijelo kreće prema Torrensu, no prvo ga mora ručno osloboditi pristanišnih spona koje su ga uglavile. Opkoljena Xenomorphima sa svih strana, oslobađa brod u posljednjem trenutku. Već u idućih par trenutaka postaja biva zahvaćena prvim plamenovima ulaska u atmosferu, te se ubrzo nakon toga kreće raspadati većom brzinom i nestajati u enormnoj masi plinovitog diva.

Ušavši u Torrens Amanda nakratko gubi kontakt s Verlaine ubrzo otkrivši da je i jedan Xenomorph dospio na brod. Izostankom pravovremene reakcije uslijed šoka, biva stjeranom u zračnu komoru. Još uvijek u svemirskom odijelu ne vidjevši drugi izbor izvrši naglu dekompresiju i izbaci se iz komore skupa sa stvorom. Posljednji kadar koji vidimo je njezino beživotno tijelo kako lebdi u svemiru, sve dok joj lice ne obasjaju svijetla spasilačkog broda, uslijed čega joj sklopljeni očni kapci zatrepere.

Likovi

Amanda Ripley – glavna protagonistica igre i kćer junakinje Alien franšize Ellen Ripley. Nakon majčinog misterioznog nestanka život posvećuje pronalaženju odgovora. Izučava se za mehaničkog tehničara te se pokazuje iznimno sposobnom u svojem zanatu. Kada joj 2137. godine pristupa jedan od predstavnika Weyland-Yutani kompanije – Samuels, s ponudom odlaska na Sevastopolj postaju gdje je pronađena crna kutija sa zapisima zbivanja s međuzvjezdanog tegljača USCSS Nostromo, uskače na priliku i polazi s njim. Ni ne sluti da će ju tamo umjesto konkretnih odgovora zateći ista noćna mora s kojom se morala suočiti i njezina majka. Srećom poput nje i Amanda će se pokazati iznimno vještom u iznalaženju rješenja i spretnom u izbjegavanju pogibeljnih situacija. Pokazuje veliko suosjećanje prema drugima kojima je potrebna pomoć ili se nalaze u neprilici.

 

 

 

Christopher Samuels – sintetički android u službi Weyland-Yutani Korporacije. Organizira ekspediciju na Sevastopolj kako bi prikupili crnu kutiju izgubljenog međuzvjezdanog tegljača USCSS Nostromo, i doznali što se točno dogodilo s brodom. Pristupa Amandi s prijedlogom da se pridruži timu kako bi saznala i sudbinu vlastite majke, koja je bila među članovima posade. Kada stvari izmiču kontroli pokazuje se i više nego sposobnim racionalno se nositi sa situacijom, ako ni zbog čega drugoga onda uslijed činjenice da nije ograničen ljudskim emocijama i osjećajima. Biva uništen od strane APOLLO obrambene protumjere kada se spaja i pristupa računalnoj središnjici.

 

 

 

 

Maršal Jethro Waits – zapovjednik Ureda Kolonijalnih Maršala na Sevastopolj postaji. S dolaskom komercijalnog broda USCSS Anesidore i Facehuggera na postaju, te rođenjem Chestburstera, zajedno s pomoćnicima nije u mogućnosti suzbiti Alien pošast u njezinim začecima. Kada situacija potpuno izmiče kontroli osmišljava sustav postavljenih eksplozivnih zamki kako bi Alienu stao na kraj. No svi ovi napori budu uzaludni jer Alien vješto izbjegava sve zamke. Dolaskom i susretom s Amandom razvija novi plan mamljenja Aliena u izolirani modul postaje, koji će zatim odvojiti od ostatka i lansirati prema atmosferi planeta KG-348, a oko kojeg postaja orbitira. Ne preza ni pred čim kako bi eliminirao tuđinca, pa tako žrtvuje i Amandu izoliravši ju zajedno sa stvorom u modulu, a kako bi bio siguran da mu ovoga puta neće pobjeći. Biva kasnije umoren od strane jednog od Radnih Ivana, kada APOLLO računalna jedinica slijedeći Specijalnu Naredbu 939, odasla zapovijed svim androidima na postaji da eliminiraju sve preživjele ljude.

 

Zamjenik Ricardo – član Ureda Kolonijalnih Maršala i jedan od Waitsovih najbližih suradnika i zamjenika. Zajedno s drugim maršalima nije u mogućnosti obuzdati Alien pošast jednom kada je situacija izmakla kontroli. Nakon eliminiranja Aliena preživljava napad Radnih Ivana na policijsku stanicu, nakon što je APOLLO odaslao zapovijed svim androidima na postaji da eliminiraju sve preživjele žitelje. Zajedno s Amandom skova plan bijega s postaje te ju navigira kroza određene segmente. U finalnoj realizaciji plana biva na prepad napadnut i imobiliziran od strane Facehuggera, te ga je Amanda prisiljena napustiti.

 

 

 

 

Nina Taylor – mlada administrativka i odvjetnica Weyland-Yutani Korporacije. Poslana je zajedno sa Samuelsom da preuzmu pronađenu crnu kutiju s međuzvjezdanog tegljača USCSS Nostromo, i otkriju što se točno dogodilo s brodom. Međutim njezina tajna misija je i prikupljanje uzorka Xenomorpha, idealno i kompletnu jedinku. Prilikom prelaska svemirskom šetnjom s Torrentsa na Sevastopolj, biva teško ozlijeđena kada uslijed eksplozije puca sigurnosno uže. Samuels se skrbi oko njezinih rana koliko zna i umije u nedostatku pribora prve pomoći. Kada ih Amanda ponovno pronalazi kreće u pogibeljnu misiju potrage za priborom prve pomoći u medicinskom sektoru. Uspjevši u tome Nina se uspješno oporavlja.

Tijekom Amandinog izbivanja Nina sklapa poslovnu suradnju sa zarobljenim kapetanom Marlowom s Anesidore, da će ga osloboditi iz zatočeništva u zamjenu za pomoć u hvatanju Aliena. Marlow pristaje no naposljetku izdaje poslovnu partnericu uzevši ju za taoca u sprovedbi vlastitog plana preopterećenja reaktora Anesidore, kako bi uništio postaju i Aliena.  Amanda ih presreće na brodu taman u trenutku kada se Marlow sprema preopteretiti jezgru. Zaokupljen razgovorom s Amandom, Nina ga obara teškim odvijačem po glavi, onesvijestivši ga. Nakon toga pokušava zaustaviti sekvencu preopterećenja no prekasno je. Stradava u nizu inicijalnih eksplozija.

Henry Marlow – kapetan međuzvjezdanog spasilačkog broda USCSS Anesidora. Nakon nekoliko neuspješnih godina i kapetan i posada su se našli u besparici i očajno im je trebao novac. Naišavši na lansiranu crnu kutiju međuzvjezdanog tegljača USCSS Nostromo, ponadali su se kako će na površini planeta LV-426 pronaći i njegovu olupinu, a koju će onda odtegliti i bogato ušećeriti kod vlasnika – Weyland-Yutani Korporacije. Međutim umjesto toga pronalaze olupinu Pilot tuđinske rase, kao što je nekada i posada Nostroma. Istražujući olupinu Marlowa supruga Foster nailazi na Xenomorph jaja te poput i Kaina biva napadnuta i imobilizirana od strane Facehuggera. Dovukavši ju natrag na brod Marlow ukucava kurs prema Sevastopolj postaji, u nadi da će netko medicinski stručan tamo moći pomoći. Na putu Facehugger joj otpada s lica, te ju Marlow uspijeva prekršivši regulacije karantene neprimjetno unijeti na postaju. Nedugo nakon toga Foster umire kada Chestburster nasilno izbije iz njenog prsišta. Drugi dan Marlow je uhićen od strane Kolonijalnih Maršala zbog neprijavljenog i neautoriziranog unosa zaraženog člana posade na postaju.

Zatvoren u ćeliji policijske stanice svjedoči pogoršanju situacije na postaji, te tu dočekuje i susreće Amandu kojoj ispriča pozadinu svih zbivanja. Nakon njezinog odlaska hineći poslovni dogovor s Ninom, na prijevaru bježi iz ćelije uzevši ju za taoca. Slomljen od boli zbog gubitka supruge i željom za osvetom, skova plan uništenja postaje i Aliena tako da preoptereti jezgru Anesidore dok se nalazi u neposrednoj blizini Sevastopolja. Amanda ga presreće na samom brodu u procesu preopterećivanja jezgre, te ga pokušava odgovoriti od radnje. U trenutku preokupiranosti razgovorom, Nina ga s leđa udara u glavu teškim odvijačem, onesvijestivši ga. Nažalost prekasno je za zaustaviti sekvencu preopterećenja te zajedno pogibaju u eksploziji, dok se Amanda uspijeva izvući u posljednjem trenutku.

Diane Verlaine – kapetanica spasilačkog broda USCSS Torrens, koji je unajmljen od strane Weyland-Yutani Korporacije i zadužen za prijevoz Samuelsa, Nine i Amande do Sevastopolj postaje. Nakon neuspješnog uspostavljanja komunikacije s postajom, zajedno s brodskim navigatorom i komunikacijskim časnikom William Connorom, odlučuje ostati na brodu. Uslijed obližnje eksplozije koja je naprasno prekinula svemirsku šetnju Samuels, Nine i Amande, Torrens se iz sigurnosnih razloga prema zapovjedi Verlaine udaljio od postaje.

Svjedočeći eksploziji USCSS Anesidore koja je izbacila Sevastopolj iz stabilne orbite, Verlaine je ponovno približila Torrens postaji odaslavši poruku preživjelima da se evakuiraju na njezin brod. Amanda ručno namjestivši antene uspijeva napokon uspostaviti komunikaciju razradivši s Verlaine plan bijega.

Uspješno se domogavši Torrensa prije goruće smrti s ostakom Sevastopolja u atmosferi planeta KG-348, iz smjera brodskog kokpita nailazi na Aliena koji se također neprimjetno domogao broda. Za pretpostaviti je da su i Verlaine i Connor nesretno skončali od njegove ruke.

Axel Fielding – žitelj Sevastopolj postaje. S dolaskom Aliena na postaju i nakon niza napada, postao je jednim od rijetkih preživjelih koji su se uspješno sklanjali i skrivali od Xenomorph opasnosti. U trenutku susreta s Amandom potpuno je paranoično sluđen od straha, te kao i svi drugi neprijateljski nastrojen prema nepoznatim ljudima. Kroza razgovor ipak uspijeva koliko toliko povratiti razuma i čovječnost, te s Amandom sklapa savez o međusobnoj pomoći kako bi zajedno izvukli živu glavu. Upoznaje tako Amandu s inicijalnim umijećima preživljavanja na postaji te dijeli brojne savjete. U prisustvu Amande na tranzitnoj stanici biva napadnut i ubijen iz zasjede od strane Aliena.

 

 

 

 

Dr. Kuhlman – jedan od tri doktora stacioniranih u San Cristobal Medicinskoj Ustanovi. Prije incidenta doktorica Lingard je postala sumnjičava prema njegovom profesionalnom radu uslijed nerazboritog dijeljenja lijekova pacijentima, kao i njegove potencijalne ovisnosti o određenim preparatima. Uslijed toga zajedno s kolegom doktorom Morleyem, promijenila je pristupne šifre prostorije sa zalihama.

Amanda ga susreće na ulazu u San Cristobal prilikom potrage za priborom prve pomoći za teško ranjenu Ninu. Tom prilikom joj nudi pomoći u potrazi, u zamjenu da pribavi na putu par sitnica i za njega. Ne vidjevši ništa loše u tome Amanda pristaje, te se uspješno izvršivši i svoj i njegov zadatak, ponovno susreću na istoj lokaciji. Kuhlman se sprema poći s njom i krene prema izlazu iz svojeg ureda, kada biva presretnut od strane Aliena i povučen u mrak.

 

 

Dr. K. Lingard – glavna medicinska časnica Sevastopolj Postaje i jedna od tri doktora San Cristobal Medicinske Ustanove. Bila je prva koja je zaprimila i pregledala Catherine Foster po njenom dolasku na postaju. Pokušala je operacijski ukloniti parazita iz njezinog organizma, no bilo je već prekasno. Nakon incidenta i po zatvaranju San Cristobala od strane maršala, Lingard je postavila privremenu medicinsku stanicu u Solomonovom Stambenom Tornju, gdje se i sama preselila. Tu se brinula o djelu preživjelih koji su se okupili oko nje osnovavši izbjeglički kamp. Lingard je uz limitirane resurse i manjak opreme pomagala koliko je mogla. U nekoliko navrata se i sama upustila u opasan podvig odlaska natrag do San Cristobala po određene zalihe lijekova i medicinske opreme. Prilikom jednog od takvih izleta imala je niz bliskih susreta sa samim Alienom, uspjevši izvući živu glavu samo zato što je naišla na funkcionalni bacač plamena. Vrativši se u kamp zatekla je pravi masakr malobrojnih preživjelih od strane Radnih Ivana, koji su slijedili Specijalnu Naredbu 939 proslijeđenu od APOLLO središnje jedinice. Njezina daljnja sudbina ostaje nepoznatom, no za pretpostaviti je da je nesretno skončala pri gorućem ulasku postaje u atmosferu planeta KG-348.

B. Ransome – izvršni rukovoditelj Seegson Korporacije na Sevastopolju. Prije incidenta dani su mu se svodili na smanjivanju troškova vođenja postaje, kao i ucjenjivanjima kako bi postigao što je želio. Često je tako hakirao privatna računala čitajući poruke, koristio sigurnosne kamere diljem postaje za snimanje inkriminirajućih snimki, a imao je doušnike i u samoj policijskoj stanici. Doznao je tako i za neobično stanje u kojem je dovedena Catherine Foster u postaju, ucijenivši doktoricu Lingard pristup njenoj intenzivnoj jedinici. Prisustvovao je tako nasilnom rođenju Chestburstera došavši pritom do uzorka tkiva i prepoznavši financijski potencijal. Nagađa se da je stupio u kontakt s Weyland-Yutani Korporacijom obznanivši ih o svojem otkriću i nadajući se vrijednoj nagradi, zbog čega je za manje od 24h kompanija otkupila postaju od Seegson Korporacije.

Umjesto eliminiranja Aliena nagovarao je maršala Waitsa da umjesto toga pokušaju nekako zarobiti stvora. Kada je APOLLO prekinuo svu komunikaciju s vanjskim svijetom i kada su Radni Ivani krenuli eliminirati svakoga tko bi se miješao u sustave postaje, Ransome je zaključio kako se situacija otela kontroli te se dao u bijeg napustivši luksuzni korporacijski penthouse. Ali ne i prije nego što je obrisao sav inkriminirajući dokaz protiv sebe. Prilikom bijega prolazeći kroza San Cristobal, prikupio je i određene znanstvene bilješke o Xenomorphu od strane doktorice Lingard, ali i audio zapis Ellen Ripley koji je procijenio financijski vrijednim sadržajem. Njegova daljnja sudbina ostaje misterijom, no za pretpostaviti je da je poput i ostalih skončao od Aliena.

Jake Sinclair – zapovjednik Seegson privatne zaštitarske tvrtke koja je bila otvoreni rival Uredu Kolonijalnih Maršala na Sevastopolj postaji. Prema bilješkama doktorice Lingard, bio je direktno odgovoran za dolazak Aliena na postaju uslijed slabe i nekompetentne sigurnosti. Nakon izbijanja incidenta sabotirao je nastojanja vlastitih ljudi da surađuju s Kolonijalnim Maršalima kako bi se zajedno pozabavili s prijetnjom. Umjesto toga on i njegovi istomišljenici su se zabarikadirali u Solomonovom Stambenom Tornju deaktiviravši sva pristupna dizala, zabarikadiravši vrata i zavarivši ventilacijske tunele. Otuda su kretali u brojne napade i otimačine zaliha drugih preživjelih. Deaktivirao je i tranzitni sustav ostavivši na cjedilu čak grupicu vlastitih ljudi, koji su pokušali u Komunikacijskom centru kontaktirati Torrens kako bi bili evakuirani. Njegov kamp je u konačnici napadnut od strane čopora Xenomorpha, te usprkos vatrenoj nadmoći Alieni su se probili u utočište i pobili sve žitelje, uključujući i Sinclairova suprugu, dok su djecu oteli i odveli u košnicu. Sinclair iako se uspio izvući iz inicijalnog masakra, ubrzo je skončao od zadobivenih rana. Prije smrti uspio je nasnimiti audio oporuku.

Francis – žitelj Sevastopolja i jedan od preživjelih inicijalnog incidenta. S krahom društvenog poretka uslijed Xenomorph infestacije, Francis se pridružio grupici preživjelih koji je između ostalih uključivao Mahoney i Petersona. Tijekom pretrage Sintetičke tvornice u potrazi za zalihama, Francis i Peterson zajedno s dvojicom drugih, našli su se u klopki uslijed neočekivanog kvara teretnog dizala. Izgubili su kontakt i s Mahoneyem i njegovim timom. Da stvar bude gora skupina pljačkaša je nabasala na njih što je rezultiralo razmjenom puščane vatre. Iako su nadjačali uljeze, izgubili su pritom i jednog čovjeka. Nedugo potom na scenu stupa Amanda koja nastoji neometano proći dalje. Na putu svjedoči razgovoru između rastresenog Petersona i Francisa koji ga nastoji umiriti. U tom trenutku se uspostavlja komunikacija te se i Mahoney napokon javlja, informiravši ih kako nastoji osposobiti teretno dizalo uz pomoć Radnog Ivana. Sve međutim pada u vodu kada se iz ventilacijskog sustava pojavljuje Alien dron ubivši odmah na licu mjesta Petersona i još jednog člana. Francis na trenutak ostaje sleđen u strahu, no uspijeva ispucati jedan metak prije nego što ga Alien dohvati i odvuče u ventilacijski sustav.

 

Mike Tanaka – sistemski arhivist doveden na Sevastopolj kako bi pomogao s nizom problematičnih sustava stare postaje. Usprkos pozitivnom uzbuđenju iskazivao je žaljenje za napuštanjem žene i djece radi posla. Nekoliko dana nakon dolaska sprijateljio se s Axel Fieldingom s kojim je postao dobar prijatelj. Vodio je dnevnik i bilješke zbivanja na postaji, kao i svoja osobna mišljenja određenih stanja sustava i odnosa među ljudima. Bilježio je tako i postepeni raspad društvenog poretka nakon pojavljivanja Aliena i početka niza ubojstava i nestanaka. Tom prilikom se požalio i kako je opljačkan prilikom izlaska is vlastite sobe. Axel ga je stoga poveo sa sobom na puno sigurnije mjesto. Tu je rijetko napuštao sigurnost skloništa, dok je Axel bio taj koji je odlazio u opasne pohode potrage za zalihama. Po povratku mogao je slušati Axelove priče o brojnim unakaženim tijelima, koja su izgledala kao da ih je rastrgala neka zvijer. Jednom zgodom je i sam imao priliku na svoje oči ugledati noćnu moru zaslužnu za to. Skicirao je četiri slike stvora i bilješke su mu nakon toga postale pune strahova i bojazni. Drugom prilikom je bio manje sreće te ga je stvor uspio dohvatiti. Smrtno ranjen snimio je posljednji audio zapis u kojem je iskazao žaljenje za dolaskom na postaju i napuštanjem žene i djece.

Catherine Foster – članica posade USCSS Anesidore i supruga kapetana Henry Marlowa. Nakon njihova spuštanja na LV-426 slijedeći koordinate pronađene crne kutije međuzvjezdanog tegljača USCSS Nostromo, naišli su na istu tuđinsku olupinu broda rase Pilota, te u konačnici i Xenomorph jaja u njegovoj utrobi. Popustivši znatiželji nagnula se nada jedno od njih što je rezultiralo napadom i imobilizacijom od strane Facehuggera. Očajni Marlow ju je unio na brod i potajno doveo na Sevastopolj, prekršivši regulacije karantene u nadi da joj tamo netko može pomoći. Nažalost bilo je prekasno  i usprkos nastojanjima doktorice Lingard, Chestburster je nasilno izbio iz njezinog prsišta ubivši ju u procesu.

 

 

 

Bartholomew Hughes – Seegson zaposlenik i komunikacijski upravitelj Sevastopolj postaje, gdje je živio sa suprugom Marie, kćeri Claire i mačkom kao kućnim ljubimcem. Nakon napada Aliena na postaju bio je jednim od inicijalnih preživjelih. Amanda ga zatiče pri ulasku u Komunikacijski Centar gdje pokušava osposobiti komunikaciju s vanjskim svijetom. Jedan od Radnih Ivana mu prilazi i ulaze raspravu, koja prerasta u sukob kada Hughes ispaljuje metak u androida prebacivši ga u ubilački režim. Dohvaća čovjeka i baca ga preko cijele prostorije o zid, nakon čega ga hvata za glavu sustavno njome udarajući po zidu razbija lubanju.

 

 

 

 

Crispin Heyst – član posade spasilačkog broda USCSS Anesidora. Nakon nesreće na LV-426 i dolaskom na Sevastopolj, unijevši konzekventno tuđinsko biće na postaju koje kreće ubijati njezine žitelje, stopio se s mnoštvom nastojeći se distancirati od odgovornosti i potencijalnog linča. Kako je Anesidora konfiscirana od strane Kolonijalnih Maršala, nema načina bijega s postaje. Zajedno s Meeksom sklanja se u galeriju šoping centra, no primorani su na daljnji bijeg kada se pijani Meeks pojada o svojem učestvu u cijeloj priči pred određenim žiteljima postaje. Heyst je nedugo nakon toga uhvaćen od strane Kolonijalnih Maršala i ispitan od samog Waitsa i zamjenika Turnera. Tijekom ispitivanja Heyst se branio šutnjom, što je potenciralo prelazak na drugačije metode izvlačenja odgovora. Nakon puštanja napadnut je od strane Facehuggera, a prije nego što se isti uspio domoći mu lica, počinio je samoubojstvo pucajući si u glavu.

 

 

Alan Meeks – član posade spasilačkog broda USCSS Anesidora. Nakon nesreće na LV-426 i dolaskom na Sevastopolj, unijevši konzekventno tuđinsko biće na postaju koje kreće ubijati njezine žitelje, stopio se s mnoštvom nastojeći se distancirati od odgovornosti i potencijalnog linča. Anesidora je konfiscirana od strane Kolonijalnih Maršala, pa nema načina bijega s postaje. Zajedno s Heystom sklanja se na galeriju šoping centra, no primorani su na daljnji bijeg nakon što se Meeks u svojem pijanstvu izlaje pred drugima o svojem učestvovanju u priči s dolaskom tuđinca na postaju. Napadnut je i imobiliziran od strane Facehuggera, te je u takvom stanju doveden u San Cristobal Medicinsku Ustanovu gdje je stavljen na promatranje. Odlučeno je da ga se stavi u kriostazu na hibernaciju, kako bi se zaustavio daljnji razvoj Chestburstera unutar utrobe, dok doktori ne odluče što dalje. Zajedno s ostatkom postaje izgorio je prilikom njena uništenja ulaskom u atmosferu planeta KG-348.

 

 

Dean Lewis – inženjerski tehničar na spasilačkom brodu USCSS Anesidora. Slijedeći dobivene informacije pronađene crne kutije međuzvjezdanog tegljača USCSS Nostromo, posada slijedi tragove do planeta LV-426. Tu i sami zaprimaju signal nepoznatog porijekla s površine. Lewis se odmah bacio na dešifriranje poruke no bez uspjeha. Kada su sletjeli na planet Lewis je ostao na brodu dok je ostatak posade pošao ususret signalu. Dolaskom na Sevastopolj, unijevši konzekventno tuđinsko biće na postaju koje kreće ubijati njezine žitelje, stopio se s mnoštvom nastojeći se distancirati od odgovornosti i potencijalnog linča. Našao se zarobljenim u Lorenz SysTech Spire tornju postaje, gdje su se očajni žitelji zabarikadirali od vanjskog svijeta. Odavde je poslao poziv u pomoć Heystu da mu dođe pomoći i izbavi ga. Prilikom pojavljivanja Aliena u blagovaonici izazvavši paniku među mnoštvom prisutnih, u općem metežu pregažen je u stampedu sumanutog bijega.

William Connor – navigator i komunikacijski časnik na spasilačkom brodu USCSS Torrens. Za pretpostaviti je da je poginuo 11. prosinca 2137. kada se jedan Alien dron uvukao na brod tijekom izvlačenja Amande sa Sevastopolj postaje.

 

 

 

 

 

 

Julia Jones – reporterka za “The Colonial Times” koja je pisala članke vezane za Seegson Korporaciju i o stanju i procesu dekomisije Sevastopolj postaje. Članci su objavljivani pod sveobuhvatnim naslovom “Sevastopolj: Uporište napretka?”. Bilježila je tako rastuće nezadovoljstvo među žiteljima povodom ove odluke, što je dodatno dolilo ulje na vatru kada su se Kolonijalni Maršali krenuli obračunavati s crnim tržištem, koje se ustalilo nakon odluke o dekomisiji. Do početka incidenta provela je dva mjeseca na postaji. Kada su krenule špekulacije o pojavi potencijalne zarazne kontaminacije, a pogotovo kada su žitelji počeli misteriozno nestajati, Julia je u svemu vidjela prilika za ekskluzivnom pričom. Međutim kada je situacija počela eskalirati i izmicati kontroli, uvidjela je da se nalazi u većoj neprilici nego što je prvotno mislila. Njezina sudbina ostaje nepoznanicom, no sigurno je da je na neki način skončala na postaji.

 

W. “Šef” Porter – poznatiji i pod nadimkom “Šef”, glavni je inženjer na Sevastopolj Postaji. Bio je zadužen sa svojim timom inženjera na održavanju na reaktorskoj razini, radeći na popravcima serije povremenih padova sustava uzrokovanih starošću postaje. Tijekom još jedne sasvim uobičajene smjene, čitavi jedan tim je netragom nestao. Jedini mogući izlaz s njihove lokacije nestanka je vodio kroza ventilacijski sustav. Iako uznemiren nastavio je s operativnim radom prijavivši nestanke Kolonijalnim Maršalima. Šef je osobno uočio krivca zaslužnog za nestanke, kada je ugledao Xenomorph drona kako se pritajeno povlači hodnikom. Kada je situacija krenula nizbrdo, Šef i jedan od njegovih inženjera po imenu Flores, našli su se izoliranim i zarobljenim na reaktor razini. Šef je poslao poruku Floresu po jednom od Radnih Ivana da se sakrije negdje na sigurno dok ne dođe po njega. Krenuo je potom u izradu improviziranog pištolja na vijke od dostupnih materijala i alata. Prije nego što ga je uspio upotrijebiti, jedan od Radnih Ivana ga je umorio. Amanda će poslije naići na njegovo tijelo i pokupiti navedeni pištolj na vijke, dobro ga upotrijebivši za osvetu nad brojnim Radnim Ivanima.

G. Spedding – izvršni direktor Seegson android branše stacioniran na Sevastopolju. Bio je u ljubavnoj vezi s recepcionisticom Suzanne Archer. Spedding i kolega Smythe su bili zaduženi za promociju svoje varijante Radnih Ivana u odnosu na konkurentne i naprednije Weyland-Yutani androide. Na jednom od ključnih sastanka Smythe je zabrljao prezentaciju pred potencijalnim investitorima, zbog čega je propala velika investicija. Nešto što je rezultiralo Speddingovom uručivanju otkaza Smytheu uz brojne pogrdne riječi.

Spedding je zabilježio incident kada se u svojoj radnoj smjeni jedan od Radnih Ivana pojavio obliven ljudskom krvlju. Kada je zatražio objašnjenje od APOLLO centralne jedinice nije uspio dobiti nikakav konkretan odgovor. APOLLO je u tom trenutku bio potpuno preokupiran potencijalnom hazard kontaminacijom. Alarmiran neobičnim ponašanjem Radnih Ivana, naložio je Suzanne da se zatvori u izložbenu prostoriju sintetičkih ljudi, umirivši ju da su svi modeli u prostoriji samo izložbeni primjerci.

Završna Speddingova audio bilješka ticala se napada Radnih Ivana na radnike postrojenja, završivši poruku izjavom ljubavi prema Suzanne.

Alistair Smythe – voditelj sintetičkog razvoja na Sevastopolj postaji. Zajedno s kolegom Speddingom bio je zadužen za promociju Seegson androida kao alternative naprednijim konkurentnim inačicama Weyland-Yutani Korporacije. Na ključnom sastanku uslijed uzbuđenja i nervoze, zabrljao je prezentaciju zbog čega je potencijalna velika investicija pala u vodu. Kao rezultat Spedding mu je uz pogrdne riječi uručio otkaz, zbog čega je bio predviđen njegov povratak na Zemlju. Smythe je bio zadovoljan ovakvim razvojem događaja jer je mrzio raditi za Speddinga. Povratak na Zemlju je međutim otkazan neočekivanim razvojem događaja na postaji i početkom Xenomorph infestacije. Zajedno s još jednim preživjelim po imenu Russel, sklonio se odmah izvan izložbene prostorije sintetičkih ljudi. Tu su se utaborili i nagomilali zalihe. Russel je ostavio i audio poruke svim drugim potencijalnim preživjelima da im se pridruže.

Tijekom Amandina boravka na postaji dvojac je istraživao prostore oko tvornice sintetičkih u potrazi za novim zalihama. Kako bi pokrili više prostora razdvojili su se, te je u jednom trenutku Russel nabasao na jednog od Radnih Ivana. Uspaničivši se i pobjegao je dizalom deaktiviravši ga, napustivši i izoliravši Smythea u procesu. I sam Smythe je nabasao na jednog od primjerka, zbog čega se zatvorio u jedan od ormara promatrajući kako Radni Ivan proučava jedan od Russelovih starih časopisa. Sabravši se u njihovom utočištu, Russel se namjeravao vratiti po druga no naletio je na putu na drugog Radnog Ivana, koji ga je ovog puta došao života. I sam Smythe je nasilno skončao od jedne inačice kada je otkriven u ormaru. Ugurao mu je časopis u grlo ugušivši ga.

Suzanne Archer – recepcionistica Seegson sintetičke branše na Sevastopolj postaji. Bila je u ljubavnoj vezi s izvršnim direktorom branše G. Speddingom. Nakon početka Xenomorph infestacije prema uputstvima ljubavnika, zatvorila se u izložbenu prostoriju sintetičkih modela. Iako su modeli u prostoriji trebali biti samo izložbene lutke, pokazalo se da to baš nije bilo tako. Amanda je dospjevši u prostoriju pronašla njezino beživotno tijelo, a ubrzo je i sama bila napadnuta od brojnih izložbenih androida.

 

 

 

 

 

D. Turner – član Ureda Kolonijalnih Šerifa na Sevastopolj postaji. S početkom Xenomorph infestacije zajedno s drugim kolegama maršalima naumio je locirati i ubiti biće kako bi se ponovno uspostavio red na postaji. Prema dojavama viđenja, spustio se s kolegama na inženjersku sekciju gdje su odmah naišli na dva trupla i zaključana vrata. Panika se uvukla među članove tima uključujući i Turnera, propitkujući što uopće znaju o biću kada su se tako naivno spustili u ralje pakla suočiti se s samim vragom. Waits je uspio uspostaviti red ukorivši ljude hoće li i oni iznevjeriti žitelje postaje poput bivšeg kolege Rossa. Garcia je u međuvremenu uspio otključati vrata ali je odmah napadnut i ubijen od strane Aliena, koji se pojavio s druge strane. Harris se instinktivno bacio na biće ali je proboden repom kroz utrobu. Waits i Turner su otvorili paljbu uspjevši privremeno paralizirati stvora, dovoljno dugo da uspiju ponovno zatvoriti i zaključati vrata preda njim. Međutim Alien nije odustajao lako te se uspeo u ventilacijski sustav u namjeri da dođe do njih. Turner je uperio sačmaricu u predio gdje je prema zvuku procijenio da se tuđinac nalazi, no izbio je iz rešetke točno iznad njega povukavši ga u ventilacijski sustav. Pretpostavlja se da je odveden u košnicu gdje je zakukuljen dočekao istu sudbinu kao i svi nesretnici koji su tamo dovedeni.

E. Winters – žitelj Sevastopolj postaje. U svojem prvom audio zapisu zabilježila je iskustva grupe preživjelih s kojima se našla zatvorena u Lorenz SysTech Spire sekciji. Sva vrata su dobro zakračunali i zabarikadirali, međutim ventilacijski otvori su ostali slobodni, omogućivši Xenomorph dronu da ih dohvaća jednog po jednog. Usporedila je iskustvo s onim kada se lisica uvuče u kokošinjac. Birajući između izbora pridružiti se preživjelima okupljenima oko maršala Waitsa, ili onih oko gangstera Sinclaira, zaključila je da i jedni i drugi neće izdržati dulje od tjedan. Ipak se odlučila i pridružila prvom izboru, bezuspješno odgovarajući prijatelja Bertrama od pridruživanja Sinclairovoj grupi. Na koncu je i ona požalila svoj izbor kada su se izluđeni od straha ljudi unutar grupe počeli okretati jedni protiv drugih. U svojem posljednjem audio zapisu snimljenom na dan Amandinog dolaska na postaju, bilježi kako se u posljednjem očajničkom pokušaju i sama obratila Sinclairovoj grupi. Imala je tu nesreću da se za to odlučila upravo u trenutku kada je grupa bila u procesu zatvaranja i barikadiranja svojeg utočišta, tako da su joj naprasno zatvorili vrata doslovno pred nosom. Mogla je čuti neobične zvukove ispod metalnog poda zaključivši kako je kraj došao kako god okrenula.

Ross – član Ureda Kolonijalnih Maršala na Sevastopolj postaji. S početkom Xenomorph infestacije i pogoršanja situacije rezultirajući gubitkom bilo kakvog autoriteta, Ross je zaključio kako će imati veće šanse za preživljavanjem ako napusti službu, što je i učinio. U nekom periodu nakon toga tijekom istraživanja stambenih jedinica, Clark ga je u mraku zamijenio za Xenomorpha i pucao iz revolvera dva puta u njegovom smjeru, obadva puta ga pogodivši u predjelu prsišta. Ušavši u dizalo C-3 u namjeri da napusti mjesto zločina, Clarku se u tom trenutku obratio još uvijek živi Ross moleći ga za pomoć. Privučen zvukovima pucnjeva ovoga puta se uistinu pojavio Xenomorph, te je Clark u paničnom strahu napustio nesretnog čovjeka pobjegavši dizalom popraćen užasnim vriskovima.

Clark Dozarian – aspiracijski pisac koji napušta svoje snove i odlučuje se s obitelji preseliti na Sevastopolj postaju kako bi pokrenuo tamo posao kojim bi mogao uzdržavati obitelj. Kako posao nije išao žena i dijete su otišli s postaje dok je on ostao u nadi da će iskrsnuti neka nova prilika. S početkom Xenomorph infestacije našao se izoliran od ostalih tabora i prepušten samom sebi. Tijekom jednog od tumaranja mračnim hodnicima pucao je iz revolvera u sjenu za koju je mislio da je Alien, no ispostavilo se da je Ross. Bježeći dizalom C-3 pred ovoga puta stvarnim tuđincem koji se pojavio privučen pucnjevima, dolazi na drugu razinu gdje biva presretnut od neprijateljski raspoloženog Radnog Ivana 937 koji ga zadavi.

Garcia – član Ureda Kolonijalnih Maršala na Sevastopolj postaji. Nakon izboja Xenomorph infestacije bio je dio Waitsovog tima koji je naumio uhvatiti i ubiti stvorenje. Slijedeći glasine o viđenjima kreću prema inženjerskoj sekciji gdje nailaze na dva trupla i zaključana vrata. Dok se ostali prepiru oko pogibeljne svrhe lova na biće, Garcia uspijeva otključati vrata našavši se licem u lice s tuđincem. Biva tako prvi iz tima koji je skončao od njegovih čeljusti, kojima mu je probio lubanju.

Harris – član Ureda Kolonijalnih Maršala na Sevastopolj postaji. Nakon izboja Xenomorph infestacije bio je dio Waitsovog tima koji je naumio uhvatiti i ubiti stvorenje. Trag ih je na koncu doveo do inženjerske sekcije gdje su nabasali na dva trupla i zaključana vrata. Dok su se Waits i Turner prepirali oko pogibeljnog smisla akcije, Garcia je uspio otvoriti vrata samo da bi odmah bio ubijen od strane tuđinca. U osvetničkoj navali bijesa Harris se baca na Aliena no biva proboden njegovim repom kroza utrobu.

Zachary “Zach” Watson – žitelj Sevastopolj postaje. Bio je alkoholičar kojeg je Turner jednom prilikom u svojem audio zapisu opisao kao “potraćenog seronju”. Zbog pijanluka i nedoličnog ponašanja bio je čest gost policijskih ćelija. Čak i tijekom Xenomorph infestacije našao se u neprilici sa zakonom, kada je velikim odvijačem oštetio vrata. Prije nego što je uspio nanijeti bilo kakvu dodatnu štetu uhićen je od strane maršala Turnera. Tijekom boravka u ćeliji snimio je niz audio zapisa gdje se požalio na nemogućnost maršala da se nose sa situacijom. U istom zapisu se povjerio i o svojoj teoriji postojanja tuđinskog bića na postaji, a koje je zaslužno za brojne nestanke. Umro je u neko nespecifično vrijeme i od nepoznatog izvora nešto prije 11. prosinca, kada je Amanda nabasala na njegovo truplo i uzela veliki odvijač koji je i dalje grčevito držao u rukama.

 

Igra

Kao što se dade zaključiti iz radnje, Alien: Isolation je horor igra preživljavanja iz prvog lica s jakim naglaskom na vještine skrivanja i prikrivanja. Kada vam je glavni protivnik nezaustavljivi smrtonosni stroj stvoren samo za ubijanje, tada drugih opcija osim ovih niti nemate. Alien je imun na bilo koje konvencionalno oružje koje će se imati raspolaganju, te je u prvom segmentu igre nužno izbjegavanje pod bilo koju cijenu. S napretkom dolazimo do molotovljevih koktela, te negdje od sredine igre i moćnog bacača plamena. No i usprkos tome takva oružja će biti samo privremena rješenja koja će nakratko uplašiti i otjerati Aliena, dajući igraču tek kratkoročni predah. Gorivo i resursi za tako korisno oružje će također biti iznimno rijetki, pa će trebati jako mudro donositi odluke u kojim krajnje bezizlaznim situacijama ih upotrijebiti.

Ono po čemu se igra najviše istaknula je revolucionarnom umjetnom inteligencijom samog Aliena, a koji osim nekolicine skriptiranih sekvenci, u svim ostalim situacijama ne prati strogi kod, već se adaptira na igračevu igru. Takav pristup je daje igri na svježini tijekom čitavog njenog trajanja. Dok su kod svih ostalih dotadašnjih igara iz žanra protivnici slijedili unaprijed zadane putanje kretanja i načine ponašanja, zbog čega je igrivost počela brzo patiti čim bi igrači prokljuvili način na koji funkcioniraju, dizajnerski tim iza Alien: Isolationa je uložio enormne resurse kako doskočiti toj problematici. Ono što su osmislili je bila najbolja igra mačke i miša koju smo dotad mogli zaigrati. Umjesto slijeđenja zadane predefinirane putanje, Alien aktivno traži i lovi igrača prema zadanim realnim sposobnostima, uvijek se prilagođavajući na nove okolnosti. Najosjetljivije reakcije će prvenstveno imati na zvuk i vid, a zbog čega će se igrači konstantno morati šuljati i provoditi vrijeme u klečećim pozicijama u potrazi za skloništima za skrivanje. U tu svrhu će se po stanici moći pronaći ormari različitih veličina, ali u nagorim situacijama već će i pultevi i stolovi morati poslužiti. Trčanje gotovo uvijek znači sigurnu smrt te se tome valja pribjegavati samo u iznimno rijetkim situacijama. Čim Alien dohvati igrača to vodi ka jednoj od nasilnih samrtnih animacija i automatskom kraju daljnje igre.

Svjetiljka koliko god bila blagoslov u osvjetljavanju mračnih zapuštenih hodnika, utoliko će upozoriti Aliena na vaše prisustvo. S druge strane ako nećete vizualno vidjeti gdje stajete, lako će se događati situacije da nagazite na neku odbačenu limenku pića, što će proizvesti dovoljan zvuk da privuče znatiželjni interes. Ista je priča i s detektorom pokreta. S jedne strane omogućavat će praćenje kretnji Aliena u blizini čak i kada nemate direktni vizualni kontakt, no s druge strane njegovo bipkanje će u neposrednoj blizini jednako tako i privlačiti pažnju. Detektor također neće moći registrirati protivnike koji su stacionarni u određenim trenucima, kao niti nalaze li se na istoj razini ili su ispod ili iznad vas. Na najtežoj težini “Noćna mora”, detektor pokreta je skroz nepouzdan.

Od ostalih protivnika koji će se susretati na postaji tu će biti malobrojni preživjeli žitelji, od kojih će većina biti iznimno neprijateljski nastrojena prema svima izvan njihove grupe. Moći će se ulaziti u vatrene okršaje s njima, no najbolje je izbjeći bilo kakve konfrontacije, budući da će zvuk pucnjave sigurno privući Aliena, za kojeg će svi biti primamljive žrtve. Naravno igrači će ponekad smišljati različite smicalice ljudskim protivnicima, gdje će proizvesti određenu buku koja će Aliena uputiti u njihovom smjeru. Jedanput kada raščisti prolaz i sam izgubi interes za daljnjim patroliranjem uslijed neaktivnosti, put je dalje čist.

Drugi opasniji protivnici će biti oni “Radnih Ivana”, primitivnih androida koji obnašaju razne funkcije na postaji vezano za njeno normalno funkcioniranje. Inteligencija im je svedena na najprimitivniji oblik te su svi na sekundarnoj bazi pod direktnom kontrolom središnjeg superračunala APOLLO. Prijateljski nastrojenim jedinicama oči će svijetliti u bijeloj boji, a onim neprijateljski u crvenoj. Poput Aliena u jednakoj mjeri su osjetljivi na bilo kakve zvučne i vizualne podražaje, a koji odudaraju od naviknute normale. Bilo kakve anomalije će instantno krenuti istražiti odustajući tek nakon temeljite potrage ako ništa ne nađu. Za razliku od Aliena može ih se uništiti, no zbog iznimne snage i izdržljivosti to je sve samo ne lagan zadatak. Trebat će poprilična količina metaka, tupih udaraca, kerozina i drugih zapaljivih predmeta kako bi ih se oborilo. Ulaženje u blizinske fizičke sukobe se ne preporuča jer zbog iznimnih refleksa lako blokiraju napade nakon čega kreću u protunapade. To generalno podrazumijeva snažne udarce i davljenje. Nemaju mogućnost trčanja već samo brzog hoda, zbog čega im je lako umaknuti. Kako se uvijek glasaju čak i kad su sami, recitirajući kojekakve protokole, lako ih je u potpunosti zaobići i izbjeći.

Uza sve te prepreke koje su bačene pred igrača, još mora i ispunjavati kojekakve zadatke za daljnji napredak. To će generalno objedinjavati aktiviranje pojedinih računala, pronalaženje pojedinih predmeta i premošćivanje prepreka kako bi se došlo do određene lokacije. Za većinu njih će trebati dobro istraživati računalne terminale i brojne fizičke bilješke u potrazi za vrijednim informacijama i pristupnim šiframa.

Da sve to bude donekle lakše imat će se pristup raznom oružju i alatima, poput revolvera, sačmarice, pištolja za zavrtnje, bacača plamena, palice za omamljivanje i velikog francuskog ključa. Prikupljanjem shema i različitog rezervnog i odbačenog materijala, moći će se izraditi razni korisni predmeti poput EMP detonatora, molotovljevih koktela, bukača, primitivnih bombi i pribora za prvu pomoć. Osim molotovljevih koktela i bacača plamena, ništa od navedenog neće imati nikakvog utjecaja na Aliena. Imat će zato na sve preostale protivnike, samo će valjati procijeniti situacije kada ih upotrijebiti, budući da njihovo korištenje će u velikom broju slučajeva privući i neželjenu pozornost.

 

 

Sama postaja je podijeljena na sekcije koje su međusobno povezane tramvajskim linijama i dizalima. Većina toga će biti blokirano kako bi se preživjeli barem donekle izolirali od Aliena. Kod takvih prepreka trebat će aktivirati određene računalne terminale, pribaviti specifične sigurnosne kartice, upotrijebiti umijeće hakiranja, ili ponekad rastvoriti plinskim plamenikom za zavarivanje.

Računalni terminali se također mogu hakirati ili premostiti kako bi se došlo do povjerljivih informacija, ili pokrenula određena radnja koja će onesposobiti sigurnosne sprege ili deaktivirati kamere. Prilikom hakiranja s pomoću posebnog uređaja potrebno je u određenom vremenskom roku pogoditi istovjetan uzorak simbola koji se ponavljaju i odgovaraju sigurnosnoj postavci terminala koji se hakira.

Za navigiranje i lakše snalaženje labirintskim hodnicima postaje, od iznimnog je značaja mini mapa. Kod igre na težini “Noćna mora”, ova funkcija je onemogućena te se igrači u potpunosti moraju osloniti na vlastito pamćenje i smisao za orijentaciju.

Snimanje tijeka napretka se vrši unutar same igre na posebnim terminalima, a za čije potpuno učitanje je potrebno par sekundi prije nego što se može pristupiti sustavu za pohranjivanje. To obično znači stajanje na nekom izloženom mjestu i moljenju svih bogova u koje se vjeruje da ne naiđe Alien. Ako Amanda pogine igra se resetira s posljednje pozicije na kojoj se koristio terminal za snimanje. Dohvaćanje od strane Aliena je automatska smrt, dok kod svih drugih instanci do nje dolazi ako Amandina životna linija dođe do samog kraja. Na težini “Noćna mora” nema se uvida u razinu životne snage, kao niti razine zaliha određenih predmeta i streljiva. U rijetkim nezgodnim situacijama moguće je snimiti trenutak od par sekundi prije same smrti, zbog čega ponovno pokretanje s te pozicije gubi smisao.

 

Razvoj

Od svih studija s bogatim portfoliom u traženom žanru horor preživljavanja, Creative Assembly koji su najpoznatiji po mega uspješnom serijalu strateških igara Total War serijala, se uhvatio u koštac s izradom igre. S konceptualnim planom se krenulo odmah po završetku izrade Viking: Battle for Asgard 2008. godine, te nakon što je izdavač Sega u prosincu 2006. došao do prava na izradu Alien igre. Kako bi im privukli pozornost, tim od šest članova su kreirali prototip primitivnu igru gdje je jedan igrač igrao u ulozi lovca (Aliena), a drugi u ulozi čovjeka koji bi se nastojao sakrivati i izbjeći susret. Koncept je zaintrigirao glavešine Sege i projekt je dobio zeleno svijetlo.

Budući da Cretive Assembly nije imao nikakvog iskustva oko izrade ovakvog žanra igre, unajmili su ljude iz drugih poznatih studija poput Bizarre Creations, Black Rock, Crytek, Ubisoft i Realtime Worlds. Od svega nekolicine entuzijasta sa samih početaka, tim je tako do završetka projekta 2014. godine narastao na sto ljudi.

S obzirom na odabrani žanr igra je dizajnirana više u svijetu prvog filma Ridley Scotta iz 1979. godine. Kako bi autentično rekreirali atmosferu i dizajn iz filma, filmski studio 20th Century Fox je ustupio tri terabajta originalnog produkcijskog materijala, uključujući slike kostima, konceptualnih crteža, dizajna setova; te raznih drugih fotografija, videa i zvučnih efekata. Umjetnik John Mckellan koji je sudjelovao u izradi igre je izjavio tom prilikom kako je to bilo: “Poput pravog rudnika zlata. Mogli smo vidjeti kuteve stvari koji nikad dotad nisu viđeni.” U prvoj fazi razvoja dekonstruirali su čitavi film nastojeći produbiti u tajnu po čemu je cijeli ambijent bio toliko unikatan. Razvojni tim je čak imao susret i s urednikom Aliena i Blade Runnera – Terry Rawlingsom, a koji im je dao dodatni uvid i opaske. Kao nit vodilja koristili su se konceptualni crteži umjetnika Ron Cobba i Mœbiusa. Zaključak svega je bio da ne žele ići s ispoliranim modernističkim pristupom viđenim u Prometheus filmu, već su konstruirali ozračje koje je po dizajnu u potpunosti odgovaralo onom retro industrijskom stilu iz 70-ih i 80-ih godina. Pritom se dobro pazilo sve pa i na najmanju sitnicu. Tako su razni terminali i računala imali CRT monitore s ispranim jednobojnim zaslonima i bijelim ili zelenim slovima, kakva su i bila računala iz tog perioda. Za ostvarivanje autentične nesavršene distorzije na monitorima, developeri su snimili vlastite kreirane animacije na VHS kazetama a zatim reproducirali puštene sekvence na starim CRT televizorima. Eh to se zove vjerna posvećenost proizvodu. Sve novitete osmišljene za igru, poput uređaja za hakiranje, developeri su razvili i dizajnirali na način koji bi odgovarao periodu iz filma.

Svi likovi u igri su kreirani 3D skeniranjem lica.

I skladatelji Christian Henson, Joe Henson i Alexis Smith su nakon mnogobrojnih slušanja originalne glazbene kompozicije, skladno umetnuli svoje skladane segmente kako bi glazba odgovarala duljini igre.

Po pitanju radnje tim iza igre su također htjeli priču koja će biti usko povezana s onom iz originalnog filma. Inspiraciju za to su imali od jedne izbačene scene iz Aliensa, gdje je Ripley dana dodatna emotivna dubina saznanjem da je imala kćer na Zemlji, no koju više nikad nije uspjela vidjeti za života uslijed dugotrajnog izgubljenog plutanja svemirskim bespućem. Tako da su se zapitali kakva bi bila njezina priča odrastanja bez majke za čiju sudbinu nikad ne doznaje. U tu svrhu je angažiran pisac Will Porter koji je napisao cijelu pozadinu iza premise i zbivanja u igri. Priča je prepravljana i do godinu dana prije izdavanja. Glumica Sigourney Weaver je također angažirana kako bi nasnimili određene glasovne sekvence. Zapravo tim povodom je okupljen i ostatak originalne glumačke postave – Tom Skerrit, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton i Yaphet Kotto, a koji su također svoje glasove posudili za dodatnu misiju koja je uključivala zbivanja iz originalnog filma. To je bilo prvi put da su svi okupljeni na jednom mjestu od 1979. godine i snimanja filma. Nažalost za cjelokupni doživljaj izostali su Ian Holm i John Hurt.

Alien: Isolation je upogonjen na razvojnom programu dizajniranom na njihovom prijašnjem naslovu Viking: Battle of Asgard, iako je uvelike adaptiran kako bi bio prilagođen novim tehničkim aspektima poput atmosferskih svjetlosnih efekata i nepredvidljivog Alien ponašanja. Dobiveni rezultat je omogućavao umjetnicima da postave na stotine dinamičnih osvjetljenja u scenu i postignu sjajne geometrijske detalje. Šest mjeseci po početku razvoja igre došlo je do značajnog unaprjeđenja u dizajnerskim alatima. Iako su s vremenom poboljšali tijek rada, inicijalno su značajno usporili projekt budući da je sav prethodni rad trebalo odbaciti ili prenijeti u novi alat.

Za dizajn Aliena uzet je originalni H. R. Gigerov model, uključujući i vidljivu lubanju kroza poluprozirnu glavu. Jedino što je promijenjeno su bile noge, koje su iz humanoidnih promijenjene u zakrivljene kao u mačke ili psa. Sveukupno je kreirano između 70 i 80 setova animacije za model. Umjetna inteligencija za Aliena je kreirana kao složeni skup uzoraka ponašanja koji se polako otključava tijekom susreta s igračima i njihovim načinom igre. Sve skupa daje prividni dojam da Alien na ovaj način uči kroza interakciju i prikladno tome adaptira svoju strategiju lova. Tako su svi susreti svaki put bili drugačiji i unikatni, čak i nakon pogibanja i ponovnog kretanja s određene snimljene lokacije. Kao rezultat igra do samog kraja nije gubila na napetosti i svježini. Kad smo se već dotaknuli sustava za snimanje, inspiriran je scenom u kojoj kapetan Dallas koristi kartični ključ kako bi pristupio Nostromovom centralnom računalu – Majci.

Originalni plan za igru je bio da bude iz trećeg lica s potpunim prikazom lika u okolini. Perspektiva je promijenjena u onu iz prvog lica kada su zaključili da će ovaj prikaz igrače puno više uvući u kožu protagonistice i sveukupnu atmosferu. Osim toga u trećem licu bi se vodile nepotrebne bitke s dobrim upravljanjem vizualne kamere oko lika. Od ostalih ideja koje nisu implementirane, rano u razvoju se razmatralo da bude uključena i opcija izrade unikatnih oružja prema pronađenim shemama i prikupljenim materijalima. Od toga se na kraju odustalo jer se zaključilo da naglasak igre ionako neće biti na oružju. Drugi odbačeni element je bio vezan za kultnu zelenu kiselinu umjesto krvi, a koja bi otapala bilo što s čime dođe u kontakt. Međutim kako je Alien ionako zamišljen da bude neranjiv na konvencionalno oružje, ova mehanika se činila nepotrebnom te je stoga i odbačena.

Od prezentacije prototipa i ideje iza igru Segi, pa sve do finalnog proizvoda protekle su četiri godine. Unutar tog perioda preminuo je Simon Franco, jedan od vodećih programera na projektu, stoga je u igri spomenuta i odata posveta njegovu radu.

 

Marketing i izdavanje

Igra je prvi put otkrivena 12. svibnja 2011. tijekom posjeta britanskog ministra Ed Vaizeya Creative Assembly studiju, a nakon čega je svoje saznanje podijelio na Twitteru. Iz Sege su ubrzo potvrdili ovu glasinu istaknuvši kako Creative Assembly uistinu radi na velikom projektu smještenom u Alien svijetu.

Prve slike igre su procurile u prosincu 2013. godine, a ubrzo nakon toga je istaknuto kako će igra izaći na PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One i Windows PC računalima. Prvu najavu igre smo dobili 7. siječnja 2014., te čak niti teški debakl s Aliens: Colonial Marines nije uspjelo uništiti veliko uzbuđenje među fanovima.

Na E3 sajmu od 10. do 12. lipnja 2014. novinari su po prvi put dobili priliku zaigrati igru. Prvi dojmovi su bili i više nego pozitivni i obećavajući. Igra je čak ukomponirana i u tada najnoviji tehnološki hit – Oculus Rift set virtualne stvarnosti. Na IGN-ovim E3 2014. dodjelama nagrada, dobila je tako nagradu najbolje VR igre te godine, a nominirana je i za nagradu “Igre Sajma”, Najbolje Xbox One igre, Najbolje PlayStation 4 igre, Najbolje PC igre i Najbolje akcijske igre. Na 2014. Nagradama igračih kritičara nominirana je za Najbolju konzolnu igru i Najbolju Akcijsku/Avanturističku igru. U kolovozu na Gamescomu smo dobili punokrvnu kino najavu.

Igra je izašla 7. listopada 2014. na najavljenim platformama, a od strane studija Feral Interactive je krajem 2015. godine implementirana i za Linux i OS X, od 5. prosinca 2019. na Nintendo Switch, te od 16. prosinca 2021. na iOS i Android sustavima. Tako je igru danas možete zaigrati i na određenim pametnim telefonima.

 

Dodaci

Za igru su inicijalno i tijekom godina izdani brojni dodaci tzv. DLC, koji su se mogli digitalno skinuti putem interneta. Prva dva takva pakiranja su bili “Crew Expendable” i “Last Survivor”, te su se oba bavila zbivanjima i događajima iz prvog Alien filma. U prvom se moglo zaigrati u ulozi Ripley, Dallas ili Pakera, tijekom scene kada kroza ventilacijski sustav nastoje protjerati uljeza u zračnu komoru i tako ga izbaciti s broda u svemir. Drugi se bavio finalnim sekvencama filma kada Ripley nastoji aktivirati sustav za samouništenje i pobjeći u Narcis spasilačkom šatlu.

Između listopada 2014. i ožujka 2015. dobili smo pet dodatnih dodataka, uključujući i nove značajke za Survivor modul.

Prvi DLC naziva “Corporate Lockdown” se sastojala od tri nove izazovne mape gdje je igrač morao izvršiti određeni niz zadataka.

Drugi DLC “Trauma” izdan 2. prosinca 2014. uključivao je novog igraćeg lika i tri dodatne izazovne mape. Radnja prati zbivanja prije glavne igre u ulozi glavne liječnice Sevastopolja dr. Lingard, a koja tijekom izboja Alien pošasti nastoji prikupiti medicinske zalihe za svoj kamp preživjelih, istodobno nastojeći uništiti sva istraživanja koja je provela na bićem kako ove informacije ne bi dopale u krive ruke.

Treći DLC “Safe Heaven” prati lika Bartholomew Hughesa, komunikacijskog upravitelja postaje Sevastopolj. U originalnoj igri Amanda ima kratki neposredni susret s njim, kada svjedoči njegovoj svađi s jednim od “Radnih Ivana”, što prerasta u sukob i na koncu rezultira Hughesovim ubojstvom od strane androida. U specifičnom DLC-u valja izvršiti određeni niz misija u zadanom ograničenom vremenu.

Četvrti DLC “Lost Contact” izašao 10. veljače 2015. godine je konceptualno zamišljen identično kao i prethodni “Safe Heaven”. Ovoga puta pratimo lik Axela i njegove borbe preživljavanja nakon što je Alien poharao postaju.

Peti i posljednji DLC “The Trigger” izašao je 3. ožujka 2015. godine i sastojao se od tri dodatne izazovne mape. Ovoga puta ulazimo u ulogu šerifova zamjenika Ricarda, kojeg ovaj šalje na razne misije postavljanja eksplozivnih zamki za Aliena.

Krajem 2015. godine svi DLC-jevi su osim Windows PC-a bili dostupni i na Linuxu, OS X, PlayStation 4 i Xbox One.

 

Prihvat

Prema informacijama koje je podastrla Sega, do siječnja 2015. godine u Europi i Americi je prodano preko milijun kopija igre, a do ožujka preko 2.1 milijuna, što je nažalost bilo manje od očekivanog i priželjkivanog.

Usprkos komercijalnom osrednjem uspjehu kritike su bile pretežno iznimno pozitivne. Najviše lovorika je pobrao sam estetski dizajn i atmosfera, koji je u potpunosti pogodio duh originalnog filma. Nešto što dotad nismo imali prilike iskusiti u nekoj video igri, poglavito jer se većina orijentirala na više akcijski orijentirani nastavak Aliens. Okolina u svojem retro futurističkom štihu je odavala potpuno funkcionalni svijet u kojem je svaki uređaj i svaki terminal služio svojoj utilitarnoj svrsi. Za razliku od ubacivanja pretjerano fantastično futurističnih predmeta u nekim drugim naslovima, gdje je jedini smisao da izgledaju lijepo a umjesto toga su odavali dojam pretjeranosti. Mnogi su zbog toga igru usporedili i s velikanima poput System Shocka i Dead Spacea. No i bez obzira na sve to radilo se o zaista vizualno prekrasnoj igri s fenomenalnim osvjetljenjem i odlično riješenom igrom svijetla i sjene.

Druga velika i bitna pozitivna kritika je išla napredno osmišljenu umjetnu inteligenciju koja je upogonila glavnog protivnika igre, a zbog koje su sve igre mačke i miša tijekom čitave igre tako dobro funkcionirale. U tako napetom ozračju napredovanje se mjerilo u koracima i svako naredno preživljavanje bliskog susreta je bila mala pobjeda sama po sebi, da ne govorimo kada se u tandemu ispunila i misija. Zabava je također proizlazila i u iznalaženju jednog od mogućih načina kako prevazići prepreke, jer igra je nudila višestruke pristupe situacijama. Na igračima je bilo da odaberu onu koja im se činila da ima najviše šansi za uspjeh, što nekad je a nekad nije polučivalo dobrim rezultatima.

Ono što je bilo blagom metom kritike su bile velike udaljenosti nekih terminala za pohranjivanje igre, što je dovodilo do frustrirajućih ponavljanja određenih duljih segmenata putem “pokušaja i pogreške”.

Druga kritika je išla same likove, koji su opisani kao neinspirirajuće jednodimenzionalne karikature.

Blaga kritika je išla i iznimno dugo trajanje igre, no ako mene pitate ne postoji ništa slično kao preduga igra, pogotovo ona koja je toliko zabavna i uvlači atmosferom poput Alien: Isolationa.

 

Nagrade

S obzirom na većinski pozitivnu kritiku nije nimalo iznenađujuće da je igra osvojila brojni niz prestižnih nagrada, počevši od one PC Gamera za najbolju igru 2014. godine. Daily Telegraph ju je 2014.-te također proglasio igrom godine, Empire i Time drugom najboljom igrom godine, a The Guardian četvrtom. Daily Mirror ju je uvrstio na svoju listu 10 najboljih igara 2014. Tu su se našli još i nagrada za Najbolji audio zvuk na 15-tim Izbornim nagradama igračih developera, te četiri nagrade 14-te Nacionalne akademije video igračih recenzenata. U 2015. godini Kotaku su imenovali Alien: Isolation šestom najboljom igrom svih vremena, a 2018. godine The A.V. Club petom najboljom, dok je GamesRadar+ čak trećom najboljom. Drugi koji su uvrstili igru na svoje top liste bili su Game Informer, GamesTM, Gaing Bolt, Sports Illustrated i USA Today.

 

Ostavština

Kako igra završava s otvorenom radnjom, ostalo je aktualno pitanje nastavka. Međutim u trenutku pisanja ništa se još nije iskristaliziralo, iako opcija ostaje otvorenom u nekoj doglednoj budućnosti. Pa ipak većina razvojnog tima je odonda napustilo Creative Assembly i otišli svojim putem u neke druge vode.

U ostalim medijima Titan Books su 2019. godine izdali službenu adaptaciju u književnom formatu iz pera Keith R. A. Decandido, a u istoj godini smo dobili i dva strip nastavka – Aliens: Resistance i Aliens: Rescue.

U siječnju 2019. godine smo dobili malo poznatu jednostavnu mobilnu inačicu od strane D3 Go, a u kojoj smo u ulozi Amande Ripley navigirali grupicu likova u izbjegavanju Aliena.

 

Dojam

Kao velikom fanu serijala i žanra, igra mi je bila na radaru još od prvog trenutka kada sam čuo za nju. Međutim kako sam u tom periodu posjedovao prastari HP Compaq nx7300 laptop s Intel Celeron 1,86GHz procesorom, 4GB RAM memorije, bez dedicirane grafike i s HDD memorijom; a nisam si mogao priuštiti ništa bolje s iznimno bijednom zaradom od studentskih poslova; igranje Alien: Isolationa nije bilo niti znanstvena fantastika. Bila je to čista fantastika. Nisam uspio dobiti priliku niti u kratkotrajnom uživanju demo inačice putem Oculus Rift sučelja, tijekom volontiranja na Infogameru 2014. Red je čak i na samom otvorenju u jutarnjim satima bio toliki da bi trebalo provesti više sati u stajanju i čekanju, a kako sam bio volonter na štandu nisam si mogao priuštiti dulje izbivanje.

Zajedno s prvim zaposlenjem svibnju 2017., djed me dodatno počastio novim laptopom te jeseni. Bio je to Asusov k500v s i7 6700HQ procesorom, 8GB RAM memorije, nvidia geforce 950M i SSD memorijom, ovoga puta sam bio i više nego spreman. No uslijed trenutačnih drugih interesa i zanimacija, igra mi je pala u privremeni zaborav.

Znate onaj osjećaj kada se jedno jutro probudite s proviđenjem što vam je nedostajalo u životu i što trebate nadoknaditi. Eh upravo takvo jedno jutro sam imao u veljači 2018. godine i to proviđenje se zvalo Alien: Isolation.

Uf koji je to bio osjećaj prvog pokretanja igre nakon što se skinula preko Steama i instalirala. Ravno osjećaju prvog gledanja Aliena iz djetinjstva. Bilo je samo pitanje na kojoj težini zaigrati, ipak se željelo da prvo iskustvo ujedno bude i najbolje. One početnika očito nisu dolazile u obzir, kao niti najteža naziva noćna mora. Volim teške igre, ali ne sadistički teške. Između normalne i teške odlučio sam se za tešku jer ju je najviše igrača savjetovalo. I nisam pogriješio. Mada je igra bila s vremenom zaista teška, i na određenim segmentima sam umirao na desetke puta, niti u jednom trenutku nisam imao osjećaj da je igra frustrirajuće i nepravedno teška. Sve se generalno svodi na igračeve vještine, iskustvo, i dobar osjećaj za tajming. No ako bi netko i zapeo na nekom dijelu ili bi pak zaključio da mu je igra prelagana na lakšim postavkama, težina igre se u bilo kojem trenutku može izmijeniti na željenu. Davno su minula vremena kada se odabrana težina morala nekako izgurati do kraja igre, ili se trebalo progutati ponos priznati poraz i započeti ispočetka na laganijoj težini.

Osjećaj igranja je bio fenomenalan uz apsolutno maestralnu atmosferu horora i jeze. Htio bih istaknuti iako sam igrao brojne zastrašujuće naslove, ovo mi je bio prvi pravi susret sa žanrom horor preživljavanja. To je ona vrsta igara u kojoj igrači nemaju pristup naoružanju, zbog čega je stvoren potpuni osjećaj bespomoćnosti. S protivnicima se stoga ne ulazi u sukobe, već za napredovanje valja bježati i skrivati se od opasnosti. Neki od prvih horor igara su bile ovog žanra – Alone In The Dark (1992.), Clock Tower (1995.) No bilo je riječ o inačicama igranima iz trećeg lica. S vremenom je žanr izgubio na popularnosti i zamro, sve do ranih 2010-ih kada je mali nezavisni studio Frictional Games, pokrenuo malu kulturnu revoluciju svojom igrom Amnesia: The Dark Descent. Za razliku od prijašnjih iteracija gledište je prebačeno u ono iz prvog lica, čime se dodatno dobilo na atmosferičnosti, budući da su igrači imali pogled direktno iz perspektive protagonista. Ostvarivši veliki uspjeh krenuo je novi val besramnih kopija, ali i kvalitetnih naslova poput Outlast (2013.). Alien: Isolation se tu našao u svojem sasvim prirodnom okruženju poput ribe u moru.

I dok AI ljudskih protivnika i androida nije bio ništa posebno vrijedno spomena, onaj od Aliena je sukladno glasinama uistinu bio nevjerojatno dobar i revolucionaran. Beštija se zaista fenomenalno prilagođavala na različite situacije. Niti jedna fora odvraćanja nije predugo potrajala ako bi se više puta koristila. Čak niti suluda i nasumična igra ga nije uspijevala zbuniti i izbaciti iz takta. Osim u par iznimnih segmenata, duž čitave stanice se nigdje nećete moći osjećati sigurno. Čak ulaskom u neke naoko sigurne dijelove postaje, mogli biste se neugodno iznenaditi kada veliki crni đavao samo nasumično sklizne iz nekog od ventilacijskih otvora. Također prolasci direktno iznad ili kraj bilo kakvih otvora u stropu ili zidu su iznimno nepreporučljivi. Možda upravo u jednom od njih pritajeno strpljivo čuči opasnost vrebajući na nesmotrenog prolaznika. No ako ste neke sreće da ste neke prostorije i prošli bez opasnosti, bilo kakav pa ponekad i najmanji zvuk mogu privući neželjenog gosta. Dolaskom do molotovljevih koktela, a pogotovo od druge polovice igre do bacača plamena, više niste toliko ranjivi sada kada ste oboružani oružjem kojeg se čak i Alien boji da pred njim uzmiče. Iako se radi o kratkoročnim predasima i zalihe kerozina koje napajaju oružje su iznimno oskudne, svejedno se gubi na određenoj napetosti i hororu. Alien postaje više smetnjom na putu daljnjeg napredovanja nego li strahom i trepetom od kojeg želite što dalje pobjeći potpuno zanemarujući zadatak pred sobom.

I dok će se od Aliena morati pretežno bježati i skrivati, sve frustracije nemoći će se moći liječiti na drugim pripadnicima ljudske rase i androidima. Pogotovo će biti zabavne i zahtjevne borbe protiv androida. U počecima će to biti fizički iznimno zahtjevni pa čak i kobni sukobi. No kako će se obogaćivati repertoar oružja i druge opreme, tako će i borbe postati prave makljaže u žanru bilo koje druge pucačine iz prvog lica. Iako takvih segmenata u igri ima svega dva ili tri, iznimno su ispunjavajući i zadovoljavajući nakon toliko pritajenog šuljanja i prikrivanja.

Estetski dizajn svakog i najmanjeg instrumenta i uređaja je fenomenalno pogođen i vjeran originalu prvog filma. S obzirom na izdašnu domaću zadaću koju su developeri obavili nije niti čudo, no opet nevjerojatan podvig. U prvih nekoliko instanci igrao sam se poput malog djeteta otvarajući/zatvarajući vrata, bipkajući po terminalima i preokrećući svakojake razbacane predmete.

Po vizualnom prikazu, glazbi i zvučnim efektima, doslovno imate osjećaj da nastavljate prirodnu radnju na film. Kad smo već kod priče nema tu nikakve pretjerane grandioznosti viđene u Prometheusu. Radnja je prizemna i jednostavna no funkcionalna i bez nelogičnosti i rupa. Misterija i ulozi su u svakom trenutku dovoljno istaknuti i prisutni da igrača tjeraju da skupi hrabrost i napreduje dalje. Nagrade možda nekima neće biti dovoljno intrigantne i šokantne, no barem ne djeluju kao loša fan fikcija viđena u igri Aliens: Colonial Marines, a zbog koje osjećate susramlje kako je tako nešto uopće prošlo i bilo prihvaćeno od toliko očiju. Karakterizacija likova je jedina slaba karika radnje. Svi su iznimno jednodimenzionalni i bez ikakve prošlosti i pozadina što bi im dalo određenu osobnost. Zapravo s niti jednim od njih se ne niti zadržavamo dovoljno dugo da bismo stvorili ikakve konekcije. Tako npr. u misiji potrage i pribavljanja pribora prve pomoći za Taylor, nisam očekivao uopće nikakvu težinu i odgovornost prema drugom živom biću. Bila je to još jedna misija jednaka poput i aktivacije pojedinog računala. Još gore kada bi netko od likova poginuo, nisam imao apsolutno nikakvu emotivnu reakciju na to. Nisam osjećao apsolutno ništa, ali ne zato što imam psihopatske sklonosti.

Niti naša glavna protagonistica tu nije ništa bolji primjer. Amanda je prava mala naivna dobrica bez i najmanje mane, uvijek spremna pomoći bilo kome na svoju štetu. S protokom vremena i zbivanja njezin lik se nimalo ne mijenja niti emotivno sazrijeva na čak i šokantna saznanja poput krajnje majčine sudbine. Srećom pa dobra radnja i odlična atmosfera odvlače pažnju s ovog nedostatka.

Igra je uistinu dugačka kao što većina tvrdi, no dok je nekima to zamjerka meni je dobrodošla dodatna uživancija. Uz nekad veće nekad manje igrače seanse, igru sam konačno okončao na sam prvi april 2018. Ostvario sam 42/50 postignuća, te sveukupno utrošio 36.5 sati igre. Htio bih samo istaknuti da sam temeljit tip osobe koji mora proći i detaljno istražiti apsolutno svaki zakutak igre, kao i pročitati sve zabilješke na koje se naiđe u fizičkom i virtualnom obliku. Velikim fanovima niti najmanji detalj neće smjeti promaknuti.

Usprkos nekim sitnim nedostacima Alien: Isolation je jedna od najboljih igara ikad napravljenih i najvjernija i najbolja igra iz franšize koju imamo. Apsolutna preporuka koje se ne smije propustiti za sve fanove Aliena, ali i one koji uživaju u dobroj horor igri preživljavanja.

Author: Mislav Gabriel Mikša Golub

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)